Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk  (gelezen 45624 keer)

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #80 Gepost op: 18-02-2018, 23:16:32 »
Dingen uit een trein gooien is zó 2015.

 ::rofl:: ::rofl:: Denk dat je ze beter kan zoeken in Jan zijn hoop aan dozen.  :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #81 Gepost op: 18-02-2018, 23:18:37 »
Even een vraagje tussendoor. Wat telt eigenlijk als verkeerd bezorgd pakket? Is dat een rood pakket dat wel op een station aankomt en dat er een verkeerde naam op staat? Of telt een rood pakket dat nergens bezorgd is (b.v. uit de trein gemikt) ook als verkeerd bezorgd?

Ik denk dat laatste. Pakketten die aan het eind op de trein blijven liggen zijn bezorgd in het eindstation en dus fout bezorgd.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #82 Gepost op: 18-02-2018, 23:56:57 »
In het beeld net voor het pakketje viel zie je duidelijk het rode shirt van Simone links op het balkon. Gooit zij die doos en viel die er vervolgens af? Op het rechterbalkon zie je dozen maar verder niemand staan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #83 Gepost op: 19-02-2018, 00:01:47 »
::rofl:: ::rofl:: Denk dat je ze beter kan zoeken in Jan zijn hoop aan dozen.  :)
Uit de wagon van Simone zijn drie dozen naar buiten gegaan 2 door Ruben 1 door Stine. Olcay heeft 3 dozen eerst 1 en daarna 2 aan Jan gegeven. In Jan zijn coupe komt alleen de doos voor het eindstation boven water. Je zou daar nog 2 dozen verwachten. Maar tot het einde aan toe is het daar een enorme puinhoop. Niemand die daar iets opruimt. Is dit misschien een truc van Jan en Olcay samen om Ruben en Stine eruit te werken omdat ze samen de finale willen spelen? Lijkt niet waarschijnlijk zonder voorkennis. Jan heeft dan 2 rode pakketten achter zijn berg of op het achter balkon of uit de trein gegooid.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2018, 17:45:57 door foxhunter »

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #84 Gepost op: 19-02-2018, 07:54:48 »
In het beeld net voor het pakketje viel zie je duidelijk het rode shirt van Simone links op het balkon. Gooit zij die doos en viel die er vervolgens af? Op het rechterbalkon zie je dozen maar verder niemand staan.

Die doos komt uit de middelste wagon, Ruben gooit hem, het lijkt wel of Simone het ziet gebeuren. Wel zie je Olcay, Stine en Jan verderop in de trein staan. Ruben moet degene zijn die die doos uit de trein heeft gemieterd.
Simone ziet het maar zegt niks tegen de medekandidaten. Dat vind ik kandidaats, als mol zou ik dit aangrijpen om direct iedereen duidelijk te maken dat Ruben een pakketje uit de trein gooit om de verdenking op hem te zetten. (Hoewel hij al flink verdacht word)
Als kandidaat zou ik mijn mond houden, want je wil niet dat andere deze aanwijzing kennen, zeker met de finale in zicht.

Misschien zit ik te veel in mn Ruben tunnel, maar ik denk toch dat hij de mol is.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #85 Gepost op: 19-02-2018, 10:17:20 »
Moltalk praat/begint over die doos die wellicht misschien van de trein zou zijn gevallen en welke kleur heeft deze doos blablabla

Er is helemaal niet op deze manier een doos van de trein gevallen.
Of wel....maar dat weten we toch niet.

Case closed  :-X

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #86 Gepost op: 19-02-2018, 10:20:36 »
Mogelijk is er een doos per ongeluk van de trein gevallen... ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #87 Gepost op: 19-02-2018, 12:55:44 »
Mogelijk is er een doos per ongeluk van de trein gevallen... ;)
Dat zou wel een gigantische anti-climax zijn ::rofl::. Dat de mol zo staat van oh nou ik dacht ook dat we alles goed hadden maar blijkbaar is er een doos van de trein gevallen ::rofl::. Nou mooi dan!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #88 Gepost op: 19-02-2018, 14:09:20 »
Even een vraagje tussendoor. Wat telt eigenlijk als verkeerd bezorgd pakket? Is dat een rood pakket dat wel op een station aankomt en dat er een verkeerde naam op staat? Of telt een rood pakket dat nergens bezorgd is (b.v. uit de trein gemikt) ook als verkeerd bezorgd?

Alletwee, in beide gevallen eindigt de doos namelijk niet op z'n bestemming en dat moet natuurlijk wel om 'goed bezorgd' te zijn.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #89 Gepost op: 19-02-2018, 14:46:22 »
Moltalk praat/begint over die doos die wellicht misschien van de trein zou zijn gevallen en welke kleur heeft deze doos blablabla

Er is helemaal niet op deze manier een doos van de trein gevallen.
Of wel....maar dat weten we toch niet.

Case closed  :-X


Je ziet em in de aflevering letterlijk de trein uitvallen? De vraag is alleen wie gooide hem en was het express of per ongeluk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #90 Gepost op: 19-02-2018, 15:57:35 »
Je ziet em in de aflevering letterlijk de trein uitvallen? De vraag is alleen wie gooide hem en was het express of per ongeluk.

Bij de brainstorm over de opdrachttitel zal de woordgrap Mol-express het net niet gehaald hebben. (Ik maakte hier vanmorgen trouwens een onderschrift mee.) ;)

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #91 Gepost op: 19-02-2018, 16:19:20 »
Het is ook maar de vraag of de doos die eraf is gevallen een rode doos was. Misschien was het gewoon een gele blauwe of groene doos die er per ongeluk af viel. En zegt het niks over de mol.
In Moltalk is het wel in beeld gebracht om de molloten even lekker er op los te laten puzzelen....  ::pinokkio::
Voor de uitslag zou het dan geen effect hebben want daar gaat het erom dat de rode pakketten op de juiste perrons zijn afgeleverd en dat er geen dozen in de verkeerde wagon liggen. (Een bijv gele doos die uit de trein is gevallen, ligt dan niet in een verleerde wagon)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2018, 16:22:43 door Thingy »
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #92 Gepost op: 19-02-2018, 16:31:31 »
Het is ook maar de vraag of de doos die eraf is gevallen een rode doos was.

Knip


Ik denk dat de dozen gewoon in de juiste wagon moeten liggen, een doos die eruit valt ligt niet in de juiste wagon. In jou beredenatie hadden ze het beste alle niet rode dozen de trein uit kunnen mieteren, blijven de rode over die je dan simpel goed bezorgd. (Hoewel de mol ze dan wel makkelijker kan dumpen)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2018, 18:49:51 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #93 Gepost op: 19-02-2018, 16:39:05 »
Er waren twee dozen verkeerd bezorgd en er zaten twee dozen verkeerd in de wagons.

Omdat er twee dozen in Daba, twee dozen in Tsgevaki (of zoiets) en drie dozen in Tsemi zijn bezorgd, zou het dus kunnen zijn dat er één doos van zowel Daba als Tsgevaki in één (of twee) van de wagons is achtergebleven en daardoor dus verkeerde bezorgd en tegelijkertijd verkeerd gesorteerd is.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #94 Gepost op: 19-02-2018, 17:08:38 »
Ik denk dat de dozen gewoon in de juiste wagon moeten liggen, een doos die eruit valt ligt niet in de juiste wagon. In jou beredenatie hadden ze het beste alle niet rode dozen de trein uit kunnen mieteren, blijven de rode over die je dan simpel goed bezorgd. (Hoewel de mol ze dan wel makkelijker kan dumpen)


Tja, nou ja de opdracht is wel om ze in de juiste wagon te zetten en niet expres uit de trein te mieteren... maar wat ik wilde zeggen is dat het kan zijn dat er per ongeluk een sorteer-doos uit de trein viel en dat dat niet direct invloed hoeft te hebben op de uitslag. Als het een rood pakket was die er per ongeluk uit viel (even in het geval dat het dus geen molactie was) was het wel een probleempje geweest cq een mazzeltje voor de mol.
Ach we zullen in afl 10 wel zien of dit per ongeluk was of een molactie
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #95 Gepost op: 19-02-2018, 21:21:04 »
Niet? De balkonnetjes zijn bezet door uitzichtgenieters Ruben, Stine, Olcay en Jan. Hoe kan Simone dan onopgemerkt dozen wisselen tussen 2 coupes?
Als ze met zn allen op het balkon tussen de middelste en achterste wagons staan en Simone dozen wisselt tussen de eerste en middelste wagon kan het wel.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #96 Gepost op: 19-02-2018, 22:30:06 »
De beelden teruggekeken en ik heb het idee dat het een sorteerdoos was die eruit viel of eruit gegooid werd, dat is niet duidelijk te zien. Maar een doos met een rood label heeft een groot etiket. De doos die eruit viel? had een klein etiket.
simone lijkt in de wagon te staan, Ruben is niet te zien.
Jan had een hulpje Stine. Olcay pakte dozen van Stine aan. Ruben lijkt zich meer te richten op Olcay en haar wagon dan Simone te helpen. In de middenwagon is de meeste controle. Jan heeft Stine op zijn balkon en Simone lijkt alleen te opereren. Bij haar ontstonden de meeste problemen.
Op naar aflevering 10.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #97 Gepost op: 19-02-2018, 22:30:58 »
Nu ik HD-beelden heb (bedankt RoyL), heb ik eens gekeken naar wie we zien op het bewuste doos-val-moment.

We beginnen met het platformpje waar de doos valt.





Aan de kant van Simone's wagon staat duidelijk iemand met gespreide benen, maar met een zwart shirt. Aangezien niemand van de kandidaten hier aan voldoet, is het een cameraman. Met andere woorden: Er is niemand om die doos op te vangen.

Op het platform tussen Olcay's en Jan's wagon zien we iemand met lichte bovenkleding:



Dat kan ook niemand van de kandidaten zijn, want de persoon heeft zwart haar.

Verder hebben we nog duidelijk Jan, te herkennen aan zijn blauwe shirt met strepen



Op het laatste platform zien we nog iemand staan



maar dat is de man die we even later achter de deur zien staan:

« Laatst bewerkt op: 19-02-2018, 22:49:22 door Hulpmol »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #98 Gepost op: 19-02-2018, 22:40:56 »
Kan je met de HD beelden ook beter zien of Simone in haar karretje zit? Je ziet een beetje een rode plek. Morgen achter de computer maar eens HD bekijken

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #99 Gepost op: 19-02-2018, 22:43:03 »
Kan je met de HD beelden ook beter zien of Simone in haar karretje zit? Je ziet een beetje een rode plek. Morgen achter de computer maar eens HD bekijken

In dezelfde scene? (net voor de doos valt dus)