Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis  (gelezen 44465 keer)

Offline Suzanna

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #20 Gepost op: 12-02-2015, 23:02:14 »
Het laat me maar niet los, die tekst op dat kistje bij de grote boeddha opdracht.
En nu ineens de station bordjes voorbij kwamen in drie talen, dacht ik, dan is het vast makkelijker om die tekens te kunnen vertalen. Maar ik kan er nog steeds geen soep van maken!
Voor meer hint, gezelligheid en afkick-verschijnselen: kijk eens op het WIDM-afkick-forum!

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #21 Gepost op: 12-02-2015, 23:05:31 »
Ja, ik ben benieuwd. Er lijken ook een aantal momenten te zijn waarbij de kandidaten zich opsplitsen of door drukke wagons wandelen, waarbij de mol al in de eerste asen van de opdracht kans heeft om iets weg te foefelen. Zoals gezegd, ik ben benieuwd.

Inderdaad zowel Rik en Margriet claimen ook bij de toiletten geweest te zijn. Dus ze zijn zeker ook alleen op pad geweest.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #22 Gepost op: 12-02-2015, 23:06:38 »
Bij de vraag over de prijs van dat treinticket Haputale - Ambewela:

Marlijn wil heel graag boven de grens van 60 roepie en denkt zelfs aan 120 roepie.
Chris heeft gehoord van de conducteur (komt niet in beeld) dat het 35 roepie is.

Vandaag kost een ticket 25 roepie. Dus ik ga er vanuit dat Chris hier de waarheid spreekt.

Bron: http://slr.malindaprasad.com/index.php?from=HPT&to=ABL

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #23 Gepost op: 12-02-2015, 23:10:26 »
Bij de vraag over de prijs van dat treinticket Haputale - Ambewela:

Marlijn wil heel graag boven de grens van 60 roepie en denkt zelfs aan 120 roepie.
Chris heeft gehoord van de conducteur (komt niet in beeld) dat het 35 roepie is.

Vandaag kost een ticket 25 roepie. Dus ik ga er vanuit dat Chris hier de waarheid spreekt.

Bron: http://slr.malindaprasad.com/index.php?from=HPT&to=ABL

Ha, bedankt Hulpmol, precies wat ik mij ook afvroeg :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #24 Gepost op: 12-02-2015, 23:14:11 »
Ha, bedankt Hulpmol, precies wat ik mij ook afvroeg :)

Graag gedaan.

Het hoeft natuurlijk niets te betekenen, want als Chris bij de vorige passage in coupé 3 de envelop al heeft weg gemoffeld dan mag hij een hele opdracht zo kandidaats mogelijk doen.

Feit is wel dat Marlijn met haar 120 roepie er ver boven zit.

Offline Lisa87

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #25 Gepost op: 12-02-2015, 23:15:45 »
Chris zegt een paar keer (in de biecht) dat iemand suggereert de koffers op het perron te laten staan. Hij denkt dat dat Margriet was (het was Marlijn). Zodra Marlijn zegt: 'Laten we de koffers anders even ergens anders neerzetten?', roept hij: 'Ja goed plan!' Hij probeert in z'n biecht een ander de schuld in de schoenen te schuiven, maar is het er zelf mee eens dat de koffers blijven staan.

« Laatst bewerkt op: 12-02-2015, 23:18:35 door Dolfie, Reden: link verwijderd »

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #26 Gepost op: 12-02-2015, 23:25:40 »
Graag gedaan.

Het hoeft natuurlijk niets te betekenen, want als Chris bij de vorige passage in coupé 3 de envelop al heeft weg gemoffeld dan mag hij een hele opdracht zo kandidaats mogelijk doen.

Feit is wel dat Marlijn met haar 120 roepie er ver boven zit.


Ja,dat is waar! Marlijn herhaalde wat die meneer zei. Chris wist volgens mij dat het minder moest zijn, hij heeft in 3 op reis ook zo'n rit gemaakt in de 3de klas (zelfs een kaartje gekocht). Dus door het na te vragen neemt hij weer een stukje verdenking weg.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #27 Gepost op: 12-02-2015, 23:27:39 »
Chris zegt een paar keer (in de biecht) dat iemand suggereert de koffers op het perron te laten staan. Hij denkt dat dat Margriet was (het was Marlijn). Zodra Marlijn zegt: 'Laten we de koffers anders even ergens anders neerzetten?', roept hij: 'Ja goed plan!' Hij probeert in z'n biecht een ander de schuld in de schoenen te schuiven, maar is het er zelf mee eens dat de koffers blijven staan.


idd!

Offline zwft

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #28 Gepost op: 13-02-2015, 02:49:38 »
Het laat me maar niet los, die tekst op dat kistje bij de grote boeddha opdracht.
En nu ineens de station bordjes voorbij kwamen in drie talen, dacht ik, dan is het vast makkelijker om die tekens te kunnen vertalen. Maar ik kan er nog steeds geen soep van maken!

Wonderlijk schrift vind ik het ook. Om het te begrijpen zul je eerst moeten leren hoe het in elkaar zit. Niet dat ik het weet, maar ik heb wel wat rondgeneusd
Zie deze link bijvoorbeeld: 
http://mylanguages.org/learn_sinhala.php


Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #29 Gepost op: 13-02-2015, 08:38:47 »
Waarom zei Marlijn toen ze bij de locomotief geweest was en de rest twijfelde of ze het juiste nummer had opgenoemd "O jee, nu denken ze allemaal dat ik de mol ben!"

Als kandidaat vind je dat toch alleen maar prettig als je verdacht wordt?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #30 Gepost op: 13-02-2015, 09:37:00 »
Dus eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit welke koffer je pakt, ze waren allemaal van even groot belang.

Eigenlijk is het kaartje van Margriet het minst goed voor de Mol om te pakken, aangezien dat gaat over de vorige opdrachten. Als de kandidaten goed opgelet hebben kan je het niet meer veranderen.
Mij lijkt daarom juist het kaartje van Margriet het beste voor de mol omdat je dan 4x kunt proberen om iets fout te doen. 4 kansen om de volgorde anders te laten zijn dan op het briefje en daarmee de opdracht verknallen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #31 Gepost op: 13-02-2015, 09:57:38 »
Waarom zei Marlijn toen ze bij de locomotief geweest was en de rest twijfelde of ze het juiste nummer had opgenoemd "O jee, nu denken ze allemaal dat ik de mol ben!"

Als kandidaat vind je dat toch alleen maar prettig als je verdacht wordt?

Het kan ook vervelend worden natuurlijk als je de opdrachten goed wil doen en je niet vertrouwd wordt. Of los van de opdrachten lijkt me dat ook niet altijd fijn. (Marlijn had het in aflevering 4 er ook al over dat ze niet zo lekker in de groep lag en dat graag wilde veranderen door geld te pakken bij de Dagoba.)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #32 Gepost op: 13-02-2015, 11:01:33 »
Bij de vraag over de prijs van dat treinticket Haputale - Ambewela:

Marlijn wil heel graag boven de grens van 60 roepie en denkt zelfs aan 120 roepie.
Chris heeft gehoord van de conducteur (komt niet in beeld) dat het 35 roepie is.

Vandaag kost een ticket 25 roepie. Dus ik ga er vanuit dat Chris hier de waarheid spreekt.

Bron: http://slr.malindaprasad.com/index.php?from=HPT&to=ABL
Ja, zijn strategie als Mol was hier dan duidelijk: alle vragen goed beantwoorden, maar dan op het einde dan het geld helaas niet kunnen vinden. Ook typisch iets dat je als Mol kunt plannen. Een eventuele nepmol gaat voor een verkeerd antwoord, want die heeft de voorkennis niet.

Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #33 Gepost op: 13-02-2015, 11:38:09 »
Als het geld ergens had gehangen, gelegen of bij een passagier was had de camera daar wel even op gefocust op een gegeven moment. De theorie van Chris vind ik daarom best aannemelijk (los van de Margriet Marlijn mix up). Het geniaalst zou natuurlijk zijn als de mol daar de hele tijd met de geld envelop staat te zwaaien en er naar wijst terwijl hij/zij aan de reizigers vraagt "hebben jullie zoiets gezien?"  :P
Geld mss onder de bank van de monniken?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #34 Gepost op: 13-02-2015, 12:02:22 »
Ja, zijn strategie als Mol was hier dan duidelijk: alle vragen goed beantwoorden, maar dan op het einde dan het geld helaas niet kunnen vinden. Ook typisch iets dat je als Mol kunt plannen. Een eventuele nepmol gaat voor een verkeerd antwoord, want die heeft de voorkennis niet.

Mee eens. Wie welke koffer had maakt echt helemaal niets uit, het gaat om het cruciale moment: de envelop vinden. De mol weet waar die ligt en in een overvolle coupe is het makkelijk om dat ding weg te moffelen.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #35 Gepost op: 13-02-2015, 12:55:30 »
Minuut 9.45 aflevering 7.

Een shot van een groene wand in de trein.
Wie kan deze plaatsen?

Er staat oa ACHT en M


Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #36 Gepost op: 13-02-2015, 13:05:35 »
Margriet is er als de kippen bij om de eerste koffer te pakken en ook nog eens die bestemd voor het laatste perron. Naar mijn mening ideaal voor de Mol.
Wat ik bij het topic over Miss Opzij schreef, niet alleen de eerste koffer. DE koffer die Art toonde!
'Ook een fijne dag verder...’

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #37 Gepost op: 13-02-2015, 13:41:23 »
Minuut 9.45 aflevering 7.

Een shot van een groene wand in de trein.
Wie kan deze plaatsen?

Er staat oa ACHT en M



Op de linker wand staat ook MS minuut 18:10

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #38 Gepost op: 13-02-2015, 14:41:31 »
Het gaat om de koffers. Ze konden in principe de koffers achterlaten in de wagon waar ze de vraag eruit pakten. En als ze alles goed zouden beantwoorden zouden ze in de wagon uitkomen met de koffer waarin het geld verstopt zat. Ik denk dat dat de idee was van de opdracht.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #39 Gepost op: 13-02-2015, 14:46:26 »
Het gaat om de koffers. Ze konden in principe de koffers achterlaten in de wagon waar ze de vraag eruit pakten. En als ze alles goed zouden beantwoorden zouden ze in de wagon uitkomen met de koffer waarin het geld verstopt zat. Ik denk dat dat de idee was van de opdracht.

dat denk ik ook