Auteur Topic: [Theorie] Twitter-hints  (gelezen 73050 keer)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Rare moltweets.
« Reactie #120 Gepost op: 12-02-2011, 21:51:39 »
Allereerst: Hier is idd al een topic van maar ik wilde graag zelf een overzichtelijk topic. Als dit niet mag, voeg het dan maar samen.

Ik vind de tweets dit jaar heel opvallend en wil wat dingetjes laten zien.

Volledige lijst met tweets over afleveringen/kandidaten van de mol van nieuw-oud:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Nou. De tweets zijn vaag, ze zijn raar, en er zijn veel opvallende dingen. Ik zet ze even op een rijtje.

1. De tweets gaan natuurlijk heel vaak over dingen in de afleveringen. Bijvoorbeeld 'een knallende eerste aflevering' slaat op het vuurwerk en 'Wat is de overeenkomst tussen Mollen en Mijnen? zij en ik slaan aanstaande donderdag met volle kracht toe.' slaat op de boobytrap opdracht. Ik denk wel dat er achter sommige dingen nog iets zit.

2. In heel veel van de tweets staan achterlijk veel M's. Op een rijtje: 'Mollen en Mijnen', 'Zie me morgen mollen', 'Mollen met Majesteit of Muurschilderingen', 'Mijn Mollengeheugen' en 'minuten mollen'. Ik denk dat hier iets mee is.

3. Er is heel veel te vinden met getallen. Op een rijtje: 'twee miljoen kijkers', 'Dag eerste afvaller, ik zie je in aflevering 11.', 'Zo, en dat was in aflevering drie afvaller twee. Op naar vier! Groeten van de elfde Mol.', 'Koeien (1200), paarden (6) en de Mol (1). Nu op Nederland 1!' etc... Dit kan een verband hebben met de vele getallen in de afleveringen (11, 22, 33, 2, 5 etc) Ook suggereert 'Mollen en mijnen' aan de 33 mijnwerkers die vastzaten.

4. De mol spreekt vaak over 'elf' in plaats van 'aflevering elf' als in 'zie me in vier' of 'doei afvaller ik zie je in elf'. Is hier een duidelijke reden voor?

5. Mensen afschrijven. In veel tweets staat iets waardoor het lijkt dat je iemand kan afschrijven. Bijvoorbeeld 'Zie me aan het werk boven ravijnen.' Kunnen we Soundos afschrijven? 'Volg het woord van de mol.' Zat de mol bij de schrijvers? Kunnen we Pepijn, Soundos en Art afschrijven?

6. Andere opvallende dingetjes: 'Dichter bij de mol'. Dichter doet me hier gelijk denken aan het beroep 'dichter' en niet als in dichterbij. Is er toevallig 1 van de kandidaten die veel dicht of er iets mee te maken heeft? Verder heb ik niet zoveel gevonden.

Ik vind zulke dingen erg opvallend en vraag me af of meer mensen dat vinden. Als je nog een toevoeging hebt kan je het posten. Als dit wordt samengevoegd, ook prima.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Rare moltweets.
« Reactie #121 Gepost op: 12-02-2011, 21:56:41 »
Goed speurwerk  ::ok:: . Toch kan ik uit je meeste observaties geen mogelijke hints halen. Punt 5 vind ik wel vrij sterk, vooral als we op een gegeven moment op 1 na iedereen af kunnen schrijven ... dat is voorlopig echter nog lang niet het geval  :( .

5. Mensen afschrijven. In veel tweets staat iets waardoor het lijkt dat je iemand kan afschrijven. Bijvoorbeeld 'Zie me aan het werk boven ravijnen.' Kunnen we Soundos afschrijven? 'Volg het woord van de mol.' Zat de mol bij de schrijvers? Kunnen we Pepijn, Soundos en Art afschrijven?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rare moltweets.
« Reactie #122 Gepost op: 12-02-2011, 22:08:27 »
lekker overzichtje ::ok::
het staat op andere plekken wel, maar niet zo helder.
maar toch denk ik dat je alles wel aan iedereen kan koppelen dus het word dan wel erg lastig ik denk dat er veel speurwerk in zit om 1 iemand er uit te pikken ::vergroot::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Rare moltweets.
« Reactie #123 Gepost op: 12-02-2011, 22:34:00 »
Ik denk dat Dichter slaat op Ruben Dario!
Mogelijkheid 1: Patrick was verkleed als Dario op dat portret.
Mogelijkheid 2: Anna was de persoon die het gedicht heeft voor gelezen in de aflevering, en deed zich dus voor als Dario.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #124 Gepost op: 12-02-2011, 22:41:51 »
Citaat
4. De mol spreekt vaak over 'elf' in plaats van 'aflevering elf' als in 'zie me in vier' of 'doei afvaller ik zie je in elf'. Is hier een duidelijke reden voor?
Tien minuten mollen.....elf.

Laat ik het eens over die ene tweet hebben.


Wie zegt dat de mol het hier over AFLEVERING elf heeft? Kan evengoed minuut elf zijn, wat mij betreft.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Rare moltweets.
« Reactie #125 Gepost op: 13-02-2011, 01:25:34 »
Ik denk dat Dichter slaat op Ruben Dario!
Mogelijkheid 1: Patrick was verkleed als Dario op dat portret.
Mogelijkheid 2: Anna was de persoon die het gedicht heeft voor gelezen in de aflevering, en deed zich dus voor als Dario.

Er was ook iemand in beeld met het standbeeld van Ruben Dario? Weet zeker dat ik hier een screenshot heb gezien. Maar heb nu even geen enkel idee waar en wie daar dan op stond  :-\\

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #126 Gepost op: 13-02-2011, 08:30:30 »
Dat standbeeld is er speciaal voor Wie is de Mol neergezet.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #127 Gepost op: 13-02-2011, 11:45:10 »
Ik bedenk me nu ineens dat 'Dichter bij de mol' waarschijnlijk ook slaat op dat gedicht net als dat 'een knallende aflevering' slaat op vuurwerk. Stom helemaal niet over nagedacht.

Maar dan is dichter waarschijnlijk niet een hint naar een kandi ofzo.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #128 Gepost op: 13-02-2011, 19:51:58 »
Ik had nog bedacht, M = 13e letter van het alfabet. Er komen ook veel 11en en 33en voor. Heeft dat er iets mee te maken? Denk het niet maarja.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #129 Gepost op: 14-02-2011, 00:17:00 »
minuten mollen
breinbreker
bovenstebeste
morgen mollen
duivelse donderdag.
Mol meets
Mollen met Majesteit of Muurschilderingen?
Mijn Mollengeheugen
Mollen en Mijnen?
Stap morgen met me in bij de volgende halte


Doet me denken aan de titels van de Suske en Wiske albums, ook vrijwel allemaal alliteraties.

Edit : er is een album getiteld "de Mollige Meivis", Pepijn is geboren in mei.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2011, 00:44:08 door tureluurs »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Rare moltweets.
« Reactie #130 Gepost op: 14-02-2011, 00:48:21 »
Er was ook iemand in beeld met het standbeeld van Ruben Dario? Weet zeker dat ik hier een screenshot heb gezien. Maar heb nu even geen enkel idee waar en wie daar dan op stond  :-\\
Ik denk dat het de scene is waarin we de lezers zien, Soundos, Pepijn en Art.
Sorry, even niet de tijd bij de hand.
Shot genomen schuin vanachter een beeld, wrs Dario.
Opvallend in het shot is m.i. de beide letters "E" boven de ramen...:)
Sorry, terug naar tweets...

« Laatst bewerkt op: 14-02-2011, 00:53:56 door Loebas »
Omnia vincit amor

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Rare moltweets.
« Reactie #131 Gepost op: 14-02-2011, 00:49:25 »
Ik denk dat het de scene is waarin we de lezers zien, Soundos, Pepijn en Art.
Shot genomen schuin vanachter een beeld, wrs dario.
Opvallend in het shot is m.i. de beide letters "E" boven de ramen...:)
Sorry, terug naar tweets...



Thanks, in ieder geval  :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Rare moltweets.
« Reactie #132 Gepost op: 14-02-2011, 00:55:50 »
Thanks, in ieder geval  :)
@09.59 :)
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #133 Gepost op: 14-02-2011, 06:36:50 »
minuten mollen
breinbreker
bovenstebeste
morgen mollen
duivelse donderdag.
Mol meets
Mollen met Majesteit of Muurschilderingen?
Mijn Mollengeheugen
Mollen en Mijnen?
Stap morgen met me in bij de volgende halte


Tja. De dubbele letters zie ik toch echt meer als aanwijzing naar Pepijn in dit geval.
'em kan sws op een mannelijke mol slaan. En het feit dat de tweets dubbele m'en bevatten lijkt me meer een indicatie daarvan eerlijk gezegd.

Maar goed, dat blijft een kwestie van interpretatie sws.  :)
Mogelijk is er een geheel andere oplossing. Dat is alleen op basis hiervan niet te voorzien of hard te maken imho.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #134 Gepost op: 14-02-2011, 09:22:58 »
Tja. De dubbele letters zie ik toch echt meer als aanwijzing naar Pepijn in dit geval.
'em kan sws op een mannelijke mol slaan. En het feit dat de tweets dubbele m'en bevatten lijkt me meer een indicatie daarvan eerlijk gezegd.

Maar goed, dat blijft een kwestie van interpretatie sws.  :)
Mogelijk is er een geheel andere oplossing. Dat is alleen op basis hiervan niet te voorzien of hard te maken imho.

Psssst:

SoundoS
ANNA

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #135 Gepost op: 14-02-2011, 09:56:05 »
minuten mollen
breinbreker
bovenstebeste
morgen mollen
duivelse donderdag.
Mol meets
Mollen met Majesteit of Muurschilderingen?
Mijn Mollengeheugen
Mollen en Mijnen?
Stap morgen met me in bij de volgende halte

Misschien is de hint wel simpelweg "Dubbel".

Als in: 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, Soundos!
« Laatst bewerkt op: 14-02-2011, 10:16:31 door Avogadro »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #136 Gepost op: 14-02-2011, 09:57:43 »
Psssst:

SoundoS
ANNA

Ok fair enough maar ik zie geen substantiëring van een van door jou genoemden als mol qua molsacties (i.e. eis nummer 1 aan de mol..).

Vandaar deze 'gelimiteerde' versie.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #137 Gepost op: 15-02-2011, 12:03:26 »
'IkBenDeMol Een molshoop van 675 meter hoogte. Donderdag, 20:30 uur, Nederland 1'

Echter volgens wikipedia is er geen vulkaan van 675 meter in Nicaragua..  ???



Vreemd, ik vind op een andere site wel terug dat de vulkaan 675 meter hoog zou zijn maar volgens diverse andere bronnen is het 728 meter?
http://en.wikipedia.org/wiki/Cerro_Negro

Citaat
Cerro Negro (Volcano)
Cerro Negro is a cinder cone volcano which is situated in the Maribios mountain range in Nicaragua, about 10 km from the village of Malpaisillo. It is 675-meter high and is the youngest volcano in Central America, having first appeared in April 1850. Cerro Negro is composed of a gravelly basaltic cinder cone, which contrasts greatly with the surrounding verdant hillsides, and gives rise to its name, which means Black Hill. Cerro Negro has erupted frequently since its first eruption. One unusual aspect of several eruptions has been the emission of ash from the top of the cone, while lava erupts from fractures at the base.
http://science-naturalphenomena.blogspot.com/2010/04/cerro-negro-volcano.html
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #138 Gepost op: 15-02-2011, 13:16:11 »
De Cerro Negro is super actief, dus het zou eventueel kunnen zijn dattie in de 19de eeuw 675 meter was en inmiddels 728.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #139 Gepost op: 15-02-2011, 13:22:54 »
666m @ Puerta del Diablo
675m @ Cerro Negro

hmm...
Weet je het niet, antraciet