Auteur Topic: [KANDIDAAT] Diederik Jekel  (gelezen 135356 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #200 Gepost op: 6-02-2017, 16:00:17 »
Jawel. 22-06.

Ja en er was toch ook wat over 1984 in andere topic(s)?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #201 Gepost op: 7-02-2017, 04:11:56 »
Mijn Jeroentunnel is ingestort en ik kan eigenlijk niet meer om Thomas als mol heen. Toch heb ik stiekem nog hoop dat het een van de anderen is. Op vriendelijk verzoek van Cinner begeef ik me in de Diederiktunnel - ook omdat ik hem nog wel degelijk op m'n verdachtenlijstje had staan.

Wat mij in aflevering 5 aan Diederik opviel is dat hij heel goede  aanwijzingen gaf bij de posteropdracht. Wat ik me dan afvraag is waarom hij er bij de duinestafette in aflevering 3 vrij weinig van bakte?  Slechte en onduidelijke aanwijzingen, vertragingstactieken...kan nepmolgedrag  of een resultaat van montage zijn geweest (goede aanwijzingen eruit geknipt?), maar ik vond het wel opvallend.

Ik ben je zeer erkentelijk (en heb stiekem wel gezien dat je ook naar Imanuelle bent geschoven  ::rofl:: ::rofl:: )

Vond het ook opvallend dat hij tegen Sanne zegt dat de eerste poster lichtblauw met rood is. Ik kan er met de beste wil van de wereld geen lichtblauw in zien, eerder blauw of donkerblauw. Misschien heeft hij afgetast hoe het zou gaan als hij onduidelijk was over de kleur en gebrek aan letters. Hij merkte dat de deelnemers het prima gingen doen en besloot dan heel kandidaats over te komen.

Jawel. 22-06.

Het viel me op dat het in dit topic niet genoemd werd ;)


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #202 Gepost op: 8-02-2017, 00:13:48 »
Het viel me op dat het in dit topic niet genoemd werd ;)

Hier het opdrachtkaartje van de schietopdracht, met de tekst "zes 22". Geboortedatum Diederik: 22 juni 1984. En o ja, 1+9+8+4 = 22. Dubbel 22 dus eigenlijk ::)  ;D.

Toch samen met het "Diamond J" brandmerk twee sterk lijkende hints deze aflevering, hoor!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #203 Gepost op: 8-02-2017, 00:16:53 »
Hier het opdrachtkaartje van de schietopdracht, met de tekst "zes 22". Geboortedatum Diederik: 22 juni 1984.

Dit vind ik eigenlijk een goede hint. ::ok:: Zit wel iets in.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #204 Gepost op: 8-02-2017, 01:54:09 »
Het matcht ook leuk met zijn leugen in aflevering 2 waar hij met 2 boswachters 2 bevers zag met 6 kleine bevertjes. En als we toch met getallen bezig zijn. Onder het getal 5 op een telefoon zitten de letters 'j k l'


Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #205 Gepost op: 10-02-2017, 15:03:59 »
Komende aflevering overnacht WIDM in het Working Girls Hotel (Zie eerste beelden van de aflevering).
Diederik heeft in het gastenboek een leuk berichtje achtergelaten.
Edit: typefout weggehaald
« Laatst bewerkt op: 10-02-2017, 20:17:20 door WIDM uncovered »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #206 Gepost op: 10-02-2017, 15:12:40 »
"gratefull group" staat er. Niet grasefull.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #207 Gepost op: 10-02-2017, 15:22:12 »
"gratefull group" staat er. Niet grasefull.

Ja ik denk ook dat hij dat bedoelt, al zien de andere t's in zijn handschrift anders uit. Graceful zou ik met een 'c' moeten
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #208 Gepost op: 10-02-2017, 16:51:08 »
Ja ik denk ook dat hij dat bedoelt, al zien de andere t's in zijn handschrift anders uit. Graceful zou ik met een 'c' moeten

de T in "felt" lijkt erop. Het staat er gewoon m.i.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #209 Gepost op: 10-02-2017, 19:43:34 »
En grateful is met slechts 1 l. Dat hij er 2 schrijft, doet de aanhangers van de tweelingentheorie misschien plezier. ;)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #210 Gepost op: 10-02-2017, 20:17:53 »
de T in "felt" lijkt erop. Het staat er gewoon m.i.
heb het inmiddels aangepast

Hier trouwens nog een bericht in datzelfde gastenboek
« Laatst bewerkt op: 10-02-2017, 20:22:01 door WIDM uncovered »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #211 Gepost op: 11-02-2017, 02:08:23 »
Tuurlijk, klompjes achterlaten want dat is zo typisch Nederlands  ::rofl::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #212 Gepost op: 11-02-2017, 02:14:04 »
Tuurlijk, klompjes achterlaten want dat is zo typisch Nederlands  ::rofl::

Rest ons de discussie of de juiste spelling "clogs" of "clugs" is  :-X

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #213 Gepost op: 11-02-2017, 06:08:40 »
Heb nog wat terug zitten kijken (altijd handig als de helft eruit is). Nu viel me iets op van eerder. In aflevering 4 zegt Art over het vertrek van Roos "Zelfs de mol leek er stil van. Ook omdat met Roos een perfecte dekmantel uit het spel is". In aflevering 3 als in het extra filmpje 'reacties op test en executie' zie je dat iedereen geëmotioneerd is, Roos knuffelt of aanraakt en wat zegt. Behalve Diederik. Als Roos haar scherm ziet, gaat hij obsessief aan zijn arm/hand zitten krabben (lijkt wel OCD?). Vervolgens staat hij de gehele tijd stil ergens achterin en glimlacht heel vaag.

En hoewel dit een kwestie van interpretatie is, meen ik de mogelijkheid te zien dat Diederik voorkennis heeft. Als de lasso opdracht is uitgelegd, zegt Art dat hij de deelnemers wil voorstellen aan twee cowboys. Iedereen blijft in spanning een beetje lachend richting Art kijken maar Diederik kijkt meteen naar de ingang waar de cowboys even later inderdaad naar binnen rijden. De rest van de deelnemers kijkt pas als Art naar die ingang wijst en de namen van de cowboys opnoemt. Nog vager maar wil het toch noemen, heeft Diederik zijn fysiotherapeut onder de speeddial zitten (biecht) omdat hij voorbereid was dat een rit met een huifkar niet best is voor je rug en andere ledematen? En al eerder genoemd, het liedje van J(ohn) D(enver) 'country road, take me home (where I belong) noemt hij in een aflevering en zingt hij in een andere aflevering. Omdat hij weet dat ze via de Origon trail (landweg) naar Moltown (huis) gaan?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #214 Gepost op: 11-02-2017, 11:40:41 »
Ook bij de strandtekenopdracht zegt Diederik iets wat op voorkennis zou kunnen wijzen.

Sanne: "Ondertussen was de zon al in de zee gezakt. En het werd alras donker. En wij maakten ons zorgen over de verlichting."
Jochem: "Mensen, we moeten snel een vuur maken."
Diederik: "Nee, maar we ...dat komt goed, het vuur daar gaan we ons geen zorgen om maken."

Mogelijk wist hij dat er voor verlichting gezorgd zou worden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #215 Gepost op: 11-02-2017, 12:56:00 »
Komende aflevering overnacht WIDM in het Working Girls Hotel (Zie eerste beelden van de aflevering).
Diederik heeft in het gastenboek een leuk berichtje achtergelaten.


Lijkt zijn handschrift nou wel of niet op het handschrift in het 'verdwenen' Molboekje?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #216 Gepost op: 11-02-2017, 23:06:19 »
Diederik heeft wel een hele slechte lamp, lastig om nog veel te kunnen zien, goed excuus? @11.26 u.

Edit;
Als je wilt kun je en vingerafdruk zien (print mol) op hoedje Jekel ...
@50.39u.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2017, 00:31:56 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #217 Gepost op: 12-02-2017, 07:21:43 »
Vandaag was hij de enige die mogelijk mollenacties ingezet lijkt te hebben. Maar daarin faalde. Of hij had gewoon een slechte dag met dito humeur :)

Diederik: "Nee, maar we ...dat komt goed, het vuur daar gaan we ons geen zorgen om maken."
Mogelijk wist hij dat er voor verlichting gezorgd zou worden.

Ja klonk ook gek inderdaad.

Lijkt zijn handschrift nou wel of niet op het handschrift in het 'verdwenen' Molboekje?

Volgens mij niet, het lijkt op het handschrift van Imanuelle. Die had ook zijn molboekje dus dat kan goed kloppen.

Diederik heeft wel een hele slechte lamp, lastig om nog veel te kunnen zien, goed excuus? @11.26 u.

Edit;
Als je wilt kun je en vingerafdruk zien (print mol) op hoedje Jekel ...
@50.39u.

Heel goed excuus de lamp maar er is niets mee gedaan (zie in opdracht topic).

Van het hoedje is wel leuk gevonden. Ik denk eigenlijk dat het geen hint is maar zie er ook wel een duimafdruk in  :D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #218 Gepost op: 12-02-2017, 18:33:09 »
Diederik zei:En ik kan een hoop. Deed me aan molshoop denken  ;D
You'll never walk alone

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #219 Gepost op: 12-02-2017, 20:01:29 »
Hij heeft een hele rare dag lijkt wel. Bij de enveloppen ondergronds is hij vooral sacherijnig. Het grasmaaien start hij zonder aanleiding over mogelijk galgje en dat er letters weggelaten zouden zijn. Hij herkent de M niet. En wil op het laatst de -s  maar niet aan Art vertellen. Op de rodeo zegt hij "Ze snappen toch wel dat ik niets kan zoeken"(??) En na logisch weinig vinden stopt hij uit schaamte maar helemaal met zoeken.