Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223347 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #500 Gepost op: 27-02-2018, 02:19:58 »
Iets wat dan weer tegen hem spreekt als mol, is dat hij Ron niet terug wil halen in het theater en anderen daar ook van probeert te overtuigen.
De mol wil altijd een kandidaat terughalen als die mogelijkheid er is.
 ???
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #501 Gepost op: 27-02-2018, 02:26:30 »
Iets wat dan weer tegen hem spreekt als mol, is dat hij Ron niet terug wil halen in het theater en anderen daar ook van probeert te overtuigen.
De mol wil altijd een kandidaat terughalen als die mogelijkheid er is.
 ???

Waarom denk je dat? De Mol wil geld uit de pot. Dat was hier sowieso gelukt. Door Ron niet terug te halen, maar voor de schijn van geld verdienen te gaan, lijkt hij fanatiek en onverdacht.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #502 Gepost op: 27-02-2018, 02:29:38 »
In vorige seizoenen kreeg de mol de opdracht om een reeds afgevallen kandidaten terug te halen.
Als Jan de mol is, weet hij dat ze op de verkeerde plek zitten en sowieso geen geld verdienen.
Dus dan vraag ik me af: waarom overtuigt hij andere mensen ervan Ron niet terug te halen? Als iemand anders Ron terug had gehaald, was de verdenking op die persoon gevallen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #503 Gepost op: 27-02-2018, 02:31:05 »
Ik kan het niet terugkijken wegens beperkt internet maar is het ook niet eigenlijk opmerkelijk dat Jan voor de wisseling van penningmeester van Olcay naar Ruben is? Zat Jan toen niet al op Ruben als mol? Of dat zo is kan ik dus niet terugkijken.

Edit: uit de Wie verdenkt wie:

Aflevering 5:

Jan: Simone en Ruben


Jan zat dus al op Ruben. Opmerkelijk dat hij het penningmeesterschap aan zijn mol toevertrouwde.

Iets wat dan weer tegen hem spreekt als mol, is dat hij Ron niet terug wil halen in het theater en anderen daar ook van probeert te overtuigen.
De mol wil altijd een kandidaat terughalen als die mogelijkheid er is.
 ???

Goeie ja.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 02:49:55 door Mollenmania »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #504 Gepost op: 27-02-2018, 02:45:52 »
Dus dan vraag ik me af: waarom overtuigt hij andere mensen ervan Ron niet terug te halen? Als iemand anders Ron terug had gehaald, was de verdenking op die persoon gevallen.

Aangezien het geld toch al verloren is maakte het niet uit of Ron wel of niet teruggehaald werd. De Mol heeft hier als enige doel verder zo kandidaats mogelijk over te komen, en weinig op te vallen. Dat doe je dus wel als je zo wat als enige mensen gaat lopen overtuigen dat Ron teruggehaald moet worden.

Dat de Mol altijd kandidaten terug in het spel helpt is niet waar. Het was wel zo in seizoen 5. Maar in seizoen 6 liet de Mol een potentieel terugkerende kandidaat gewoon in een kooi staan :-)

edit: Ik kan me ook na seizoen 6 geen situatie herinneren waarin de Mol een kandidaat terughaalde. Soms kwamen er wel kandidaten terug maar deed de Mol dit of niet zelf (seizoen 13), of niet zonder hulp van andere kandidaten (seizoen 7). Dat de Mol die opdracht had is dan ook volgens mij nergens naderhand onthuld, behalve dan in seizoen 5.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 02:51:11 door tumtum »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #505 Gepost op: 27-02-2018, 04:08:34 »
Daar heb je gelijk in dat in seizoen 6 de mol niet een afgevallen kandidaat terughaalde, dat heb ik me verkeerd herinnerd.
Ik dacht dat Kees wel de opdracht had om de afvaller terug te halen. Tenzij ik me dat nu ook weer verkeerd herinner.  :P

Jan hoefde niet degene te zijn die Ron terughaalde, maar hij was wel heel druk aan het gebaren naar iedereen dat níemand Ron terug moest halen. Ik blijf het een vreemde situatie vinden als Jan de mol blijkt te zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #506 Gepost op: 27-02-2018, 04:22:31 »
Hieronder een quote van Nwanzi die goed laat zien wat Jan doet, en dat springen in dit toch best ruwe water is wat mij betreft niet eens zozeer dubieus in het kader van een mol actie, maar dat je als BN'er verzekerd bent door de omroep op het moment dat je in een programma als dit draait.

BN'ers die van een boot af springen in wild water als dit brengt een zeker risico met zich mee, ook de man die de leiding heeft op de boot zou schrikken wanneer een van de passagiers zomaar van de boot af springt.

Maar in de filmpjes van Nwazi kun je zien dat deze man niet opveert, of uberhaupt reageert, hij wist dat deze scene zou komen, ook de cameraman die voorin zit draait gewoon netjes met Jan mee, terwijl de kandidaten toch echt wel schrikken en zelfs stoppen met peddelen.

Zo in het water springen kan alleen in overleg lijkt me. Stel je voor dat Olcay of Simone dit zouden hebben gedaan.




Ik zit net deze opdracht weer te bekijken en er vallen drie dingen erg op wat mij betreft:

1. Jans snoekduik ziet er gemaakt uit. De boot vaart in de richting van de koker en ondanks dat hij een seconde later de koker op zijn door akkertje had kunnen beetpakken besluit hij toch te duiken, en van de zijkant van de boot.
https://i.gyazo.com/39cd386b5244364d2fdfcc580d4d7ba3.mp4

2. Jan en ik trainen bij dezelfde sportschool (hij beheerst the kipping en de muscle up in de ringen, best gevorderde oefeningen) dus ik weet zeker dat hij zonder problemen zichzelf zonder hulp die boot in zou moeten kunnen krijgen. Tot mijn grote verbazing probeert hij het niet eens.
https://gyazo.com/d6df71cb63c1a7ff7c60fc2c9dfc71a7
https://gyazo.com/62c5fa52508afc6fc0f6ed220b7103c3

3. En daardoor is iedereen zo afgeleid dat ze de Kroatische lijn waar Ruben waarschijnlijk redelijk eenvoudig de gele koker had kunnen pakken.
 https://gyazo.com/88c5d0ba3ecc007a97489fbea810af37

 

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #507 Gepost op: 27-02-2018, 04:43:26 »
Ron had cruciale informatie. De mol weet welke informatie dat is en ook of daarmee geld kan worden verdiend. Dat is volgens mij de reden voor mol Jan om Ron niet terug te willen.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #508 Gepost op: 27-02-2018, 04:48:14 »
En de TOP hint, hier op het forum gegeven: de mol kwam langs bij de parkopdracht en de antwoorden die mogelijk waren, waren JA/N ee.

En Art ging bij elke vraag ook letterlijk naar beneden langs het Ja/Nee bij elke kandidaat. Hij gaf ook nog aan dat ze op het goede spoor konden komen (spoor van boven naar beneden liep middels de Ja/Nee antwoorden).
En elke kandidaat zou een keer zowel met Ja als met Nee antwoorden (elke kandidaat zou bv Ja zeggen bij de vraag wil je nu al weten wie de mol is, en Nee zeggen bij de vraag ben je de mol, wanneer je het zou monteren zou je ze allemaal JaN horen zeggen).
Ook stond vraag 1, 'wil je weten wie de mol is' geflankeerd door het Ja en Nee.
Ja/Nee - de mol kwam dus op 4 manieren bij elke kandidaat vlak (als in op een vlak oppervlak) langs.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 05:23:51 door Cosma »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #509 Gepost op: 27-02-2018, 06:03:57 »
Jan heeft het hele seizoen door nauwelijks genepmold, maar ik denk dat hij mogelijk in de laatste aflevering van tactiek verandert met het doel om Simone eruit te werken. Hij probeerde immers Olcay er ook al toe aan te zetten met dat doel te gaan nepmollen. Hij zegt er niet bij dat hij dit zelf misschien ook wel van plan is, waarmee ook Olcay nog in verwarring kan worden gebracht. Twee vliegen in een klap! Hij heeft natuurlijk donders goed in de gaten dat iedereen zo vlak voor de finale op Ruben zit, en het enige wat je dan als kandidaat kan doen om je winstkansen te vergroten is anderen aan het twijfelen brengen.

Hij zaait zodoende wat verwarring bij de koren opdracht, en in het bootje herhaalt hij wel heel irritant zijn eigen kleuren en landen (mogelijk in de foute volgorde), zodat anderen zich gehinderd voelen en zich aan hem gaan ergeren. Ook de snoekduik kan een prachtige nepmolactie zijn: de kandidaten zullen het natte mingeld achteraf heus wel aan hem koppelen. En dan denken: zou het toch Jan zijn?

Ik zie Jan dus in de laatste aflevering (eerder ook al trouwens) vooral als een heel scherpe kandidaat, niet perse als mol.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #510 Gepost op: 27-02-2018, 07:01:17 »
Zou Olcay toch ook niet stiekem op Jan zitten? Ze heeft in een eerdere biecht gezegd te liegen over dat ze vol op Ruben zit: ‘natuurlijk niet’ zegt ze....’zo dom ben ik toch niet’. En misschien zat Simone ook wel op Jan, waarom gaat ze anders naar Ruben toe met vragen? Kortom, ik geloof niet in Ruben als mol en vind Jan een stuk aannemelijker  ::jaja::

PS en zoals ik eerder beschreef, denk ik dat die snoekduik geregisseerd is, vandaar ook de naambordjes op de helm, zodat de instructeur weet wie een gekke bokkensprong gaat doen, en niet meteen in paniek schiet
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 07:03:31 door Juuls247 »
Meer L

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #511 Gepost op: 27-02-2018, 07:12:05 »
Sterker nog, dit móet haast wel bedoeld zijn omdat Art zei dat de mol bij IEDEREEN vlak langs is gekomen.
Deze woorden zouden niet kloppen als de mol alleen fysiek zou zijn langs gelopen.
Waarom niet? Omdat hij bij Stine niet langs is gelopen, aangezien zij Nee antwoordde op d'r vraag of ze nu al wilde weten wie de mol is. (en in het dagboek van de mol stond dat de mol alleen voorbij zou lopen als de kandidaten die vraag beantwoordden met Ja)

Dit was ook 1 van de redenen die me in de Stine-tunnel vasthield. Alleen als zij zelf de mol zou zijn klopte het dat ze bij iedereen is langs gelopen.
Art kiest zijn woorden altijd zorgvuldig uit dus het wil er bij mij niet in dat hij hier iets zegt wat niet klopt.

Het JA/N(EE) die bij IEDEREEN VLAK langs gekomen is, is wat mij betreft dan dus de enige verklaring  ::jaja::

Niemand hier die het met me eens is dat dit de enige mogelijke verklaring is waarom Art kon zeggen dat de mol bij IEDEREEN langs is gekomen?

Voor mij is het doorslaggevend om voor Jan als mol te gaan  :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #512 Gepost op: 27-02-2018, 07:15:45 »
Ja hoor Molleck, eens en helemaal plausibel!  ::jaja::
Meer L

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #513 Gepost op: 27-02-2018, 07:42:33 »
Niemand hier die het met me eens is dat dit de enige mogelijke verklaring is waarom Art kon zeggen dat de mol bij IEDEREEN langs is gekomen?

Voor mij is het doorslaggevend om voor Jan als mol te gaan  :)

Ik was er bijna door overgestapt naar Jan, tot ik de bewuste aflevering weer zag. Er staat geen: "Wil jij nu al weten wie de mol is, ja/nee?" Onder de klep staat alleen de vraag. "Ja" staat vooraan en "Nee" staat achteraan. In feite staat er dus: "Ja. Wil jij nu al weten wie de mol is? Nee". Hierdoor wordt voor mij deze overigens wel mooi gevonden hint een stuk minder plausibel.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #514 Gepost op: 27-02-2018, 09:27:00 »
En Art ging bij elke vraag ook letterlijk naar beneden langs het Ja/Nee bij elke kandidaat. Hij gaf ook nog aan dat ze op het goede spoor konden komen (spoor van boven naar beneden liep middels de Ja/Nee antwoorden).
En elke kandidaat zou een keer zowel met Ja als met Nee antwoorden (elke kandidaat zou bv Ja zeggen bij de vraag wil je nu al weten wie de mol is, en Nee zeggen bij de vraag ben je de mol, wanneer je het zou monteren zou je ze allemaal JaN horen zeggen).
Ook stond vraag 1, 'wil je weten wie de mol is' geflankeerd door het Ja en Nee.
Ja/Nee - de mol kwam dus op 4 manieren bij elke kandidaat vlak (als in op een vlak oppervlak) langs.

Sluitende argumentatie! Mee eens. En wat Nwanzi hier gisteren schreef is ook erg interessant; sportschool Jan die onnodig uit de boot springt en er lang over doet om in het bootje terug te proberen te spartelen (=meer tijd verdoen). ZOveel lijnen en zo weinig kokers, met de helft zeker mingeld... Het is weer een prestatie.

Net zoals Jan's Kiev opmerking (en 'ontdekking') leek mij dit ook weer een twist die er gewoon moest komen van de regie, en iets waar de stoicijnse bootman inderdaad over gebriefd was waarschijnlijk.

Het was echt niet alleen in de laatste afleveringen dat Jan zich verdacht maakte (als kandidaat zijnde mogelijk). In aflevering 1 wilde hij de info van de kluis niet delen en belde Art ondanks dat hij de coördinaten al gekregen had. Terwijl Olcay en Ruben wel geld in het laatje brachten. Hij hield de punaises bij zich op de marktopdracht, hij stuurde alles in het honderd met de witte sterren zoektocht. Als een opdracht door de kandidaten zelf al in het honderd werd gestuurd hing Jan de fanatieke kandidaat uit, anders nam hij het touw om de rest de verkeerde kant op te sturen. En als een opdracht al gedoemd te mislukken was wilde hij nog graag even wat juiste acties/opservaties maken om kandidaats en fanatiek te lijken.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 09:29:24 door Nat007 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #515 Gepost op: 27-02-2018, 11:21:35 »
Ik zou wel lachen als die JA/N(EE) echt een hint is want dan heb ik 'm hier totaal per ongeluk (want bedoeld als grapje) ontdekt. ::trots:: ::rofl::

Edit: Ik geloof er trouwens geen zak van, tenminste niet dat het de enige hint is, hooguit een extraatje, want als de Mol niet echt verkleed langs is gelopen zou dat nogal een anticlimax zijn.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 11:34:49 door Heinz »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #516 Gepost op: 27-02-2018, 11:27:22 »
Ik vestig mij vandaag even in deze tunnel  ::zwaai::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #517 Gepost op: 27-02-2018, 11:45:28 »
Ik was er bijna door overgestapt naar Jan, tot ik de bewuste aflevering weer zag. Er staat geen: "Wil jij nu al weten wie de mol is, ja/nee?" Onder de klep staat alleen de vraag. "Ja" staat vooraan en "Nee" staat achteraan. In feite staat er dus: "Ja. Wil jij nu al weten wie de mol is? Nee". Hierdoor wordt voor mij deze overigens wel mooi gevonden hint een stuk minder plausibel.



Maar er was toch ook nog de uitleg (weet niet meer wie dat gevonden heeft sorry):
Als je van de vraagstelling "Wil je nu al weten wie de mol is" de beginletters van de woorden neemt, de letters van WIDM eraf haalt, hou je JAN over.
Alle kandidaten hebben de vraag gehad en zouden deze puzzel hebben kunnen oplossen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #518 Gepost op: 27-02-2018, 11:49:20 »
Klopt, maar dat is een andere hint.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #519 Gepost op: 27-02-2018, 19:11:55 »
Het 'ware' gezicht achter het masker van de sympathieke, sociale, fanatieke kandidaat.

Toch denk ik nog steeds dat hij wel degelijk (heel 'old school')de letters m-o-l heeft gespeld in zijn onderonsjes met Olcay en Ruben.Dat kan ook nog!


Ja, dat zal inderdaad wel het juiste mollen-gezicht zijn, maar zo laat op de avond schrok ik wel een beetje van dat beeld.  ::rofl::

En wie weet klopt dat met de handen. Dan komt het vast terug in afl 10!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)