Auteur Topic: [Kandidaat] ANNA is niet de Mol!  (gelezen 142922 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #300 Gepost op: 10-02-2011, 17:23:24 »
Ik blijf erbij, Anna is niet de Mol!

Helemaal mee eens feniks, met als aanvulling...

Anna is niet de Mol maar wel een voortreffelijke kandidaat ala Lottie/Frédérique/Vivienne/Anniek  ::jaja:: Dus ik hoop dat ze tot in de finale in het spel blijft en er niet voortijdig zal uit liggen. Om het anders te zeggen: Anna is zeer amaibel  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lotte14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als Karin het niet is,, eet ik mijn schoen op ;)
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #301 Gepost op: 10-02-2011, 17:28:57 »
Ze lijkt me echt heel erg aardig en ze heeft echt al zooveel geld opgehaald.
Ik denk dat ze gaat winnen, want ze is lekker fanatiek ;)
Ze is iniedergeval niet de mol,, wnat dat is Karin al ::)
Trust nobody.... Only everybody except Karin ;)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #302 Gepost op: 10-02-2011, 22:23:31 »
Anna's stem steeds met een galm...valt me op..Niets is wat het lijkt..:)
Edit: geen galm, maar klinkt alsof opgenomen in een klein miniscuul-hokje.
Pffft....afwijkend, hoe dan ook;)
ga verder kijken en luisteren nu...

Btw: Anna benoent "vulkaan", eerder gelinkt aan haar middel de vulkaan met haar naam en de vulkaan welke zij "BobRossed"...hmmmm....ben het spoor zo bijster!
« Laatst bewerkt op: 10-02-2011, 22:29:14 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #303 Gepost op: 10-02-2011, 23:05:02 »
"Ze nemen niet op?", @ 13.56. klinkt niet oprecht..
Kijkt strak als Soundos executie zegt...... maar ja... ???
« Laatst bewerkt op: 11-02-2011, 02:00:09 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #304 Gepost op: 11-02-2011, 10:53:47 »
Ik blijf er nog steeds bij dat Anna de Mol is, maar begin haar zo langzamerhand wel een matige mol te vinden. In opdracht 1 in afl. 6 lijkt ze totaal niet te hebben (kunnen) gemold, behalve dan het kiezen van een heel lang woord.

Bij de plankjes zie ik haar ook niets raars doen.

In afl. 5 pakte ze toch wel onnodig veel geld.

Denk toch dat zij het is

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #305 Gepost op: 11-02-2011, 14:36:17 »
Ik blijf er nog steeds bij dat Anna de Mol is, maar begin haar zo langzamerhand wel een matige mol te vinden. In opdracht 1 in afl. 6 lijkt ze totaal niet te hebben (kunnen) gemold, behalve dan het kiezen van een heel lang woord.

Bij de plankjes zie ik haar ook niets raars doen.

In afl. 5 pakte ze toch wel onnodig veel geld.

Denk toch dat zij het is

Ik denk ook dat ze een mol is die niet echt de groep kan manipuleren en zodoende zelf te weinig geld eruit krijgt. Misschien probeert ze even wat goodwill te winnen en vervolgens haar slag te slaan? Haar hele attitude bevestigt steeds mijn vermoeden dat zij de Mol is. Het gezicht van haar na de allereerste opdracht dat de mol in de bus zat en bij laatste aflevering dat ze onverwacht moeten gaan testen, is zij enige die niet vreemd opkijkt. Of ze heeft een enorme pokerface, of ze is echt nooit nerveus.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #306 Gepost op: 11-02-2011, 15:07:10 »
Uit het Pepijn topic
Citaat
Iemand vermeldde dat er in de aflevering 3x een muziekje van Dexter gemonteerd zit.
Dexter betekent 'rechts' in het Latijn ('sinister' links en ook onbetrouwbaar).

(In die serie lijkt Dexter een aardige huisvader maar is hij in werkelijkheid een 'rechtvaardige' killer).

Anna's stem steeds met een galm...valt me op..Niets is wat het lijkt..:)
Edit: geen galm, maar klinkt alsof opgenomen in een klein miniscuul-hokje.
Pffft....afwijkend, hoe dan ook;)
ga verder kijken en luisteren nu...

Btw: Anna benoent "vulkaan", eerder gelinkt aan haar middel de vulkaan met haar naam en de vulkaan welke zij "BobRossed"...hmmmm....ben het spoor zo bijster!
   

Je hoort Anna's stem op 20.18 'Niets is het wat het lijkt' zeggen en vervolgens op 20.23 het woord 'rechts' zeggen.
Dit is als ze de bus uitstappen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #307 Gepost op: 12-02-2011, 17:36:39 »
Ik vind het opvallend dat Anna 2x een plusteken maakt met haar handen. Dit is te zien rond de 9e minuut. Nemen we het woord executie dan hebben we het 3e plusteken.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #308 Gepost op: 12-02-2011, 23:52:20 »
Anna had gerust haar plaats mogen opofferen bij het loten van de vrijstellingen. Ze was de vorige aflevering al vrijgesteld dus vind ik het vanzelfsprekend dat de groep haar deze keer geen tweede vrijstelling had moeten geven. Maar blijkbaar vinden ze dat allemaal goed en wel. ::)

Ben ik nu de enige die haar dat een beetje verweet? Ze komt veel te gemakkelijk ver in het spel, nog gemakkelijker dan Vrouwe Fortuna herself (Karin).

Aan de andere kant, ze is nu wel zwaar benadeeld. Twee keer geen (groen of rood) scherm gezien dus wordt het erg moeilijk om in te schatten of je goed zit. En dat zit ze niet denk ik. 't Zou niet de eerste keer zijn dat een vrijgestelde vlak erna niet doorgaat naar de volgende ronde. Maar het kan haar ook de winst opleveren. Is ook al voorgevallen.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #309 Gepost op: 13-02-2011, 09:45:49 »
Ja, hetzelfde geval bij Dennis die in afl 7 een vrijstelling had en er in afl 8 uitvloog. Maar dit is nog erger want zij heeft nu al 2 vrijstellingen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #310 Gepost op: 14-02-2011, 14:22:45 »
Ik blijf er nog steeds bij dat Anna de Mol is, maar begin haar zo langzamerhand wel een matige mol te vinden. In opdracht 1 in afl. 6 lijkt ze totaal niet te hebben (kunnen) gemold, behalve dan het kiezen van een heel lang woord.

Bij de plankjes zie ik haar ook niets raars doen.

In afl. 5 pakte ze toch wel onnodig veel geld.

Denk toch dat zij het is

Mag ik je dan, uit oprechte belangstelling, vragen waarom je dan toch denkt dat ze de mol is? Want dat het meer is dan een onderbuikgevoel kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Haar acties zijn meestal niet verdacht, ze doet veel te veel goed, en andere kandidaten hebben veel meer en betere molacties uitgehaald. Anna is de enige die ik op basis daarvan nu 100% uitsluit. Je schrijft zelf ook al dat Anna weer veel geld pakt en niets molligs doet en dus wel een matige mol is. Heb je d'r al eens bij stilgestaan dat dat misschien is omdat ze de mol niet is?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #311 Gepost op: 14-02-2011, 19:04:46 »
ik vind het wel meevallen wat men zegt dat ze zoveel geld heeft gepakt,
ze heeft in aflevering 5 idd 1250 euro gepakt waarvan 750 euro sowieso wel was gepakt als zij het niet had gedaan

bij die schrijvers opdracht was het slim van haar om dat woord te kiezen, op de manier dat zij het hadden gedaan had het namelijk veel beter als een t worden gelezen en de c als een r "eter"
sowieso is het wel slim van die groep zelf om karin, het warhoofd, te laten telefoneren ::)

die plankjes opdracht lijkt door chaos bijna mis te gaan, daar molt ze idd absoluut niet

ach, ze is mijn mol
maar ik denk dat het pepijn of patrick ook zo kan zijn
ik schrijf haar iig niet af
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #312 Gepost op: 14-02-2011, 19:12:48 »
bij die schrijvers opdracht was het slim van haar om dat woord te kiezen, op de manier dat zij het hadden gedaan had het namelijk veel beter als een t worden gelezen en de c als een r "eter"
sowieso is het wel slim van die groep zelf om karin, het warhoofd, te laten telefoneren ::)

die plankjes opdracht lijkt door chaos bijna mis te gaan, daar molt ze idd absoluut niet
Pepijn is nu mijn mol, maar ik had switchangst in de pool, dus voor de pool blijft Anna mijn mol. Dus genoeg reden om mee te praten over waarom Anna de mol kan zijn.

Ik ben het er ook mee eens dat het kiezen van het woord executie en de X als + schrijven al een behoorlijke mol actie kan zijn. Zolang de lezers verder niet te veel letters lopen, is het lastig om het te raden (ondanks de lucky guess van Soundos).

Ik ben het er niet mee eens dat Anna helemaal niks heeft gedaan tijdens de opdracht met plankjes. Ze geeft op een gegeven moment instructies aan Patrick die overduidelijk niet kloppen. Ze vraagt Patrick de kleine plank tussen haar en Patrick in te leggen en zegt dat Patrick vervolgens moet teruglopen richting het plateau waar hij net de plank heeft weggehaalt. Vervolgens zie je Anna een beetje schaapachtig lachen.
Sure, dit is maar een kleine actie in verhouding tot wat anderen doen, maar het is weldegelijk een potentiele molactie.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #313 Gepost op: 14-02-2011, 19:22:25 »
Ik ben het er ook mee eens dat het kiezen van het woord executie en de X als + schrijven al een behoorlijke mol actie kan zijn.

Executie is eigenlijk wel een goede keuze. Je hebt maar één moeilijke letter, nl de 'x'. In de andere woorden zaten ook zo'n letters, maar die woorden waren minder waard.

BUS: makkelijk, maar (vermoedelijk) slechts 600 euro waard
REGEN: zeer moeilijk: R, G, N                   
KOFFIE: hoe ga je de K ooit duidelijk maken?
VULKAAN: zelfde vraag, dit geldt ook voor de N en de V

Executie was dus een redelijk eenvoudig woord, wat veel geld waard was. (1600 euro; het maximum was 10 x 200 euro waard)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #314 Gepost op: 14-02-2011, 19:37:03 »
ik vraag me af wie van de schrijvers heeft besloten eerst zo'n kantlijn te doen, want daar gaat ook veel tijd in verloren, dus een groot woord kiezen in combinatie met een kantlijn zorgt er alleen maar voor dat er al super veel tijd verloren is

sowieso moet je ook kijken hoe de letters in combinatie met de kantlijn gelezen worden
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #315 Gepost op: 14-02-2011, 20:25:39 »
Ik vroeg me af waarom ze die 4 foto's bij de plakkers hadden genomen. Ik heb de volgende ingeving:
Johan Cruijf is gekoppeld aan 14
Rembrand van Rijn is een kunstschilder
Beatrix doet aan kunst en je hebt het Beatrix theater
PJ is de presentator van Wie is de mol
Al deze 4 namen kan ik koppelen aan Anna.
Het frappantste hiervan is nog wel dat Anna op 14-jarige leeftijd al als model werkte. Verdraai het woord model en je krijgt de mol.
Als je 14 jaar bent zit je nog in je jeugd. Vandaar dat de letter J op de foto van jeugd er als een 8 opstond. Anna noemde ook het meisje met de ijsjes bij het levend stilleven, iets wat je als kind veel eet.
 
« Laatst bewerkt op: 14-02-2011, 20:28:15 door yessie »

Offline Crullie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #316 Gepost op: 14-02-2011, 20:45:07 »
Yessie, Art deed aan model in 1 dag.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #317 Gepost op: 15-02-2011, 08:37:39 »
Werd vannacht badend in het zweet wakker; had gedroomd dat ik één van de WIDM-kandidaten was en dat ik in een soort kelder/grot een opdracht moest doen. In de kelder was een keuken met daarin het geld, en er stond ook een magnetron. Ik wilde bijna weggaan maar keek toch nog even in de magnetron, waar een uitnodiging lag voor een lezing over Aristoteles. En Anna had in één of andere aflevering gezegd wel Aristoteles te willen zijn. Anna is de mol mensen!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #318 Gepost op: 15-02-2011, 08:56:44 »
Ik geloof hier helemaal niks in, maar:

de mol twittert net "een molshoop van 675 meter hoogte. donderdag..."
daarmee zal vast die vulkaan mee bedoeld worden, wie schilderde er eerder ook alweer een vulkaan :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline rinne90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #319 Gepost op: 15-02-2011, 17:48:45 »
Ik geloof hier helemaal niks in, maar:

de mol twittert net "een molshoop van 675 meter hoogte. donderdag..."
daarmee zal vast die vulkaan mee bedoeld worden, wie schilderde er eerder ook alweer een vulkaan :P

Hier moest ik ook gelijk aan denken hoor :P plus het feit dat vulkaan ook een woord was die gelopen kon worden (ipv executie zeg maar) en op de site van de avro widm, stond ook een tijdje een vulkaan toch? ofniet?

vind al die vulkanen gewoon een beetje opvallend..