Auteur Topic: Dick is niet de mol!  (gelezen 87797 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #180 Gepost op: 25-01-2007, 22:05:59 »
maar als je wel op iets heb geboden kan je oowk liegen van ik heb nergens op geboden...
Want karel maakte alleen de uitslag van de hotelkamer bekend veder niks
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #181 Gepost op: 25-01-2007, 22:09:30 »
Dat zei Eva ook en zij viel door de mand toen Karel de kamersleutel kwam geven. Nee, ik blijf bij Dick. Waarom wilde hij perse achtervolgd worden in de buggy's? Hij wist dat het de langzaamste buggy was. Waarom stilstaan, wachten tot je achtervolgers komen en daarna wegrijden? Heel vreemd allemaal.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Miekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You can win if you want !
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #182 Gepost op: 25-01-2007, 22:10:24 »
waarom moet je dan ook bieden? Kun je achteraf altijd zeggen dat je nergens op geboden hebt, verdenkt niemand jou en doe je je werk als mol goed!

Waarom je moet bieden als Mol? Om het bod natuurlijk zo hoog mogelijk te krijgen en misschien de jokers in bezit te krijgen zodat iemand anders ze niet krijgt, daarom. De Mol kan overigens altijd zeggen dat ie nergens op geboden heeft, alleen dat zouden ze dan weer nooit uitzenden omdat deze leugen dan door de kijker ontdekt zou worden..

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #183 Gepost op: 25-01-2007, 22:11:55 »
Waarom je moet bieden als Mol? Om het bod natuurlijk zo hoog mogelijk te krijgen en misschien de jokers in bezit te krijgen zodat iemand anders ze niet krijgt, daarom. De Mol kan overigens altijd zeggen dat ie nergens op geboden heeft, alleen dat zouden ze dan weer nooit uitzenden omdat deze leugen dan door de kijker ontdekt zou worden..

Ik denk juist dat het voor de Mol handiger is als de andere kandidaten veel jokers hebben. Als een kandidaat na veel jokers te hebben ingezet een groen scherm krijgt, dan weet hij/zij niet of dat komt door goede antwoorden of door jokers.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #184 Gepost op: 25-01-2007, 23:28:57 »
Daar ben ik het dus niet mee eens. Als hij nou wel de mol is, en van te voren weet dat de pot toch wel zal slinken, waarom moet je dan ook bieden? Kun je achteraf altijd zeggen dat je nergens op geboden hebt, verdenkt niemand jou en doe je je werk als mol goed! En ik kan ook wel boos spelen als ik dat zou willen hoor! Ik streep hem dus NIET weg en denk met meer zekerheid dat hij best wel eens de mol kan zijn.
Maarrrrrr Karel zegt toch tegen hem dat hij niks heeft geboden. Als we nu ook Karel niet meer kunnen vertrouwen, hoeft er geen serie 8 meer te komen wat mij betreft.
En ik denk ook wat de kijkcijfers betreft. Volgende week zal de Avro wel merken of het publiek dit net zo leuk vonden als zij.

En Dick is het gewoon niet, neem dat nou maar van mij aan; ik had ook al duidelijk gezien dat Menno het niet was. Op basis van afl 1-4 is Dick niet de mol.
The British are not impressed.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #185 Gepost op: 25-01-2007, 23:54:54 »
Ja en IK had OOK duidelijk gezien dat Menno de mol niet was en???? Maakt mij dat tot expert?   ::ohno:: Nee dus en dus ben jij dat ook niet Dea.  >:D En dus kan Meneer Jol best wel de mol zijn hoor!
 ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #186 Gepost op: 26-01-2007, 10:57:47 »
Vorig jaar dacht niemand dat Milouska de mol kon zijn omdat ze te dom was (overkwam),
dit jaar denken een hoop mensen dat Dick te serieus en te fanatiek is.
Vooral het niet mee bieden in de veiling is voor veel mensen de reden om dick te schrappen als Mol.
We kunnen wel eens een tegenovergestelde Mol van vorig jaar hebben,
ik blijf hem zeker in de gaten houden!!


Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #187 Gepost op: 26-01-2007, 11:25:40 »
 ::ok:: ik ook.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #188 Gepost op: 26-01-2007, 11:36:12 »
Me too!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #189 Gepost op: 26-01-2007, 11:52:35 »
Vorig jaar dacht niemand dat Milouska de mol kon zijn omdat ze te dom was (overkwam),
dit jaar denken een hoop mensen dat Dick te serieus en te fanatiek is.
Vooral het niet mee bieden in de veiling is voor veel mensen de reden om dick te schrappen als Mol.
We kunnen wel eens een tegenovergestelde Mol van vorig jaar hebben,
ik blijf hem zeker in de gaten houden!!


Interessante gedachte! Ik zou het alvast fantastisch vinden mocht "Meneer Jol" de Mol zijn. ::ok:: Een schitterende vent!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #190 Gepost op: 26-01-2007, 12:30:05 »
Voor mij is dick nog steeds de mol wat anderen ook mogen beweren.
De mol geniet in zijn dagboek van de lege pot en Dick heeft daar zichtbaar balend ::) niet aan meegewerkt, maar volgens mij er enorm van genoten, al doet zijn (poker)face anders vermoeden.
Dit was voor mij een mollenstreek, want ze kunnen hem later niks verwijten dat er geen cent meer in de pot zit...de overige kandidaten hebben het immers zelf geregeld ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline aangekoekt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • echte flapuit
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #191 Gepost op: 26-01-2007, 13:01:02 »
Gezien de glanzende acteer-carriere van Dick Jol kan ik de stelligheid waarmee sommigen beweren dat hij de mol is zeer goed plaatsen... ::rofl::

1+1=9, Jol is de mol
lekkere ruige vent van me

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #192 Gepost op: 26-01-2007, 13:15:30 »
Vorig jaar dacht niemand dat Milouska de mol kon zijn omdat ze te dom was (overkwam), (...)
Ho ho, er waren genoeg mensen die Milouska verdachten. En terecht.
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #193 Gepost op: 27-01-2007, 02:06:18 »
Ook ik had Milouska als mol en dat vele uitzendingen.
Dick is volgens mij niet de Mol, hij is teveel geldgericht zoals in alle afleveringen blijkt.
Misschien dat hij daaarom niet bood.

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #194 Gepost op: 27-01-2007, 11:56:26 »
Ik denk ook niet dat Dick de mol is, maar geldgericht zijn vind ik geen argument

Ik herinner me een zekere George  ::vergroot::  Je kan geweldig misleiden en toneel spelen dat je geldgericht bent.
Do you want to go to the Seaside?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #195 Gepost op: 27-01-2007, 12:01:10 »
Tsja, Dick. Een kandidaat met ballen! Gewoon helemaal niet bieden is wel heel strak. Maar misschien ook een beetje dom want nu heeft ie helemaal niks qua jokers. Maar de opmerking: "ik verkoop mezelf niet, ik wil zelf winnen" vind ik wel heel erg strak hoor.
Voor mij valt hij nu wel definitief af als mol. Had ergens nog een heel klein sprankje dat hij het stiekum toch kon zijn, maar nee. Nu niet meer. Hoop wel voor hem dat ie de finale haalt! hij verdiend het!
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #196 Gepost op: 27-01-2007, 12:10:38 »
ik denk en hoop dat dick de winaar wordt van widm..
Want hij heb zoveel over voor die pot..
En de andere kandidaten + de mol Niet
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #197 Gepost op: 27-01-2007, 16:15:41 »
Noem mij maar eigenwijs, maar denk dus echt dat hij de mol is. Hij doet bij sommige opdrachten heel erg zijn best ('doolhof') om geen verdenkingen tegen zich te krijgen, maar ondertussen zegt hij, als hij klaar is, tegen de andere kandi's: "Nu maar hopen dat de LAATSTE het geld pakt, want dat is onze strategie" (oid). Waarop iemand anders zei: "nee, de eenalaatste moet het geld pakken, lukt dit niet, dan kan de laatste alsnog proberen het geld te pakken". Waarop Dick zegt: "oh, dat hebben WE (lees: Menno, Paul en hij) niet zo gecommuniceerd..." Ik denk dat hij bewust heeft geprobeerd ervoor te zorgen dat de laatste het geld mee zou nemen, in de hoop dat die fout zou lopen en er dus geen geld verdiend zou worden. Dan kunnen ze Dick niets kwalijk nemen (hij heeft immers de route helemaal uitgelopen) en ziften ze op de andere 2 kandi's. Helaas voor Dick zijn Menno en Paul anders gaan denken. Verder ging Dick als eerste abseilen. Hij kreeg een aanbod die hij niet accepteerde, denkende dat iemand anders het wel zou accepteren. Eenmaal weer boven praatte hij zo op Renate in dat "als ze echt niet durft, ze het NIET moet doen...". En vervolgens Alex de schuld geven dat het geld niet verdiend werd omdat hij niet durfde. Afl. 1 was ook wazig: hij ging de afstand meten met zijn looppassen, omdat hij dat immers ook altijd deed bij voetballen (10 passen is 9 meter). Hij heeft het verkeerd uitgerekend. Vervolgens gaat Menno met een meetlint de afstand meten en komt uit op een afstand, waarop Dick zegt: "ja, maar dat zijn Japanse meters" ???. Dick kunnen ze niet kwalijk nemen dat hij niet meegedaan heeft aan het spel, hij heeft immers ook gemeten. En wat zei Menno ook alweer in het interview: "De Mol heeft als eerst op Paul en de boekjes geboden, maar dat kwam niet in beeld". Ik ben er van overtuigd dat Karel wel weet wie de mol is en het spelletje meespeelt om tijdens een interview te zeggen: "jij hebt echt nergens op geboden he!?..."

Mijn conclusie is dat Dick zich op de voorgrond treedt als het nodig is (dus inspannen bij een opdracht) om zo niet verdacht te raken, en op de achtergrond blijven om de rest alles te laten verklooien (zoals bij het bieden).  ::zwaai::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #198 Gepost op: 27-01-2007, 16:36:35 »
Limone ik ben het helemaal met je eens ::bravo::

....Dick is voor mij de mol in dit geheel en zo niet dan vind ik het gewoon een hele leuke man ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #199 Gepost op: 27-01-2007, 16:38:42 »
Wat er bij mij niet echt in gaat is dat Dick zich als mol dan twee keer afwachtend heeft opgesteld. Bij het abseilen (hopen dat anderen het aanbod aannemen) en bij de veiling (hopen dat de anderen gaan bieden). Ik vind dat iets te passief voor een mol.
Ik zou graag willen dat hij het is, leuk voor de verandering, maar om die twee kansen dan maar af te wachten...  :-\\
No Milk today???