Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 492577 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #400 Gepost op: 12-06-2017, 16:57:49 »
Wie is de Mol? is psychisch wel een heel zwaar en vermoeiend spel. Echt tot rust komen zal er niet bij zijn, lijkt me
Inderdaad, Socializen zal er misschien wel wat bij zijn, maar zoals eigenlijk alle kandidaten zeggen is dat het spel 24 uur per dag, dag en nacht, doorgaat. En dat is psychisch inderdaad heel zwaar.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #401 Gepost op: 12-06-2017, 17:31:07 »
En wie weet. ligt ze er gelijk al uit. Kan natuurlijk ook ;-)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #402 Gepost op: 12-06-2017, 17:32:23 »
Als Olcay gewoon op vakantie was gegaan had ze geen social media stilte in hoeven lassen. Is daar ook het type niet naar, denk ik.

Dat ze na een paar nachten rust nog weken te moe zou zijn / of geen zin zou hebben om te Instagrammen (etc.) - en de aandacht van haar volgers dus zou moeten missen - gaat er bij mij ook niet in.

Zo'n WIDM reisje is ook niet zo heel inspannend als je camera crews gewend bent lijkt me. Af en toe een spelelement van een paar uur, af en toe een verplaatsing, maar vooral veel rust en socializen met andere entertainers. Bijslapen was dit jaar prima mogelijk, behalve die ene nacht op dat zogenaamde Oregon Trail dan.

Wie is de mol gaat idd 24 uur per dag door, niet letterlijk want de kandidaten slapen wel gewoon natuurlijk maar er zijn ook avond/nacht opdrachten geweest in de afgelopen 17 seizoenen. Je weet in principe nooit wat je te wachten staat. Het is een psychologische rollercoaster waarvoor kandidaten uitgebreid getest en gescreend worden. Dus om te zeggen dat het niet inspannend vind ik nogal apart.
Ze zou technisch gezien meegedaan kunnen hebben, omdat we de precieze vertrekdatum niet weten.
Ik weet ook niet hoelang ze getraind heeft voor die triatlon natuurlijk, en hoe inspannend dat verder op haar geest en lichaam is geweest. Ze klonk behoorlijk uitgeput in dat interview die avond op 17 mei dus om dan pakweg 2 dagen later mee te doen aan het grootste avontuur van je leven.. Ik weet het niet. Haar twitterstilte blijft verdacht, ze is niet in nederland gesignaleerd en op instagram is ze ook stil.
Alles klopt wel, en ik zie haar best als kandidaat van Wie is de mol. Maar ik twijfel nog doordat het zo kort op elkaar zit allemaal.

Nu ga ik ook niet beweren dat als je aan WIDM mee doet eerst 4 weken vrij neemt om voor te bereiden thuis op een bankje en zo'n triatlon houdt je natuurlijk wel fit dus ze zou gewoon prima mee kunnen gaan maar het onderschat het niet. Ik weet ook niet van oud kandidaten of ze ooit net voor de opnames nog andere opnames/evenementen/bezigheden hadden. Iedereen gaat er ook anders mee om natuurlijk.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #403 Gepost op: 12-06-2017, 17:49:31 »
Wat betreft de bovenstaande reacties dat ik de psychologische zwaarte van WIDM zwaar onderschat:

Ik heb de meeste interviews van het laatste seizoen gelezen / gezien en dat het voor de meeste kandidaten psychologisch zo zwaar was kan ik me niet herinnneren. Ongetwijfeld was het voor Sigrid soms erg zwaar en Diederik leek er wat doorheen te zitten op het eind, maar voor de rest, behalve een emotioneel afscheid hier en daar? Zelfs Thomas had het niet moeilijk en wilde eigenlijk nog door.

Nog steeds denk ik, als ik z'n Twitter bekijk. ::rofl::

Ik las van de kandidaten vooral dat ze het een geweldige ervaring vonden en dat ze het zo leuk hadden. Natuurlijk stopt het spel nooit tenzij bij de kandidaten voortijdig bekend raakt wie de mol is, maar een gemiddeld persoon uit de mediawereld met een beetje levenservaring moet dit toch wel makkelijk aankunnen.


Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #404 Gepost op: 12-06-2017, 17:50:06 »
Bij Olcay is naar mijn idee van belang of ze een groot fan is van het programma, net als Jan, Simone en Ron. Als je heel gemotiveerd bent, ben je fysiek en mentaal tot veel in staat. Bovendien gaf ze in een interview met Linda van enkele jaren geleden aan dat ze met weinig slaap toe kan en liters Red Bull drinkt: ‘Als ik niks te doen heb, kan ik twaalf uur in mijn bed liggen. Maar het komt ook voor dat ik weken achter elkaar slechts twee, drie uur per nacht slaap.’

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #405 Gepost op: 12-06-2017, 18:44:42 »

Ik las van de kandidaten vooral dat ze het een geweldige ervaring vonden en dat ze het zo leuk hadden. Natuurlijk stopt het spel nooit tenzij bij de kandidaten voortijdig bekend raakt wie de mol is, maar een gemiddeld persoon uit de mediawereld met een beetje levenservaring moet dit toch wel makkelijk aankunnen.


Wat Rämon zegt, iedereen gaat er anders mee om en reageert anders op zo'n avontuur. Het is een once-in-a-lifetime experience en daarom kun je niet weten hoe je er op zal reageren. Daarom lijkt het mij nogal raar om vlak voor je vertrek een triatlon-training te plannen. Achteraf kan je dan misschien zeggen, ja het was emotioneel niet zo zwaar maar van tevoren weet je dat gewoon niet. Lijkt mij dat de BN'ers gewoon het zekere voor het onzekere nemen en minstens een paar dagen niks intensiefs doen.
Maar inderdaad, zijn er toevallig voorbeelden van deelnemers die wel iets intensiefs ondernamen vlak voor vertrek?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #406 Gepost op: 12-06-2017, 19:43:02 »
Wat Rämon zegt, iedereen gaat er anders mee om en reageert anders op zo'n avontuur. Het is een once-in-a-lifetime experience en daarom kun je niet weten hoe je er op zal reageren. Daarom lijkt het mij nogal raar om vlak voor je vertrek een triatlon-training te plannen. Achteraf kan je dan misschien zeggen, ja het was emotioneel niet zo zwaar maar van tevoren weet je dat gewoon niet. Lijkt mij dat de BN'ers gewoon het zekere voor het onzekere nemen en minstens een paar dagen niks intensiefs doen.
Maar inderdaad, zijn er toevallig voorbeelden van deelnemers die wel iets intensiefs ondernamen vlak voor vertrek?
Olcay is juist iemand die dat wel zou doen denk ik. Ze kan echt bikkelhard zijn voor zichzelf en kon vooraf niet eens zwemmen, moest dat in een korte tijd leren. Borstcrawl leren lukte niet snel genoeg dus werd het de schoolslag. Dat was ook haastwerk.

Maar ik snap jullie wel. Het zit inderdaad dicht op elkaar.
« Laatst bewerkt op: 12-06-2017, 19:45:20 door Amethyst »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #407 Gepost op: 12-06-2017, 19:56:34 »
ze is ook gewoon jong.. dan heb je nog veerkracht.
er was eens......

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #408 Gepost op: 12-06-2017, 20:06:48 »
Weet iemand waar Euvgenia Parakhina is gebleven? Is ze nog te zien geweest de laatste tijd op televisie? Ze ineens heel random in april gestopt met posten op Twitter/Instagram. Sanne Wallis stopte ook ver voor de opnames al met social media, en het is een naam die we ik meen zelfs vorig jaar nog in verband hebben gebracht met Wie is de mol.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #409 Gepost op: 12-06-2017, 20:10:21 »
Euvgenia was (ik geloof) vrijdag op de radio bij q music, iig vorige week, ze hadden item s ochtends over Rusland .

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #410 Gepost op: 13-06-2017, 13:04:28 »
Euvgenia was (ik geloof) vrijdag op de radio bij q music, iig vorige week, ze hadden item s ochtends over Rusland .

Zelfs ik heb geen idee over Evgenia  ::rofl::
Luister nooit Q-Music dus kan niet bevestigen dat ze in de uitzending was.

Ik dacht bijna beet te hebben qua ex-sporter: Lieuwe Westra.
Blijkt dat hij op 28 mei jl. nog aanwezig was bij de GP van Monaco.
Daarna is het echter ijzig stil... misschien zou hij voor ER nog wel kunnen...

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #411 Gepost op: 13-06-2017, 19:17:41 »
Ik ben even de twitter pagina's af aan het gaan van mensen die wij op de zeker lijst hebben staan.

Ook al hebben ze zelf niet getweet, Jan Versteegh heeft op 20 en 23 mei wel een tweet van iemand geliked.

Valt dat in het hokje juist verdacht > want zelf niet op twitter
of in het hokje > liked wel dingen op twitter dus gebruikt telefoon dus geen kandidaat?

+ Ik had gepost dat Bracha van Doesburgh ook stil is.
Ik heb haar op instagram en daar post ze begin mei vrij regelmatig, om de paar dagen. op 15 mei stopt dat en sinds dien heeft ze niks meer gepost. Op twitter is ze ook stil. Bij tags staan ook geen foto's van haar dus kan niet zien of ze in het land was, maar volgens mij nam ze ook niks op qua serie want haar series zijn al op tv of gedraaid.

Vind haar wel een WIDM naam. Beetje in de lijn van Marjolein Keuning, Susan Visser, Hadewych Minis, Georgina Verbaan, Sanne Wallis de Vries.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #412 Gepost op: 13-06-2017, 19:30:43 »
Tegenwoordig mogen de kandidaten hun telefoons wel gebruiken, buiten de opnames om, dacht ik. Het lijkt me wel dat ze regels hebben dat er niets geplaatst mag worden. Dus geen (re)tweet. Als ze internet hebben kunnen ze dus wel activiteit vertonen. Zou een verklaring kunnen zijn als Jan toch meedoet. De exacte regels van telefoongebruik weet ik niet, het lijkt me logisch dat ze niet zomaar contact met de buitenwereld mogen hebben.

@Rämon, weet je toevallig ook de tijd van het liken? Stel dat hij wel meedoet, dan kunnen we misschien wat tijdzones afstrepen voor de locatie; ga er namelijk niet vanuit dat ze 's middags mobiel mogen/kunnen gebruiken. En rond 3 uur 's nachts lijkt me ook niet logisch.
Of wil ik nu teveel info, waar we wellicht niets aan hebben?? ::)


Edit: Ik vraag me nu af of je gewoon de datum van het bericht dat Jan had geliket hebt bekeken, of dat je de datum van zijn like kon zien, vandaar mijn vraag over de tijd. (Is het überhaupt mogelijk om like-datum te zien?)
Verwacht dat eerste; Jan zou het dus ook een andere datum kunnen hebben geliket.
« Laatst bewerkt op: 13-06-2017, 19:43:43 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #413 Gepost op: 13-06-2017, 19:44:45 »
Bart, ik kan niet zien hoelaat hij die tweets geliked heeft. Die info geeft twitter niet. Ik kan wel de tijden zien waarop de tweets die hij liked geplaatst zijn.
De tweet van 20 mei is geplaatst om 17:35 en die van 23 mei om 15:15 maar nu ik dit typ bedenk ik me dat het eigenlijk niks uitmaakt want ik kan bij wijze van 4 weken later ook nog tweets liken die op een pagina 5 maanden geleden gepost zijn. Dus aan die 'like' knop hebben we eigenlijk niks. Maar Bracha liked op 28 mei ook een tweet. Jan doet dit op 20 en 23 mei dus. Het kan dus prima zijn dat ze na de opnameperiode even goed door twitter hebben gescrold en wat dingen geliked hebben maar mocht dit tijdens de opnames geliked zijn kan het prima dat ze dat natuurlijk savond's of op een ander moment dat de camera's even niet draaide gedaan hebben.

EDIT: haha ik was het aan het typen toen je veranderd hebt, dus je hebt al antwoord op je vraag! :)

Wat vinden jullie van Bracha als naam? Een potentiele deelnemer?

En ik heb gisteren ook even op google maps wat landen opgezocht die ik WIDM uitstraling vind hebben. Aangezien dat het 'heel anders' als dit seizoen wordt volgens Art kunnen we koude landen volgens mij wel afstrepen. Landen als Canada, Noord Europa, Oost Europa.
Ik zat zelf te denken aan Nepal. Is eigenlijk iets wat niet te vergelijken is met een land wat we ooit al in WIDM gezien hebben volgens mij.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #414 Gepost op: 13-06-2017, 19:50:52 »
Ja, mijn tijd-vraag was dus gebaseerd op de gedachte dat je ook de datum kon zien van het liken...

Bracha ken ik verder niet. Zometeen maar eens goed gaan googlen of ze in Nederland was afgelopen maand. Heb ik ook weer wat te doen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #415 Gepost op: 14-06-2017, 19:54:50 »
FWIW: Art was vanmiddag weer live te horen op Radio 1.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #416 Gepost op: 15-06-2017, 11:26:42 »
Jan Versteegh gaat volgens instagram "na een maand weer een keer sporten".
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #417 Gepost op: 15-06-2017, 11:27:23 »
En Simone is weer het NOS-journaal aan het presenteren. Nu is de groep (naar mag worden aangenomen) ook alweer een tijdje terug, dus dit pas in het plaatje. Althans in het plaatje dat hier op RN samengesteld wordt.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #418 Gepost op: 15-06-2017, 11:53:11 »
Art was 5 dagen geleden alweer in Eindhoven dus de opname periode mogen we dus wel zien van 19/20 mei t/m 9/10 juni?

Dat zijn 22 dagen. Kan precies kloppen, meestal zijn er 1/2 rustdagen + een dag om te acclimatiseren bij aankomst. 22-3 is 19. De opnames zelf zullen 19 dagen duren ook denk ik. Finale is meestal op dag 18/19

Nog nieuwe namen. Ik weet dat ze dit jaar niet meedoet (twittert, insta't door) maar Evi Hanssen vind ik echt zo'n enorme WIDM naam. Verschijnt ook niet vaak in spelletjesprogramma's, is inmiddels volledig 'attached' aan de Nederlandse tv /showbizz.
Belgisch, dus zou na Thomas prima kunnen. Eva was bijv ook belgisch, we hebben het vaker gezien.
Hopelijk voor volgend jaar. En dan met Fockeline Ouwekerk en Eric Corton.  ::joehoe:: ::bravo:: Noteer dit, Karen de Groot en medewerkers Wie is de mol.

Dag ! ::rofl::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #419 Gepost op: 16-06-2017, 12:13:50 »
Jammer dat er al een paar jaar geen Meet the mole opdrachten meer inzitten. Ik kijk nu seizoen 9 terug en dat was super tof bedacht in dat kasteel. Daardoor gaat het meer over elkaar registeren en komen mensen ook weer achter nieuwe dingen.
Dat is zo'n leuk aspect aan Wie is de mol wat ik echt een beetje mis.

Jullie?