Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223357 keer)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #740 Gepost op: 7-03-2018, 11:16:55 »
Het zal pure wanhoop zijn maar ik graaf me een ongeluk om bij Jan te komen en iedere keer stort de gang weer in. M18 wist hij al, ja natuurlijk, gewoon van Loes gehoord. Hij belde voor het wachtwoord. Wat heerlijk voor een mol als je auto het begeeft met 750,-. Dan ga je natuurlijk duwen?????
Wat fijn dat je als mol altijd en direct en zonder zorgen om iets verkeerd te zeggen je antwoord klaar hebt zoals Tunnelvisie ook al aanhaalt.
Wat heerlijk dat je als mol bij de executie zweetpareltjes op je voorhoofd en in je handen op kan wekken en zonder veel angst het goede voorbeeld geeft om als eerste te ziplinen.
Wat mooi dat je van het programma vast je witte schoenen met groene verf vergoed krijgt .
Wat gaaf dat je als mol de anderen openlijk en juist corrigeert bij de woordzoeker.
Wat enorm knap ......als Jan de mol is.

Ik graaf gestaag verder naar mijn wensmol.....

Offline Its Me 2000

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #741 Gepost op: 7-03-2018, 12:52:52 »
Dat Jan belt naar Art voor de M18 hint en dat hij zegt : bedankt Art maar dat wist ik al.............. wat als dat niet slaat op de hint/code zelf maar het feit dat hij MOL18 is?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #742 Gepost op: 7-03-2018, 13:11:51 »
Ik vind de uitspraken van Jan in aflevering 1 los van elkaar niet overtuigend genoeg. Zelfs de ''waar in Kiev''-uitspraak niet. Maar in samenhang, hele volksstammen gingen los op de aanwijzing naar M18 door Simone, zie ik ze wel als mol-uitspraak.

Ja, en om eerlijk te zijn: tijdens het onderonsje tussen Ruben en Jan zat Olcay met haar gezichtsuitdrukking een schaap na te doen (wat haar aardig gelukt is, wat mij betreft....mehehehehehehe), dus ook dat zou je nog al mollengedrag kunnen uitleggen. Zo van ''omg, ze hebben het ontdekt.....''.

Met andere woorden, al dwing ik mezelf in de Jan-verdenking, meteen schiet me iets te binnen dat ook op Olcay, en met een beetje goede wil zelfs op Ruben kan slaan.



Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #743 Gepost op: 7-03-2018, 15:34:21 »
Wat heerlijk voor een mol als je auto het begeeft met 750,-. Dan ga je natuurlijk duwen?????
We hebben niet gezien wie het idee had om de auto (de verdubbelaar) over de finishlijn te duwen. Het kan ook Stines idee zijn geweest.
Net als dat we niet hebben gezien wie in aflevering 1 de envelop met 2000 euro vindt: Ruben of Olcay. Ruben pakt de envelop, maar we zien niet wie van de twee de juiste plek vindt.

Ik las een goede opmerking op dit forum (vergeten waar, mogelijk in de Olcay tunnel) over OLCAY's reactie bij dat spel. Halverwege als Art haar vraagt of ze Stine onder de bus zou willen gooien, is Olcay plots helemaal giddy en opgetogen. Even daarvoor had ze om zich heen gekeken en de theorie is dat ze Jan heeft ontdekt. (Of Ruben natuurlijk). Gezien in vermomming. Ze kan haar lachen bijna niet inhouden en ook bij Arts eindpraatje staat ze nog steeds te glunderen. Lijkt me erg kandidaats en niet erg mols
Als Olcay niet de mol is en ze de mol heeft gezien bij 'Niet is wat het lijkt', kan Jan eigenlijk niet de mol zijn, omdat ze de laatste twee testen op Ruben invult. Tenzij ze daar over liegt in de biechten.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #744 Gepost op: 7-03-2018, 15:46:44 »
Ik zou het heel raar vinden van de productie als ze de Mol met een kandidaat in aflevering een test laten maken. Stel dat Jan de Mol is en hij en Jean-Marc waren de enigen die de kluis niet hadden geopend. Dan had Jean-Marc er voor 100% zeker de 1e aflevering uitgevlogen. Geloof niet dat ze zo hard zijn... ::ohno::

p.s. Daarom zei Art zijn vaste tekst niet ("behalve de Mol.....)
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #745 Gepost op: 7-03-2018, 15:50:09 »
Ik vind dat er sowieso niemand een rood scherm had moeten krijgen in aflevering 1. De kandidaten hadden de 8 van 9 anderen nog niet eens ontmoet.  :-\\
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #746 Gepost op: 7-03-2018, 16:01:15 »
Ik zou het heel raar vinden van de productie als ze de Mol met een kandidaat in aflevering een test laten maken. Stel dat Jan de Mol is en hij en Jean-Marc waren de enigen die de kluis niet hadden geopend. Dan had Jean-Marc er voor 100% zeker de 1e aflevering uitgevlogen. Geloof niet dat ze zo hard zijn... ::ohno::

p.s. Daarom zei Art zijn vaste tekst niet ("behalve de Mol.....)

Goed punt, mee eens. Maar het werpt wel een ander interessant punt op: dit zou dus inhouden dat het duo met de mol erin de kluis altijd zou moeten vinden. En dat zou dan weer inhouden dat de kandidaat van dat duo dus een (oneerlijk?) voordeel heeft (hij/zij hoeft dan geen test te maken) t.o.v. van de duo's in andere steden. Hmmm...  :-\\.   Beetje off-topic dit, is er een topic waar dit al besproken is?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 16:03:22 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #747 Gepost op: 7-03-2018, 16:06:15 »
Ik beweer ook niets over Olcay behalve dat ze zenuwachtig oogt (omdat ze de mol is, omdat ze de mol heeft gezien, iets anders..). Het gaat mij om het gedrag van Jan bij deze odpracht ;)

Ik reageerde meer op je opmerking dat Olcay zenuwachtig en voor haar doen opvallend stil was na die opdracht. Ik zag haar juist breed glunderen  ;)


Als Olcay niet de mol is en ze de mol heeft gezien bij 'Niet is wat het lijkt', kan Jan eigenlijk niet de mol zijn, omdat ze de laatste twee testen op Ruben invult. Tenzij ze daar over liegt in de biechten.
Is waar, maar ze zegt op een gegeven moment ook tegen Jan dat ze vol op Ruben zit, om vervolgens in een biecht te zeggen dat ze natuurlijk niet aan Jan vertelt op wie ze werkelijk zit. Maar zeker, het blijft voor mij ook vaag wat nu echt is, en of ze nu wel of niet vol op Ruben zit. Het lijkt er wel op.

Ik heb Olcay zeker niet afgestreept als mol btw! Heb een hele video vol verdenkingen naar haar gemaakt zelfs. Maar Jan's gedragingen en de hints naar hem komen nog overtuigender over op mij..
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 16:09:06 door Nat007 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #748 Gepost op: 7-03-2018, 16:11:38 »
Ik reageerde meer op je opmerking dat Olcay zenuwachtig en voor haar doen opvallend stil was na die opdracht. Ik zag haar juist breed glunderen  ;)
 

Niet als de groep later bij Art staat.  ;)

Ik beweer ook niets over Olcay behalve dat ze zenuwachtig oogt (omdat ze de mol is, omdat ze de mol heeft gezien, iets anders..). Het gaat mij om het gedrag van Jan bij deze odpracht ;)


Jan oogt daar heel veel minder zenuwachtig dan Olcay idd, gaat vervolgens (onnodig) de confrontatie met Loes aan, waardoor hij natuurlijk ook (onnodig) de aandacht op zichzelf vestigt, en komt ook niet in de problemen als Simone hem grillt. Hij lijkt zichzelf volledig in de hand te hebben.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #749 Gepost op: 7-03-2018, 16:21:52 »
Niet als de groep later bij Art staat.  ;)

Jan oogt daar heel veel minder zenuwachtig dan Olcay idd, gaat vervolgens (onnodig) de confrontatie met Loes aan, waardoor hij natuurlijk ook (onnodig) de aandacht op zichzelf vestigt, en komt ook niet in de problemen als Simone hem grillt. Hij lijkt zichzelf volledig in de hand te hebben.

Haha Ok ga hier toch nog even op in  :)

Olcay oogt zenuwachtiger dan Jan hier?  ::ohno::
Enfin, kwestie van interpretatie natuurlijk





Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #750 Gepost op: 7-03-2018, 16:54:54 »
Al die gezichtsuitdrukkingen!
Behalve Jan....
Iedereen behalve hem lijkt iets uit te stralen van : o ja echte wie is de mol mindfuck, we hadden het kunnen weten.
Jan lijkt zich meer bezig te houden met : hoe houd ik mijn gezicht in de plooi, wat voor reacties zullen er komen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #751 Gepost op: 7-03-2018, 17:53:09 »
Ja een filmpje uploaden duurt langer dan een screenshot :)
Hier het hele gebeuren:
https://www.dailymotion.com/video/x6fu2z9

Ik blijf Jan echt meer gespannen vinden ogen dan Olcay hoor. Hoewel, als ze op minuut 0:52 lacht, is dat wel een zenuwachtig lachje. Maar iedereen kan daar uiteraard anders naar kijken.

Jan doet 1 ding structureel dit seizoen; naar anderen kijken als er iets misgaat. Als Art zegt dat de mol bij iedereen vlak langs kwam is hij de enige die in eerste instantie meteen om zich heen kijkt naar een ander (pas later Emilio ook). Aan de andere kant zegt Olcay in de biecht dat de mol steengoed is, omdat niemand een spier vertrok. Wat ook niet klopt, want sommigen vertrokken wel hun gezicht


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #752 Gepost op: 7-03-2018, 17:55:04 »
Al die gezichtsuitdrukkingen!
Behalve Jan....
Iedereen behalve hem lijkt iets uit te stralen van : o ja echte wie is de mol mindfuck, we hadden het kunnen weten.
Jan lijkt zich meer bezig te houden met : hoe houd ik mijn gezicht in de plooi, wat voor reacties zullen er komen.

Ja nu je het zegt, heel duidelijk! Zo frustrerend dat ik net deze week geen wifi heb  :\'(

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #753 Gepost op: 7-03-2018, 17:56:37 »
Haha Ok ga hier toch nog even op in  :)

Olcay oogt zenuwachtiger dan Jan hier?  ::ohno::
Enfin, kwestie van interpretatie natuurlijk


Ik heb dat fragment veel vaker teruggekeken dan wat dan ook. Zowel Olcay als Jan vallen me (als enigen) op een bepaalde manier op. Helaas zijn dat ook mijn verdachten.

Olcay oogt hypernerveus als je de video terugkijkt. Als ze glimlacht is dat eerder een grimas. Ze staat stijf van de zenuwen. Jan oogt ook zenuwachtig, maar veel minder. Dat vond ik ook toen ik Olcay veel minder verdacht.

Jan valt op omdat hij lang star voor zich uit blijft kijken.

Het sluit Jan niet uit, natuurlijk. Misschien is hij een mol met ballen van staal.  :-\\

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #754 Gepost op: 7-03-2018, 18:01:37 »
Nog eens kijkend naar de foto valt me nog iets op: iedereen draagt een lange broek, Jan heeft als enige een korte broek en lichte kleding aan. Als je verkleed moet is dat wel het makkelijkste waarschijnlijk; je kan er zo iets overheen aantrekken zonder dat er iets zichtbaar blijft.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #755 Gepost op: 7-03-2018, 18:04:02 »
Heb m'n vriend er maar bijgeroepen en die zegt dat Olcay veel zenuwachtiger oogt omdat ze wiebelt en aan haar hoofd krabt  :D
Mee eens dat het soms wel een beetje een grimas is van haar

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #756 Gepost op: 7-03-2018, 18:07:13 »
Ik zou Jan's gedrag echt zo ongelooflijk knap vinden als je dat kunt na zo'n adrenaline kick voor de mol. De groep op zijn falie geven, Loes een beetje porren, direct zijn woordje klaar voor Simone, aan zichzelf twijfelen. Ik verwacht een reactie als die van Olcay (zenuwachtig en voor haar doen opvallend stil) of Ruben (lacht schaapachtig met Emilio mee en plukt maar weer eens heel veel aan zijn baard).

Echt hulde en een Oscar (pac?) voor MolJan ::bravo:: als je dat kunt en dan vind ik het absoluut niet erg dat ik het niet heb gezien dit seizoen ::ok:: maar voor nu reken ik er nog volledig op dat TeamJan weer kan komen opdraven volgende week! >:D ::rofl::
Haha, helemaal mee eens ::bravo::  Die Oscar verdient 'ie zeker dan ::jaja::
...óf niet!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #757 Gepost op: 7-03-2018, 18:18:29 »
Heb m'n vriend er maar bijgeroepen en die zegt dat Olcay veel zenuwachtiger oogt omdat ze wiebelt en aan haar hoofd krabt  :D
Mee eens dat het soms wel een beetje een grimas is van haar


Ja, iedereen zal dat anders interpreteren. Stel dat het wel zo is, dan nog weten we niet waarom dat zo was. Op zich zou een mol stressbestendig moeten zijn natuurlijk.. Aan de andere kant was dit tot dan toe verreweg het hefstigste moment voor de mol.

Eerst langs een kandidaat moeten lopen zodra je daar een seintje voor krijgt en dat keer op keer ... en dan verbaasd en naturel moeten proberen reageren als de groep voor Art staat. En daarna misschien gegrilld gaan worden door de kandidaten...

Ik kan me echt niet voorstellen hoe dat is!  :-X



Eens met Theoreticus en Pac dat Jan dan een Oscar verdient. ::jaja::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #758 Gepost op: 8-03-2018, 11:41:40 »
Hahaha Nat007, hoe langer ik ernaar kijk hoe verwarder elke keer. Jan houdt zijn gezicht in de plooi (verdacht) en kijkt meteen naar anderen (verdacht). Hij is angstvallig stil, wat wel uitzonderlijk is vergeleken met zijn andere momenten waarin hij elke keer meteen het hoogste woord voert. Ik vind Jan hier het meest verdacht, gevolgd door Olcay. Vooral ook door zijn afwijkende gedrag in vergelijking met eerdere momenten.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 11:45:10 door Juuls247 »
Meer L

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #759 Gepost op: 8-03-2018, 13:38:27 »
Er zijn filmpjes in de omloop per molkandidaat. Hier die van #janismijnmol
https://www.instagram.com/p/Bf_NuFeHqis/

Opvallend: alleen Jan begint dit filmpje met "IK BEN...." De andere twee beginnen dit met 'Als ik de mol zou zijn...."
Meer L