Auteur Topic: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren  (gelezen 104108 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #20 Gepost op: 14-02-2016, 21:26:30 »
Ik ben ook meer van het 'natuurlijke overwicht'. Maar dat heeft ook te maken met wat je gewend bent, mensen die de seizoenen Angela live hebben gezien vinden haar vaak een goeie presentator, terwijl ik haar veel te zachtaardig vind.

Ik ben uit die tijd en vind dat Angela het best goed gedaan heeft. Vergeet niet, zij had alleen Michiel de Vlieger als voorbeeld. Met Karel werd de wat hardere koers ingezet. Karel is nog steeds mijn favoriet.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #21 Gepost op: 14-02-2016, 21:31:29 »
Ik ben ook meer van het 'natuurlijke overwicht'. Maar dat heeft ook te maken met wat je gewend bent, mensen die de seizoenen Angela live hebben gezien vinden haar vaak een goeie presentator, terwijl ik haar veel te zachtaardig vind.

Ik vond haar destijds heel geschikt, maar na het teruggekeken te hebben vond ik Angela ook minder. Maar zij had tenminste geen acts nodig, of voorbedachte tekstjes met onbegrijpelijke zinsopbouwen. Ik vind dat bij Art echt heel storend. 

Het liefst zie ik een presentator die het wat losser en meer vanuit zichzelf kan presenteren.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #22 Gepost op: 14-02-2016, 22:38:14 »
Art is een geweldige presentator en ik vind zijn manier van presenteren juist bij WIDM passen. voor mij persoonlijk ben ik vanwege hem WIDM zo aandachtig blijven volgen. Maarja smaken verschillen natuurlijk en ik kan niet zo een twee bedenken welke Nederlandse presentator hem nu volwaardig kan opvolgen. Laat Art het nog maar een jaar of 10 zijn ::)

Tips: zoals eerder vermeld, opdrachten waarbij je geld kunt verdienen in delen. MolTalk online blijven doen of met minder gasten. En over hints heb ik niks te klagen, natuurlijk is het jammer dat de Klaas hint zo snel bekend was. Als de afleveringstitel niet zo obvious was, weet ik nog niet een twee of die geraden was (in ieder geval zo snel).
Opdrachten met de lokale bevolking blijven de beste opdrachten die er zijn, dus graag zoveel mogelijk ::joehoe:: en misschien de Wie is de mol app eens veranderen. Het is niet heel erg leuk hoe het nu is. Een aantal vragen over de mol zou veel leuker zijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #23 Gepost op: 14-02-2016, 23:08:38 »
en misschien de Wie is de mol app eens veranderen. Het is niet heel erg leuk hoe het nu is. Een aantal vragen over de mol zou veel leuker zijn.

Dit vind ik ook een heel goed punt! De app zoals hij nu is snijdt imo geen hout. Het is meer wie is de afvaller? dan wie is de mol?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #24 Gepost op: 15-02-2016, 09:30:38 »
Inderdaad, die app raakt echt kant noch wal. Vond de eerdere versies veel leuker, die op de pool van dit forum leek. Wordt er een vrijstelling verdiend, en zo ja door wie? Wordt er een joker verdiend, en zo ja door wie? Etc!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #25 Gepost op: 15-02-2016, 11:59:06 »
Ik had het elders al gepost, maar hier past het misschien nog beter:

Wat denken jullie van het volgende: de deelnemers betalen voortaan ieder 5.000 euro voor hun deelname. Dan is er een maximaal te verdienen bedrag van 50.000 euro bij de opdrachten.
En hoe motiveer je de kandidaten én de Mol maximaal? Door de winnaar de pot in het vooruitzicht te stellen en de Mol het resterende bedrag.
Financieel gezien is de Mol dan inderdaad in de beste positie, want hij/zij heeft de beste kans om zijn/haar persoonlijk inleg van 5.000 euro terug te verdienen, maar de taak van de Mol wordt ook een stuk zwaarder, want reken maar dat de kandidaten veel fanatieker zullen zijn om geld (terug) te verdienen!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #26 Gepost op: 15-02-2016, 17:17:19 »
Belachelijk idee, alsof er dan nog BN'ners mee willen doen.
Er moeten andere drijfveren te verzinnen zijn ;)

Non-BN'ners wellicht wel... Maar voor hen is 5000 euro ook veel geld met het risico er naar 2 dagen uit te liggen.
En die discussie wordt al gevoerd
You'll never walk alone

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #27 Gepost op: 15-02-2016, 17:43:47 »
Ik hoop vurig dat de makers van WIDM naar De Mol op Vier kijken. Bij onze zuiderburen weten ze namelijk al twee afleveringen lang het 'oude' molgevoel te vatten ::ok::. Als dat seizoen ook ten langen leste een succes blijkt, hoeven we de Nederlandse en Vlaamse versie slechts met elkaar te vergelijken om te zien waar en hoe het beter kan. (En ja, ik weet dat Vier een commerciële zender is, maar WIDM heeft in het verleden bewezen dat het deze kwaliteit ook op de publieke omroep kan halen. Bovendien heeft een groot deel van de door velen hier verwoorde pijnpunten in de Nederlandse versie niet per se een budgettaire oorzaak).
Woosie down?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #28 Gepost op: 15-02-2016, 18:49:29 »
Ik denk niet dat ik het graag zou zien dat BNers €100.000 zouden kunnen winnen. De Vlaamse versie is geweldig hoor, zo anders. Maar dat is in mijn ogen niet persé beter dan de Nederlandse.

Verdere tips: Geen overduidelijke hints meer. Hints voor de puzzelaars onder ons zijn leuk maar hoeven niet zo ver te gaan en hoeven wat mij betreft al helemaal niet met de letters mol+naam te zijn. Een wat vagere omschrijving had ook prima gewerkt en dan had je nog alle opties open kunnen houden.

Minder 'montage shots'. Gewoon laten zien wat er te zien is en niet volgordes veranderen of bijvoorbeeld de schermen anders laten zien. Soms heb ik het idee dat het zo gemaakt is wat de kijker te zien krijgt.

En de app vind ik inderdaad heel onzinnig hoe het nu gaat. De poule op dit forum is vele malen leuker!


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #29 Gepost op: 15-02-2016, 19:35:13 »
Is die Vlaamse serie ook ergens op internet te zien voor ons arme Hollanders?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #30 Gepost op: 15-02-2016, 19:37:46 »
Is die Vlaamse serie ook ergens op internet te zien voor ons arme Hollanders?

aflevering 1: https://www.youtube.com/watch?v=1MiWHmZ41sA
aflevering 2: https://www.youtube.com/watch?v=-aM5QoiNEtI
aflevering 3: https://youtu.be/kKbvwRlY9MU

't Amusement! (En bespreek de Vlaamse vierde Mol op dit board.)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2016, 21:56:08 door Heinz »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #31 Gepost op: 15-02-2016, 19:56:09 »
Ik denk niet dat ik het graag zou zien dat BNers €100.000 zouden kunnen winnen.


Want die hebben al genoeg geld, denk je? Dat is echt een grote misvatting. Dat geldt alleen voor de Linda's, Pauls, Gordons, Umberto's en Matthijsen. De meeste zogeheten Bekende Nederlanders zijn gewoon loonslaven, inktkoelies en ZZP'ers hoor. :-\\
Woosie down?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #32 Gepost op: 15-02-2016, 19:57:28 »
Want die hebben al genoeg geld, denk je? Dat is echt een grote misvatting. Dat geldt alleen voor de Linda's, Pauls, Gordons, Umberto's en Matthijsen. De meeste zogeheten Bekende Nederlanders zijn gewoon loonslaven, inktkoelies en ZZP'ers hoor. :-\\

Klopt, maar medelijden hoeven we ook niet met ze te hebben ;)
Daarbij zien ze WIDM ook als reisje om zichzelf in de kijker te zetten, want eerlijk is eerlijk. Na WIDM zie je ze opeens overal ;)
You'll never walk alone

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #33 Gepost op: 15-02-2016, 20:11:12 »
terwijl Art meer de vriend is die het vrijgezellenfeest heeft georganiseerd en uitlegt wat hij bedacht heeft.
Hij begint dan wel een beetje een naargeestige vriend te worden eigenlijk. Eentje bij wiens vrijgezellenfeest ik niet meer zou komen opdagen ;)

Kijk seizoen 12 nog maar eens terug. Toen leek hij het oprecht vervelend te vinden als opdrachten niet lukten. Nu lijkt ie de kandidaten eerder dom te noemen, net alsof elke opdracht zo makkelijk is. Terwijl naar mijn idee de opdrachten moeilijker worden. Niet ingewikkelder, maar moeilijker te halen. Dan is zo het zand in de ogen strooien echt niet nodig en voor mij een beetje een afknapper.

Maar, Art leest mee. Dus mijn tip: makkelijkere opdrachten, dan worden ze ook vaker (gedeeltelijk) behaald, en ook als het niet lukt hoef je echt niet negatief te zijn. In 45 minuten tijd de tekst bij de camera niet zien staan is ècht niet raar als je met zo'n ingewikkelde en spannende opdracht bezig bent en eigenlijk constant bezig bent. Ik heb op de docentenopleiding gehoord dat als iemand iets niet kan of weet, dan is roepen dat het simpel is het stomste dat je kan doen. Ik heb het idee dat ze de opdrachten testen met de crew, terwijl de crew natuurlijk precies weet hoe die opdrachten werken. Als je het goed wil doen, test je de opdrachten met mensen die nog niets van die opdracht hebben gezien. Bij veel opdrachten heb ik het idee dat zelfs een verdubbeling van de beschikbare tijd nog weinig zou zijn.

En de fietsopdracht bewijst dat ook hele simpele opdrachten (want die opdracht was echt wel eenvoudig te halen volgens mij) flink verprutst kunnen worden. En voor mij hoeft de mol echt ook niet èlke opdracht te mollen. Als dat niet onopvallend kan, dan kan die mol best een opdrachtje een keer wel lekker meedoen en de volgende opdracht weer op een cruciaal moment de opdracht vermollen.

Sowieso vind ik veel opdrachten te kort. Waar zijn de opdrachten die vijf uur duren? Juist die in van die mooie locaties zoals dat verlaten resort. Volgens mij had je daar een prachtige opdracht kunnen doen waarbij ze de hele dag bezig kunnen zijn. [Maar misschien kost dat dan te veel manuren aan camerawerk?]

En als het om presentatoren gaat, blijf ik bij Pieter-Jan. Karel zijn houding vond ik vanaf het begin vervelend, en Angela vond ik toch te amicaal (Gilles ook een beetje trouwens), Pieter-Jan vond ik de juiste afstand hebben zonder te negatief te worden.

Het blijft een prachtig seizoen en een prachtig programma, maar de focus verschuift, en naar mijn idee de verkeerde kant op. Het is een spel, maar er wordt van alles bijgehaald dat afleidt van het spel. En dat is zonde. Perfectie is bereikt niet wanneer je niets meer kunt toevoegen, maar wanneer je niets meer kunt weglaten :)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2016, 20:13:22 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #34 Gepost op: 15-02-2016, 20:12:15 »
Klopt, maar medelijden hoeven we ook niet met ze te hebben ;)
Daarbij zien ze WIDM ook als reisje om zichzelf in de kijker te zetten, want eerlijk is eerlijk. Na WIDM zie je ze opeens overal ;)

Ik stond nét op het punt giro 555 te openen voor bekende doch onbemiddelde Nederlander ;)
Je hebt gelijk dat WIDM een carrièreboost kan betekenen (en daarvan zijn veel kandidaten (en Art) zich maar al te zeer bewust) maar van dat afgunstige geklets van 'BN'ers hebben geen geld meer nodig' word ik langzamerhand een beetje kregel.  :-X

Woosie down?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #35 Gepost op: 15-02-2016, 20:13:09 »
Ik zie Art niet zozeer als een vriend van de groep zoals Gilles bij de belgen. Eerder als een soms ietwat betweterige schoolmeester die met zijn klasje op schoolreisje is. Dat belerende was in het begin nog wel origineel, maar het wordt de laatste jaren een beetje te en het begint te vervelen.
Als we het over tips hebben voor de komende jaren.. na moeder Angela, strenge Karel, mysterieuze Pieter-Jan en schoolmeester Art misschien wel tijd voor weer een vrouwelijke presentator. Een soort Viviënne figuur. Iemand die de kandidaten kan enthousiasmeren.
Vief zou leuk zijn ja  :D Ben erg benieuwd hoe ze het zou aanpakken  ::jaja:: ::ok::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #36 Gepost op: 15-02-2016, 20:14:08 »
Wat een negatief topic :( Ik lees vooral hoe het allemaal niet moet, mn op de 1e pagina. En daarbij lees ik veel hang naar vroeger. Zo geweldig als je het toen vond, zo wordt het toch nooit weer. Wat iemand anders ook schreef over bijv Angela, toen een goeie presentatrice en als je het nu terugkijkt toch niet zo passend meer.

Iedere presentator doet het op zijn manier. Ik vind Arts manier wèl leuk, ik vond Karel niet zo.
Qua opdrachten, ga er maar eens aan staan, 15 seizoenen lang, 30 opdrachten per seizoen.
En mbt verdiensten, iemand vooraf geld laten inleggen in de hoop dat hij het terugwint? Heel raar idee... bovendien is 5000 euro veel geld. Vergeet niet dat ze gedurende die 2 weken ook geen inkomsten hebben he. Ja, ze staan in de kijker en dat levert na afloop van het seizoen wel geld op, maar dat is pas 10 maanden na de reis zo ongeveer.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #37 Gepost op: 15-02-2016, 20:39:43 »
Wat een negatief topic :( Ik lees vooral hoe het allemaal niet moet, mn op de 1e pagina. En daarbij lees ik veel hang naar vroeger. Zo geweldig als je het toen vond, zo wordt het toch nooit weer. Wat iemand anders ook schreef over bijv Angela, toen een goeie presentatrice en als je het nu terugkijkt toch niet zo passend meer.

Iedere presentator doet het op zijn manier. Ik vind Arts manier wèl leuk, ik vond Karel niet zo.
Qua opdrachten, ga er maar eens aan staan, 15 seizoenen lang, 30 opdrachten per seizoen.
En mbt verdiensten, iemand vooraf geld laten inleggen in de hoop dat hij het terugwint? Heel raar idee... bovendien is 5000 euro veel geld. Vergeet niet dat ze gedurende die 2 weken ook geen inkomsten hebben he. Ja, ze staan in de kijker en dat levert na afloop van het seizoen wel geld op, maar dat is pas 10 maanden na de reis zo ongeveer.

Nou, ik moet zeggen dat ik tot op heden zéér enthousiast ben over "De mol op Vier". Dus verbeterpunten zijn zeker mogelijk  ;)


En waarom de tips zien als "negatief"? Als dat is wat de kijker wil en dat wordt aangedragen is dat toch juist positief? Men kan dan bijsturen als programmamakers.  ;D

En ik ben het er écht mee eens dat we eigenlijk af moeten van steeds meer en opzichtiger nepmollen en dat men weer meer het spel moet gaan spelen ipv alleen maar bezig zijn met zich verdacht maken, sorry  :-X

EDIT En inderdaad véél minder jokers en (zwarte) vrijstellingen. En als die al te verdienen zijn, moeten ze daadwerkelijk VERDIEND word, en niet doot geluk in de schoot vallen.. (Al ben ik écht erg blij dat Annemieke zo goed als feitelijk in de finale staat dit jaar)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2016, 20:49:02 door Whiskers »

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #38 Gepost op: 15-02-2016, 20:44:47 »
Geef mij minder jokers en vrijstellingen, minder biechten, kandidaten die geld willen verdienen en ik ben weer on board. Opdrachten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn maar ik snap dat de ideeën op een gegeven moment op zijn. Herhaling van opdrachten die niet maar 1 keer gespeeld kunnen worden vind ik dan nog altijd beter dan dat kwartetspel van zaterdag. Daar hadden ze net zo goed een grabbelton neer kunnen zetten.

Ja en geen megahint natuurlijk.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #39 Gepost op: 15-02-2016, 21:12:55 »
*Viviënne houden voor Moltalk. En het mag van mij best langer duren
*Geen overduidelijke hint in aflevering 2 maar een onduidelijke hint die naar meerdere kandidaten te herleiden is of een gedeelde hint.. dat je elke aflevering een stukje hint krijgt
*Laseropdrachten zijn leuk
*Een restaurant zoals Molino runnen, echt geweldig
*Post van de mol aan kandidaten.. brengt een spanning met zich mee
*Afvallershint
*Iets met cijfers/puzzel voor geboortedatum mol
*Weglaten van grote alles of niets opdrachten
*Weglaten van opdrachten waarbij er veel geld uit de pot gaat
*Back to basic