Auteur Topic: Dagboek Mol en afvaller  (gelezen 61644 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #60 Gepost op: 30-01-2015, 23:22:40 »
Dagboek Mol Aflevering 5

Beste Molfans, we zijn alweer op de helft van onze reis. Deze hele trip staat in het teken van waarheid en leugen.

En liegen doen we allemaal. Dat werd pijnlijk duidelijk. Voor mijn medekandidaten dan. Voor mij is een mislukte opdracht een triomf! Alleen mag ik nooit juichen.

Dus zet ik mijn teleurgestelde gezicht weer op en probeer mijn mondhoeken niet teveel te laten krullen bij opnieuw nul euro in de pot!

Heel even waande ik me terug in Nederland. Tussen die drijvende plaatsnamen op dat schitterende Sri Lankaanse meer. Voor Viktor is het bittere realiteit. Het is jammer Viktor dat je weg bent, je was een leuke en gevaarlijke speler.

De Mol

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #61 Gepost op: 30-01-2015, 23:23:35 »
Dagboek Viktor

Ik zat tijdens die bewuste executie al niet heel erg lekker op mijn stoel. De vorige afleveringen had ik zekerder tegenover Art gezeten.

Iets waar ik al heel snel spijt van kreeg. Ik voelde mijn hart in mijn keel bonzen. En dan opeens is daar dat scherm! ROOD!!! Op dat moment gaat er een schok door je hele lichaam. Allerlei verschillende emoties vliegen door je hoofd. In een roes krijg ik van iedereen een knuffel en beantwoord ik nog een paar vragen van Art. Ik loop weg en vergeet zelfs in alle hectiek nog even om te kijken naar mijn medekandidaten. Met wie ik al weken onderweg ben, een kamer deel en een fantastische tijd heb beleefd.

Ik krijg mijn paspoort terug en voor ik het weet ben ik met een onbekende taxichauffeur op weg naar een hotel. Ik heb geen enkele behoefte om iets tegen de man te zeggen. Hij zal immers nooit kunnen begrijpen wat ik zojuist heb meegemaakt. En bovendien heb ik mijn gedachten totaal niet op een rijtje. In het hotel lig ik nog een paar uur te piekeren voordat ik in het vliegtuig naar huis stap. Wat een bizar gaaf avontuur was dit en wat is het doodzonde dat ik eruit lig. Tijdens de lange vlucht naar huis overdenk ik mijn zonden. Wat heb ik nou toch over het hoofd gezien? Waarom heb ik niet vastgehouden aan mijn tactiek en vertrouwd op mijn onderbuik gevoel? Dat had mij tot nu toe in het spel gehouden.

Eenmaal thuis loop ik als een vreemde door mijn eigen leven. Ik doe alles op de automatische piloot en heb moeite om de draad weer op te pikken. Ik ben nog steeds geobsedeerd door het spel. Ik heb de neiging om niemand te vertrouwen en nog steeds precies op te schrijven wat iedereen draagt. Ik word weer geconfronteerd met bezigheden als vuilniszakken buiten zetten en stofzuigen. Als een dame bij de bakker begint te zeiken over de rode uitslag in haar nek, realiseer ik me het opeens echt; ik lig er definitief uit.
Niks geen opdrachten, jokers of vrijstellingen meer. Geen complot theorieën meer bespreken met Carolina. Geen slappe lach met Martine en Margriet. Of nachtelijke gin-tonics met Marlijn en Chris. Ik ben weer thuis!

Ondertussen vraag ik me steeds weer af wat mijn ‘molvrienden’ op dit moment aan het doen zijn. Ik wil wel van de daken schreeuwen wat ik allemaal beleefd heb, maar er is niemand die het mag weten. Zelfs aan mijn vertrouwenspersonen is het allemaal lastig uit te leggen. Kortom ik moet gewoon accepteren dat het afgelopen is. Het is precies zoals ze zeggen: ‘je weet pas wat je mist als het er niet meer is!’ Wat was het ongelofelijk gaaf! Dit neemt niemand mij meer af! En het ergste van alles is dat ik er nog steeds van overtuigd ben dat ik op het juiste spoor zat. Beste Mol, wie je ook bent... Bedankt!

Viktor

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #62 Gepost op: 30-01-2015, 23:28:48 »
Dagboek Viktor
Eenmaal thuis loop ik als een vreemde door mijn eigen leven. Ik doe alles op de automatische piloot en heb moeite om de draad weer op te pikken. Ik ben nog steeds geobsedeerd door het spel. Ik heb de neiging om niemand te vertrouwen en nog steeds precies op te schrijven wat iedereen draagt. Ik word weer geconfronteerd met bezigheden als vuilniszakken buiten zetten en stofzuigen. Als een dame bij de bakker begint te zeiken over de rode uitslag in haar nek, realiseer ik me het opeens echt; ik lig er definitief uit.
Niks geen opdrachten, jokers of vrijstellingen meer. Geen complot theorieën meer bespreken met Carolina. Geen slappe lach met Martine en Margriet. Of nachtelijke gin-tonics met Marlijn en Chris. Ik ben weer thuis!

Viktor

Ik kan het mij zo voorstellen  ;D Vooral dat niemand vertrouwen en in je houding blijven door fanatiek alles op te pennen  :D En dan het moment dat Vik realiseert dat ie eruit ligt  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2015, 23:29:41 »
Gevaarlijke speler -> geeft dit aan dat Victor in ieder geval enigszins in de richting zat?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2015, 23:31:38 »
Beste Molfans,
De Mol begint steevast met Beste Molfans, behalve aflevering 2. Doe er je voordeel mee.
En liegen doen we allemaal. Dat werd pijnlijk duidelijk. Voor mijn medekandidaten dan.
Chris is de enige die niet loog ::vergroot::
...óf niet!

Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #65 Gepost op: 5-02-2015, 16:16:21 »
Dagboek Mol Aflevering 5

Beste Molfans, we zijn alweer op de helft van onze reis. Deze hele trip staat in het teken van waarheid en leugen.

En liegen doen we allemaal. Dat werd pijnlijk duidelijk. Voor mijn medekandidaten dan. Voor mij is een mislukte opdracht een triomf! Alleen mag ik nooit juichen.

Dus zet ik mijn teleurgestelde gezicht weer op en probeer mijn mondhoeken niet teveel te laten krullen bij opnieuw nul euro in de pot!

Heel even waande ik me terug in Nederland. Tussen die drijvende plaatsnamen op dat schitterende Sri Lankaanse meer. Voor Viktor is het bittere realiteit. Het is jammer Viktor dat je weg bent, je was een leuke en gevaarlijke speler.

De Mol

De mondhoeken niet laten krullen lukt Martine wel.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #66 Gepost op: 5-02-2015, 21:38:04 »
Dagboek Carolina

Dat laatste moment voor ik mijn scherm te zien krijg lijkt in slow motion te gaan. Maar dan is 'ie toch echt daar. Het rode scherm...

Einde avontuur, einde WIDM en einde Sri Lanka! Ik weet eigenlijk tijdens de test al dat ik veel vragen heb gegokt. En dat ik me misschien toch teveel heb laten leiden door de angst voor tunnelvisie...

Ik heb het al een paar keer gezegd maar ik had tot vorig seizoen nog nooit een aflevering van WIDM gezien! Totdat ik vorig jaar samen met een vriend een etentje probeerde te plannen met Freek Bartels. Toen bleek dat hij plots drie weken van de radar was verdwenen. Om er vervolgens achter te komen dat hij gewoon mee deed aan WIDM! En dus keek ik een paar afleveringen en verbaasde me serieus over hoe avontuurlijk Freek toch maar was!

En alsof het lot er mee speelde, werd ik kort daarna zelf benaderd om aan het spel mee te doen. Ik zei eigenlijk meteen dat dit absoluut niks voor mij is en dat ik echt niet avontuurlijk genoeg ben! Nou is mijn manager een enorme fan van het programma dus hij stelde voor om gewoon eens een gesprekje te hebben. Ik stemde toe en ik weet niet meer precies wat ze ook alweer tegen mij gezegd hebben. Maar nog geen maand later zat ik in een vliegtuig onderweg naar Sri Lanka om me in het avontuur te storten met negen andere mensen!

Er gingen twee mensen mee die ik redelijk goed ken. Rik van de Westelaken (wij waren allebei mee naar het Songfestival in 2008. Hij voor de NOS en ik als backing vocal voor zangeres Hind). En met Evelien Bosch ben ik opgegroeid in Veendam. Logisch dus dat ik samen met Evelien een duo vormde omdat je elkaar kent. En daar ligt meteen het probleem. Kun je elkaar wel vertrouwen? Nou is Evelien bloedfanatiek en ik wat rustiger en dat maakte ons wel een goed duo. Zij durfde mensen te confronteren en ik bleef iets meer op de achtergrond om te observeren. Helaas moest Evelien het spel verlaten in aflevering 2 maar ik vond al snel een nieuw maatje in Viktor. We deelden informatie en konden lekker sparren over een mogelijke mol. Maar na het vertrek van Viktor in aflevering 5 kreeg ik t moeilijk.
Ik had niemand meer over waarmee ik informatie deelde. En dan merk je hoe moeilijk het spel is zodra je, voor je gevoel, alleen komt te staan!

De keuze om mijn verdenkingen op het laatst weer om te gooien, komen mij duur te staan en ik moet dus keihard het spel verlaten. Maar wat een waanzinnig avontuur was dit! Ik had het voor geen goud willen missen. En dus met pijn in mijn hart neem ik afscheid van mijn mede kandidaten! Het laat me niet los. Wat gebeurde er na mijn vertrek, welke opdrachten moesten nog uitgevoerd worden? Waar ging de groep naartoe? En wie gingen er uiteindelijk door naar de finale? Ik kan niet wachten op aflevering 10!!!!!  :-)

Carolina



----
Dagboek van de mol

 Beste Molfans, elke keer als er iemand met een vliegend voertuig de lucht in gaat gebeuren er rare dingen vinden jullie niet?

En elke keer vraag je je weer af of ik met beide benen op de grond sta of ben verheven boven de groep.
Feit is dat ik mijn klauwen stevig in het spel heb geslagen. En ik krijg hulp. Van alle kanten.
Ik ben niet bang om ontdekt te worden, voel me zelfs zeker genoeg om weer even van me te laten horen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hele grote risico’s heb genomen. Eén verkeerde afslag had me fataal kunnen worden. Maar ik heb de juiste keuze gemaakt. Carolina maakte de verkeerde keuze. Ze laat een leegte achter in onze groep. Dag Carolina!

De Mol
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #67 Gepost op: 5-02-2015, 21:59:19 »

Ik ben niet bang om ontdekt te worden, voel me zelfs zeker genoeg om weer even van me te laten horen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hele grote risico’s heb genomen. Eén verkeerde afslag had me fataal kunnen worden. Maar ik heb de juiste keuze gemaakt.

Interessant. Wat zou de Mol kunnen bedoelen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #68 Gepost op: 5-02-2015, 22:05:44 »
Interessant. Wat zou de Mol kunnen bedoelen?

Het zou kunnen betekenen vanuit Marlijn is de mol perspectief: Ik heb tegen Rik gezegd dat hij het niet kon maken om voor jokers te gaan toen hij de envelop ontving. Als ik hem naar de jokers had toegepraat had hij me helemaal verdacht... En hij verdenkt me al... had fataal kunnen zijn..

zoiets?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #69 Gepost op: 5-02-2015, 23:30:29 »
Dagboek van de mol
Eén verkeerde afslag had me fataal kunnen worden. Maar ik heb de juiste keuze gemaakt.

De Mol
Ik zit nog wel een beetje in de Martine tunnel, dus het eerste waar ik aan dacht is het afslaan van de motor bij 'de allerslechtste chauffeur'. Misschien dat ze inderdaad op knopjes zat te drukken om de motor te laten falen en zou ze ontmaskerd zijn door Marlijn als ze nog iets langer door was gegaan? ???

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #70 Gepost op: 5-02-2015, 23:41:17 »
Dagboek van de mol

 Beste Molfans, elke keer als er iemand met een vliegend voertuig de lucht in gaat gebeuren er rare dingen vinden jullie niet?

En elke keer vraag je je weer af of ik met beide benen op de grond sta of ben verheven boven de groep.
Feit is dat ik mijn klauwen stevig in het spel heb geslagen. En ik krijg hulp. Van alle kanten.
Ik ben niet bang om ontdekt te worden, voel me zelfs zeker genoeg om weer even van me te laten horen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hele grote risico’s heb genomen. Eén verkeerde afslag had me fataal kunnen worden. Maar ik heb de juiste keuze gemaakt. Carolina maakte de verkeerde keuze. Ze laat een leegte achter in onze groep. Dag Carolina!

De Mol

Ik heb zeker geen tunnel-visie (dus wel ::rofl::), maar ik lees dit gewoon op met de stem van Chris. Ik kan er niks aan doen  ;D.
"Eén verkeerde afslag".. duidt dat op de vliegtuigreis met Rik (Als hij het verkeerd las, viel dat op voor Rik)? En Carolina die op Chris vertrouwt in het vliegtuig, daarna de test maakt en eruit ligt omdat ze heeft geswitcht.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2015, 13:57:59 door McMarthy »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #71 Gepost op: 6-02-2015, 00:29:19 »
Dagboek van de mol

Van alle kanten.
Dat is de slogan van NPO Radio 1. De nieuwszender.
The British are not impressed.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #72 Gepost op: 8-02-2015, 17:30:46 »
De mol begint steeds met Beste Molfans, behalve in dagboek 2.
Heb nog niet echt een idee waar deze inconsistentie vandaan komt of wat we ermee kunnen maar vond het wel apart.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #73 Gepost op: 8-02-2015, 17:46:19 »
De mol begint steeds met Beste Molfans, behalve in dagboek 2.
Heb nog niet echt een idee waar deze inconsistentie vandaan komt of wat we ermee kunnen maar vond het wel apart.


Zou de mol de volgende afvaller aanwijzen?
Ik doe een poging :
dagboek1 "de mol opereert in het donker" - Evelien = nachtblind
dagboek 2 - wijkt af - geen afvaller
dagboek 3 (vond ik een hele rare zin) : 'voor de mol is dat duaal' (ik zou denken ideaal), maar was de mol een duo met Ajouad?
dagboek 4 "tol te eisen" - Viktor inspecteur hondenbelasting
dagboek 5 zie ik niet zo duidelijk maar misschien "waarheid en leugen" -Carolina geeft een antwoord waarheid en een antwoord leugen.

dagboek 6 "een verkeerde afslag", als je afslag heel letterlijk neemt, Martine haar auto sloeg af?

Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #74 Gepost op: 8-02-2015, 17:54:47 »
Zou de mol de volgende afvaller aanwijzen?
Ik doe een poging :
dagboek1 "de mol opereert in het donker" - Evelien = nachtblind
dagboek 2 - wijkt af - geen afvaller
dagboek 3 (vond ik een hele rare zin) : 'voor de mol is dat duaal' (ik zou denken ideaal), maar was de mol een duo met Ajouad?
dagboek 4 "tol te eisen" - Viktor inspecteur hondenbelasting
dagboek 5 zie ik niet zo duidelijk maar misschien "waarheid en leugen" -Carolina geeft een antwoord waarheid en een antwoord leugen.

dagboek 6 "een verkeerde afslag", als je afslag heel letterlijk neemt, Martine haar auto sloeg af?

De stukjes die neemt vind ik vaag en zouden op meerdere kandidaten kunnen slaan. En tevens denk ik dat je best uit elk dagboek een stukje halen dat iets voorspeld voor latere afleveringen, het moet echt iets zijn wat elke keer er niet bijhoort en slaat op de volgende aflevering. Ik vind het nu te vaag en willekeurig.
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #75 Gepost op: 8-02-2015, 18:32:15 »
"Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hele grote risico’s heb genomen. Eén verkeerde afslag had me fataal kunnen worden."

Je kunt een afslag zien als iets in het verkeer, maar het woord heeft ook een andere betekenis die in WIDM beter tot zijn recht komt dan in het verkeer, namelijk: Afslag: mindering (b.v. op de hoogte van een bijdrage)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #76 Gepost op: 8-02-2015, 18:47:02 »
"Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hele grote risico’s heb genomen. Eén verkeerde afslag had me fataal kunnen worden."

Je kunt een afslag zien als iets in het verkeer, maar het woord heeft ook een andere betekenis die in WIDM beter tot zijn recht komt dan in het verkeer, namelijk: Afslag: mindering (b.v. op de hoogte van een bijdrage)

Zoiets als "Iets te opvallend een koker nemen die hoort bij een genoemd getal en ik was door de mand gevallen."?

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #77 Gepost op: 8-02-2015, 18:51:35 »
Zoiets als "Iets te opvallend een koker nemen die hoort bij een genoemd getal en ik was door de mand gevallen."?

Meer als; af en toe kan ik niet mollen (geld minderen voor de pot), want dan val ik teveel op. Het wekt bij mij de indruk dat de mol één opdracht niet gemold heeft, omdat het anders te opvallend was. In dat licht vind ik Chris het meest verdacht door eerst Carolina om de tuin te leiden om vervolgens weer zijn best doen op het strand. Maar ik zit al aardig in de tunnel.....  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #78 Gepost op: 12-02-2015, 21:50:47 »
Dagboek Mol aflevering 7

Beste Molfans, op een gegeven moment in het spel wordt het Mol zijn een tweede natuur.

Je raakt eraan gewend om dingen voor jezelf te houden. De onschuld uit te hangen en net zo hard mee te schrijven in je Molboekje.

Altijd ligt natuurlijk het gevaar op de loer dat de anderen je door krijgen. En dan ineens moet je in een dorp, omringd door je medekandidaten, luidkeels gaan verkondigen dat je de Mol bent. Een schizofrene opdracht.

Zeker als je de Mol bent. Hoe ver moet ik gaan in de bewijsvoering om dat geld uit de pot te houden? Ga ik mijn geheimen verraden en inzicht geven in mijn speltactiek of houd ik het oppervlakkig en zet ik alleen mijn charme in. Het is in ieder geval interessant om te kijken welke Molacties de anderen claimen. Wie dragen er allemaal bij aan mijn succes? De verkiezing leverde een winnaar op. Of ik dat ben, blijft nog even geheim.

De Mol

----
Citaat van: De Mol
onschuld

Weer dat woord. ::vergroot::

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #79 Gepost op: 12-02-2015, 21:57:16 »
Dagboek Mol aflevering 7

Beste Molfans, op een gegeven moment in het spel wordt het Mol zijn een tweede natuur.

Je raakt eraan gewend om dingen voor jezelf te houden. De onschuld uit te hangen en net zo hard mee te schrijven in je Molboekje.

Altijd ligt natuurlijk het gevaar op de loer dat de anderen je door krijgen. En dan ineens moet je in een dorp, omringd door je medekandidaten, luidkeels gaan verkondigen dat je de Mol bent. Een schizofrene opdracht.

Zeker als je de Mol bent. Hoe ver moet ik gaan in de bewijsvoering om dat geld uit de pot te houden? Ga ik mijn geheimen verraden en inzicht geven in mijn speltactiek of houd ik het oppervlakkig en zet ik alleen mijn charme in. Het is in ieder geval interessant om te kijken welke Molacties de anderen claimen. Wie dragen er allemaal bij aan mijn succes? De verkiezing leverde een winnaar op. Of ik dat ben, blijft nog even geheim.

De Mol

----
Weer dat woord. ::vergroot::


Rik was de enige die tijdens de opdracht ook daadwerkelijk riep "Vote for me I'm the Mole" en even later nog een keer in beeld "I'm the Mole".