Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 340099 keer)

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #260 Gepost op: 24-01-2017, 11:10:20 »
Thomas had op het strand een shirt met rood en witte strepen en een blauwe broek.
Nederlandse vlag. Soldaat van Oranje.
Zou kunnen.

Een hint is als een kandidaat naar "de Mol" verwijst of als of het programma naar een kandidaat.
Een kandidaat die naar zichzelf, zijn eigen naam, verwijst... not zo much.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #261 Gepost op: 24-01-2017, 11:51:57 »
Een hint is als een kandidaat naar "de Mol" verwijst of als of het programma naar een kandidaat.
Een kandidaat die naar zichzelf, zijn eigen naam, verwijst... not zo much.

Het kan toeval zijn, maar in dit programma is weinig toeval.
We zullen zien.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #262 Gepost op: 24-01-2017, 15:19:22 »
Dus alle vragen die aan jou gesteld zijn als kandidaat, die vragen kunnen aan bod komen in de test, maar dan met betrekking tot de mol. Op die manier. Kennelijk wisten de kandidaten dat van te voren, want ze hadden hem allen bij zich.

 ::jaja:: Dat zou in elk geval erg verstandig zijn. Er zit een hele tijd tussen de casting van de kandidaten en de feitelijke opnames, en de vragenlijst is zeer uitgebreid. Na al die tijd zou ik van een hoop vragen ook niet meer weten wat ik ook alweer had ingevuld.
Woosie down?

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #263 Gepost op: 24-01-2017, 15:27:20 »
In aflevering 3 heeft Thomas bijna identieke kleding als Art aan. Iets met strepen.

En Thomas ligt op bed met een t-shirt van de Pijp aan. Geeft hij de pijp aan Maarten oftewel "Einde Verhaal".

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #264 Gepost op: 24-01-2017, 16:14:26 »
In aflevering 3 heeft Thomas bijna identieke kleding als Art aan. Iets met strepen.

En Thomas ligt op bed met een t-shirt van de Pijp aan. Geeft hij de pijp aan Maarten oftewel "Einde Verhaal".

Ja dat viel mij ook al op.
Allebei een leer jasje.
En nu ook allebei een streepjes shirt aan.

Dubbelrol / Spiegelbeeld?


----
De eerst 20 seconden van aflevering 2 waarin Art terug blikt op aflevering 1 zijn voor cruciaal.
Hierin zegt hij: 'De jacht op de Mol is geopend, Hier en Nu.'

Op hetzelfde moment zien we Thomas met het Helikopterkaartje in zijn hand richting de camera kijken met een big smile.

 
« Laatst bewerkt op: 24-01-2017, 18:16:19 door Lukie4, Reden: twee berichten achter elkaar samengevoegd »

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #265 Gepost op: 24-01-2017, 17:05:31 »
De eerst 20 seconden van aflevering 2 waarin Art terug blikt op aflevering 1 zijn voor cruciaal.
Hierin zegt hij: 'De jacht op de Mol is geopend, Hier en Nu.'

Op hetzelfde moment zien we Thomas met het Helikopterkaartje in zijn hand richting de camera kijken met een big smile.

 

Wat ik dan ook wel mooi vind is dat Vincent als "hardloper (er moet iemand uit!) is doodloper" zoekend in het bos er vlak voor gemonteerd zit :)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #266 Gepost op: 24-01-2017, 18:07:46 »
Ja dat viel mij ook al op.
Allebei een leer jasje.
En nu ook allebei een streepjes shirt aan.

Dubbelrol / Spiegelbeeld?

Zou dat niet eerder toeval zijn? Kandidaten - en Art trouwens ook - kunnen maar een beperkt gewicht aan bagage meenemen. Voor een dergelijke - enigszins flauwe - hint (die ook weinig logisch is: Art is immers de presentator en heeft enkel met de mol gemeen dat hij helaas nooit naar huis gaat) zou Thomas dus van te voren zijn kleding moeten hebben coördineren met de stilist van de AVRO. Dat lijkt nogal omslachtig en niet erg waarschijnlijk.
Woosie down?

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #267 Gepost op: 24-01-2017, 18:56:17 »
Zou dat niet eerder toeval zijn? Kandidaten - en Art trouwens ook - kunnen maar een beperkt gewicht aan bagage meenemen. Voor een dergelijke - enigszins flauwe - hint (die ook weinig logisch is: Art is immers de presentator en heeft enkel met de mol gemeen dat hij helaas nooit naar huis gaat) zou Thomas dus van te voren zijn kleding moeten hebben coördineren met de stilist van de AVRO. Dat lijkt nogal omslachtig en niet erg waarschijnlijk.

Toch valt me wel op dat er wellicht wat betreft kledingkeuze van Thomas op de groepsfoto aan het begin(als hij de Mol zou zijn) en Art in de uitzending elke week een link te maken zou kunnen zijn. In aflevering 1 het zwart leren jasje, in aflevering 2 staat Thomas achteraan en lijkt hij een wit shirt aan te hebben (in de uitzending blijkt dat er een Hollywood afbeelding op staat) en Art een wit overhemd (deze vind ik zelf beetje zwak) en in aflevering 3 dragen ze allebei een streepjesshirt. Wellicht is het niks, maar ik ga zeker even kijken of het in aflevering 4 wellicht ook zo is :)

Daarnaast valt me wel op dat Art en Thomas in aflevering 3 allebei op een gegeven moment hun zwart leren jasje aan hebben met daaronder (waarschijnlijk) een licht grijs shirt met opdruk erop met een woord met een "ij" erop. Ik heb er een screenshot van gemaakt:

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #268 Gepost op: 25-01-2017, 12:10:17 »
In aflevering 3 wijst er veel naar Thomas. Met half geld over de finish komen, bij het tekenen lievelingsdrankjes voorstellen en dichtbij de waterlijn tekenen, 'per ongeluk' door oranje rijden om de anderen kwijt te raken...

Wat er bij mij maar moeilijk ingaat, is dat dit subtiel molgedrag is en de andere kandidaten hier helemaal niets verdachts in zien. Ze laten hem ook doodleuk voorop rijden aan het einde van het ritje door de stad, terwijl de volgorde van de auto's niet van belang is. Zelfs Diederik, die een definitief verbondje aangaat met een besmuikt lachende, zonnebrildragende Thomas, denkt niet dat hij de mol is.

De enigen die hem mogelijk verdenken zijn Sigrid en Jochem (en Roos, die er uit ligt). Jochem zat in aflevering 2 echter nog op Sanne/Diederik/Roos en Sigrid zat op Jeroen. Mogelijk zijn ze aan het eind van aflevering 3 geswitcht naar Thomas, maar dat weten we helaas niet. Is Thomas dan zo'n goede mol, of lijden de kandidaten aan tunnelvisie?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #269 Gepost op: 25-01-2017, 12:21:11 »
Wat er bij mij maar moeilijk ingaat, is dat dit subtiel molgedrag is en de andere kandidaten hier helemaal niets verdachts in zien. Ze laten hem ook doodleuk voorop rijden aan het einde van het ritje door de stad, terwijl de volgorde van de auto's niet van belang is. Zelfs Diederik, die een definitief verbondje aangaat met een besmuikt lachende, zonnebrildragende Thomas, denkt niet dat hij de mol is.

De enigen die hem mogelijk verdenken zijn Sigrid en Jochem (en Roos, die er uit ligt). Jochem zat in aflevering 2 echter nog op Sanne/Diederik/Roos en Sigrid zat op Jeroen. Mogelijk zijn ze aan het eind van aflevering 3 geswitcht naar Thomas, maar dat weten we helaas niet. Is Thomas dan zo'n goede mol, of lijden de kandidaten aan tunnelvisie?

Met verdenkingen van kandidaten moet je altijd verstandig omspringen. Er wordt geknipt en geplakt in verdenkingen zodat de kijker de indruk heeft dat het nog helemaal open ligt. Tenzij de afvaller natuurlijk in haar biecht duidelijk zegt 'Dit is de Mol, ik zet al mijn vragen op haar.' en in de week die volgt nog in tal van interviews zegt 'Ik heb alles ingezet op Roos', ben je nooit zeker van de verdenkingen van iemand.

Anderzijds zou het ook gewoon kunnen dat deze kandidatengroep op de verkeerde dingen let. Als Imanuelle een obvious actie zoals voorbij een blauw paaltje lopen verdachter vindt dan een kandidaat die bewust met half geld over de streep komt, dan blijft Thomas uiteraard wat uit de wind.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #270 Gepost op: 25-01-2017, 12:23:38 »
Ondanks dat veel dingen zijn kant op wijze, vind ik dat er nog geen waterdichte theorie is. Ik denk dat we hier te maken hebben met een gevalletje 'Jan-Willem'. Staat bij mij momenteel op nummer 3, na Jochem en Sigrid.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #271 Gepost op: 25-01-2017, 12:31:11 »
 Zelfs Diederik, die een definitief verbondje aangaat met een besmuikt lachende, zonnebrildragende Thomas, denkt niet dat hij de mol is.


[/quote]
Ik heb echter heel sterk de indruk dat Diederik hem wel verdenkt. Let op lichaamstaal Diederik en de uitdrukking op zijn gezicht, zo van; jaja, het zal wel.

Bij de duinestafette zegt Diederik tegen Thomas; "Ik kan je niet goed zien" o.i.d. Dat is vragen om een reactie in de zin van geld wegwerken, paaltjes overslaan enz.Ik bedoel dat hij Thomas aan het testen is.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #272 Gepost op: 25-01-2017, 12:55:22 »
Klopt, iets van die strekking heb ik hier ook gepost. Tijdens de test spreekt hij wel heel duidelijk uit dat hij Jeroen verdenkt en stemt ook op hem als mol. Maar het kan maar zo zijn dat Thomas zijn nummer 2 is en dat hij bij het spreiden van zijn antwoorden Thomas in de test heeft meegenomen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #273 Gepost op: 25-01-2017, 13:07:14 »
Tijdens de test spreekt hij wel heel duidelijk uit dat hij Jeroen verdenkt en stemt ook op hem als mol.

Voor de zoveelste keer: de verdenkingen tijdens de test zijn compleet onbetrouwbaar. Je kan ze enkel beschouwen als alternative facts  ;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #274 Gepost op: 25-01-2017, 13:11:26 »
Maar dat beaam ik ook juist in mijn vorige post. Het zou immers heel goed kunnen dat hij Thomas óók verdenkt en een deel van de vragen op basis daarvan heeft ingevuld.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #275 Gepost op: 25-01-2017, 13:23:00 »
Het zou immers heel goed kunnen dat hij Thomas óók verdenkt en een deel van de vragen op basis daarvan heeft ingevuld.

Maar jij lijkt nog wel geloven dat hij Jeroen verdenkt en dat klakkeloos voor waarheid aan te nemen. Het kan evengoed zo zijn dat hij Jeroen inmiddels helemaal niet meer verdenkt, dus dat je dat "óók" in jouw zin helemaal kan weglaten.
Wat Diederik daar zegt, kan namelijk best eerder al zijn opgenomen, tijdens of na afloop van aflevering 1 of 2.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #276 Gepost op: 25-01-2017, 13:31:51 »
Natuurlijk kan dat. Maar is de productie dan werkelijk zo flauw dat ze iemand tijdens een test een verdenking laten uitspreken, terwijl hij of zij die verdenking inmiddels al heeft laten varen? Dat zou ik heel vreemd vinden. Ik mag er toch wel van uitgaan dat Jeroen daadwerkelijk één van Diederiks verdachten is?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #277 Gepost op: 25-01-2017, 13:43:37 »
Maar is de productie dan werkelijk zo flauw dat ze iemand tijdens een test een verdenking laten uitspreken, terwijl hij of zij die verdenking inmiddels al heeft laten varen?

Dat gebeurt heel vaak. Natuurlijk is het flauw, maar anders zou het veel te makkelijk voor de kijker worden. Vaak genoeg zit een groot deel van de kandidaten lang voor de finale al op de juiste mol.
Lees dit bericht maar eens hoe ver ze soms  gaan:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=60036.msg1995130#msg1995130

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #278 Gepost op: 25-01-2017, 15:39:40 »
Dat gebeurt heel vaak. Natuurlijk is het flauw, maar anders zou het veel te makkelijk voor de kijker worden. Vaak genoeg zit een groot deel van de kandidaten lang voor de finale al op de juiste mol.
Lees dit bericht maar eens hoe ver ze soms  gaan:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=60036.msg1995130#msg1995130

Ik geloof er totaal niet in dat de kandidaten in de test biecht iets moeten zeggen wat ze totaal niet menen. Wel geloof ik dat kandidaten soms zinnen anders moeten formuleren (denk daarbij aan geen naam noemen en dergelijke) Bijvoorbeeld Jochem die in afl. 2 drie namen noemde waar hij over ging spreiden en in afl. 3 zei dat hij 1 van de 3 had laten varen en nog maar op 2 personen zit. Dit is wel de waarheid, maar niemand weet wie van de 3 hij los heeft gelaten en niemand weet dus of hij een juiste of foute keuze heeft gemaakt.
Conclusie: in de montage is niets weggegeven, maar Jochem heeft wel de waarheid verteld.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #279 Gepost op: 25-01-2017, 15:44:16 »
Ik geloof er totaal niet in dat de kandidaten in de test biecht iets moeten zeggen wat ze totaal niet menen.

Dat zeg ik ook niet. De kandidaten worden natuurlijk niet gedwongen om te liegen. Het is alleen bekend dat er vaak biechten uit andere uitzendingen onder de tests worden gemonteerd om de kijker op het verkeerde been te zetten.