Auteur Topic: Kritische noot over het huidige seizoen  (gelezen 123378 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #220 Gepost op: 16-02-2017, 04:49:00 »
Oh, zeker mee eens. Toch vermoed ik dat het (ook psychologisch) testen van potentiële kandidaten vooraf beter zou moeten kunnen.

Ik vraag me ook af of dat alleen een geldkwestie is, of dat ze vooral "een leuke groep" proberen samen te stellen, waar je - om die reden alleen al - dus al meteen ~ de helft kan afstrepen als potentiële mol.

Ja dat zal gerust meespelen, hoe de groep samen te stellen. Vermoed dat ze niet willen dat de kandidaten elkaar de tent uit vechten. Hoewel dat ook leuke televisie kan opleveren natuurlijk ;)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #221 Gepost op: 17-02-2017, 15:27:36 »
Topseizoen tot nu toe. Het enige waar ik mij aan stoor is wel het Asus product placement bij de executies. Waarschijnlijk niet opzettelijk, maar ik zou er wel mee opassen als avro zijnde :-X

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #222 Gepost op: 18-02-2017, 02:58:17 »
Topseizoen tot nu toe. Het enige waar ik mij aan stoor is wel het Asus product placement bij de executies. Waarschijnlijk niet opzettelijk, maar ik zou er wel mee opassen als avro zijnde :-X

Denk heel erg opzettelijk, zal wel een contractje onderliggen toch? In Amerika melden ze vooraf dat er product placement in zit maar hier hoeft dat niet geloof ik.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #223 Gepost op: 18-02-2017, 10:48:43 »
Denk heel erg opzettelijk, zal wel een contractje onderliggen toch? In Amerika melden ze vooraf dat er product placement in zit maar hier hoeft dat niet geloof ik.

Bij commerciele zenders is het volgensmij wettelijk verplicht dat er product placement ergens moet staan. Publieke zenders in NL mogen niet eens product placement doen. Daarom zie je vaak afgeplakte flesjes etc.

Daarom viel mij de asus ook de heletijd op.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #224 Gepost op: 18-02-2017, 19:14:47 »
Bij commerciele zenders is het volgensmij wettelijk verplicht dat er product placement ergens moet staan. Publieke zenders in NL mogen niet eens product placement doen. Daarom zie je vaak afgeplakte flesjes etc.

Daarom viel mij de asus ook de heletijd op.

Ow okee, dat wist ik niet dat het bij de publieke omroepen niet mag. Dacht dat ze tegenwoordig zijdelings commerciële activiteiten mochten ontwikkelen (ook omdat Giel Beelen half uit de belastingpot werd betaald). Dan is het wel heel vreemd eigenlijk, waarom is dat niet afgeplakt idd?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #225 Gepost op: 18-02-2017, 19:29:51 »
het staat echt heel klein op de laptop en je ziet het alleen als Art een naam intypt. Je moet echt goed opletten wil je het zien. Net even de laatste aflevering na gekeken. Test (helemaal niet in beeld) executie (2x een seconde in beeld). Werk je zelf bij Asus en doe jij aan sluikreclame ;D  of heb je een slechte Asus gehad en wil je wraak nemen ;D   
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #226 Gepost op: 19-02-2017, 09:51:07 »


1. Omdat de volgende mol sowieso een vrouw gaat zijn (na twee mannen gaat de avro het niet aandurven alweer een man te kiezen) graag de vrouwelijke kandidaten extra goed selecteren en testen op hun geschiktheid als (nep)mol. Anders kunnen we na 1e aflevering  meteen 7 tot 9 van de 10 deelnemers wegstrepen..


2. Nepmol gedrag stimuleren. Dat kan ook puur door daar de kandidaten op te selecteren.

3. in het geval dat iedereen door mag naar volgende ronde, a.u.b. een elemement toevoegen dat het voor de kijker interessanter maakt. Bijvoorbeeld door de testresultaten van de deelnemers die de test het slechtst maakten aan de kijker te laten zien (inclusief de mol, als die bij de slechste zit - dus van alle deelnemers aan de test). Of omgekeerd - de beste laten zien aan het publiek. Vroeg in het seizoen hoeft dat niet perse veel weg te geven.

4. bijvoorbeeld 12 ipv 10 deelnemers, en een finale tussen 5 ipv 3 zou het spel spannender kunnen maken..

5. ga minder voor een leuke groep, meer voor een explosieve groep met meer botsende karakters en meer getrol en gesabotteer.  Dat kan ook leuk zijn zoals cinner hierboven al aangaf, en dan wordt het programma ook spannender..

6. de opdrachten mogen ook ruiger wat mij betreft. Niet gevaarlijker, maar meer inspannend voor de (vakantie vierende) deelnemers, waarvan de meesten hun carriere een boost willen geven. Dan mogen ze daar best wat voor doen, toch?  ::tandpastasmiley::

1. Hoezo gaat de volgende mol sowieso een man zijn? In seizoen 4 was Elise de mol, seizoen 5 Yvon, seizoen 6 Milouska en seizoen 7 Inge. Vier vrouwen na elkaar dus. En anders kan je toch net zo goed 10 vrouwen mee laten doen, als jij er zeker van bent dat de mol een vrouw is? De mol kan het echt allebei zijn volgend jaar.

2. Nepmollen doen de kandidaten zelf, en niet de productie. In seizoen 5 belde de mol wel is kandidaten op om haar te helpen, dat zou eventueel kunnen. Maar ik vind het niet nodig, want er zijn altijd wel nepmollen.

3. Als ze testresultaten laten zien, kan de kijker daar veel uit op maken. Degene die de test als beste heeft gemaakt zit dus op de goede mol, en degene die op de verkeerde zit heeft de test dus slecht gemaakt. Dit lijkt me dus geen goed idee..

4. Een finale met 5 lijkt me ook geen goed idee. Er zijn genoeg mensen die in de finale nog fout zaten. Liesbeth en Anne-Marie werden allebei veel verdacht bijvoorbeeld, en Margriet en Rik ook. 12 deelnemers lijkt me ook een beetje veel, die kan ik niet allemaal onthouden..

5. De groep wordt samengesteld door de productie, als ze naar tv/internet kijken en leuke kandidaten zien. Ze gaan dus niet perse een explosieve groep kiezen. Iedereen heeft een andere karakter, en dat is juist het beste in zo'n progamma. De groep van vorig jaar was bijvoorbeeld heel anders dan de groep van dit jaar, maar ze zijn allebei heel leuk.

6. Opdrachten ruiger.. tja. Er zijn elk jaar wel een paar ruige opdrachten en minder ruige opdrachten. Het is geen Expeditie Robinson he, daar is het vooral ruig. Als WIDM dit ook gaat doen, krijg ik juist het idee dat ik naar Expeditie Robinson kijk. Ik vind juist minder ruige opdrachten zoals het restaurant van vorig jaar leuk.

Dit was mijn kritiekmomentje van de dag weer ;)
Frankje Lapi

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #227 Gepost op: 19-02-2017, 12:17:35 »
Wat mij vooral opvalt zijn de simpele, soms bijna lullige, opdrachten. Het wordt alleen heel goed gemaskeerd omdat ze zich afspelen in een mooie omgeving.

Zo'n opdracht als die porto-keten. Er wordt nogal hoog opgegeven over die lava-omgeving, die ook hartstikke mooi is, maar eigenlijk wordt er niets met die omgeving gedaan. Als je deze opdracht (of eigenlijk welke opdracht dan ook) zou plaatsen in een buurthuis of sporthal zou er echt werkelijk niets meer aan zijn. 'Niveautje spijkerpoepen' soms, bijna.

Wellicht dat ze voorzichtiger geworden zijn na het ongeluk van Janine, maar overdrijven kan ook. Een spel hoeft niet per se gevaarlijk te zijn, maar gelaagd en spannend kan ook. Of door de omgeving veel meer te betrekken in een opdracht.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #228 Gepost op: 19-02-2017, 12:20:14 »
Qua gelaagdheid vind ik het deze aflevering en eigenlijk dit gehele seizoen (met uitzondering van de hooibergopdracht en de schietopdracht) wel goed zitten. Vind juist de opdrachten dit seizoen erg sterk!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #229 Gepost op: 19-02-2017, 12:32:47 »
Wat mij vooral opvalt zijn de simpele, soms bijna lullige, opdrachten. Het wordt alleen heel goed gemaskeerd omdat ze zich afspelen in een mooie omgeving.

Zo'n opdracht als die porto-keten. Er wordt nogal hoog opgegeven over die lava-omgeving, die ook hartstikke mooi is, maar eigenlijk wordt er niets met die omgeving gedaan. Als je deze opdracht (of eigenlijk welke opdracht dan ook) zou plaatsen in een buurthuis of sporthal zou er echt werkelijk niets meer aan zijn. 'Niveautje spijkerpoepen' soms, bijna.

Wellicht dat ze voorzichtiger geworden zijn na het ongeluk van Janine, maar overdrijven kan ook. Een spel hoeft niet per se gevaarlijk te zijn, maar gelaagd en spannend kan ook. Of door de omgeving veel meer te betrekken in een opdracht.
Ja, vond ik ook. Ik hoop echt dat ze volgend jaar creatiever zijn met de opdachten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #230 Gepost op: 19-02-2017, 13:01:47 »
- omdat de volgende mol sowieso een vrouw gaat zijn (na twee mannen gaat de avro het niet aandurven alweer een man te kiezen) graag de vrouwelijke kandidaten extra goed selecteren en testen op hun geschiktheid als (nep)mol.

Onzin! Men selecteert op geschiktheid en niet op geslacht. Er is dus geen enkele reden waarom de Mol niet drie maal achtereen een man zou kunnen zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #231 Gepost op: 19-02-2017, 15:00:21 »
Elise, Yvon, Milouska, Inge waren zelfs 4 vrouwelijke mollen na elkaar ::jaja:: .
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #232 Gepost op: 19-02-2017, 16:46:18 »
Wat ik heel jammer vind is dat je aan de muziek al kunt horen of iemand eruit gaat nog voordat zijn/haar scherm rood is.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #233 Gepost op: 19-02-2017, 16:49:09 »
Ook vermoed ik dat 4 mannelijke mollen na elkaar voor  controverse zou zorgen. Zitten ze denk ik niet op te wachten. 3 zou eventueel nog kunnen, maar de kans lijkt me klein. Ik zal best de enige zijn hier die er zo over denkt, maar soit.

Ik heb wel begrip voor je standpunt en ik verwacht dat ze over het algemeen wel een beetje proberen te spreiden, niet zozeer in geslacht, maar meer in het type mol. Aan de andere kant waren tot dit seizoen al 5 van de 16 mollen homoseksueel en het lijkt erop dat dat hen er niet van weerhouden heeft er nog één aan dat rijtje toe te voegen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #234 Gepost op: 19-02-2017, 17:41:56 »
Nogmaals: ze kijken niet naar geslacht, seksuele voorkeur of ras. Deden ze dat wel, dan was Imanuelle nu waarschijnlijk de Mol geweest, want het is alweer een eeuwigheid geleden dat we een niet-blanke als Mol hadden. Kortom: men selecteert puur op psychologische geschiktheid.

Mij boeit het trouwens totaal niet of de Mol een man of een vrouw, hetero of homo, blank of kleurling is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #235 Gepost op: 19-02-2017, 17:49:45 »
Mij boeit het trouwens totaal niet of de Mol een man of een vrouw, hetero of homo, blank of kleurling is.

+1

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #236 Gepost op: 19-02-2017, 17:50:06 »
Nogmaals: ze kijken niet naar geslacht, seksuele voorkeur of ras. Deden ze dat wel, dan was Imanuelle nu waarschijnlijk de Mol geweest, want het is alweer een eeuwigheid geleden dat we een niet-blanke als Mol hadden. Kortom: men selecteert puur op psychologische geschiktheid.

Mij boeit het trouwens totaal niet of de Mol een man of een vrouw, hetero of homo, blank of kleurling is.

Je vergeet "volgens mij" te schrijven in jouw bewering, want volgens mij werk jij niet voor WIDM.  ;D

En zeker in geval van selectie op psychologische geschiktheid kan je juist beargumenteren dat het een pre is om homo te zijn, want net als een Mol hebben de meesten van hen ervaring met in de kast zitten, een dubbelrol spelen en een geheim bewaren. Een percentage van 35% is op zijn minst significant te noemen.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2017, 17:51:42 door molecula »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #237 Gepost op: 19-02-2017, 18:07:40 »
Je vergeet "volgens mij" te schrijven in jouw bewering, want volgens mij werk jij niet voor WIDM.  ;D

Nee hoor, dat vergeet ik niet, want hoef ik niet toe te voegen. Ik kijk al naar dit programma sinds de allereerste reeks en ik heb gevolgd wat de programmamakers in de pers hebben gezegd over het programma. Wat ik dus zeg is wat de programmamakers zelf zeggen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #238 Gepost op: 19-02-2017, 18:47:17 »
Ik heb groene ogen.   ::zwaai::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #239 Gepost op: 19-02-2017, 19:05:08 »
Nogmaals: ze kijken niet naar geslacht, seksuele voorkeur of ras. Deden ze dat wel, dan was Imanuelle nu waarschijnlijk de Mol geweest, want het is alweer een eeuwigheid geleden dat we een niet-blanke als Mol hadden. Kortom: men selecteert puur op psychologische geschiktheid.

ik heb gevolgd wat de programmamakers in de pers hebben gezegd over het programma. Wat ik dus zeg is wat de programmamakers zelf zeggen.

Dus eerst is het zo omdat het jou logisch in je oren klinkt, en dan is het zo omdat je het ergens gelezen hebt. 
Mijn complimenten voor je argumentatie ::rofl::  

Nu even zonder gekkigheid. Ik kijk ook al sinds het begin en in de eerste seizoenen was er juist in de pers kritiek dat met de molkeuze minderheden werden gemarginaliseerd. Als reactie daarop beweerde IDTV dat ras, geslacht, seksuele voorkeur er niet toe deed. Feit blijft wel dat bepaalde minderheden oververtegenwoordigd zijn als Mol, vergeleken met de doorsnee bevolking.

Uiteindelijk denk ik dat je wel een punt hebt omdat het het meest logische is, maar feit blijft ook dat we niet weten wat tegenwoordig de criteria zijn. Het blijft gissen. Dus die stelligheid waarmee jij dingen beweert raakt kan noch wal.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 19-02-2017, 19:35:13 door molecula »