Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen  (gelezen 18004 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #80 Gepost op: 22-01-2019, 19:58:54 »
Niet meteen de eerste de beste vertaling geloven. Krijg gewoon de gegeven vertalingen als zijnde juist.
Daarom schreef ik al dat Google translate niet zo betrouwbaar is.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #81 Gepost op: 22-01-2019, 21:02:06 »
"Vlag uithangen"
Er hing een echte Colombiaanse vlag aan de lijn, dit is volgens mij die vlag. (In de beweging lijkt het in ieder geval 1 stuk stof te zijn, met de 3 kleuren)

« Laatst bewerkt op: 22-01-2019, 21:23:19 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #82 Gepost op: 22-01-2019, 21:41:28 »
Hing ook aan de lijn en Merel stond er in de buurt. Weet je nog niks, want kun je meerdere kanten mee op.

De mol kan de vlag uithangen omdat de opdracht geslaagd ( de waslijn is vol) en toch mislukt is? ( geen geld)

Offline Lauzy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #83 Gepost op: 23-01-2019, 01:19:21 »
Kan het niet zijn dat ze in totaal bijv. 12 waslijnen vol hebben gehangen maar dat er bij bijv. 3 waslijnen de kleuren niet goed hingen en daarom zijn afgekeurd? Volgens mij wordt er in dit seizoen wel meer info weggelaten.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #84 Gepost op: 23-01-2019, 14:47:21 »
spaanse woorden

Dank Blip. Ik kan jouw (url) plaatje helaas niet downloaden  :-*

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #85 Gepost op: 24-01-2019, 00:47:13 »
Als je lijnen vol wil krijgen, dan hang je de was toch zo op dat ze eerder vol zijn, dus b.v een hele broekspijp van onder naar de band, dwars dus,aan de lijn i.p.v. alleen aan de band.
...maar soms even niet :)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #86 Gepost op: 24-01-2019, 13:56:04 »
Kan het niet zijn dat ze in totaal bijv. 12 waslijnen vol hebben gehangen maar dat er bij bijv. 3 waslijnen de kleuren niet goed hingen en daarom zijn afgekeurd? Volgens mij wordt er in dit seizoen wel meer info weggelaten.

Zover ik begreep waren er maar 9 waslijnen? Dus waren ze allemaal vol (en goed).

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #87 Gepost op: 24-01-2019, 19:58:44 »
Ze hadden nog tijd over (weet even niet meer wie dat zei). Dus inderdaad maximaal 9 lijnen
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #88 Gepost op: 24-01-2019, 20:15:18 »
Maar als Jamie en Evelien weten wat ze ingezet hebben, de trap kunnen overzien, met de groep communiceren over de volgorde van de was...waarom zeggen ze dan niet dat ze rustig aan kunnen doen als ze merken dat het te goed gaat. Een van de twee is in ieder geval een kandidaat. En als mol met een kandidaat zo naast je, kun je er ook niet te veel aan doen als de kandidaat gaat sturen op het binnen harken van geld. Maar ze doen het beide niet of mochten ze niet.... Als mol zou ik op de grond willen zijn, met een seintje van de cameraman kun je goed mollen door te vertragen of juist fanatiek te zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #89 Gepost op: 24-01-2019, 20:42:38 »
Maar als Jamie en Evelien weten wat ze ingezet hebben, de trap kunnen overzien, met de groep communiceren over de volgorde van de was...waarom zeggen ze dan niet dat ze rustig aan kunnen doen als ze merken dat het te goed gaat. Een van de twee is in ieder geval een kandidaat.

Ja dat zat ik ook te denken. Minstens 1 van de 2 heeft hier dus niet heel slim gehandeld

Edit: maar misschien ook niet handig om als kandidaat het kandidaats goed te doen ivm verdenkingen op je die je natuurlijk wel graag wilt 🤔
« Laatst bewerkt op: 24-01-2019, 20:52:49 door FS »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #90 Gepost op: 24-01-2019, 21:47:55 »
Dat is wel een goed punt. Waarom zou Jamie de groep aanmoedigen, wetende dat als ze teveel lijnen volhangen en dus geen geld verdienen, hij en Evelien daarvan de schuld zullen krijgen? De mol zou nooit op die manier de verdenking op zich willen laden. Lijkt me dus eerder een nepmolactie van Jamie. De mol valt het minst op in de grotere groep wasophangers.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #91 Gepost op: 24-01-2019, 22:47:59 »
Dat is wel een goed punt. Waarom zou Jamie de groep aanmoedigen, wetende dat als ze teveel lijnen volhangen en dus geen geld verdienen, hij en Evelien daarvan de schuld zullen krijgen? De mol zou nooit op die manier de verdenking op zich willen laden. Lijkt me dus eerder een nepmolactie van Jamie. De mol valt het minst op in de grotere groep wasophangers.
Maar het past wel in zijn karakter om 'lekker fanatiek' te zijn. Het kan een typische Mol-profilatie zijn waarbij een welgemeende karaktertrek negatief uitpakt voor de pot. Ik zou sowieso altijd opletten met uitspraken als 'de Mol zou nooit zo opzichtig doen', want voor je het weet kan de Mol überhaupt niet meer mollen ;)
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #92 Gepost op: 24-01-2019, 23:44:54 »
Maar het punt is dat er 2 mensen stonden die de boel aanmoedigde..
1 van de 2 is in ieder geval niet de mol.

Je zou dan bijna denken dat 1 van de 2 de mol is , en de ander beivloed heeft, want als hier 2 kandidaten zouden staan zouden ze toch op het idee gekomen zijn om de boel te vertragen ipv aanmoedigen?


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #93 Gepost op: 25-01-2019, 07:17:23 »
Ik denk dat de mol 2 een maand van te voren niet wist ik welke groep hij zou komen te staan. Het meest bedrijfszekere plan is dan om te rotzooien bij het kleding verzamelen en met de kleuren volgorde. Er zijn 2 mensen die rood blauw geel roepen, wat gevoelsmatig beter ligt ( wij zijn rood wit blauw gewend, beginnen met rood) terwijl het geel blauw rood? Moet zijn.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #94 Gepost op: 26-01-2019, 01:51:37 »
Volgens mij had deze opdracht vooraf een grote kans van slagen. De productie weet dat zo’n kleine gezellige buurt vast mee zal helpen met het doneren van gekleurde kleding. Onder het mom van Spaanse taal worden twee kandidaten als het keuzeteam aangemerkt. Logisch dat de mol voor de minste waslijnen kiest lijkt mij. Succes gegarandeerd. Maakt niet uit of hij dan staat aan te moedigen of juist niet.
De keuze voor het aantal waslijnen goed/fout bepaalt of er uiteindelijk geld in de pot komt.
Of de mol hiervoor wordt uitgekozen blijft de vraag.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #95 Gepost op: 26-01-2019, 09:15:41 »
Als de mol degene is die goed Spaans spreekt dan heeft de mol ook niet zoveel keuze toch? Of de mol moet dat de hele reis verbergen maar dat lijkt mij ook lastig.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #96 Gepost op: 27-01-2019, 03:12:08 »
Luister nu naar de podcast en hoor Communa 13... 13e letter....M

Merel...

*vast al eerder opgemerkt, indien zo; excuus*
Omnia vincit amor

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #97 Gepost op: 26-02-2019, 20:45:41 »
Ik heb nu aflevering 3 nog een keer terug gekeken en nu alleen op de finalisten gelet en er is mij wat opgevallen.

1. Merel is niet veel in beeld. Heeft wel heel veel was opgehaald maar dat ze haar weinig laten zien is misschien beetje verdacht?

2. De opdracht heet "vlag uithangen" dat betekend dus dat de mol niet boven stond maar de vlag aan het uithangen was en de 3 finalisten zijn allemaal beneden aan het ophangen dus dat klopt XD

3. Nu komt het : er is een moment dat de groep door krijgt dat dingen niet in de goede volgorde hangen vanaf 13:25 in de aflevering ongeveer. 

13:45 Rick Paul is erg gefrustreerd Niels zegt tegen hem "maar jij zal toch alles ophangen?". 

13:56 Sarah vraagt "het voorbeeld is toch vanaf onze kant gezien rood blauw geel?" dan ze laten het voorbeeld in beeld zien. Niels zegt dan "maar het begint wel bij geel toch?" ze laten weer het voorbeeld in beeld komen.

Dit betekent dat 1 van de 2 de verkeerde kant op werkt! Dit is heel slim als mol want, je hangt niet alles door elkaar dat valt op maar precies de verkeerde kant op werken lijkt natuurlijk op een fout en valt niet op. Wie van de 2 hangt de kleuren de verkeerde kant op Niels of Sarah? kunnen jullie dat zien? Sarah is boven aan het werk en Niels wat lager.  Dan lopen ze een klein stukje naar beneden. 14:13 Sarah zegt - hoe kan dit nou?"  Niels zegt- "hoe kan dit jongens?"  bij 14:24 zegt Niels "Ga naar Nikkie ik check dit wel" stuurt hij Sarah hier weg? Volgens mij was Sarah niet zo laag aan het werk en Niels wel! hoe kan hij dat nou niet gezien hebben? Natuurlijk kan het een vergissing zijn maar omdat 1 van de die 2 de mol nog kan zijn is het wel opvallend! Het hele stukje waar het over gaat is 13:25 tot 14:35. Kan iemand zien wie hier de "fout" maakt Sarah of Niels?
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #98 Gepost op: 26-02-2019, 22:16:03 »
Ik neem aan dat de mol te horen gekregen heeft wat Jamie en Evelien besloten hadden, de mol wil dan dat ze veel correcte lijnen hebben; dan is de was verkeeed ophangen toch juist onmols. Of begrijp ik het verkeerd.  ???

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #99 Gepost op: 26-02-2019, 22:29:29 »
Ik neem aan dat de mol te horen gekregen heeft wat Jamie en Evelien besloten hadden, de mol wil dan dat ze veel correcte lijnen hebben; dan is de was verkeeed ophangen toch juist onmols. Of begrijp ik het verkeerd.  ???

Wat je zegt, klopt. Degene die hier dus het fanatiekst correct de was op aan het hangen was is het meest verdacht.  :P