Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420570 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1120 Gepost op: 2-03-2019, 23:04:21 »
Ik neem het ook met korrels zout en verbaas me er niet meer over, het is werkelijk elk jaar zo dat er veel azijn gedronken wordt over wat de mol gepresteerd heeft. Ik heb daar zelf vele jaren geleden ook wel eens aan meegedaan toen ik teleurgesteld was in met name aflevering 10. Zodoende weet ik dat je beter nu al de molacties kunt waarderen, het zal volgende week niet anders zijn. Met Jan kregen we ook maar hapsnap weken later in allerlei interviews nog terug te lezen waar her en der toch weldegelijk nog molacties gezeten hadden.

Volgende week verwacht ik dus niet overal bevestiging over van wat we hier allemaal besproken hebben. Maakt mijn bewondering er niet minder om, er is in elke opdracht wel een molstrategie, en ze heeft haar best gedaan. Zoiets als het Vragenvuur kan wel wat duidelijkheid bieden, ik zal deze week ook nog eens wat vragen verzinnen want er blijft vast veel onbeantwoord volgende week.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1121 Gepost op: 2-03-2019, 23:09:50 »
Ik vind het na deze aflevering niet makkelijker geworden. Juist omdat de druk zo op Merel wordt gevoerd lijkt het bijna te makkelijk te zijn. Ik dacht dat ze zoiets als de verdenking van Niels nog wel in het midden zouden laten. En andersom wordt Niels ook totaal niet verdacht door de andere twee, waardoor je hem zeker kunt doorstrepen.

Maar ja, de laagste pot ooit en dat dan met zo'n onopvallende Mol als het Sarah blijkt te zijn? Ik bedoel alleen Merel heeft haar dan echt verdacht. Kan dat wel? Maar Sarah wordt weer zo erg gepusht door de media. Ik zie alleen maar artikelen over dat het Sarah moet zijn. Vorig jaar was dat hetzelfde met Jan. En ik dacht die casual media weet niks, dus dan zal het wel Ruben zijn. En nu denk ik weer dat ik het beter weet dan de mainstream verdenkingen, maar is dat dan wel zo?

Twijfels...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1122 Gepost op: 2-03-2019, 23:11:01 »
Ik neem het ook met korrels zout en verbaas me er niet meer over, het is werkelijk elk jaar zo dat er veel azijn gedronken wordt over wat de mol gepresteerd heeft.

Ik denk dat veel van de door jou geconstateerde 'azijn' maar deels tw maken heeft met de persoon of tactiek van de Mol in kwestie. Veel van de onvrede komt ook voort uit allerlei andere elementen in het programma, die ik voor de lieve vrede nog even voor me zal houden (al gaat dat na vanavond niet zonder tandenknarsen).

Verder is er ook weer veel azijn over de azijn zal ik maar zeggen... De tenen worden langer, en dat maakt de discussie ook niet ontspannener, en leidt ertoe dat mensen zich ingraven in hun standpunten.
Woosie down?

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1123 Gepost op: 2-03-2019, 23:12:20 »
Ik neem het ook met korrels zout en verbaas me er niet meer over

Hoe dan ook, wie ook de Mol blijkt te zijn, dit was echt een hele leuke en gezellige groep en alledrie de finalisten zijn echt leuke mensen. Dus wie het ook wordt zou me eigenlijk niet  teleurstellen. Sarah zou ik wat jammer vinden kwa veelheid van hints, maar ook dan heeft ze het wel bewonderenswaardig gedaan en als Niels het zou zijn zou helemaal bijzonder zijn en vraag ik me serieus af wat er is is gemold.

Maar wat betreft Merel en back on topic: ik vind het te gek als een mol lef heeft en zijn eigen draai durft te geven aan zijn of haar taak en als Merel het is heeft ze dat echt gedaan en was ze zeker geen laffe mol.

Wat mij betreft dus een leuk seizoen! En dat vind ik knap van de makers na een jaar met Jan als mol (te bizar goed) en ook nog een wisseling in presentatie. Echt alle kandidaten waren dit jaar gewoon leuk en ik zou het iedereen gunnen. Petje af voor AvroTros en alle deelnemers en medewerkers wat mij betreft.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1124 Gepost op: 2-03-2019, 23:17:21 »
Vind ik ook, een hele dappere mol!!  ::love::
Sarah wordt weer zo erg gepusht door de media. Ik zie alleen maar artikelen over dat het Sarah moet zijn.
Ze staat ook dik 1e in de app. Het zijn juist allemaal signalen dat ze de mol niet is. Een enorm signaal dat erbij is gekomen is dat we nu weten dat er 2 op Merel zitten in de finale, en blijkbaar ook al heel lang.

En we kregen bevestiging dat Sarah tot op de dag van vandaag volledige controle heeft gehouden over de pot als penningmeester. Geniet het volle vertrouwen van de groep. Dit zijn allemaal extra alarmsignalen die elk jaar de mol aanwijzen of waarmee je iemand kunt strepen als mol. De tunnel gaat wel heel erg hard instorten bij mij als zij het NIET is... alle signalen die ik maar ken staan op groen ::ok:: ::vergroot:: ::ok:: ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1125 Gepost op: 2-03-2019, 23:22:47 »
Ik zit al vanaf het begin op Merel en ik vind haar juist een goede mol. Ze bleef best in het midden hangen. Niet heel opvallend. Sarah zou het ook kunnen zijn, veel mooie hints naar haar, maar die molde veel opvallender. Als Niels het is ben ik echt goed op het verkeerde been gezet want die vond ik de hele serie duidelijk kandidaat en heb ik ook geen moment verdacht. En dan snap ik sommige acties ook echt niet.
Ik hoop toch op Merel als mol.

Wat voor mij juist weer heel erg opviel was dat toen Rik zicht tot Merel richten van ben jij kandidaat of ben je mol, Sarah naar Merel keek als of ze nog een soort van bevestiging zocht of ze juist zit.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 23:50:53 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1126 Gepost op: 2-03-2019, 23:30:35 »
Veel van de onvrede komt ook voort uit allerlei andere elementen in het programma, die ik voor de lieve vrede nog even voor me zal houden (al gaat dat na vanavond niet zonder tandenknarsen).

Ik vermoed dat je iets wilt zeggen over het niveau van de opdrachten tijdens deze finale-aflevering. Daar wil ik t.z.t. ook wel iets over kwijt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1127 Gepost op: 2-03-2019, 23:33:08 »
Ik zit al vanaf het begin op Merel en ik vind haar juist een goede mol.

Precies. En eentje die het penningmeesterschap niet nodig had.
En wie weet welke schaduw-opdrachten zij allemaal had (van de productie) en nog heeft uitgevoerd ondertussen om het e.e.a. in goede banen te leiden, nog naast de standaard opdrachten... En ik blijf erbij: die emoties, way too cool als zij het is. Ik hoop het ook! En overigens als zij het niet is heeft ze het ook fantastisch gespeeld als kandidaat. Superslim. En zo verdacht werd ze ook niet door de groep. Iedereen bleef twijfelen. En als zij het is: Sinan zei dat hij lang op dezelfde mol zat en erin bleef en dat de mol hem daarna desinformatie heeft gegeven, als Merel het is heeft ze hem dus wel mooi kunnen overtuigen met desinformatie en dat is ook knap. Zeker bij Sinan lijkt me.

Ik hoop ook dat zij het is, maar dat mag duidelijk zijn! ::jaja::
Maar goed, volgens mij gaan we iets offtopic nu? Of kan dit in het Merel-forum?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1128 Gepost op: 2-03-2019, 23:37:42 »
Ik zie niet in er off-topic is aan omschrijven wat je goed vindt aan Merel als mol - dus als je nog wat te melden hebt ga je gang.  ;)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1129 Gepost op: 2-03-2019, 23:47:25 »
Ik zie niet in er off-topic is aan omschrijven wat je goed vindt aan Merel als mol - dus als je nog wat te melden hebt ga je gang.  ;)

Ben jij Merel, Daisy  ;)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1130 Gepost op: 2-03-2019, 23:51:19 »
Toch nog ontmaskerd  ::schaam::

Nu gaan we well off topic, dus bij deze:  ::ontopic::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1131 Gepost op: 2-03-2019, 23:54:47 »
Is het niet een beetje vroeg voor de nabespreking waarom Merel al of niet een goede Mol was?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1132 Gepost op: 2-03-2019, 23:56:26 »
Is het niet een beetje vroeg voor de nabespreking waarom Merel al of niet een goede Mol was?

Voor sommigen is Merel al weken de Mol. Ik denk niet dat die nog uitgaan van een andere realiteit dan dat Merel de Mol is. ;)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1133 Gepost op: 2-03-2019, 23:58:03 »
Dan hou je over Mowl, dus je kiest er ook nog voor om letters om te wisselen. Inderdaad war vergezocht ;-)
Je vergeet wellicht dat ik ook al de l uit de "gli" had gehaald, haha. Je hebt gelijk hoor.
Maar niets is wat het lijkt en liever letters husselen dan niet geloven in mijn wensmol, dat maakt 't speuren (voor mij i.i.g. zo) leuk.

*zoek het graag ver, nog een weekje geduld, veel speurplezier!*
Omnia vincit amor

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1134 Gepost op: 3-03-2019, 00:01:26 »
Wat ben ik blij dat er eindelijk wat meer liefde voor Merel wordt geuit.  ::love::  ::bravo::
Ze heeft zo vaak lef getoond inderdaad. Bij Op Treden probeerde ze haar zin door te drammen om voor 30 minuten te gaan. De mol ging hier voor 0 euro, niet voor 1500. Gewoon voor de neus van de hele groep. Respect daarvoor. Bij de waslijnenopdracht was ze zo fanatiek dat ze zelfs was ging jatten.  ::rofl:: Bij Koffiepedia heeft ze zich achter 2 schermen gewurmd en heeft ze toch mooi mede ervoor gezorgd dat deze rood werden. Bij de bootopdracht durfde ze voor de neus van haar medekandidaten zichzelf en RP snel te bevrijden zodat er zo min mogelijk werd verdiend daar. Ik vind het verder ook best slim van haar dat ze bij de balkonopdracht op het laatste moment van het goede naar het foute balkon is gewisseld. Zo lijkt ze net een nepmol want als mol wist ze dat de opdracht hoe dan ook wel gefaald was. Ik trapte daar in ieder geval in en haar medekandidaten ook misschien. Slim hoor, Mereltje.  ::bravo:: Bij de lingo-opdracht heeft ze korte woorden gemaakt waardoor er veel minder verdiend is daar dan verdiend had kunnen worden. Mooi ook hoe ze zich daar weer in die sleutelpositie wist te wurmen, en slim van haar dat ze van tevoren al tegen Jamie had gezegd dat ze ooit heeft meegedaan aan lingo. Daarnaast heeft ze ongetwijfeld de boel verstierd onder de neus van RP bij de zoek-de-verschillen opdracht in de steenfabriek en stiekem bij de mollogo-opdracht toen RP Sinan op de verschillen wees. De mol werkte mee aan de mollogo-opdracht... hoe kan het ook anders.  ::rofl:: Ik sluit me verder aan bij wat Lo al zei.. ik denk dat ze ook best wel eens Jamie vertraagd kan hebben bij de tuktukopdracht, waardoor zij beiden tijdens de laatste ronde niet aankwamen. Ik vind het ook knap dat ze bij de laseropdracht een sleutelpositie heeft durven te grijpen en daar geld pikken lijkt me ook heel spannend! Stel je voor dat je daar door de mand valt.. Ze heeft het goed gespeeld en heeft denk ik wel aardig wat kandidaten om de tuin geleid (Jamie, Robert, maar misschien ook Evelien en Evi.. het viel mij namelijk op dat Merel na hun vertrek zei dat ze goed met hen overweg kon... en misschien heeft ze Sinan desinformatie gegeven waarin hij is getrapt inderdaad). Ondanks dat ze hier en daar best opvallende, molse acties had werd ze niet massaal verdacht. Ik ben benieuwd naar de ontknoping!  ;D Er moet wel wat raars gebeuren wil ik teleurgesteld zijn.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1135 Gepost op: 3-03-2019, 00:03:37 »
Wat ben ik blij dat er eindelijk wat meer liefde voor Merel wordt geuit.  ::love::  ::bravo::

Volgens mij zijn het nog steeds dezelfden die liefde uiten hoor. ::rofl:: Maar de stem van chocomol en Lo klinkt gewoon luider deze avond. ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1136 Gepost op: 3-03-2019, 00:05:13 »
Is het niet een beetje vroeg voor de nabespreking waarom Merel al of niet een goede Mol was?

Je kunt het ook zien als waarom mensen haar een goede mol zouden vinden.
Want idd, het staat nog niet vast. Maar ik zie het probleem niet. Voor de rest vallen we hier een beetje in herhaling hier, dus ik zie het vooral als een positieve toevoeging, en of het klopt, zien we dan volgende week wel weer.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1137 Gepost op: 3-03-2019, 00:07:20 »
Robčrt verdacht Merel ook, maar hij wist de antwoorden op de vragen niet, die ook gewoon veel te moeilijk zijn.
Sarah, Robčrt en Sinan verdachtten Merel al langer, Niels pas op het einde.
Ze is niet heel onverdacht gebleven.

Ik hoop dat aflevering 10 me verrast, of dat Niels opeens de mol blijkt te zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1138 Gepost op: 3-03-2019, 00:08:40 »
Kunnen we niet wachten met lofbetuigingen ook? Ik wil best geloven dat er hier en daar wat mooie acties tussenzitten (als ze de mol blijkt te zijn), maar voorlopig is alles nog speculatie toch?
Dus ik wil Merel nog niet afbreken of de hemel inprijzen. Het enige wat feitelijk vaststaat, is dat ze wel wat dingen uit te leggen heeft  ;)

Het forum lijkt alvast overtuigd van Merel, zou idd wat zijn als bijna 3/4de ernaast zit in de finale-aflevering. Dat hadden we vorig jaar wss ook gehad als Simone in de finale was geraakt.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1139 Gepost op: 3-03-2019, 00:11:44 »
Wat ben ik blij dat er eindelijk wat meer liefde voor Merel wordt geuit.  ::love::  ::bravo::

Erg fijn te zien dat er meer mensen zo over denken  ::bravo::! En vergeet ook niet de kracht van Sinan he... zo'n kandidaat die de slimmigheid heeft om haast letterlijk niets uit te voeren anders dan analyseren!! Is dat ooit wel eens eerder gebeurd?
De meeste andere kandidaten staan niet altijd 100% aan als het gaat om analyseren van de mol, omdat ze zelf ook geld willen verdienen of zichzelf verdacht willen maken, maar volgens mij deed Sinan dat toch heel anders en richtte hij zich volledig op analyseren.
Daar moet je toch als mol ook niet aan denken lijkt me.

Anyway, mooi seizoen weer dit en bij nader inzien toch best wel een fijne uitzending. Ik ben nog steeds zeker van Merel als mol, maar voor mij kan het wat betreft de winnaar toch nog alle kanten uit, omdat ik Niels ook wel erg ingehouden trots, blij en tevreden vond kijken vlak voor de ontknoping en een glimlach maar moeilijk leek te kunnen onderdrukken...

Heel benieuwd! Weltrusten allemaal in ieder geval.