Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 341593 keer)

Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #600 Gepost op: 5-02-2017, 22:54:30 »
1. Goed punt
2. Hoe is dat een opzichtige molactie? Het is juist mooi geacteerd, de kandidaten vinden hem een held.
3. Dat zegt heel weinig, hij kan gewoon pech hebben gehad bij het spreiden.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #601 Gepost op: 5-02-2017, 23:00:41 »
Na het afvallen van Jeroen (ik was geswitcht van Jochem naar Jeroen) ben ik geneigd in de Thomas-tunnel te duiken maar er zijn enkele twijfels.

1. Voor de 3 jokers noemde Thomas een bedrag van € 2000, het op één na hoogste bedrag. Nochtans heeft de mol baat bij om het gemiddelde bedrag dat men kosteloos kan spenderen in de veiling zo laag mogelijk te houden.
2. Thomas werd in de lasso-opdracht op het nippertje gevangen wat hem extra verdacht zou maken. De mol weet dat de veilingopdracht zou komen en dat de pot daar leeggemaakt kon worden. Waarom daarvoor zo'n opzichtige molactie (een halve meter verder en zijn opdracht was geslaagd)?
3. Eerste afvaller Vincent noemde Thomas bij de 3 kandidaten die hij verdacht.


1. Psychologisch gezien is het slim om een hoger bedrag te noemen. De kandidaten komen daardoor lekker op gang in het bieden en als ze eenmaal bij die 1300 aankomen zitten ze er zo in dat dat geld dan ook niet meer uit maakt.
2. De pot is niet leeg, elke euro die Thomas bij de lasso had verdiend zou nu nog in de pot zitten.
3. Net als dat Geert Hoes Milouska noemde. Ga nooit af op wat kandidaten in tests zeggen.


Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #602 Gepost op: 5-02-2017, 23:12:17 »
Hij kijkt echt verbaasd inderdaad. Net nog even terug gekeken en dit ook in ander topic gezet:

Dacht te weten dat de mol op voorhand de afvaller door kreeg. Dus of het is niet zo en Thomas kijkt zo omdat hij niet verwacht had dat Jeroen zou afvallen. Of Thomas is de mol niet en ziet zijn mol vertrekken.

Gezien alle hints zou het Thomas idd moeten zijn en heb ik hem al vanaf aflevering 2 als mol staan en toch blijft er iets wringen dat er iets niet klopt.

Al is hij wel de enige die nog over is uit het helikopterverhaal en ben ik er wel van overtuigd dat de mol daar moest zitten om de vrijstellingen te pakken te krijgen.

Thomas reageert echt zo van 'he Jeroen eruit? dat klopt niet'. Het lijkt alsof hij verwachtte dat iemand anders zou afvallen. Als hij de mol is, dan heeft de productie hem misschien bewust verkeerd geinformeerd, zodat hij als mol een ECHTE reactie toont in plaats van gespeeld. :)

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #603 Gepost op: 5-02-2017, 23:53:18 »
Thomas reageert echt zo van 'he Jeroen eruit? dat klopt niet'. Het lijkt alsof hij verwachtte dat iemand anders zou afvallen. Als hij de mol is, dan heeft de productie hem misschien bewust verkeerd geinformeerd, zodat hij als mol een ECHTE reactie toont in plaats van gespeeld. :)

In dit filmpje geeft Thomas een reactie op zijn reactie.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 00:10:27 door djerdjo »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #604 Gepost op: 6-02-2017, 07:39:37 »
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 07:43:56 door Tarballs »


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #606 Gepost op: 6-02-2017, 08:49:14 »
In dit filmpje geeft Thomas een reactie op zijn reactie.
Ik denk dat hij niemand hier om de tuin leidt met die uitleg, na die melodramatische reactie. Denkt hij dat hij op het toneel staat of zo, dat hij elke gespeelde emotie 10x moet aanzetten?

Niemand van de kandidaten die ook op hem lette, dus dat hij dan in het vervolg beter zijn best zou moeten doen om zijn reactie op een executie van een bepaalde kandidaat te verbergen? Voor wie, voor de deelnemers of voor het thuispubliek? Hij bedoelde natuurlijk het eerste, maar draait zelf zijn "verbaasde" hoofd naar rechts en niet meteen of zo. Dus niet spontaan en met de bedoeling dat anderen dat zien.

Hopelijk is er volgend jaar een veel subtieler acterende mol. Ook kunnen ze wellicht meer doen met de montage - indien nodig beter gelukt en eerder opgenomen acteerwerk van de mol eronder monteren - maar dat kan alleen als ze het altijd in dezelfde decor zouden opnemen natuurlijk - en dan moeten ze ook helemaal inzoomen op het gezicht van de mol zonder dat je kunt zien dat er geen andere deelnemers aanwezig zijn in dat shot. Dus wellicht niet makkelijk.

Ik snap de charme van zo'n executie zoals die nu wordt gedaan, maar nu zag ik ook dat Sanne echte emotie toonde en is de twijfel helemaal weg. Voor zo ver die er nog was na Thomas eerdere acties deze aflevering.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #607 Gepost op: 6-02-2017, 09:18:33 »

Ik snap de charme van zo'n executie zoals die nu wordt gedaan, maar nu zag ik ook dat Sanne echte emotie toonde en is de twijfel helemaal weg. Voor zo ver die er nog was na Thomas eerdere acties deze aflevering.



Los van het feit dat Thomas de mol is...Waarom zou een mol geen echte emotie kunnen tonen dan bij de executie (of waar dan ook)? Aangezien de mol ook een mens is en niet weet wie er af gaat vallen..

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #608 Gepost op: 6-02-2017, 09:29:57 »
Los van het feit dat Thomas de mol is...Waarom zou een mol geen echte emotie kunnen tonen dan bij de executie (of waar dan ook)? Aangezien de mol ook een mens is en niet weet wie er af gaat vallen..
Dat kan idd, maar bij Thomas zie ik vanaf de 1e executie gespeelde emotie. Zeker ook Als hij zelf bij zo'n executie aan de beurt is, wat nu al twee weken niet gebeurd is. Zijn reactie op het vertrek van Jeroen was tot nu toe de meest extreme "overgeacteerde" reactie.

Wat Sanne betreft had ik het over haar emoties voor en na haar groene scherm.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #609 Gepost op: 6-02-2017, 09:48:15 »
Hopelijk is er volgend jaar een veel subtieler acterende mol. Ook kunnen ze wellicht meer doen met de montage - indien nodig beter gelukt en eerder opgenomen acteerwerk van de mol eronder monteren - maar dat kan alleen als ze het altijd in dezelfde decor zouden opnemen natuurlijk - en dan moeten ze ook helemaal inzoomen op het gezicht van de mol zonder dat je kunt zien dat er geen andere deelnemers aanwezig zijn in dat shot. Dus wellicht niet makkelijk.


Ik lees hier iets waar ik fel tegen ben. Vooraf opgenomen acteerwerk in de aflevering monteren zodat we de echte reacties niet zien? Ik mag toch van ganse harte hopen dat de productie hier nooit aan begint! Iedereen weet dat de montage veel doet (en kan verbergen), maar om nou neppe beelden in de aflevering te gaan monteren? Dan is het einde echt zoek, hoe kunnen wij dan ooit nog de goede mol vinden? Je moet er toch vanuit gaan dat de beelden op zijn minst waarheidsgetrouw zijn, als je daar al niet meer op kunt vertrouwen kun je net het programma net zo goed omdopen tot 'Kijk naar een reis en ontdek in aflevering 10 wie de mol is'.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #610 Gepost op: 6-02-2017, 10:20:00 »
Ik lees hier iets waar ik fel tegen ben. Vooraf opgenomen acteerwerk in de aflevering monteren zodat we de echte reacties niet zien? Ik mag toch van ganse harte hopen dat de productie hier nooit aan begint! Iedereen weet dat de montage veel doet (en kan verbergen), maar om nou neppe beelden in de aflevering te gaan monteren? Dan is het einde echt zoek, hoe kunnen wij dan ooit nog de goede mol vinden? Je moet er toch vanuit gaan dat de beelden op zijn minst waarheidsgetrouw zijn, als je daar al niet meer op kunt vertrouwen kun je net het programma net zo goed omdopen tot 'Kijk naar een reis en ontdek in aflevering 10 wie de mol is'.
Niet mee eens, je kan dan nog steeds de mogelijke "molacties" proberen te ontdekken. Feit is dat je nu de mol eruit kunt halen door *alleen* de executies te bekijken. Dat is zeker zo bizar.

Ik zei ook als het nodig is. Bij een beter acterende mol hoeven ze dan niks te manipuleren.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #611 Gepost op: 6-02-2017, 10:25:31 »
Ze moeten absoluut niets gaan monteren in reacties en expressie van mensen. Dat zou het helemaal nep maken.

Magriet had vorig seizoen ook bij 1 executie dat ze een opmerking maakte omdat bij de executie is niet liep zoals ze gehoopt had. Ergens in een van de laatste afleveringen.

En ik ben iemand die op reacties van mensen let dus dan zou het voor mij een stuk lastiger worden om uit te maken of iemand gespeeld zenuwachtig is of echt zenuwachtig is

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #612 Gepost op: 6-02-2017, 10:32:13 »
Ze moeten absoluut niets gaan monteren in reacties en expressie van mensen. Dat zou het helemaal nep maken.

Magriet had vorig seizoen ook bij 1 executie dat ze een opmerking maakte omdat bij de executie is niet liep zoals ze gehoopt had. Ergens in een van de laatste afleveringen.

En ik ben iemand die op reacties van mensen let dus dan zou het voor mij een stuk lastiger worden om uit te maken of iemand gespeeld zenuwachtig is of echt zenuwachtig is
Snap ik. Ze kunnen ook Thomas weglaten uit een shot waar hij onnodig melodramatisch doet natuurlijk. Zoals bij Jeroen en Roos. Dat is eerlijker.

Maar dan zit je nog steeds met zijn toneelspel als hij zelf aan de beurt is bij een executie. Hij is wat dat betreft nu twee afleveringen achter elkaar uit de wind gehouden, maar dat kunnen ze niet blijven doen. Denk ik toch. 

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #613 Gepost op: 6-02-2017, 11:42:06 »
Deze megahint zag ik op Twitter. Ik neem aan dat dit al ter sprake is gekomen, maar kan het niet vinden met de zoekmachine, dus voor de zekerheid...


melodie Für Elise: Bagatelle No. 25. komt 4 keer in uitzending voor

25 - 4 is de verjaardag van Thomas.

https://en.wikipedia.org/wiki/F%C3%BCr_Elise



Beste hint tot nu toe?
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 11:45:00 door Amethyst »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #614 Gepost op: 6-02-2017, 11:45:52 »
Ja die heb ik gezien en heel plausibel! Ik let altijd op dat wat meteen opvalt. Die Fur Elise 4x achter elkaar viel op, meteen in de uitzending al. Dan gaat de antenne aan. Mooie hint!
Meer L

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #615 Gepost op: 6-02-2017, 12:24:12 »
Dat kan idd, maar bij Thomas zie ik vanaf de 1e executie gespeelde emotie.

Niet alleen bij de executies hoor. Hij speelt letterlijk alles. Ook bij de uitleg van opdrachten van Art. Had ik ergens al gepost na afl 1. Dus daar zijn we het over eens  ::ok::

En zeker een mooie hint. Kwam hier al voorbij ergens op zaterdag. Niet dat we zo'n hint nog nodig hebben  ::)

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #616 Gepost op: 6-02-2017, 12:53:45 »
Kan iemand mij vertellen waar ik een duidelijk overzicht kan vinden welke hints/ aanwijzingen allemaal precies slaan op Thomas?

De opdracht van de duinen is hij verdacht
De theorie met de twee voorwerpen

En wat nu precies allemaal nog meer? Kun je dat ergens terugvinden? In het seizoen van Suzanne was er bijvoorbeeld een overzichtelijk youtube filmpje en eerdere edities keek ik nog weleens op de website van Heinz. Wat zijn nu de vijf duidelijkste acties/ aanwijzingen?
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 12:59:25 door JOMU »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #617 Gepost op: 6-02-2017, 15:47:05 »
Niet alleen bij de executies hoor. Hij speelt letterlijk alles. Ook bij de uitleg van opdrachten van Art. Had ik ergens al gepost na afl 1. Dus daar zijn we het over eens  ::ok::

En zeker een mooie hint. Kwam hier al voorbij ergens op zaterdag. Niet dat we zo'n hint nog nodig hebben  ::)
Ja, mijn post over Sanne was niet duidelijk. Mijn excuses. Ik zag nu voor het eerst dat ze echt bang was om eruit te gaan. Ze was emotioneler dan normaal. Nu zie ik pas dat ik haar eerdere emoties fout interpreteerde.

Maar we zijn het eens - Thomas acteert bijna altijd als hij in beeld is. Ik zat tijdens aflevering 1 al op Thomas, maar ben twee keer van hem afgestapt (stom, weet ik) omdat ik het allemaal te veel en te duidelijk vond. Zeker na de kritiek op vorig seizoen.

Als ik de polls op deze site van WIDM 2015 zie, nog een jaar eerder dus, dan is of iedereen hier veel beter geworden in het ontmaskeren van de mol, of Thomas acteert veel minder naturel dan Margriet en/of moet / kiest ervoor om meer opzichtige molacties uit te voeren.

Of, waarschijnlijker, een combinatie van die zaken. Ik keek toen net als vorig jaar nog niet, maar heb toen wel van kijkers gehoord dat ze Margriet een teleurstellende mol vonden, wat "molacties" betreft dan toch in ieder geval. Maar ik heb een sterk vermoeden dat zij naar mijn maatstaven een veel betere mol moet zijn geweest, puur op basis van hoe ik haar Moltalk zie presenteren.

Offline MakJaad

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #618 Gepost op: 6-02-2017, 16:01:23 »
...
Als ik de polls op deze site van WIDM 2015 zie, nog een jaar eerder dus, dan is of iedereen hier veel beter geworden in het ontmaskeren van de mol, of Thomas acteert veel minder naturel dan Margriet en/of moet / kiest ervoor om meer opzichtige molacties uit te voeren.


Volgens mij is een andere logische verklaring dat de huidige kandidaten veel meer kandidatengedrag vertonen dan in andere seizoenen gedaan werd. Daardoor schuift iemand met meer molgedrag (Thomas) automatisch meer naar voren, een beeld dat door het massale discussiëren snel versterkt wordt.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #619 Gepost op: 6-02-2017, 17:14:18 »
Volgens mij is een andere logische verklaring dat de huidige kandidaten veel meer kandidatengedrag vertonen dan in andere seizoenen gedaan werd. Daardoor schuift iemand met meer molgedrag (Thomas) automatisch meer naar voren, een beeld dat door het massale discussiëren snel versterkt wordt.
Dat kan een andere factor zijn idd.



Nog een promodingetje van AVROTROS waar dit forum in wordt genoemd:


Tweelinghint naar Thomas houdt Wie is de Mol?-fans in zijn greep
© Screenshot WIDM
Amusement
1 uur geleden  door Freek van Vliet

Thomas Cammaert is de Mol. Tenminste, als we de grootste Wie is de Mol?-fanaten mogen geloven. Door de hele reeks heen zien zij geheime aanwijzingen richting de acteur.

Op ons favoriete Wie is de Mol?-forum speurt een groot aantal zogeheten 'molloten' samen naar de Mol. Deze diehards analyseren uitgebreid de molacties in alle afleveringen, maar besteden minstens zoveel aandacht aan de hints die traditiegetrouw in het programma verstopt zitten.
Thomas

Opvallend is dat het overgrote deel van de forummers Thomas Cammaert aanwijst als Mol. In een poll geeft bijna 90 procent (!) van de molloten aan de acteur als de bedrieger te zien. Dat heeft niet alleen te maken met zijn verdachte acties, maar ook met een uitgebreide 'tweelinghint' die de makers zouden hebben verweven door de afleveringen.

[...]

volledig artikel:

https://www.televizier.nl/categorie/amusement/tweelinghint-naar-thomas-houdt-wie-is-de-mol-fans.2398218.lynkx