Auteur Topic: [KANDIDAAT] Chris Zegers  (gelezen 305484 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #120 Gepost op: 17-01-2015, 11:20:26 »
Wanneer Rik zegt dat 'ze richting zee sowieso niet zijn' is het Chris die alsnog goed oplet op het strand én de letters opmerkt. Als Mol had je Rik gewoon gelijk gegeven of in ieder geval niet zo goed die letters opgemerkt. Ik kan me niet voorstellen dat hij er van uitging dat Rik de envelop over het hoofd zou zien. Als Mol in het vliegtuig moet je eerste doel zijn om de letters niet te zien. ::ohno::
...óf niet!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #121 Gepost op: 17-01-2015, 11:25:49 »
pac jou avatars zijn echt suuuuper cool
#teamamaimiljaarde

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #122 Gepost op: 17-01-2015, 11:56:08 »
Wanneer Rik zegt dat 'ze richting zee sowieso niet zijn' is het Chris die alsnog goed oplet op het strand én de letters opmerkt. Als Mol had je Rik gewoon gelijk gegeven of in ieder geval niet zo goed die letters opgemerkt. Ik kan me niet voorstellen dat hij er van uitging dat Rik de envelop over het hoofd zou zien. Als Mol in het vliegtuig moet je eerste doel zijn om de letters niet te zien. ::ohno::

Dit is ook het enige wat mij nog een beetje dwars zit voor Chris als Mol, maar ik denk toch dat hij het heel goed kan zijn. Toen hij en Rik uit het vliegtuig stapte leidde hij meteen de aandacht van de envelop af door te zeggen dat hij Viktor zag lopen. Hij blijft voorlopig nog bovenaan mijn lijstje staan...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #123 Gepost op: 17-01-2015, 14:13:12 »
Wanneer Rik zegt dat 'ze richting zee sowieso niet zijn' is het Chris die alsnog goed oplet op het strand én de letters opmerkt. Als Mol had je Rik gewoon gelijk gegeven of in ieder geval niet zo goed die letters opgemerkt. Ik kan me niet voorstellen dat hij er van uitging dat Rik de envelop over het hoofd zou zien. Als Mol in het vliegtuig moet je eerste doel zijn om de letters niet te zien. ::ohno::
Vind ik ook, het is Chris die over het strand begint en daar die letters ziet. Conclusie: Chris is niet de mol.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #124 Gepost op: 17-01-2015, 18:00:43 »
Wanneer Rik zegt dat 'ze richting zee sowieso niet zijn' is het Chris die alsnog goed oplet op het strand én de letters opmerkt. Als Mol had je Rik gewoon gelijk gegeven of in ieder geval niet zo goed die letters opgemerkt. Ik kan me niet voorstellen dat hij er van uitging dat Rik de envelop over het hoofd zou zien. Als Mol in het vliegtuig moet je eerste doel zijn om de letters niet te zien. ::ohno::

Misschien zit ik te diep in de Chris-tunnel, maar wat nou als Chris (als Mol) niet wil dat Rik hem verdenkt, dus dat hij als kandidaat de letters op het strand leest (en niet hapt naar de Mol-uitlokkende opmerking van Rik over 'niet bij het strand'), zodat hij later op Rik inspeelt dat ze de kandidaten moeten vinden. Twee vliegen in één klap van Chris: Rik verdenkt hem niet (meer) en de opdracht mislukt finaal.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #125 Gepost op: 17-01-2015, 19:19:15 »
Misschien zit ik te diep in de Chris-tunnel, maar wat nou als Chris (als Mol) niet wil dat Rik hem verdenkt, dus dat hij als kandidaat de letters op het strand leest (en niet hapt naar de Mol-uitlokkende opmerking van Rik over 'niet bij het strand'), zodat hij later op Rik inspeelt dat ze de kandidaten moeten vinden. Twee vliegen in één klap van Chris: Rik verdenkt hem niet (meer) en de opdracht mislukt finaal.
Nu is de letters onderweg niet zien wel een veel minder opvallende molactie dan lukraak in een of ander bootje springen :P Ik denk dat Rik hem alleen nog meer meer is gaan verdenken. Als 'ie de verdenking van zich af wilde hebben, had ie beter zelf niks moeten ondernemen om de letters te vinden. Maar als Rik vervolgens, als toch de letters zag, ontzettend moeten gaan prijken dat hij met Rik de envelop vond. Nu viel het nogal op wat 'ie deed en is hij verdacht bij iedereen ::)
...óf niet!

Offline Ice-T

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #126 Gepost op: 17-01-2015, 20:58:12 »
1. Chris wil maar al te graag gaan puzzelen.
2. Chris doet zich voor als een goeie kandidaat en denkt dat er een aanwijzing is op strand, ziet bentota duidelijk staan etc. (afleidingsmanoeuvre)
3. Chris oppert het feit dat alleen ajouad en viktor op strand staan en dat er meer aanwijzingen moet volgen via andere duo's
4. Chris is ook diegene die aan de juiste kan van het vliegtuig zit en dus ook beste mol positie heeft.
5. Chris is diegene die na het uitstappen snel rik zijn aandacht pakt door te zeggen hier rik en vervolgens wijst naar de man iets verder op.
6. Chris is diegene die vraagt "Do you know some nice places.." lekker doelloos.

Overigens wat ik een beetje verwarrend vond is, hij ziet alleen viktor en ajouad en dat klinkt logisch want alleen hun tweeën hadden volgens mij een blauw
net in hun handen... MAAR aan de andere kant je ziet 2 mede kandidaten en vervolgens een paar gekleurde paraplu's maar je kan daar niet uit op maken
dat het misschien moet betreffen om de andere kandidaten en dat dus iedereen op strand is --> Waarom staan er mensen met paraplu's terwijl het mooi weer is? per toeval? plaatselijke bui? :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #127 Gepost op: 17-01-2015, 21:03:07 »
Wel horen we Rik eerder zeggen dat ze vooral niet op het strand zullen zijn.
Ik dacht dat hij zei dat ze vooral niet op zee zouden zijn. Hij kon uit zijn raampje alleen zee zien, en merkte dat daarom op.
The British are not impressed.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #128 Gepost op: 17-01-2015, 21:08:39 »
Overigens wat ik een beetje verwarrend vond is, hij ziet alleen viktor en ajouad en dat klinkt logisch want alleen hun tweeën hadden volgens mij een blauw
net in hun handen... MAAR aan de andere kant je ziet 2 mede kandidaten en vervolgens een paar gekleurde paraplu's maar je kan daar niet uit op maken
dat het misschien moet betreffen om de andere kandidaten en dat dus iedereen op strand is --> Waarom staan er mensen met paraplu's terwijl het mooi weer is? per toeval? plaatselijke bui? :P
In het shot op televisie vond ik overigens ook alléén de blauwe netten en de letters opvallen. En wie weet dacht Chris dat het parasols waren ::) En hij zag misschien dat er Sri Lankanen onder stonden en dacht 'die parasols horen niet bij de aandachtstrekkers'. (Ik probeer het maar goed te praten zijn gedachtegang.)
...óf niet!

Offline Ice-T

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #129 Gepost op: 17-01-2015, 21:12:04 »

Ja het zou zomaar kunnen dat hij denkt dat het parasols zijn of vreemd vind dat locale mensen er mee staan te zwaaien.
Ik zag namelijk dus net dat viktor en ajouad blauw net in hun handen had en als dat wel opviel dan verklaard het dat chris alleen hun ziet.

Maar toch als ik aanwijzingen moet gaan zoeken dan verwacht ik van alles en nog wat wat kan gebruikt worden om aandacht te trekken
en laat een paraplu er mee staan te zwaaien een goede aandachtpunt zijn. blauwe netten kan ook vissers zijn ha ha :D

Offline Ice-T

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #130 Gepost op: 17-01-2015, 21:54:08 »
Het blijft opvallend dat ze deze enveloppe negeerden.
Die moeten ze beiden toch  gezien hebben.
En als ze op zoek waren naar een aanwijzing dan had dat toch ook in de enveloppe kunnen zitten?

Ik denk nog steeds dat ze elkaar aan het testen waren. Het lijkt me ook helemaal geen ideale positie om te mollen zo één op één in het vliegtuig met een bijna niet te missen enveloppe bij het uitstapp...


Nog een dingetje dat ik nog ff post vanavond en dan doe ik ff wat anders.

Ik ben het met jou eens dat zij het wel erg makkelijk over hoofd zien en dat is toch wel vreemd.
Maar neemt niet weg dat het goed mogelijk is dat CHRIS de aandacht pakt van RIK en vervolgens misleid naar iets anders toe zoals wijzen naar man op pier en ook zeggen dat ze moeten gaan zoeken naar andere duo's voor hints, tja dan ga je niet echt je focus leggen op aanmeerplekje van vliegtuig.

Ooja en wat ik ook duidelijk wil maken is als je naar een illusionist gaat kijken dan pakt hij ergens jou aandacht en misleid het compleet de verkeerde
kant op waardoor hij stieken zijn trucje kan doen. (aandacht en misleiding)

Zo hebben ze ook ooit een voorstelling aan een groep mensen laten zien waarbij mensen volgens mij gingen dansen en dan halverwege kwam er iemand in kostuum (laten we zeggen kreeft) en liep door voorstelling heen en wat bleek... vrij weinig mensen hadden door dat er een kreeft erdoorheen liep.
Unintentional blindless dat is iets waar een mens erg last van heeft.


--> Zo iets als deze test (vrij oud maar verklaard het wel)
Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo
https://www.youtube.com/watch?v=vJG698U2Mvo
« Laatst bewerkt op: 17-01-2015, 21:57:17 door Ice-T »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #131 Gepost op: 18-01-2015, 00:20:51 »
Hoewel ik Chris (en Rik) heel verdacht vind, zou ik me ook inderdaad kunnen indenken dat de een bij de ander niet over wil komen als een fanatieke kandidaat (en dus geen mol is).

Als een van beide heren de mol is, vind ik het zeer gewaagd en in dat geval een waanzinnige mol.
Als ze het allebei niet zijn, vind ik het een hilarische actie en vind ik de mol helaas nogal teleurstellend eerlijk gezegd (want op het strand heb ik weinig verdachts gezien).
Ik hoop dus op het eerste geval. Na Susan vorig jaar zou het wel leuk zijn om een wat andere mol te zien.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #132 Gepost op: 18-01-2015, 21:16:27 »
Duo/Combinatie.

Chris en Ajouad vormen al sinds aflevering 1 opdracht 1 een duo. Op de hotelkamer vlak voor de test in aflevering 3 biechten zowel Chris als Ajouad waarom ze zo'n mooi duo zijn.

Als Ajouad rond minuut 42 letterlijk zegt: .. de combinatie van ons 2... krijgen we dit shot van de mooi opgestelde cameraman. Een duo van spiegels achter Chris dat samen een zwarte McDonalds M combineert.

Voor alle duidelijkheid zie ik dit als mogelijke hint naar Chris en niet naar 2 mollen ;D

Zegt Chris in datzelfde stukje niet ook dat het verschil is dat hij veel persoonlijk contact met de kandidaten heeft en dat Ajouad een buitenstaander is? Doet me denken aan een zin in het eerste moldagboek:

Citaat
ik stel prijs op wat persoonlijk contact.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #133 Gepost op: 19-01-2015, 11:55:15 »
Zo te zien in het voorstukje, gaat Chriz met iets aan de haal, waar ie later in het spel iets aan kan hebben. Vrijstellingen zijn groen, maar dit was iets blauws, waar ie kennelijk erg blij mee was.

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #134 Gepost op: 19-01-2015, 15:58:36 »
Zo te zien in het voorstukje, gaat Chriz met iets aan de haal, waar ie later in het spel iets aan kan hebben. Vrijstellingen zijn groen, maar dit was iets blauws, waar ie kennelijk erg blij mee was.

Dat was geld.

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #135 Gepost op: 19-01-2015, 18:14:07 »
Aflevering 1 en de terugkerende 3 (al door verschillende speurders gemeld overigens) aangevuld met een aantal andere 3-en. De 3 op het t-shirt van Rik berust wellicht op toeval. Rik of Chris, we neigen nog steeds naar Chris.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #136 Gepost op: 19-01-2015, 19:44:36 »
De verwijzing van de 3 kan als Mol chris dan ook slaan op 3 op reis. Programma wat hij presenteert.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #137 Gepost op: 19-01-2015, 20:02:59 »
Even tussendoor: het petje van Chris. Misschien TOTAAL overbodig om er op te letten, misschien sla ik volledig door, maar het is altijd handig om bij te houden. Want wat viel me op? Hij heeft (zoals hieronder genoemd) z'n pet vaker niet op, dan wel.
Maar waarom doe je een pet op tijdens een opdracht in het donker? Chris en zijn petje, dat is zijn image. Maar toch vind ik het vreemd. Want als het zijn image is, waarom heeft hij hem dan nooit bij de testen op? 

Hij heeft het wel petje op tijdens:
- De tuk-tuk-opdracht (afl. 2);
- De karren tillen-opdracht (afl. 2);
- Opdracht met laser-guns (afl. 3);
- Vliegtuig-opdracht (afl. 3).

Hij heeft het niet petje op tijdens:
- Groepsfoto's;
- Station opdracht (afl. 1);
- Rode draad-opdracht (afl. 1);
- Opdracht met schilderijen (afl. 2);
- Test aflevering 1;
- Test aflevering 2;
- Test aflevering 3.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #138 Gepost op: 19-01-2015, 20:12:36 »
Citaat
Zeer goede aanwijzing naar Chris:

"Een uur voor aanvang van widm van donderdag 15 jan. twitterde de mol : +1, 20:30 uur, NPO1 #widm. Als dit nu staat voor NPO2, (dus plus 1). En rond de klok van 20:30 uur kwam de naam van Chris Zegers in beeld bij de slimste mens. Toeval ?"

of 20 vragen +1 extra vraag

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #139 Gepost op: 19-01-2015, 21:18:41 »
Er waren veel schijnwerpers bij de laseropdracht en met een pet op schijnt dat dan minder snel in je gezicht. Denk ik.

Maareh, petje op of petje af, hoe brengt dit ons dichter bij de mol? ???

Ja, ik denk ook dat het niet echt sterk is. Ik dacht misschien iets met 'dat de mol niet van zonlicht houdt' ofzo.