Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 341398 keer)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #560 Gepost op: 5-02-2017, 11:56:18 »
In dat 'overacting' zag ik eigenlijk een hele zenuwachtige, ietwat gespannen mol die koste wat kost deze opdracht wil laten slagen. De mol wil natuurlijk altijd zélf de jokers brandmerken met zijn eigen logo. Lijkt me best spannend als mol, want stel nou als iemand anders die tools vindt? Hij hield de pook ook niet voor niets in zijn slaapzak bij zich.
Toen Jochem hem aansprak moest Thomas ook zenuwachtig lachen en zat opvallend aan zijn neus. Alsof hij zijn lach wilde verdoezelen en niet laten merken: "Ok jij bent m'n lartner in crime. The game is on."
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #561 Gepost op: 5-02-2017, 12:09:15 »
Daar viel hij erg door de mand inderdaad. Als hij met Jochem naar de jute zak aan het zoeken is, kijkt hij zelfs tot tweemaal toe recht in de camera, op 26:50 en 27:01, en grijnst dan een beetje onnozel. Elke acteur weet dat dat not done is, maar hij lijkt er zeker van te willen zijn dat die scene opgenomen wordt. Een gevalletje overmoed?

Hij was hier de aandacht af aan het leiden van Jochem, die naast ze in de huifkar naar de tools aan het zoeken was. Tamelijk slim gespeeld dus, zowel als kandidaat, als als mol die kandidaat speelt.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #562 Gepost op: 5-02-2017, 12:58:08 »
Hij was hier de aandacht af aan het leiden van Jochem, die naast ze in de huifkar naar de tools aan het zoeken was. Tamelijk slim gespeeld dus, zowel als kandidaat, als als mol die kandidaat speelt.
Nee, dit was op het moment dat ze samen oplopen en Jochem tegen hem zegt: "Ik denk dat wij elkaar 's moeten gaan helpen."

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #563 Gepost op: 5-02-2017, 13:15:35 »


Een carré/vierkant

Sonneveld in het Koninklijk Theater Carré
Friso Wiegersma wordt gespeeld door Thomas Cammaert die schittert in deze rol.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #564 Gepost op: 5-02-2017, 13:23:30 »
Dat valt bij jou nog mee dan. Bij mij was het helder na afl 1 2x gekeken te hebben. Of eigenlijk de leader. 2 gezichten. Megahint in mijn ogen. Begrijp niet eens waarom er nog mensen zijn die hem niet verdenken.
Ik doelde op afleveringen 1, 3 en 5. Waarom ik een paar keer van hem afstapte als mijn eerste keus was dat ik dacht dat ze het na het Klaas fiasco van vorig jaar het veel moeilijker wilde maken om te raden. Dat was ook de verwachting van Klaas zelf, trouwens.

en een megahint... dat zouden ze zogezegd niet meer doen.

Dat bij elkaar is één van de twee redenen dat ik nog niet voor de volle honderd procent op Thomas zit. De andere reden is dat hij niet best acteert. Ik ken hem niet, dus het zou inderdaad kunnen dat het in deze context veel moelijker voor hem is om geloofwaardig te acteren. Maar ja, dan vraag ik me weer af hoe hij door de psychologische tests is gekomen.

Ik vind het vooral jammer. Nu maar hopen dat hij ontmaskerd word door (al) zijn medefinalisten.


  

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #565 Gepost op: 5-02-2017, 13:29:12 »
Mij bekruipt me met het lezen van het forum wel eens het gevoel dat het niet snel goed is. De mol moet zo mysterieus te werk gaan dat niemand het ziet, maar we puzzelen wel met zijn allen om de mol te ontmaskeren. we hopen dat wij het zijn die de mol vinden. Als de mol zichtbaar is wordt die weer teveel in de picture gezet en zijn we teleurgesteld. Misschien zijn wij te goed. Ik zit op Thomas. En ik kan ontzettend genieten van het spel. Hij heeft zich in het begin afzijdig gehouden, heeft het vertrouwen van de groep.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #566 Gepost op: 5-02-2017, 13:33:36 »
Mij bekruipt me met het lezen van het forum wel eens het gevoel dat het niet snel goed is. De mol moet zo mysterieus te werk gaan dat niemand het ziet, maar we puzzelen wel met zijn allen om de mol te ontmaskeren. we hopen dat wij het zijn die de mol vinden. Als de mol zichtbaar is wordt die weer teveel in de picture gezet en zijn we teleurgesteld. Misschien zijn wij te goed. Ik zit op Thomas. En ik kan ontzettend genieten van het spel. Hij heeft zich in het begin afzijdig gehouden, heeft het vertrouwen van de groep.

 ::bravo::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #567 Gepost op: 5-02-2017, 13:34:24 »
Mij bekruipt me met het lezen van het forum wel eens het gevoel dat het niet snel goed is. De mol moet zo mysterieus te werk gaan dat niemand het ziet, maar we puzzelen wel met zijn allen om de mol te ontmaskeren. we hopen dat wij het zijn die de mol vinden. Als de mol zichtbaar is wordt die weer teveel in de picture gezet en zijn we teleurgesteld. Misschien zijn wij te goed. Ik zit op Thomas. En ik kan ontzettend genieten van het spel. Hij heeft zich in het begin afzijdig gehouden, heeft het vertrouwen van de groep.

Ik sluit mij hier volledig bij aan.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #568 Gepost op: 5-02-2017, 13:37:32 »
Mij bekruipt me met het lezen van het forum wel eens het gevoel dat het niet snel goed is. De mol moet zo mysterieus te werk gaan dat niemand het ziet, maar we puzzelen wel met zijn allen om de mol te ontmaskeren. we hopen dat wij het zijn die de mol vinden. Als de mol zichtbaar is wordt die weer teveel in de picture gezet en zijn we teleurgesteld. Misschien zijn wij te goed. Ik zit op Thomas. En ik kan ontzettend genieten van het spel. Hij heeft zich in het begin afzijdig gehouden, heeft het vertrouwen van de groep.
Dat nu 92 procent hier op hem zit vind ik geen goed teken. Als dat klopt is die 92 procent idd te slim... maar te slim voor wat? Het is voor zo ver ik begrijp voor het eerst dat die verdenking (na aflevering 5) zo extreem is.

Offline Aryogaton

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #569 Gepost op: 5-02-2017, 13:40:30 »
Mij bekruipt me met het lezen van het forum wel eens het gevoel dat het niet snel goed is. De mol moet zo mysterieus te werk gaan dat niemand het ziet, maar we puzzelen wel met zijn allen om de mol te ontmaskeren. we hopen dat wij het zijn die de mol vinden. Als de mol zichtbaar is wordt die weer teveel in de picture gezet en zijn we teleurgesteld. Misschien zijn wij te goed. Ik zit op Thomas. En ik kan ontzettend genieten van het spel. Hij heeft zich in het begin afzijdig gehouden, heeft het vertrouwen van de groep.

Amen! Het is een enorm verschil na aflevering 1 (Case, al bleef die spannend vanwege de 3 C's die in de finale zaten..) en aflevering 2 met Klaas. We zitten nu in aflevering 6 en durven het nu ongeveer zeker te zeggen terwijl er nog een lichte twijfel is over Jochem... Snap echt niet dat mensen nog zitten te zeuren terwijl het al zoveel moeilijker is dan voorgaande jaren...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #570 Gepost op: 5-02-2017, 13:43:20 »
Mij bekruipt me met het lezen van het forum wel eens het gevoel dat het niet snel goed is. De mol moet zo mysterieus te werk gaan dat niemand het ziet, maar we puzzelen wel met zijn allen om de mol te ontmaskeren. we hopen dat wij het zijn die de mol vinden. Als de mol zichtbaar is wordt die weer teveel in de picture gezet en zijn we teleurgesteld. Misschien zijn wij te goed. Ik zit op Thomas. En ik kan ontzettend genieten van het spel. Hij heeft zich in het begin afzijdig gehouden, heeft het vertrouwen van de groep.

Ik geloof echt dat de keuzes van de productie de laatste jaren beïnvloed worden door het succes met de kijkcijfers. Ze zijn er als de dood voor dat die live finale aan Vondel CS een anti-climax wordt omdat iedereen al weet wie de Mol is. Die vrees lijkt me echter ongegrond.

De Mol 4 heeft vorig jaar dit forum tot de ontknoping verdeeld. Het verschil was dat daar geen kunstgrepen werden verricht om de Mol uit de picture te houden. Als er iemand was die de Mol verdacht dan werd dat ook gewoon getoond. Het is pas wanneer je iedereen gelijk behandelt, dat de Mol moeilijker te vinden is voor ons. Nu kijk je gewoon naar de kandidaat die fouten maakt, maar werkelijk nooit de spotlights op zich krijgt.

En de minder actieve speurder zal nog altijd zijn verdenkingen spreiden zoals ze nu doen, want zij merken die montagedingetjes nu ook niet op.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #571 Gepost op: 5-02-2017, 13:44:39 »
Amen! Het is een enorm verschil na aflevering 1 (Case, al bleef die spannend vanwege de 3 C's die in de finale zaten..) en aflevering 2 met Klaas. We zitten nu in aflevering 6 en durven het nu ongeveer zeker te zeggen terwijl er nog een lichte twijfel is over Jochem... Snap echt niet dat mensen nog zitten te zeuren terwijl het al zoveel moeilijker is dan voorgaande jaren...
+1

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #572 Gepost op: 5-02-2017, 13:55:02 »
In aflevering 1 werd al geopperd dat de mol misschien wel in de helikopter zou moeten zitten, want de vrijstellingen moesten gevonden worden om de derde opdracht te kunnen uitvoeren. En dat kun je alleen zeker weten als de mol in deze groep zit (bovendien wisten de andere groepen 100% van het geld binnen te halen). En de mol kon ook makkelijk in de helikopter terecht komen als hij wist waar de enveloppen hingen.

Van de 4 die in de helikopter zaten, zijn er nu 3 naar huis. Thomas is als enige nog over...

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #573 Gepost op: 5-02-2017, 13:55:09 »
Wat die 92% betreft...
Ik heb de pool even bekeken, bij aflevering 5 dachten 131 mensen bij 230 dat Thomas de mol is.
Ik lach de ballen uit mijn broek (....) als Jochem straks de mol is
Daar houd ik nog steeds rekening mee
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #574 Gepost op: 5-02-2017, 14:10:14 »
Wat die 92% betreft...
Ik heb de pool even bekeken, bij aflevering 5 dachten 131 mensen bij 230 dat Thomas de mol is.
Ik lach de ballen uit mijn broek (....) als Jochem straks de mol is
Daar houd ik nog steeds rekening mee
Ik had het over de poll in het topic Wie is de Mol? - poll, waar net bijna 92 procent op Thomas zat.

Ima lachte iemand op Twitter bijkans uit die zei dat de mol in de heli zat. Dat was na aflevering 4 toen ook Jeroen dus ook nog in het spel zat. Ook die tweet van haar kan ik niet meer vinden.

Ik hoop nog op een mirakel. dat "niks is wat het lijkt" dus. maar ja in dat geval, dat de mol iemand anders is, is de rol van Thomas me niet duidelijk want die lijkt toch echt met voorkennnis te handelen (dus volgens de gangbare regels van het spel is hij dan ontegenzeggelijk de mol).


« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 14:13:11 door Amethyst »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #575 Gepost op: 5-02-2017, 15:07:55 »
Wat die 92% betreft...
Ik heb de pool even bekeken, bij aflevering 5 dachten 131 mensen bij 230 dat Thomas de mol is.
Ik lach de ballen uit mijn broek (....) als Jochem straks de mol is
Daar houd ik nog steeds rekening mee

Ik hoop het oprecht

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #576 Gepost op: 5-02-2017, 15:18:11 »
Ik denk eerlijk gezegd dat we hier op het forum de komende jaren altijd de mol gaan vinden. Het is niet te doen meer om ons voor de gek te houden na circa 5 afleveringen. We zijn te ervaren gewoon.
Maar dan nog kan ik genieten van wie is de mol hoor!

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #577 Gepost op: 5-02-2017, 15:37:44 »
Ha jongens. Geen NRC-chat meer van mij en Peter, maar ik had ernstig kriebelende vingers en wilde toch even wat Thomas-spammen. Ik heb in jaren niet zo ver in een tunnel gezeten zonder dat er een eenduidige hint als die van vorig jaar voor nodig was. Al vanaf aflevering één valt alles wat de beste man doet me op en het is alleen maar erger geworden.

Ik wilde vooral even een theorie naar aanleiding van gisteren in de groep gooien, maar laat ik eerst even zeggen dat mocht Thomas inderdaad de Mol blijken - en sorry, ik ga heel diep door het stof als hij het niet is - dan heeft hij het gewoon ongelofelijk goed gedaan. Er is niemand die hem als hoofdverdachte, misschien überhaupt verdachte heeft, een beetje als met Dennis destijds. Ik zie eventueel Diederik er nog voor aan om maar wat te lullen om het vervolgens dondersgoed door te hebben en de boel te winnen, maar goed. Thomas heeft voor een minimaal bedrag gezorgd, meerdere keren - hoogstwaarschijnlijk - er flink wat uit gekregen, en hij weet constant op goede posities te komen én weet eventuele dommigheden zo makkelijk op anderen af te schuiven of overtuigend te brengen als een ongelukje.

Dan even die theorie naar aanleiding van gisteren. Ja, iedereen zag hem die '2' pakken bij de enveloppen, dat zegt al een hoop. En ja, hij wilde vast voor de show die jokers brandmerken. Want lachen. Maar ik dacht gedurende de aflevering: hij deed zo ontzettend schlemielig verdacht in dat geheime gedoe met Jochem, vooral tegenover Sanne - die hem ook nog weleens zou kunnen verdenken - dat het hem niet verkeerd uitkomt om haar (o.a.) op het verkeerde been te zetten. Als hij namelijk al zo opzichtig verdacht doet met zo'n miniopdracht, dan zou hij toch niet drie weken lang de Mol kunnen zijn? Dat is wat er door mij heen ging.

Voor de rest: leuk seizoen, prachtig om naar te kijken, toffe kandidaten. En ja, elk seizoen zullen we nóg beter en sneller doorhebben wie de Mol is, het is niet anders. We zijn geen gemiddelde kijkers. Ik moet een hoop mensen nog duidelijk maken dat Thomas überhaupt verdacht is.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #578 Gepost op: 5-02-2017, 15:59:56 »

Maar ik dacht gedurende de aflevering: hij deed zo ontzettend schlemielig verdacht in dat geheime gedoe met Jochem, vooral tegenover Sanne - die hem ook nog weleens zou kunnen verdenken - dat het hem niet verkeerd uitkomt om haar (o.a.) op het verkeerde been te zetten. Als hij namelijk al zo opzichtig verdacht doet met zo'n miniopdracht, dan zou hij toch niet drie weken lang de Mol kunnen zijn? Dat is wat er door mij heen ging.
Dit is logisch idd. Het wijst er wel op dat Sanne op hem zit (en dat dit bewust wordt weggelaten  door de regie), maar ik denk niet dat ze hierdoor overstapt naar iemand anders. Als ze het spel snapt weet ze dat Thomas zichzelf bij haar minder verdacht zou kunnen proberen te maken. Ik denk dat dit haar verdenking alleen nog maar sterkt, want erg subtiel was het allemaal niet.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 16:03:05 door Amethyst »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #579 Gepost op: 5-02-2017, 16:41:01 »
. Er is niemand die hem als hoofdverdachte, misschien überhaupt verdachte heeft, een beetje als met Dennis destijds. Thomas heeft voor een minimaal bedrag gezorgd, meerdere keren - hoogstwaarschijnlijk - er flink wat uit gekregen, en hij weet constant op goede posities te komen én weet eventuele dommigheden zo makkelijk op anderen af te schuiven of overtuigend te brengen als een ongelukje.

 
Hier Ben ik t dus niet mee eens. Als Thomas daadwerkelijk de mol is en dus geld heeft achtergelaten in de duinen, is dat voor alle deelnemers na te gaan. Jochem speelt een schuldbekentenis dat hij due halve 1000 pakte.

Ik denk dat montage ons wil doen geloven dat er niemand op Thomas zit, maar dat in werkelijkheid minimaal jochem en sanne op Thomas letten. Als Thomas de mol is was t voor velen van ons te duidelijk en voor de niet Thomas stemmers Zelfs te duidelijk ::trots::