Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler topic  (gelezen 122516 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #340 Gepost op: 15-02-2018, 17:25:01 »
Ik denk ergens dat de schermen die we zien niet directe kopieën zijn van de schermen die de kandidaten zien maar dat het een soort computersimulatie is.

Dat klopt vrijwel zeker. Zoals ik eerder al aangaf heeft beeldmateriaal voor computers doorgaans een resolutie van slechts 72 dpi. Dat zou op HDTV's in bewegend beeld niet mooi overkomen. Dus grote kans dat er voor de uitzending aparte graphics worden gemaakt. En daar is het vermoedelijk mis gegaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #341 Gepost op: 15-02-2018, 17:32:00 »
Dat klopt vrijwel zeker. Zoals ik eerder al aangaf heeft beeldmateriaal voor computers doorgaans een resolutie van slechts 72 dpi. Dat zou op HDTV's in bewegend beeld niet mooi overkomen. Dus grote kans dat er voor de uitzending aparte graphics worden gemaakt. En daar is het vermoedelijk mis gegaan.
Klopt. Bovendien gebruiken kandidaten volgens mij ook vaak in plaats van de pijltjes de omhoog-omlaagtoetsen, waarmee je snel naar je antwoord kunt scrollen. De graphics zijn wel ongeveer wat we zien op tv. Tijdens de Molfandag 2016 kon je een quiz maken op de echte WIDM-laptop :D
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #342 Gepost op: 15-02-2018, 17:37:49 »
Ik neem aan dat Stine wel de volgende aflevering afvalt. Dat zit sowieso al in lijn van mijn verwachting. Maar gezien de spoiler lijkt me dit aardig bevestigd.
We weten 3 dingen:
1- De beelden zonder Stine als optie bestaan.
2- Het was een foutje in de productie, aldus avrotros. Geen hint dus, anders hadden ze dit niet benoemd.
3- Het zijn niet de beelden van Stines laptop, iedereen ziet hetzelfde.


Ik kan er weinig anders uit concluderen dat Stine de volgende keer afvalt. Bovendien noemde ze geen verdachte op bij de vorige test, dit wil nog wel eens wijzen op een exit.
Theoretisch is het natuurlijk nog mogelijk dat een productielid in slaap is gevallen en dat hij zijn werk niet heeft kunnen afmaken. Ik vind het bovendien extra opmerkelijk dat de avrotros hier een verklaring voor heeft gegeven, normaal gesproken geven ze geen commentaar als het over WIDM gaat. Als dit geen domme fout was geweest, had ons dan lekker laten gissen dat het een hint was. Maar stel dat het dan toch een vergeten fout is, denk ik niet dat Stine nog de mol kan zijn. Het zou bijzonder knap zijn om de naam van de mol te vergeten op de belangrijkste vraag.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #343 Gepost op: 15-02-2018, 17:49:44 »
Ik dacht ook voor de mogelijke spoiler Stine af zal vallen. Vanuit de Simone tunnel geredeneerd dan. Omdat Ruben de test nog steeds op de vrouwen invult en Stine in vergelijking met de anderen vrij waarschijnlijk de meeste vragen op een man invult. Dan is Stine de klos denk ik.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #344 Gepost op: 15-02-2018, 17:51:21 »
De verklaring vanuit de Avrotros deed me denken aan Jan-Willem Roodbeen, die ooit in zijn radioshow een hint zou hebben gegeven (de beruchte 'lompe nepkin'), maar dit bleek een stukje satire van de Staat van Stasse te zijn. Niemand had het verder gecheckt. Jan-Willem vertelde later dat hij had ingegrepen als in de finale had gestaan, omdat mensen anders fout waren blijven zitten door een nep-aanwijzing.

Dit zou ik hierbij eerder omdraaien: omdat mensen door vermeende aanwijzing Stine onterecht willen afstrepen, doet de Avrotros bij uitzondering een persreactie waarin ze de fout rechtzetten.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2018, 18:00:25 door Påc »
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #345 Gepost op: 15-02-2018, 17:53:50 »
Het zou bijzonder knap zijn om de naam van de mol te vergeten op de belangrijkste vraag.

Maar het punt is dus dat de kandidaten dit beeld waarschijnlijk nooit te zien hebben gekregen en bij hen bij alle afleveringen de juiste opties in beeld kwamen. Het gaat immers om een nagemaakt beeld en daarbij is de graphic artist duidelijk heel slordig geweest. Enfin, duidelijker kan ik het niet uitleggen. We gaan het zaterdag zien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #346 Gepost op: 15-02-2018, 18:07:01 »
Nee, ik snap dat de laptopbeelden later nog gemaakt zijn, maar het blijft knap.
Maar zoals je zegt, we zullen het zaterdag zien.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #347 Gepost op: 15-02-2018, 20:53:47 »
We hebben deze week niet gehoord wie Stine verdenkt. Als het klopt dat Stine er de komende aflevering uit gaat, zou het kunnen zijn dat ze haar test deze aflevering ook al het slechtst heeft gemaakt. Door het zo te monteren dat we niet weten op wie Stine stemt, kunnen we daar volgende week dan ook niet goed uit afleiden wie de mol waarschijnlijk niet is.

In de vorige aflevering zal de mol de opdracht gekregen hebben ervoor te zorgen dat alle kandidaten in het spel bleven: er moest immers een keer een aflevering komen zonder executie van een kandidaat. De mol zit dan op de beste plaats in het groepje van 3, waar kandidaten omgedraaid kunnen worden om te voorkomen dat ze hun scherm moeten zien. De groepjes waren overigens heel snel gevormd, dus wellicht heeft de mol toch in het groepje van 2 gezeten. Maar toch vind ik het dan interessant dat Jan het bordje van Stine heeft omgedraaid.

Online KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #348 Gepost op: 15-02-2018, 21:36:42 »
In de vorige aflevering zal de mol de opdracht gekregen hebben ervoor te zorgen dat alle kandidaten in het spel bleven: er moest immers een keer een aflevering komen zonder executie van een kandidaat. De mol zit dan op de beste plaats in het groepje van 3, waar kandidaten omgedraaid kunnen worden om te voorkomen dat ze hun scherm moeten zien. De groepjes waren overigens heel snel gevormd, dus wellicht heeft de mol toch in het groepje van 2 gezeten. Maar toch vind ik het dan interessant dat Jan het bordje van Stine heeft omgedraaid.

Dat laatste snap ik even niet? Niemand kan toch zien welke naam hij/zij om gaat draaien?

Vind het uitermate verwarrend rond dat foute scherm. Weet niet meer wat ik er van moet denken...
Feit is dat de AVRO/TROS hier een verklaring over heeft gegeven, iets dat je totaal niet zou verwachten. Er zal een verklaring voor de verklaring zijn maar het zaait nu alleen maar verwarring  ::ohno::

Ik denk dat ik toch in mijn Stine tunnel blijf. Mijn ervaring is dat het fout gaat op het moment dat ik van mijn initiële plan afwijk...
Anders bekeken: als Stine er dus wel uit vliegt kan ik een aantal dingen totaal niet verklaren... zoals het verhaal kamer 83B / 40A. En haar acties tijdens de woordzoeker... de schaakhint D-één...

« Laatst bewerkt op: 15-02-2018, 21:39:29 door KingLennart »

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #349 Gepost op: 15-02-2018, 22:13:38 »
Dat laatste snap ik even niet? Niemand kan toch zien welke naam hij/zij om gaat draaien?

Vind het uitermate verwarrend rond dat foute scherm. Weet niet meer wat ik er van moet denken...
Feit is dat de AVRO/TROS hier een verklaring over heeft gegeven, iets dat je totaal niet zou verwachten. Er zal een verklaring voor de verklaring zijn maar het zaait nu alleen maar verwarring  ::ohno::

Ik denk dat ik toch in mijn Stine tunnel blijf. Mijn ervaring is dat het fout gaat op het moment dat ik van mijn initiële plan afwijk...
Anders bekeken: als Stine er dus wel uit vliegt kan ik een aantal dingen totaal niet verklaren... zoals het verhaal kamer 83B / 40A. En haar acties tijdens de woordzoeker... de schaakhint D-één...


De mol weet natuurlijk op welk bordje de juiste naam staat. Bovendien zie je Jan ook niet zelf het bordje "Stine" omdraaien.
De D-een is in het topic over de schaakhint naar mijn mening ook wel goed verklaard naar Jan: koning op D1; op de landenkaart lag Kiev op D1.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #350 Gepost op: 17-02-2018, 10:29:26 »
Waar pleit dat dan voor?

Dat pleit ervoor dat er in Georgië een heleboel schaakmollen rondlopen.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #351 Gepost op: 17-02-2018, 10:30:31 »
Ik heb wat berichten van hier verplaatst naar het schaakhint topic.
Soms is het lastig om de juiste plek te vinden, maar daar lijken ze me beter te passen. Vooral ook omdat er geen spoiler in genoemd werd.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #352 Gepost op: 17-02-2018, 10:51:57 »
Dat klopt vrijwel zeker. Zoals ik eerder al aangaf heeft beeldmateriaal voor computers doorgaans een resolutie van slechts 72 dpi. Dat zou op HDTV's in bewegend beeld niet mooi overkomen. Dus grote kans dat er voor de uitzending aparte graphics worden gemaakt. En daar is het vermoedelijk mis gegaan.
Daarnaast zag je in seizoen 2016 ook een keer het computerprogramma deels in beeld. In de daarop zie je dat de kandidaten bij de opties helemaal geen groene blokjes voor de antwoorden hebben, maar een grijs blokje achter het geselecteerde antwoord. We kunnen er dus eigenlijk wel zeker van zijn dat het geen schermopname is, maar nagemaakt, en dat het dus ook niet persé uit een andere aflevering hoeft te komen, of in de daadwerkelijke test fout gedaan. Het kan prima dat bij het maken van dit testbeeld de laatste naam vergeten is. Je zou natuurlijk kunnen beargumenteren dat je de Mol nooit zou vergeten, maar daar valt over te speculeren.
(zie: Seizoen 2016 Aflevering 2 50:50)
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #353 Gepost op: 18-02-2018, 00:17:20 »
Heb net uitgesteld kunnen kijken en op het eerste zicht kan ik weinig maken van het verdere verloop. Aangenomen dat Olcay en Jan de finale halen en dat alle verdenkingen op Ruben en Simone gaan, vraag ik me af hoe dat dan door de productie in een spannende finale gegoten wordt als Ruben of Simone volgende week dan afvalt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #354 Gepost op: 18-02-2018, 00:20:39 »
Uit het feit dat Olcay de verdenking opeens erg zwaar op Ruben laadt en dat opeens ook zo in beeld komt, vrees ik voor Simone eigenlijk. Maar aangezien iedereen hier al zo overtuigd is van haar molschap... Ik weet het ook niet meer.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #355 Gepost op: 18-02-2018, 01:12:52 »
Olcay: "De eerste groepsfoto mislukte, omdat Stine was aan het dromen, en die stond dus helemaal niet op het scherm!"

Vond ik wel een ironische uitspraak. ::tandpastasmiley::
Sky might be falling but remember you can fly

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #356 Gepost op: 18-02-2018, 01:20:59 »
Verkeerde topic ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #357 Gepost op: 18-02-2018, 01:23:48 »
Ik dacht, ik plaats het hier, aangezien we hier die hele discussie over dat scherm waar Stine niet op stond hebben gehad. Maar ja, dat is nu inderdaad geen spoiler meer.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #358 Gepost op: 18-02-2018, 10:42:04 »
Wat ik nog steeds niet begrijp is hoe diegene Olcay en Jan WEL herkent op Schiphol maar Simone NIET... dat geeft aanleiding om Ruben te verdenken als 3e. Die kent niemand.

Maar wellicht ging Simone door een achterdeur weg, direct de journaalstudio in wellicht? Het staat voor mij wel buiten kijf dat zij en Jan toch van de 10 de meest bekenden zijn, en ja Olcay ook via RTL4, maar als Simone er staat dan komt er toch geroezemoes van "is dat niet die van het Journaal???" ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #359 Gepost op: 18-02-2018, 10:44:13 »
Het zou me verbazen als Ruben of Simone er ook nog bij stond. Sowieso vond ik het al raar dat Jan, Olcay en de cameracrew samen over Schiphol lopen... toch logisch dat dat opvalt?
Sky might be falling but remember you can fly