Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen  (gelezen 55957 keer)

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #240 Gepost op: 9-02-2019, 14:29:12 »
En wat is dan de reden als Sarah de mol is dat ze dat paaltje draait? Wat heeft dat voor zin voor de mol?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #241 Gepost op: 9-02-2019, 14:32:25 »
Ik vind het hier überhaupt vrij moeilijk om aandacht te besteden aan het mogelijk verduisteren van geld, want het is (a) niet duidelijk in beeld te zien en (b) had het amper effect op de pot aangezien 6 kandidaten de finish toch niet haalden.

Dat gaat mogelijk leuke beelden geven in aflevering 10, maar kan je niet echt verkopen als molactie gezien de karige opbrengst deze opdracht.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #242 Gepost op: 9-02-2019, 14:38:54 »
Gezien de voorkennis van de Mol probeert die meestal zo dicht mogelijk bij het perfecte scenario te blijven, maar dan op een bepaald moment daarvan af te wijken om geen geld te verdienen.

Mijn vraag is dus: Wat voor nut heeft het om dat naambordje te pakken en niet dat geld? Afgaan met geld is de normaalste zaak van de wereld, maar dat naambordje nemen slaat nergens op. Ze had al gezien van Merel dat je effectief met geld moest aankomen.

Ik zie een Mol hier eerder het geld pakken en dan falen dan een extraatje doen en het bordje pakken.

Dat het bordje verplaatst is, hoeft zelfs niet door een kandidaat gedaan geweest zijn. We zagen gisteren dat Rick in de ruimte was tijdens de opdracht, dus misschien moest er om productieredenen iets gedaan worden ondertussen en moest Jamie's bordje daar verplaatst voor worden.

Er worden veel te harde conclusies getrokken op basis van de shots die we zien. Met dat kistje op de berg in 2016 was dat terecht, maar ik ga me nu opnieuw toch sceptisch opstellen.

Kan, maar ook dat zijn aannames. Als Sarah hier inderdaad geld heeft verduisterd, heeft zij het perfecte rookgordijn opgegooid door zich voor te doen als onhandige kandidate.. daar is dit gehele forum dan in ieder geval ingetrapt. Aangezien de molloten alles uitpluizen, zal het me niet eens verbazen als Rick haar hier de aanwijzing gegeven heeft om ontzettend klungelig af te gaan om te verbloemen dat zij hier wel erg lang op zoek was naar haar bordjes en dat we daar eigenlijk nauwelijks iets van gezien hebben. Dat kan prima, aangezien we haar anders misschien wel erg verdacht hadden. Je kunt je net zo goed afvragen waarom kandidaat Sarah haar bordje zou pakken als ze Jamie gecontroleerd heeft en dus weet hoe zo'n bordje eruit ziet (en ze ook allang andere paaltjes heeft gezien, neem ik aan) en als dit bordje moeilijker te pakken is dan haar geld.

Dat er om productieredenen aan dat bordje gezeten is is nog een mogelijkheid maar er lijkt niets veranderd te zijn aan de ligging van dat paaltje. Dus dan vraag ik mij af waarom de productie er dan aan heeft gezeten, aangezien deze verandering het verder ook niet moeilijker of makkelijker maakt om het geld te kunnen pakken. Ik sluit niet uit dat zij eraan gezeten hebben, maar dat lijkt me eigenlijk hierom wel minder waarschijnlijk.

« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 14:46:43 door Saskiaax95 »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #243 Gepost op: 9-02-2019, 14:50:25 »
Als je als Mol al iets wilt doen qua geld verduisteren, dan wil je als een van de eersten gaan. Merel en Niels positioneerden zich duidelijk daar.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #244 Gepost op: 9-02-2019, 15:02:59 »
Als je als Mol al iets wilt doen qua geld verduisteren, dan wil je als een van de eersten gaan. Merel en Niels positioneerden zich duidelijk daar.

En SINAN  ::jaja::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #245 Gepost op: 9-02-2019, 15:10:18 »
En SINAN

Sinans positie werd door de groep bepaald.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #246 Gepost op: 9-02-2019, 15:33:14 »
Sinans positie werd door de groep bepaald.

En hij deed absoluut geen moeite om daar iets tegenin te brengen, toch?  ;)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #247 Gepost op: 9-02-2019, 15:34:42 »
Als je als Mol al iets wilt doen qua geld verduisteren, dan wil je als een van de eersten gaan. Merel en Niels positioneerden zich duidelijk daar.

Als 5e gaan is ook een prima molpositie. Te graag als een van de eersten willen gaan kan je juist ook weer verdacht maken.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #248 Gepost op: 9-02-2019, 15:40:20 »
Als 5e gaan is ook een prima molpositie. Te graag als een van de eersten willen gaan kan je juist ook weer verdacht maken.

Als je als laatste gaat kun je ook nog wat geld verduisteren. Niemand die het merkt. M.a.w. voor zo'n molactie moet je vroeg zijn.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #249 Gepost op: 9-02-2019, 15:44:29 »
En hij deed absoluut geen moeite om daar iets tegenin te brengen, toch?

Het was niet zo dat de "dictator" daar ook maar iets te vertellen had.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #250 Gepost op: 9-02-2019, 15:45:26 »
Wat is nou de conclusie van deze opdracht? Is er nog een ander scenario mogelijk dan dat Merel de mol is en geld heeft verduisterd?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #251 Gepost op: 9-02-2019, 15:49:14 »
Wat is nou de conclusie van deze opdracht? Is er nog een ander scenario mogelijk dan dat Merel de mol is en geld heeft verduisterd?

Ondanks dat ik dat vermoed zijn er natuurlijk andere scenario’s mogelijk.
Ik neem aan dat er vooraf met de mol is afgesproken dat de mol als 1 van de eersten moest gaan. Maar dan zijn er 3 opties

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #252 Gepost op: 9-02-2019, 16:48:02 »
Wat is nou de conclusie van deze opdracht? Is er nog een ander scenario mogelijk dan dat Merel de mol is en geld heeft verduisterd?

Sarah zou dit net zo goed gedaan kunnen hebben omdat tussen de beurt van Nikkie en Jamie in een naambordje op het paaltje van Jamie anders ligt en zij de enige was die tussen hen in aan de beurt was (de volgorde waarin de kandidaten in de aflevering gingen klopt dus er kwam niemand anders na Nikkie en voor Jamie, Jamie zelf was het waarschijnlijk niet, en de productie zal er waarschijnlijk ook niet aan gezeten hebben aangezien het geld en het paaltje zelf nog hetzelfde lijken te liggen). Tot nu toe heb ik nog geen sterk argument gezien dat weerlegt dat Sarah degene is die dit bordje heeft verplaatst en ze dus niet aan Jamie's paaltje heeft gezeten.

Staat het onomstotelijk vast dat Merel geld verduisterd zou hebben? Is daar geen enkele twijfel over mogelijk? Zelf verdacht ik haar sowieso al niet (hetzelfde gold voor Sarah overigens), maar de foto's die ik heb gezien van haar zogenaamde verduistering vind ik zo vaag dat ik daar niet die conclusie uit heb getrokken. Dit terwijl op de foto hieronder heel duidelijk te zien is dat Jamie's naambordje van ligging is veranderd tussen Nikkie's en Jamie's beurt in.. daar valt niet over te discussiëren (hopelijk lukt het me om die foto als bijlage toe te voegen  :P).




Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #253 Gepost op: 9-02-2019, 17:06:09 »
Sarah zou dit net zo goed gedaan kunnen hebben omdat tussen de beurt van Nikkie en Jamie in een naambordje op het paaltje van Jamie anders ligt en zij de enige was die tussen hen in aan de beurt was (de volgorde waarin de kandidaten in de aflevering gingen klopt dus er kwam niemand anders na Nikkie en voor Jamie, Jamie zelf was het waarschijnlijk niet, en de productie zal er waarschijnlijk ook niet aan gezeten hebben aangezien het geld en het paaltje zelf nog hetzelfde lijken te liggen). Tot nu toe heb ik nog geen sterk argument gezien dat weerlegt dat Sarah degene is die dit bordje heeft verplaatst en ze dus niet aan Jamie's paaltje heeft gezeten.

Staat het onomstotelijk vast dat Merel geld verduisterd zou hebben? Is daar geen enkele twijfel over mogelijk? Zelf verdacht ik haar sowieso al niet (hetzelfde gold voor Sarah overigens), maar de foto's die ik heb gezien van haar zogenaamde verduistering vind ik zo vaag dat ik daar niet die conclusie uit heb getrokken. Dit terwijl op de foto hieronder heel duidelijk te zien is dat Jamie's naambordje van ligging is veranderd tussen Nikkie's en Jamie's beurt in.. daar valt niet over te discussiëren (hopelijk lukt het me om die foto als bijlage toe te voegen  :P).
Dat is wel apart ja, maar is er ook geld weg? Wat heeft de mol er anders aan.

En Merel zelf pakt al haar geld en komt maar 250 euro terug, Evi pakt ook geen 350, dus het geld zou al eerder verduisterd moeten zijn (Door Sinan of Merel).

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #254 Gepost op: 9-02-2019, 17:16:51 »
Dat is wel apart ja, maar is er ook geld weg? Wat heeft de mol er anders aan.

En Merel zelf pakt al haar geld en komt maar 250 euro terug, Evi pakt ook geen 350, dus het geld zou al eerder verduisterd moeten zijn (Door Sinan of Merel).
Dat weten we niet aangezien Jamie's beurt (toevalligerwijs) nauwelijks in beeld komt en we niet duidelijk de geldstapels met elkaar kunnen vergelijken.
De mol zal ook wel niet al het geld meegenomen hebben, aangezien we gezien hebben dat sommige mensen wel met geld terug kwamen maar wel met veel minder dan ze waarschijnlijk hadden kunnen meenemen.

Hmm ja, dat Merel of Sinan geld verduisterd heeft lijkt daardoor wel aannemelijk, maar we weten niet hoe veel geld er bij iedere kandidaat lag dus dat iedere kandidaat 350 euro mee had kunnen nemen omdat er 3500 euro in totaal te verdienen viel is wel een aanname.

Hoe dan ook... ik denk dat we waarschijnlijk nog wel voor een verrassing komen te staan in aflevering 10 mbt deze opdracht.  :P Merel heeft in de vorige aflevering aangegeven Sarah te verdenken, dus als zij het inderdaad is, zie ik haar nog ver komen... en ik dacht sowieso al wel dat ze ver zou gaan komen, dus voor nu zet ik nog maar even op Merel in in de app.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #255 Gepost op: 9-02-2019, 17:27:27 »
Wat ik hier nog niet gelezen heb is dat  er bij Sinan een snoertje los hangt ( nadat Niels klaagt over het feit dat er geen contact meer is)

Dat snoertje slingert nogal......ook als Sinan zijn geld pakt.

Ik weet niet of de laserstralen op lichaamswarmte reageren of iedere vorm van beweging waarnemen maar als dat laatste het geval is dan moet het alarm toch al eerder afgegaan zijn?

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #256 Gepost op: 9-02-2019, 17:35:03 »
Sinan zei ook niet veel door de porto. Had ie geen tijd voor, moest overleggen met de productie. En noemde nog dat getetter (door hun gesprek heen) ☺️

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #257 Gepost op: 15-02-2019, 22:00:00 »
Zouden de kijkrichting en het handgebaar van Rick McCullough op de door hem op Instagram geposte foto (waarover hij zegt dat hij op dat moment in gesprek is met de Mol tijdens de laseropdracht) iets betekenen?

Rick staat een beetje naar rechts gedraaid, kijkt dus waarschijnlijk naar rechts, waar zich vermoedelijk op dat moment de Mol bevindt.
Bovendien maakt hij met zijn geopende rechterhand een gebaar, óók iets naar rechts.

Wanneer je met iemand spreekt, maak je - meestal- handgebaren in de richting van je gesprekspartner, of je wijst degene met wie je spreekt welke richting hij uit moet, bijvoorbeeld. Hoewel: Rick maakt geen wijsgebaar, maar houdt zijn hand open. In mijn optiek is dat een 'uitleg'- gebaar.

Zou het naamkaartje van de Mol zich vanaf de startpositie gezien aan de linkerkant hebben bevonden (op bovengenoemde foto dus rechts...)?
En maakt Rick hier duidelijk dat de Mol beter eventjes naar rechts kan lopen? Hij vertelt zelf in een hashtag nog bij deze foto: "Soms moet je snel zijn".


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #258 Gepost op: 15-02-2019, 22:12:35 »
Marisa, ik denk dat je heel veel wil lezen in een foto die hoogstwaarschijnlijk niets gaat weggeven. Anders had Rick hem niet geplaatst denk ik. ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #259 Gepost op: 15-02-2019, 22:45:19 »
Wellicht.
Maar ik denk dat er dit jaar toch wel wat te halen valt uit de Instagram-posts, al is het misschien iets anders dan ik (met de nodige armslagen, zoals je in mijn bericht al kunt zien aan mijn vraagtekens) er in meen te kunnen zien.