Auteur Topic: Wie Is De Mol in de media  (gelezen 374004 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #600 Gepost op: 22-07-2014, 22:27:24 »
Toine van Peperstraten roemde Wie is de Mol? net in de Slimste Mens. Volgens mij zou hij zo nog een keer meedoen, als ie mocht.
Erik Dijkstra (die van de jakhalzen) zei dat ie hoopte nooit gevraagd te worden voor Wie is de Mol? Hij noemde het een kinderachtig programma. :(
Dat was natuurlijk een woordspeling op Toine, 'die zich weer een kind voelde' ::tandpastasmiley::
Daarnaast vond de jakhals vond het 'een gevaarlijk spelletje'.
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #601 Gepost op: 22-07-2014, 22:37:30 »
Toine van Peperstraten roemde Wie is de Mol? net in de Slimste Mens. Volgens mij zou hij zo nog een keer meedoen, als ie mocht.
Erik Dijkstra (die van de jakhalzen) zei dat ie hoopte nooit gevraagd te worden voor Wie is de Mol? Hij noemde het een kinderachtig programma. :(
Leuk dat Toine er nog even naar refereert. Jammer die reactie van Erik, hoewel ik het geniaal zou vinden als hij deze uitspraak nu zou doen zodat over een paar maanden de verrassing des te groter is dat ie een van de kandidaten is  ::vergroot:: (lijkt me niet hoor, maar niets is wat het lijkt :P)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #602 Gepost op: 22-07-2014, 22:46:25 »
Leuk dat Toine er nog even naar refereert. Jammer die reactie van Erik, hoewel ik het geniaal zou vinden als hij deze uitspraak nu zou doen zodat over een paar maanden de verrassing des te groter is dat ie een van de kandidaten is  ::vergroot:: (lijkt me niet hoor, maar niets is wat het lijkt :P)
Ik denk zelfs dat Wie is de Mol? misschien nog wel bezig was tijdens dat hij dat zei. ::)
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #603 Gepost op: 22-07-2014, 22:55:18 »
Ik denk zelfs dat Wie is de Mol? misschien nog wel bezig was tijdens dat hij dat zei. ::)
Ik weet niet wanneer en in welke tijdsperiode De slimste dit is opgenomen, ik dacht na widm omdat Art ook een van de kandidaten is. Maar las dat jij(was jij toch? :P) bij de opnames bent geweest van de slimste, was dat ook deze toevallig? Dan is mn opmerking verder niet relevant als dit is opgenomen op hetzelfde moment als widm :P En dan vindt Erik het dus echt geen leuk programma.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #604 Gepost op: 22-07-2014, 23:05:41 »
Ik weet niet wanneer en in welke tijdsperiode De slimste dit is opgenomen, ik dacht na widm omdat Art ook een van de kandidaten is. Maar las dat jij(was jij toch? :P) bij de opnames bent geweest van de slimste, was dat ook deze toevallig? Dan is mn opmerking verder niet relevant als dit is opgenomen op hetzelfde moment als widm :P En dan vindt Erik het dus echt geen leuk programma.
De opnames vonden plaats van 4 juni t/m 10 juli ;) Dat zou dus net tijdens de opnames van De Mol geweest kunnen zijn.
...óf niet!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #605 Gepost op: 24-07-2014, 19:22:56 »
Citaat
Geen 'Wie is de mol-groepsuitjes' meer

ARNHEM -
De 'Wie is de mol-groepsuitjes' zijn niet langer toegestaan. De rechtbank in Arnhem heeft het bedrijf TB Events verboden nog langer gebruik te maken van de naam van het gelijknamige populaire televisieprogramma.
 
Foto: TLG
Producent IDTV, de maker van het tv-programma Wie is de Mol, had TB Events voor de rechter gedaagd. Het Doetinchemse bedrijf organiseert al sinds 2008 het zogeheten Wie is de mol-uitje, waarbij deelnemers in groepsverband al lopend door de stad opdrachten uitvoeren waarmee ze punten kunnen verdienen. Het is het bestlopende bedrijfsuitje van TB Events.
De televisieproducent gebruikt het merk echter al sinds 1999. IDTV heeft dan ook het meeste recht de merknaam te gebruiken, stelde de rechter. „Met dit vonnis in de hand gaan we nu ook andere inbreukmakers aanpakken”, verklaarde de tv-producent donderdag.

 :-X
Tussen neus en lippen door: mag wie is de mol online dan wel? Geen idee of ze dat ook zien als inbreukmakers  :-\\

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #606 Gepost op: 24-07-2014, 19:24:16 »
En wat als je het wie is de saboteur of wie is de <vul iets anders in> noemt, mag het dan wel? Er zijn zoveel varianten op. Wordt wel opgelost.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #607 Gepost op: 24-07-2014, 19:41:06 »
Noem het gewoon 'Ontmasker de verrader' en men heeft er geen last meer van ;)
:-X
Tussen neus en lippen door: mag wie is de mol online dan wel? Geen idee of ze dat ook zien als inbreukmakers  :-\\
Online spelen mag volgens mij wel gewoon, mits je er financieel niet beter van wordt.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #608 Gepost op: 24-07-2014, 19:44:22 »
En wat als je het wie is de saboteur of wie is de <vul iets anders in> noemt, mag het dan wel? Er zijn zoveel varianten op. Wordt wel opgelost.

"Uitjes en eten" organiseert al jarenlang "Wie is de Rat?" . Zelfde format.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #609 Gepost op: 24-07-2014, 19:47:10 »
Ik wacht wel af  :) Als iemand van de IDTV e.d. mailt verander ik het gewoon  ;)
- en ik word er (helaas?) niet financieel beter van, het is voor de fun  :P ::ok::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #610 Gepost op: 25-07-2014, 21:26:57 »
Freek Bartels: Dankzij WIDM presentatie Fort Boyard
Citaat
Freek Bartels maakt dit najaar zijn debuut als presentator, hij staat naast de ervaren Lauren Verster voor het programma Fort Boyard. “Ik ben ervoor gevraagd. Ze zochten een jong, avontuurlijk persoon en kwamen bij mij uit. Daar heeft mijn deelname aan Wie Is de Mol? natuurlijk aan bijgedragen.”

Freek was het afgelopen seizoen verliezend finalist, hij heeft aldoor op het verkeerde paard gewed. Daardoor zat hij wel tien weken lang in één van de best bekeken programma’s op Nederland 1. Freek in Veronica Magazine: “Ik vind het zo spannend dat ik Fort Boyard mag presenteren, dat ik het pas geloof als ik er ben en de eerste dag draaien er op zit. Ik ben er eigenlijk een beetje ondersteboven van.”
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #611 Gepost op: 3-08-2014, 19:16:18 »
Art wist vrijdag bij de galerij van de Slimste Mens als eerste Rik van de Westelaken op te noemen. ::vergroot:: (Hij nam de vraag over van iemand die hem niet herkend had)
En Yvon Jaspers vertelde over haar Molschap in de ronde Open Deur ;D
...óf niet!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #612 Gepost op: 3-08-2014, 19:41:52 »
En Yvon Jaspers vertelde over haar Molschap in de ronde Open Deur ;D
Zou wel leuk zijn geweest als de vraag van Yvon was 'Wat weet u van Wie is de mol?'? En dat Art die vraag zou krijgen  ;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #613 Gepost op: 3-08-2014, 21:26:56 »
Even tussen ons: Is dit hier al gepost? Van 26 maart. Zappen.blog.nl

NPO-bestuur: WIDM en Boer Zoekt Vrouw niet schrappen

Als het aan de Raad voor Cultuur ligt, is amusement straks geen pijler meer binnen de publieke omroep. Dat komt volgens NRC Handelsblad naar voren in het advies dat de Raad morgen uitbrengt aan staatssecretaris Dekker (Media). Als dat advies 1-op-1 wordt opgevolgd, betekent dat het einde van een programma als Wie Is de Mol? binnen het publieke bestel. Een doorstart bij de commerciële zou het lot van WIDM zijn. Maar het bestuur van de publieke omroep wil daar niets van weten. “Wij zijn gekke henkie niet!”

Hoe zit het ook alweer? Dekker heeft de Raad voor Cultuur gevraagd om een advies uit te brengen over de toekomst van het publieke mediabestel, net zoals hij onderzoek laat doen naar alternatieve inkomsten voor de publieke omroep en een grotere rol voor regionale omroepen. Rond de zomer komt Dekker dan met zijn visie, die na debat mogelijk leidt tot een wijziging van de Mediawet.

NRC Handelsblad sprak al met betrokkenen en daaruit komt naar voren dat het advies de kerntaken nieuws, kinder-tv, cultuur en levensbeschouwing voorschrijft. Elk publiek net krijgt vervolgens een hoofdredacteur die omroepen maar ook buitenproducenten laat pitchen op tijdsloten, het beste voorstel wint.

Amusement en sport
De krant schrijft: “Geen amusement meer, hoogstens als ‘vehikel’ om de burger te verheffen. Sport mag eventueel blijven, maar niet voor elke prijs. Dus geen Eredivisie meer voor 20 miljoen, en geen Wie Is de Mol?.”

Henk Hagoort en Shula Rijxman, beiden lid van de Raad van Bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep, laten in de krant weten niets te zien in het schrappen van amusement. “Als we moeten bezuinigen, doen we dat op amusement en niet op nieuws. Maar dat wil niet zeggen dat we amusement laten liggen”, vertelt Hagoort. “Als we alleen de speerpunten zouden doen, dan zouden we alleen een exclusief clubje bedienen.”

Wel stellen de bestuurders te gaan voor inhoudelijke programma’s, ook bij amusement. Rijxman: “In programma’s als Boer Zoekt Vrouw worden juist de kernwaarden van de publieke omroep uitgedragen, en uit onderzoek blijkt dat de kijkers die waarden er ok inzien.”

Boos
Ze stelt ook dat veel hits van de publieke omroep nooit bij de commerciële collega’s gemaakt zouden kunnen zijn. “Wie Is de Mol? kreeg bij ons de kans om rustig te groeien tot wat het nu is. Dat kan niet bij een commerciële zender.” Hagoort vult aan: “Ik kan hier zo boos over worden. Wij bouwen op Nederland 1 een breed podium, waarop we zo goed mogelijk de publieke waarden uitdragen. Dat wij met programma’s als DWDD en Pauw & Witteman 20 tot 25 procent van de kijkers weten te bereiken, daar zou heel Nederland dankbaar voor moeten zijn.”

Rijxman weer: “Neem nu DWDD College. Dat kan alleen bij de publieke omroep. Als ik bij een commerciële omroep zou komen met: ‘Ik wil een programma maken waarin een geleerde met een paar bollen op een tafel het ontstaan van het universum uitlegt’, dan kan ik meteen mijn tasje pakken want ik heb geen adverteerdersmodel bij me.”

Gekke henkie
Eerder is geopperd dat de publieke omroep zou kunnen dienen als een soort broedplek waar programmamakers van alles kunnen uitproberen. Als een format dan eenmaal succesvol is, kan een commerciële partij er mee door gaan. De NPO ziet daar niets in, verduidelijkt Hagoort. “We zijn gekke henkie niet. We geven niets weg. Wij zijn trots op onze successen.”

NRC Handelsblad vraagt de twee ook hoe ze tegenover hoofdredacteuren per genre staan, die straks de zendtijd op de publieke netten verdelen. Hagoort: “Ik doe niet mee aan modellen blazen. Wij zijn er wel voor dat er op die verschillende genres een visie wordt geformuleerd die de omroepen overstijgt.”
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #614 Gepost op: 19-08-2014, 20:59:48 »
Naar aan leiding van de vraag 'Wat weet je over Kees Tol?' vertelden de Slimste-kandidaten Jan Versteegh en Hans Ubbink  dat ze elkaar na Robinson graag terugzien in De Mol.
Ook Ionica Smeets lijkt het gaaf om mee te doen.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #615 Gepost op: 19-08-2014, 22:00:29 »
Ook Ionica Smeets lijkt het gaaf om mee te doen
Ja die was zelfs hyper enthousiast. Aangezien zij een tv-show had met Sofie lijkt ze haast een zekere kandidaat voor 2016.... heel misschien al 2015 (maar denk het nog niet) ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #616 Gepost op: 20-08-2014, 10:07:50 »
In ieder geval een fijn geluid na al die BNners die over elkaar heenvallen om te zeggen dat ze nooit mee willen doen. ::jaja::
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #617 Gepost op: 20-08-2014, 16:32:24 »
In ieder geval een fijn geluid na al die BNners die over elkaar heenvallen om te zeggen dat ze nooit mee willen doen. ::jaja::

zoals??

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #618 Gepost op: 20-08-2014, 17:55:03 »
zoals??

Jeroen van Koningsbrugge, Dennis van der Ven, Giel Beelen, Jort Kelder, Xander de Buisonje, Floortje Dessing, Gerard Ekdom, Daan Schuurmans, Lange Frans, Gordon, Marc van der Linden ;)
Wim Helsen, Rene van der Gijp


Mensen die wel mee willen doen o.a. Nick en Simon, Ron Boszhard, Ionica Smeets, Jeroen van der Boom, Kim Lian van der Meij.
When life knocks you down, fight back!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #619 Gepost op: 20-08-2014, 19:18:41 »
Jeroen van Koningsbrugge, Dennis van der Ven, Giel Beelen, Jort Kelder, Xander de Buisonje, Floortje Dessing, Gerard Ekdom, Daan Schuurmans, Lange Frans, Gordon, Marc van der Linden ;)
Wim Helsen, Rene van der Gijp


Mensen die wel mee willen doen o.a. Nick en Simon, Ron Boszhard, Ionica Smeets, Jeroen van der Boom, Kim Lian van der Meij.

Ik las zojuist de Winq (een homo magazine) en er stond een groot interview met Arie Boomsma in. Hij zegt daarin ook niet mee te doen aan De mol En Robinson. Hij vind het fantastisch mooie programma's maar het is niet zijn taak om aan die programma's mee te doen.

Heel jammer dus.

Die mensen hierboven, zouden mij persoonlijk ook niet eens leuk lijken. Iemand als Jeroen, top vent, maar zou waarschijnljk aan een stuk komische opmerkingen maken, en humor de laatse jaren is leuk maar het moet wel een mysterieuze setting blijven houden.

Gordon/Gerard Joling zouden sowieso niet gevraagd worden. Marc van der Linden komt niet door de conditietest, Rene van der Gijp zou iedereen afzeiken en Lange Frans hoeven we ook echt niet in NOG een realtity-programma te zien. Enigste waarvan het jammer is, is Daan Schuurmans en Floortje Dessing. Van Floortje snap ik het wel, aangezien ze al ZO veel aan het reizen is. Daan Schuurmans is wel jammer, hopen dat zijn vrouw Bracha wel eens meedoet. Lijkt me een leuke kandidate.