Auteur Topic: Muzikale Hint 3  (gelezen 28617 keer)

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #60 Gepost op: 21-01-2007, 18:14:58 »
Ik kan dit dus ook weer linken naar Inge...Er komen andere tijden = GTST
Iemand was me al voor  ;D En critics...recencies voor theater/televisie...Dat doet Inge ook

Maar deze muzikale hint kan ook op de executie slaan. Is niemand dat dan opgevallen? Je kan het ook verwijzen naar de groene en rode scherm. Karel zei..Gezicht op groen..andere medekandidaten moesten meekijken...=eyes wide open Zo konden dus misschien achterhalen wie het rode scherm had. En dus niet de mol zou zijn?!?

En is dit misschien ook niet een btj een Milouska actie; molboekje geven terwijl zij de mol is. Ik bedoel M had toen op de eerste pagina geschreven dat zij de mol was. Maar Peggy had dat niet gelezen...Inge geeft nu haar boekje aan Paul, maar Paul leest het niet!!!Eyes wide open!!! Dit was zijn kans...
Carpe Diem!!!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #61 Gepost op: 21-01-2007, 18:16:16 »
Ja, dat was mij ook al opgevallen. Ik heb alleen geen idee wat we er mee moeten, Paul is niet de mol volgens mij en muziekale aanwijzingen horen over de mol te gaan, toch?

De aanwijzingen kúnnen je dichter bij de identiteit van de Mol brengen, is volgens mij de officiële uitleg. Het hoeft dus niet zo te zijn dat de aanwijzing op de Mol zelf slaat, het kan ook mensen uitsluiten van het Molschap.

Denk bv. aan 2 muzikale hints in de serie met Yvon.
- 'a mole digging in a hole', dat wees er op dat de Mol had gegraven bij het sleutels graven. De enige die niet had gegraven was Gijs, dus Gijs kon uitgesloten worden.
- 'Op fietse', daaruit moest je opmaken dat de Mol juist níet op de fiets had gezeten. Daarbij kon je ook alweer 3 mensen uitsluiten van het Molschap.

Volgens mij is dit net zo'n hint, maar dat heb ik hier in een eerdere post al geschreven.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #62 Gepost op: 21-01-2007, 19:25:58 »
'The Times They Are A-Changin' is het eerste nummer van het album The Times They Are A-Changin' 

het kan slaan op eva die ging als 1ste op weg om de tempel te vinden

En als het al gezegt is dan is het voor herhaling... :P
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #63 Gepost op: 21-01-2007, 20:25:12 »
'The Times They Are A-Changin' is het eerste nummer van het album The Times They Are A-Changin' 

het kan slaan op eva die ging als 1ste op weg om de tempel te vinden

En als het al gezegt is dan is het voor herhaling... :P

Zou kunnen, maar als je de mol bent zou ik niet als eerste gaan. De beste positie lijkt mij ergens aan het eind, als al veel wegen zijn gebaand, dan kan je "zogenaamd" verdwalen. Dus Menno (maar die haalt de top = raar voor mol) en Paul hadden in theorie de beste mol-posities. Althans, zo zou ik het doen als ik de mol was.
Maar goed, wie ben ik hè  ::hypocriet::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Noentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #64 Gepost op: 21-01-2007, 22:49:45 »
Wat mij opvalt aan alle muzikale hints is dat elke "zanger" zijn naam heeft veranderd of beter bekend is als zijn alias.

Zanger en oprichter van de Byrds, Jim McGuinn, veranderde later zijn naam in Roger McGuinn. Zanger Bono is eigenlijk Paul David Hewson en Bob Dylan heet in het echie Robert Allen Zimmerman.

Een echt beredeneerde verklaring heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand anders die een balletje kan opgooien?
"Leven is het meervoud van lef"

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #65 Gepost op: 21-01-2007, 23:25:29 »
dat is wel goed opgemerkt! maar ik zou het alleen op inge toe kunne passen als in martine hafkamp :S
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #66 Gepost op: 22-01-2007, 00:22:23 »
En alle andere acteurs/actrices :\
The British are not impressed.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #67 Gepost op: 22-01-2007, 12:45:46 »

Een echt beredeneerde verklaring heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand anders die een balletje kan opgooien?

kunnen we wel aan Dick Jol overlaten  ;)

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #68 Gepost op: 22-01-2007, 15:51:36 »
Nou ja, The Times They Are A-Changin' kan slaan op het feit dat Dick eventjes wat rustiger aan deed als mol (Karel zei al: "waar is die mol???") dit i.t.t. zijn eerdere duidelijke molacties...
Greetz, Lo

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #69 Gepost op: 22-01-2007, 17:09:48 »
Een echt beredeneerde verklaring heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand anders die een balletje kan opgooien?

Ik denk dat het bij de derde muziakel aanwijzing heel duidelijk is waar hij op slaat, maar niet over wie het precies gaat.

Come writers and critics
          de kandidaten
Who prophesize with your pen   voorspellen in hun molboekje wie de mol is
And keep your eyes wide        ze moeten beter opletten

De tijden gaan nu veranderen: vanaf nu gaat het serieus worden


Het kan dus nog op alle kandidaten slaan. Achteraf, als we weten wie de mol is, zullen we pas kunnen zeggen "de derde hint sloeg op Eva omdat... of op Alex omdat..

Hopelijk geeft de volgende muzikale aanwijzing weer wat meer aanleiding om de meest rare theorieen bij te bedenken  ;)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #70 Gepost op: 22-01-2007, 17:23:30 »
Het kan dus nog op alle kandidaten slaan. Achteraf, als we weten wie de mol is, zullen we pas kunnen zeggen "de derde hint sloeg op Eva omdat... of op Alex omdat..

Of op Eva, Nadja en Dick. Omdat ze alledrie beter op hun boekje hadden moeten letten. Zij zijn dus alledrie níet de Mol.  :)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #71 Gepost op: 22-01-2007, 22:52:25 »
Ik denk dat het bij de derde muziakel aanwijzing heel duidelijk is waar hij op slaat, maar niet over wie het precies gaat.

Come writers and critics
          de kandidaten
Who prophesize with your pen   voorspellen in hun molboekje wie de mol is
And keep your eyes wide        ze moeten beter opletten


De tijden gaan nu veranderen: vanaf nu gaat het serieus worden


Het kan dus nog op alle kandidaten slaan. Achteraf, als we weten wie de mol is, zullen we pas kunnen zeggen "de derde hint sloeg op Eva omdat... of op Alex omdat..

Hopelijk geeft de volgende muzikale aanwijzing weer wat meer aanleiding om de meest rare theorieen bij te bedenken  ;)

Toen ik dit las dacht ik even: had de mol mss iets in zijn boekje geschreven wat Paul had kunnen lezen?
 :-\\
Laten we jabberen.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #72 Gepost op: 25-01-2007, 12:33:47 »
Ik denk dat het bij de derde muziakel aanwijzing heel duidelijk is waar hij op slaat, maar niet over wie het precies gaat.

Come writers and critics
          de kandidaten
Who prophesize with your pen   voorspellen in hun molboekje wie de mol is
And keep your eyes wide        ze moeten beter opletten

Het kan dus nog op alle kandidaten slaan. Achteraf, als we weten wie de mol is, zullen we pas kunnen zeggen "de derde hint sloeg op Eva omdat... of op Alex omdat..

je kan deze tekst ook lezen vanuit het oogpunt van Paul:"letten jullie nou toch eens op! Jullie schrijven alles in je boekjes, maar beschermen je boekje helemaal niet! Kijk maar, ik kan ze zo ongezien jatten.

Blijft vaag maar ja. De link naar Inge vind ik ook sterk, mede gezien je de andere hints ook naar haar kunt leiden.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #73 Gepost op: 25-01-2007, 12:50:54 »
Dat het een man is is voor mij zeker. Karel droeg vorig jaar elke aflevering een rose stropdas. toen was milouska de mool. nu draagt hij 4 afleveringen een blauw overhemd dus een man.
Of zijn kledingsmaak is veranderd, of zijn roze overhemd zit in de was/is kwijtgeraakt op schiphol. Kan allerlei redenen hebben, hoeft geen hint te zijn.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #74 Gepost op: 25-01-2007, 15:45:47 »
Of zijn kledingsmaak is veranderd, of zijn roze overhemd zit in de was/is kwijtgeraakt op schiphol. Kan allerlei redenen hebben, hoeft geen hint te zijn.

Hoeft niet nee. Maar vorig jaar bleek het je wel alvast een fifty fifty kans te geven op het goed hebben van de mol. Mits je maar op een vrouwelijke kandidaat zat ;) Daarnaast droeg Milouska zelf haar mollenshirt, met de M erop. Die heeft ze zelf gekozen, doelbewust.

Daarbij... we hebben nu al sinds WIDM 4 aan 1 stuk door vrouwelijke mollen aan de gang gezien. Er mag toch ook wel eens weer een man als mol te voorschijn komen. Nietwaar?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #75 Gepost op: 25-01-2007, 15:52:49 »
Daarbij... we hebben nu al sinds WIDM 4 aan 1 stuk door vrouwelijke mollen aan de gang gezien. Er mag toch ook wel eens weer een man als mol te voorschijn komen. Nietwaar?

Ja inderdaad!  ::ok::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #76 Gepost op: 25-01-2007, 16:10:33 »
Er was net bij RabRadio (van onze Paul) een aanwijzing voor vanavond: Money don't matter tonight van Prince. Hij mocht verder niets zeggen, maar wel dit uitzenden van de Avro. Ik dacht, ik meld het even...
I got that tunnel vision going through my  head

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #77 Gepost op: 25-01-2007, 16:15:49 »
Hmmm heeft waarschijnlijk iets te maken met het bieden op de sleutel van Karel. Zie ook preview van vanavond.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #78 Gepost op: 25-01-2007, 16:28:05 »
Hmmm heeft waarschijnlijk iets te maken met het bieden op de sleutel van Karel. Zie ook preview van vanavond.

Helemaal mee eens. Maargoed, als geld geen rol speelt (money doesn't matter) ... waartoe leidt die sleutel dan waar de kandidaten op gaan bieden? En het hoogste bod word natuurlijk van de pot afgehaald. En tja, de hoogste bieder mag dan met die sleutel waarschijnlijk iets open maken en daar zit dan een super vrijstelling in. Kost je de pot wel xx aan geld en levert je als individu ook nog iets leuks op ook. Maar of de medekandidaten daar zo blij mee zijn...
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #79 Gepost op: 25-01-2007, 16:36:49 »
ik gok dat de sleutel toegang geeft tot de kluis met de gestolen molboekjes, zoiets.. Er zat al niet veel in die pot, en ik denk dat dat na vanavond helemaal weinig overblijft