Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 492589 keer)

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #760 Gepost op: 18-07-2017, 20:53:34 »
Als ik verantwoordelijk was voor zo'n programma zou ik geen risico nemen kans dat twitter stiltes al vroeg opvallen is groot tegen woordig. dan is de kans dat een buurt genoot dus ook meld dat die ergens gezien is. Ook groot. Ik zou die kandidaten in een mooi resort in een nabij gelegen land onder brengen. Daar hou ik het op in de hoop dat ik gelijk krijg of de blog onzin is.

Ja ik weet dat ze voorgaande jaren dat niet deden maar. Hopenlijk dit jaar wel zou slim zijn.

Vond tycho seizoen stuk minder spannend om dat ik wist dat hij zou afvallen vlak voor finale

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #761 Gepost op: 18-07-2017, 22:02:23 »
Georgië, gaaf! Dat wordt weer een veelzijdig seizoen met mooie beelden!  ::bravo::
🜃

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #762 Gepost op: 18-07-2017, 22:42:25 »
Op zich is Amsterdam - Tbilisi via Istanbul helemaal niet onlogisch, het is helemaal niet om (alleen tov een rechtstreekse vlucht eventueel). En wel handig als er om de dag iemand terug moet, wijzigt makkelijk. ::jaja::

Maar we gaan wel zien of het klopt qua kandidaten.  :)
Vind ik ook. Via Instanbul vliegen is misschien ook iets goedkoper, wat voor de NPO een argument kan zijn. 

Ik kan er niet snel een eenduidig antwoord op vinden met al die vage aanbiedingen online.

Je kan in ieder geval meerdere keren per dag terug naar huis dan. I.p.v. die ene vlucht per dag tussen Tbilisi en A'dam. Kan dus soms sneller zijn ondanks overstap. 



Offline moldraad

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #763 Gepost op: 19-07-2017, 00:17:13 »
Wat dachten jullie van MOLdavië????? Evt. als 2e land?   Ligt boven Roemenië (evt. als buurland) en is niet zo ver van Istanbul.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #764 Gepost op: 19-07-2017, 07:52:17 »
De kans is natuurlijk enorm groot dat het Georgië wordt, maar ik zou wel gaan lachen mocht het toch een ander land blijken te worden!

Niets is wat het lijkt dus kunnen Jan en Olcay niet gewoon kandidaten zijn van het nieuwe Escape Room programma van Lauren Verster of het kajak programma? Er komen weer 3 nieuwe BN'er spelprogramma's aan dus het zou kunnen.
Dat tweede programma zegt me zo gauw niks, maar dat eerste lijkt mij niet. Want als ik het goed begrepen heb wordt dat programma gewoon toch in Nederland opgenomen?
« Laatst bewerkt op: 19-07-2017, 07:55:10 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #765 Gepost op: 19-07-2017, 09:08:45 »
De kans is natuurlijk enorm groot dat het Georgië wordt, maar ik zou wel gaan lachen mocht het toch een ander land blijken te worden!
Inderdaad ja!  ::rofl::

Rick was in ieder geval in Georgië met zijn crew. Dat is het enige dat we zeker weten. En dat kost geld. Ga ik er voor het gemak vanuit dat het geen 'geshopte' foto was...  :P

Vorig seizoen heb ik wel geleerd dat 'alles' is wat het lijkt. Dat ik het onlogisch vind dat Rick een foto op z'n FB zet die makkelijk te matchen is met foto's van die steengroeve online, vind ik dus helemaal niet verdacht.


« Laatst bewerkt op: 19-07-2017, 09:10:53 door Amethyst »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #766 Gepost op: 19-07-2017, 13:13:50 »
Speuren naar kandidaten en het land vind ik bij de voorpret van WIDM horen. Daarom vind ik het erg leuk dat Rick die crewfoto heeft geplaatst. Er is nu echter informatie over finalisten naar buiten gekomen. Ik denk zelf dat deze waar is. Het wrange is dat degene die met dit nieuws kwam volgens mij zelf niet de impact ervan inziet: zij heeft begrepen dat de opnames van 28 mei tot 17 juni waren omdat Art toen stil was op Instagram. Zij denkt ‘slechts’ met afvallers halverwege het programma te maken te hebben. Jammer dat dit nieuws naar buiten is gekomen en verspreid is, of het nu waar is of niet. Ik ben het eens met Pac om de namen van de mogelijke finalisten voor de zekerheid consequent in spoilertags te plaatsen wanneer aan Kiki’s bericht gerefereerd wordt. Omdat ik verwacht dat de informatie klopt, koester ik maar de hoop dat de verdenkingen van de finalisten zo lang mogelijk onduidelijk blijven.

Dit hele gebeuren doet me overigens denken aan 2011, toen de kandidatengroep op Schiphol was gespot (lees dit archieftopic niet als je WIDM 2012 nog niet hebt gezien). Daar was lering uit getrokken, maar mogelijk dan niet voor de terugvlucht in 2017. Het nieuws over de finalisten past naar mijn mening gewoon te goed. Mocht iemand mij op andere gedachten kunnen brengen: heel graag!

Zou George (Langenberg) in of naar Georgië als special guest fungeren?  ;)
« Laatst bewerkt op: 19-07-2017, 13:15:24 door Molzkovicz »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #767 Gepost op: 19-07-2017, 13:43:39 »
Het nieuws over de finalisten past naar mijn mening gewoon te goed. Mocht iemand mij op andere gedachten kunnen brengen: heel graag!
Ik ga een poging doen (of het een goede is... geen idee ;D). De ene naam zat in ER, jaren geleden, en tot nu toe is dat nog nooit gebeurd een ER kandidaat in WIDM. Bovendien zijn ze op alles voorbereid. Social media wordt ook steeds verder afgetimmerd toch?

Nog nooit werden finalisten gespot op een vlucht, en al helemaal niet samen gespot met een crew, is iets dat mij krengt. Alsof ze nog zouden draaien op terugvlucht/bij terugkomst, dan zou ze de mensen van de crew toch wel herkend hebben? Of Art gezien of wat dan ook. Ik kan heel makkelijk 2 namen die al genoemd zijn als mogelijke kandidaten in een bericht zetten, i.c.m Georgië. Ik weiger het dan ook te geloven tot het echt zo ver blijkt te zijn.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #768 Gepost op: 19-07-2017, 14:02:12 »
Frits Sissing werd samen met Pieter Jan Hagens gespot bij het inchecken in Tokio, Frits bleek winnaar te zijn.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #769 Gepost op: 19-07-2017, 14:10:19 »
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de genoemde namen niet in de finale staan, maar dat er in een eerdere aflevering twee kandidaten tegelijk moesten afvallen. Dat zou kunnen verklaren dat Art niet gespot is.

Maar ik ben het in elk geval met Mollenvanger-MV eens dat zolang er nog niks officieel bekend is, alles nog mogelijk is.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #770 Gepost op: 19-07-2017, 15:39:36 »
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de genoemde namen niet in de finale staan, maar dat er in een eerdere aflevering twee kandidaten tegelijk moesten afvallen. Dat zou kunnen verklaren dat Art niet gespot is.


Ze zouden toch 9 juni zijn gespot, met cameramannen... Dan lijkt me niet dat dit halverwege de opnames was.

Kortgezegd: óf het verhaal is waar en we kennen 2 finalisten óf het is verzonnen. Laten we hopen op dat laatste.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #771 Gepost op: 19-07-2017, 15:45:10 »
Ik hoop héél erg dat blijkt dat één van de kandidaten of het land niet klopt, dan is de spoiler in ieder geval voor het seizoen uit de lucht. Anders zullen we moeten afwachten of één van de twee vroegtijdig afvalt voor we kunnen uitsluiten dat we te veel weten. :-\\
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #772 Gepost op: 19-07-2017, 16:07:06 »
Ik vind het trouwens nog steeds onlogisch dat een van die twee mee doet.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #773 Gepost op: 19-07-2017, 16:39:20 »
Ik vind het trouwens nog steeds onlogisch dat een van die twee mee doet.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

iemand die verslaafd is aan social media zou op vakantie echt wel foto's maken van haar vakantie, zeker omdat ze toch wel een beetje een luxe vibe omarmt.
ik vind haar echt een typische WIDM kandidaat.
Ik weet dat we ook al zeker waren over Loes, maar ik heb nog iets gevonden wat dat bevestigd.
Op youtube onder LINDA kun je kijken naar filmpjes van bekende mensen die hun 25 favorieten dingen vertellen.
De favoriete app van Loes is instagram, ze is er verslaafd aan zoals ze zelf zegt.
Toch vreemd dat ze tussen 8 mei en 9 juni (32 dagen) niet EEN post heeft gedaan op instagram.

Ik weet nog niet wat ik van Georgie als land vind, maar ik ben wel heel benieuwd omdat het me inderdaad heel anders lijkt dan dat we tot nu toe gezien hebben!!! Goed speurwerk jongens.
Wel denk ik dat er een tweede land komt dit jaar, en dat zou dus heel goed Armenie kunnen zijn.

Online Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #774 Gepost op: 19-07-2017, 17:23:51 »
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de genoemde namen niet in de finale staan, maar dat er in een eerdere aflevering twee kandidaten tegelijk moesten afvallen. Dat zou kunnen verklaren dat Art niet gespot is.

Maar ik ben het in elk geval met Mollenvanger-MV eens dat zolang er nog niks officieel bekend is, alles nog mogelijk is.

Kan het niet zo zijn dat kandidaten uit aansluitende afleveringen samen naar huis vliegen? Dat de eerdere afvaller een aantal dagen in een hotel verblijft en samen met de volgende afgevallen kandidaat naar huis gaat. Ik weet het niet hoor, ik zeg maar wat.

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #775 Gepost op: 19-07-2017, 17:44:13 »
Kan het niet zo zijn dat kandidaten uit aansluitende afleveringen samen naar huis vliegen? Dat de eerdere afvaller een aantal dagen in een hotel verblijft en samen met de volgende afgevallen kandidaat naar huis gaat. Ik weet het niet hoor, ik zeg maar wat.

Lijkt mij onwaarschijnlijk, het verleden bewijst ook dat dat niet zo is. Er zijn talloze verhalen van oud kandidaten, waarin ze vertellen hoe eenzaam hun vlucht terug en de vrijgemaakte periode thuis na Wie is de Mol? was. Tevens is het praktisch gezien onhandig omdat de productie ook voor de afgevallen kandidaten de ontknoping van het programma graag verborgen houdt tot de liveshow in Vondel CS. En de uitslag heeft een veel grotere kans van uitlekken als de kandidaten gezamenlijk terugvliegen.

Maar ik weet het ook niet zeker hoor ::bloos::

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #776 Gepost op: 19-07-2017, 19:45:39 »
Ik ga een poging doen (of het een goede is... geen idee ;D). De ene naam zat in ER, jaren geleden, en tot nu toe is dat nog nooit gebeurd een ER kandidaat in WIDM.

Ach hou toch eens op met die regel, er zijn ondertussen genoeg spelprogramma's met bekende nederlanders, dit kunnen ze niet voor altijd volhouden, bovendien zal er door deze kandidaat een groot aantal jonge meiden toch hun tv aanzetten, of op zijn minst de afleveringen online bekijken

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #777 Gepost op: 19-07-2017, 20:58:03 »
Ik denk dat ze tot nu toe nog geen ER'ers hebben gevraagd, omdat ze reacties als 'hé, heeft die niet meegedaan aan Expeditie Robinson?' willen voorkomen. Veel (semi-) Bn'ers worden door zulke programma's veel bekender. Maar er zijn inmiddels toch ook genoeg oud kandidaten, waarbij vrijwel niemand direct denkt aan ER, maar juist aan andere activiteiten (tv/film/radio/boek..). Dan is deelname aan widm niet zo'n probleem lijkt me.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #778 Gepost op: 20-07-2017, 08:15:00 »
Ik denk dat ze tot nu toe nog geen ER'ers hebben gevraagd, omdat ze reacties als 'hé, heeft die niet meegedaan aan Expeditie Robinson?' willen voorkomen. Veel (semi-) Bn'ers worden door zulke programma's veel bekender. Maar er zijn inmiddels toch ook genoeg oud kandidaten, waarbij vrijwel niemand direct denkt aan ER, maar juist aan andere activiteiten (tv/film/radio/boek..). Dan is deelname aan widm niet zo'n probleem lijkt me.
Daarbij zal de gemiddelde Nederlander die WIDM kijkt echt niet gaan denken dat een bepaalde kandidaat al aan ER heeft meegedaan. Dat kan de meesten weinig schelen. Daarbij, gezien het aantal kijkers van beide programma's en gezien beide programma's toch ook andere kijkers trekken, zullen er maar enkele 'gemiddelde' kijkers weten dat een kandidaat in het verleden al heeft meegedaan aan ER. Bij de meeste mensen gaat het er alleen om dat het een leuke groep kandidaten is.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #779 Gepost op: 21-07-2017, 09:21:38 »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92