Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317866 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #560 Gepost op: 26-01-2014, 00:27:50 »
Nu ik het een derde keer herbekijk valt me iets op:
JW is zo open na de roltrapopdracht over waar het fout enzo is gelopen.
Waarom zou je dat doen?

Ik herinner me een Erik in S10 die dezelfde positie had en deze info niet deelde (mss enkel met Frits)
klaar voor de strijd

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #561 Gepost op: 26-01-2014, 00:37:33 »
Bedenk me ineens hoe extra belangrijk het in deze serie is voor de mol om niet verdacht en goed vertrouwd te worden...dan wordt er geen geld naar je gestuurd in afl. 9! (Iedereen stuurt naar zijn/haar mol)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #562 Gepost op: 26-01-2014, 07:50:14 »
De "Annemarie-theorie" kan de prullenbak in: hij wordt echt het minst verdacht.
Jennifer die in een biecht zegt dat ze zich niet kan voorstellen dat hij de mol is. Zulke biechten zijn er al vaker geweest over iemand die later de mol bleek te zijn.

Als hij de mol niet blijkt te zijn, heb ik toch wel een paar dagen nodig om bij te komen van de schrik.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #563 Gepost op: 26-01-2014, 08:16:38 »
Ik zit nog steeds in de JW tunnel als mol. Hij heeft maar op 2 kandidaten gespreid met zijn testantwoorden. Op Daphne en Aaf (heel misschien Jennifer). Of Aaf of Jennifer is de mol. Daphne ging eruit dus hij moet wel antwoorden goed hebben gehad op Aaf/Jennifer.

Dus conclusie: JW is zelf de mol of Aaf of Jennifer is de mol. ::vergroot::

De titel van de aflevering kan ook slaan op dat de mol JW nu Jennifer aanwijst als mol (mol ik heb je door zei JW en toen kwam Jennifer in beeld). Of net andersom: JW wordt hier voor het eerst verdacht als mol door Jennifer.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #564 Gepost op: 26-01-2014, 11:18:05 »
De titel van de aflevering kan ook slaan op dat de mol JW nu Jennifer aanwijst als mol (mol ik heb je door zei JW en toen kwam Jennifer in beeld). Of net andersom: JW wordt hier voor het eerst verdacht als mol door Jennifer.

Dat laatste lijkt onwaarschijnlijk omdat Jennifer van mening is dat de mol met geld moet zijn bezig geweest aan de traktatietafel. (Ofwel zelf ruilen ofwel krijgen).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #565 Gepost op: 26-01-2014, 11:33:51 »
titel van de aflevering)

Dit was volgens Art het seizoen van tegenstellingen
Nou ja dan is "Jennifer" wel duidelijk toch want zij zegt heel specifiek in deze aflevering dat JW de mol nooooooit kan zijn.

maar op 2 kandidaten gespreid met zijn testantwoorden. Op Daphne en Aaf
Ja precies, dat heb ik op het verdenkingentopic ook gezegd: JW 'wijst' steeds de afvaller aan. De conclusie moet dan nu zijn dat Aaf eruit vliegt. Of met die titel dat de mol nu Jennifer aanwijst. Want die heeft JW ook wel eens genoemd als verdachte. Klopt dan weer niet met zijn laatste uitspraak dat er nog maar 1 persoon op de hotseat zat.

In elk geval zijn die hotseats tot nu toe echt enorm heet want iedereen die erop zit gaat exit ::jaja::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #566 Gepost op: 26-01-2014, 12:03:06 »
JW spreekt over zijn knipperverlichtverbond:
Soms spreken we de waarheid. De andere keer niet.

Hoe kan je zeker weten of iemand niet de waarheid spreekt in WIDM? (en dan Tygo nog, die hij eerder omschreef als een geboren mol)

Soms lijkt hij zo naïef in het spel maar soms lijkt hij het als beste te begrijpen
(Raadt Daphne aan om meer te liegen, én zegt daarna dat ze wel te vertrouwen is)
(snapt heel goed hoe het onderhandelingsspel werkt, en eindigt met niks)
(verbond met Tygo,...)

 
klaar voor de strijd

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #567 Gepost op: 26-01-2014, 13:28:24 »
Misschien een aanwijzing voor Jan-Willem als mol:

Citaat van Jan-Willem na de ABC-opdracht: "Ik heb gewoon meer informatie dan welke andere kandidaat dan ook" ::vergroot::

Offline boudewijnk

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #568 Gepost op: 26-01-2014, 14:02:49 »
"Ik heb gewoon meer informatie dan welke andere kandidaat dan ook" ::vergroot::

Het was nog beter geweest als ie "andere" had weggelaten. Maar misschien was het dan wel tè obvious.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #569 Gepost op: 26-01-2014, 23:14:25 »
Ik heb nog maar één molkandidaat over (steekt zijn vinger op / wijst zichzelf aan)...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #570 Gepost op: 27-01-2014, 07:35:33 »
Tja dat soort uitspraken doet hij bijna elke aflevering.  ::)

Zijn uitspraak over nog 1 kandidaat over hebben die hij verdenkt is raar.
Mollen blijven over het algemeen vaag in hun verdenkingen, tenzij het gaat over iemand die hen duidelijk verdenkt.
Die halen immers waarschijnlijk de finale. Dus om het zo snel op 1 persoon toe te spitsen is vreemd imho.

Vorig jaar zag je dat Kees halverwege steeds vaker Carolien en Paulien ging noemen, bijv.
AM vond Liesbeth ineens steeds verdachter worden, en Patrick ging ineens van Karin/Pepijn over op Art, wat ook niet geheel logisch was.  :P

Zo tal van voorbeelden. Als JW de mol is maakt hij het zichzelf hiermee wel onnodig lastig om straks op plausibele wijze nog iemand te 'verdenken'.

Als kandidaat die het leuk vindt om dmv dit soort uitspraken de kijkers te f*cken vind ik het dan weer wel passen.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #571 Gepost op: 27-01-2014, 07:43:07 »
Tja dat soort uitspraken doet hij bijna elke aflevering.  ::)

Zijn uitspraak over nog 1 kandidaat over hebben die hij verdenkt is raar.
Mollen blijven over het algemeen vaag in hun verdenkingen, tenzij het gaat over iemand die hen duidelijk verdenkt.
Die halen immers waarschijnlijk de finale. Dus om het zo snel op 1 persoon toe te spitsen is vreemd imho.

Vorig jaar zag je dat Kees halverwege steeds vaker Carolien en Paulien ging noemen, bijv.
AM vond Liesbeth ineens steeds verdachter worden, en Patrick ging ineens van Karin/Pepijn over op Art, wat ook niet geheel logisch was.  :P

Zo tal van voorbeelden. Als JW de mol is maakt hij het zichzelf hiermee wel onnodig lastig om straks op plausibele wijze nog iemand te 'verdenken'.

Als kandidaat die het leuk vindt om dmv dit soort uitspraken de kijkers te f*cken vind ik het dan weer wel passen.  :)

Helemaal mee eens. Hij doet elke afl wel zo'n uitspraak en opvallende dingen in die richting. Denk inderdaad om de kijkers te fucken.. Net als Tygo. Ben van JW afgestapt om precies deze reden..

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #572 Gepost op: 27-01-2014, 09:44:00 »
Ik heb nog maar één molkandidaat over (steekt zijn vinger op / wijst zichzelf aan)...

Nee hij wijst zichzelf echt niet aan, dat zie ik er niet in  ::ohno::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #573 Gepost op: 27-01-2014, 09:58:59 »
dat Kees halverwege steeds vaker Carolien en Paulien ging noemen, bijv.
AM vond Liesbeth ineens steeds verdachter worden, en Patrick ging ineens van Karin/Pepijn over op Art, wat ook niet geheel logisch was
Dan gaat nu dus hetzelfde gebeuren: JW zal halverwege ook switchen aangezien al zijn verdachtes tot nu toe het veld geruimd hebben, een natuurlijker verloop dus dan eerder dus hij molt beter dan bovenstaande voorbeelden. Het moment is hetzelfde aangezien halverwege het moment gaat ontstaan dat mensen meer overtuigd raken van de mol. Dan kun je makkelijk op Carolien en Paulien of in een ander geval op Liesbeth gaan zitten aangezien die op jou zitten en de tests ook blijkbaar heel goed/slim invullen 8).

'Probleem' vooralsnog is dat er nog zo weinigen richting JW denken. Ultiem goed dus dat hij op de afvallers gaat zitten. Kijkers zitten daardoor trillend op hun stoel want ze denken steeds: die JW zit compleet fout, zou die een rood scherm krijgen? Tania-momentjes. Ik denk dus dat in deze fase de productie nog niet gekozen heeft wie de nepmol moet worden waarop JW moet gaan zitten maar dat moment nadert wel want hij is bijna door alle exitkandidaten heen ::vergroot::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #574 Gepost op: 27-01-2014, 12:31:59 »


Alle pijlen wijzen naar de Mol?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #575 Gepost op: 27-01-2014, 12:51:24 »
Dan gaat nu dus hetzelfde gebeuren: JW zal halverwege ook switchen aangezien al zijn verdachtes tot nu toe het veld geruimd hebben, een natuurlijker verloop dus dan eerder dus hij molt beter dan bovenstaande voorbeelden. Het moment is hetzelfde aangezien halverwege het moment gaat ontstaan dat mensen meer overtuigd raken van de mol. Dan kun je makkelijk op Carolien en Paulien of in een ander geval op Liesbeth gaan zitten aangezien die op jou zitten en de tests ook blijkbaar heel goed/slim invullen 8).

'Probleem' vooralsnog is dat er nog zo weinigen richting JW denken. Ultiem goed dus dat hij op de afvallers gaat zitten. Kijkers zitten daardoor trillend op hun stoel want ze denken steeds: die JW zit compleet fout, zou die een rood scherm krijgen? Tania-momentjes. Ik denk dus dat in deze fase de productie nog niet gekozen heeft wie de nepmol moet worden waarop JW moet gaan zitten maar dat moment nadert wel want hij is bijna door alle exitkandidaten heen ::vergroot::.
Maar als het inderdaad is zoals jij zegt maakt dat Jan Willem toch alleen maar nog verdachter? Mijn moeder zegt bijna elk jaar wel een keer "die en die is vast de mol, die heeft al een paar keer op de afvaller gezeten en zit er nog steeds in". Volgens mij zijn er best wel wat kijkers die ook zo redeneren en is het dus helemaal niet zo slim om de mol steeds op de afvaller te laten zitten.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #576 Gepost op: 27-01-2014, 12:57:08 »
maakt dat Jan Willem toch alleen maar nog verdachter
Ja bij mij ook ::ok:: ::bravo::

pijlen wijzen naar de Mol?
Super foto 8) 8) 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #577 Gepost op: 27-01-2014, 14:06:41 »
Ja bij mij ook ::ok:: ::bravo::
Eh nou nee, ik bedoel dus naar de "gewone" kijker toe, als nepmol :P Ik vind JW juist niet zo waarschijnlijk als mol, hoewel ik hem ook zeker nog niet wil afstrepen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #578 Gepost op: 28-01-2014, 15:31:17 »
Het was me tijdens de eerste aflevering al opgevallen dat Art zijn telefoon van kleur veranderde (van geel naar zwart) vlak voor de licht-opdracht:



Maar nu blijkt het afluisterapparaat van Jan-Willem over dezelfde magische krachten te beschikken...


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #579 Gepost op: 28-01-2014, 15:37:55 »
Het was me tijdens de eerste aflevering al opgevallen dat Art zijn telefoon van kleur veranderde (van geel naar zwart) vlak voor de licht-opdracht:
Maar nu blijkt het afluisterapparaat van Jan-Willem over dezelfde magische krachten te beschikken...

Heerlijke vondst!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)