Auteur Topic: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen  (gelezen 62164 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #120 Gepost op: 30-01-2015, 22:19:58 »
Ik vraag me af of ze voor het begin van het seizoen gaan overleggen van "ja Carolina we laten om de aflevering je groene scherm zien" en dat zij dan haar nagellak daar op aanpast  ::rofl::

Maar het is zeker toevallig

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #121 Gepost op: 30-01-2015, 22:41:04 »
Carolina blijft mij te veel op de achtergrond, mengt zich nauwelijks in een discussie. Observeert heel stilletjes. Ik kan haar daarom niet goed peilen, maar voor als nog blijf ik haar gewoon als kandidate zien :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #122 Gepost op: 30-01-2015, 22:48:49 »
Wel typisch dat Carolina door Art twee keer wordt 'voorgetrokken': één keer wordt ze als gids aangewezen, en de andere keer mag ze als eerste kaartjes trekken.

Daarbij is ze overigens ook veel vaker in beeld dan er haar op deze site meestal credit voor wordt gegeven. ::jaja:: Veel biechts etc., alleen weinig acties. Dat klinkt mij juist mols in de oren!
Tell me what your telescope says

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #123 Gepost op: 30-01-2015, 22:51:10 »
Carolina is gewoon een rustige kandidaat die de kat uit de boom kijkt en goed observeert. Erg prettig voor de afwisseling, maar geen Mol.

 ::vergroot:: Na aflevering vier - middels mijn eigen methode - neig ik hier ook naar!

(Het feit dat Art ons een agressieve aanvallende Mol beloofde, helpt haar natuurlijk ook niet.)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #124 Gepost op: 30-01-2015, 22:55:27 »
::vergroot:: Na aflevering vier - middels mijn eigen methode - neig ik hier ook naar!

(Het feit dat Art ons een agressieve aanvallende Mol beloofde, helpt haar natuurlijk ook niet.)

Ik denk dat ik ook een andere mol moet zoeken naar aflevering 5, maar dan kijk ik met name naar de opdrachten:

- Viktor en Carolina brengen 2 pakketten in Geldrop (al heeft 1 een verkeerde code, de ander levert geld op)
- De rondleiding is geen goede molpositie. Als je voor jokers gaat, hebben de andere 5 in handen of er wel of geen geld verdiend wordt.
- Haar reactie op de executie leek me oprecht
« Laatst bewerkt op: 30-01-2015, 22:58:15 door Qper »

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #125 Gepost op: 30-01-2015, 23:46:36 »
Misschien ook een leuke: er is op dit moment een film op tv waarin Carolina een rol vervult, namelijk sl8n8 (slachtnacht). Ze is hierin niet alleen de hele tijd onder de grond (mol?), maar de 8 zou kunnen wijzen op de afleveringstitel van aflevering 4 'M acht'. Wellicht vergezocht, maar wilde het toch even met jullie delen.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #126 Gepost op: 31-01-2015, 01:52:22 »

- De rondleiding is geen goede molpositie. Als je voor jokers gaat, hebben de andere 5 in handen of er wel of geen geld verdiend wordt.

Inderdaad. Ik was er wel blij mee, omdat ik tot deze aflevering éigenlijk nog geen echte goede reden had om Carolina door te strepen.  8)

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #127 Gepost op: 31-01-2015, 01:56:03 »
Misschien ook een leuke: er is op dit moment een film op tv waarin Carolina een rol vervult, namelijk sl8n8 (slachtnacht). Ze is hierin niet alleen de hele tijd onder de grond (mol?), maar de 8 zou kunnen wijzen op de afleveringstitel van aflevering 4 'M acht'. Wellicht vergezocht, maar wilde het toch even met jullie delen.

Leuk gevonden hoor  ::ok::

En zelfs al zou de mol ervoor kiezen om de rondleiding te geven, dan probeer je in ieder geval nog de informatie die in vragen terug gaat komen niet te delen, of op een onduidelijke manier. Carolina (en Marlijn natuurlijk) gaven precies die info in het begin al héél helder aan.

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #128 Gepost op: 31-01-2015, 07:14:49 »
... Zodat de groep juist die zaken goed zou onthouden, en kon beantwoorden. En natúúrlijk de jokers het liefst wegspeelt. Als ze de Mol is (en dat denk ik) is dit echt een van de briljantste Molacties ooit!

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #129 Gepost op: 31-01-2015, 09:42:56 »

- De rondleiding is geen goede molpositie. Als je voor jokers gaat, hebben de andere 5 in handen of er wel of geen geld verdiend wordt.

Waarom niet? Juist wel lijkt mij. Wat als twee kandidaten niet voor de jokers maar het geld waren gegaan? Uiteindelijk hoefde ze helemaal niet veel moeite te doen, want Marlijn gaat direct voor jokers. Wanneer zij bij de rondleiding allerlei foute antwoorden had gegeven, was ze wel erg verdacht geworden. Ik denk dat de productie er al vanuitging dat dit scenario een grote kans van slagen had. Ik neig zelf te switchen naar Carolina als mol na het zien van deze aflevering.

Offline guppie123

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #130 Gepost op: 31-01-2015, 12:08:52 »
Normaal lees is alleen mee, nu heb ik even een account aangemaakt omdat mij het volgende is opgevallen.

In aflevering 4 bij het maken van de test zegt Carolina het volgende:

Ik denk dat ik toch weer ga spreiden over drie... Marlijn, Chris en Martine.


Je zou verwachten als ze de mol niet is dat ze zou zeggen ik denk dat ik toch weer ga spreiden over drie mollen.. Toch? Verder lijkt het net alsof die drie namen er later in gemonteerd zijn. Tenminste dat vond ik op de tv veel duidelijker als dat ik het nu terug zie op mijn laptop..

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #131 Gepost op: 31-01-2015, 19:43:45 »
En natúúrlijk de jokers het liefst wegspeelt.
Ik denk dat de productie er al vanuitging dat dit scenario een grote kans van slagen had. Wanneer zij bij de rondleiding allerlei foute antwoorden had gegeven, was ze wel erg verdacht geworden.

Je neemt dan toch een onnodig risico als Mol, het is vooraf helemaal niet zeker dat de kandidaten álle jokers zullen wegspelen. De kans dat ze in ieder geval wat geld in de pot willen is toch aanwezig. Om niet verdacht over te komen, had er altijd nog gekozen kunnen worden om minder goede informatie te delen (bv. slechts 2 van de 4 antwoorden vertellen) of gewoon helemaal niets, gezien Art vooraf niet had gezegd dat de informatie op dat kaartje geld kon opleveren. Een Mol kan daar handig gebruik van maken  :)

Wat als twee kandidaten niet voor de jokers maar het geld waren gegaan?

Dan had de Mol hen betrapt of door een ander laten betrappen  ;D

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #132 Gepost op: 31-01-2015, 19:57:06 »

- De rondleiding is geen goede molpositie. Als je voor jokers gaat, hebben de andere 5 in handen of er wel of geen geld verdiend wordt

Ze had toch niet zoveel keus? Ze werden daar door Art gedropt.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #133 Gepost op: 31-01-2015, 21:17:36 »
Carolina verdenk ik niet heel sterk maar toch vind ik het best opmerkelijk dat ze eerst een kamer deelde met Evelien die al vrij snel een rood scherm krijgt. Lijkt me dat die twee best wat informatie gedeeld hebben. En vervolgens deelt ze informatie met Victor, die naar het lijkt niet eens klopt, en krijgt hij een rood scherm.
Maar van de andere kant vind ik haar vrij passief in het spel en niet echt Mols. Maar ik sluit haar nog niet uit.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #134 Gepost op: 31-01-2015, 21:44:51 »
Ze had toch niet zoveel keus? Ze werden daar door Art gedropt.
Productie weet wie de mol is, en heeft dus daar voor 't zeggen waar de mol komt te staan in die opdracht.


Overigens is zijn nog steeds de mol. Word daar steeds zekerder van. Aanvallende mol of niet, maar zij doet alleen maar verdachte dingen.

Wat ook verdacht is, is dat volgens mij géén van de kandidaten de naam Carolina noemt tijdens het invullen van de test. Ze zitten allemaal mekaar te verdenken, maar niemand lijkt Carolina te verdenken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #135 Gepost op: 1-02-2015, 00:09:49 »
Als de informatie van Qper en Joeyversteeg12 in http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=55708.20 klopt, hebben Viktor en Carolina 2 juiste pakketjes in Geldrop afgeleverd bij de postopdracht en daarmee 1000 euro in de pot gebracht. Dat zou de eerste echt onmolse actie van Carolina zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #136 Gepost op: 1-02-2015, 01:56:58 »
... Zodat de groep juist die zaken goed zou onthouden, en kon beantwoorden. En natúúrlijk de jokers het liefst wegspeelt. Als ze de Mol is (en dat denk ik) is dit echt een van de briljantste Molacties ooit!
Geldt in deze ook voor Marlijn...toch?
Omnia vincit amor

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #137 Gepost op: 1-02-2015, 04:04:25 »
Als de informatie van Qper en Joeyversteeg12 in http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=55708.20 klopt, hebben Viktor en Carolina 2 juiste pakketjes in Geldrop afgeleverd bij de postopdracht en daarmee 1000 euro in de pot gebracht. Dat zou de eerste echt onmolse actie van Carolina zijn.

Dat klopt, al vind ik het lastig om dit als volledige onmolse actie te bestempelen. Carolina kan zelf niet bepalen dat ze twee keer een pakketje bij Geldrop moet afleveren, dat doet Chris. Bovendien kan Viktor (een kandidaat) in de boot voortdurend op haar letten en heeft hij de portofoon vrijwel de hele opdracht vast. Lijkt me erg moeilijk voor een mol om bij een opdracht als deze te mollen.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #138 Gepost op: 1-02-2015, 11:32:20 »
[...] We verwachten allemaal een aanvallende mol en associëren dat kennelijk met een opvallende mol. [...]

Mooi betoog Moedermol! Ik zou graag de Carolina-tunnel induiken maar naast de aanvallende mol weerhouden het interview met de Mol in het mollenboekje en de mooie post van lightman me nog.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolina Dijkhuizen
« Reactie #139 Gepost op: 1-02-2015, 15:11:19 »
[] Als Carolina de mol is weet ze wat er in de schaaltjes ligt, mogelijk heeft ze info gekregen over wat er al is gepakt. Als ze de mol is weet ze dus dat schaaltje 1 leeg is, dat er in schaaltje 2 een vrijstelling ligt en in schaaltje 3 en 6 geld. Logisch dus dat ze naar 4 en 5 ging. []

Zeker een goede uitleg Moedermol! Als Carolina dan inderdaad met voorkennis over de inhoud van de bakjes naar 4 en 5 loopt, dan is het aannemelijk dat ze al weet wat ze gaat pakken. Waarom dan die (wat mij betreft) twijfel en aarzeling? Dat zou dan wel met iets meer overtuiging mogen. Of was ze last-minute ineens aan het twijfelen in hoeverre ze met haar keuze de resterende kandidaten wilde benadelen, één joker weg of twee jokers weg...? Uiteindelijk maakt het voor de Mol helemaal niets uit.

Dat ze nu na de opdracht wel spraakzaam is, lijkt inderdaad vreemd. Dit kan echter niet alleen door de door mij geschetste oprechte twijfel en spanning verklaard worden, maar is daarop aansluitend ook nog strategisch uit te leggen. Door het risico van het verder kijken te benadrukken - wat ze nog extra doet met het duidelijker uitspreken van het woord "niks" - lijkt ze tegen de anderen te zeggen genoegen te nemen met wat ze in het eerste bakje vinden, al is dat slechts één joker (die er nog ligt).

Hierin ligt ook nog een alternatieve, in dit geval strategisch kandidaatse, verklaring voor haar typische gebruik van het woord "huis" in haar zin "... dan loop je dus de kans dat je met niks naar huis gaat". Door het koppelen van het risico van het verder zoeken aan de woorden "naar huis", zou dit de nog resterende kandidaten extra angst kunnen inboezemen en ze daarmee voorzichtiger maken. Wat in deze haar bedoeling is.

Either way, ze blijft voor mij bij deze opdracht enorm kandidaats in haar gedrag en emoties. Ik heb de woorden "naar alle waarschijnlijkheid" gebruikt, omdat het slechts om één situatie gaat (en wat is 100% zeker). Desondanks vind ik het plaatje van kandidate Carolina hier wel erg mooi kloppen.

 ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 1-02-2015, 15:22:58 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!