Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk  (gelezen 102223 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #20 Gepost op: 6-01-2019, 03:02:00 »
Ik hoor inderdaad Sinan zeggen dat hij de kerk ziet, en dat Evi maar voorbij moet fietsen.

Mooi overzicht Hulpmol! Als het allemaal zo dicht bij elkaar is, hoe hebben ze dan zoveel tijd verloren?

Evi en Sarah zijn volgens de info die we krijgen zo'n 8 minuten aan die kerk geweest. Alles was echt zeer makkelijk te doen qua afstand, maar niemand was echt op de schermen voor zich aan het kijken. Ik denk dat de meerderheid van de kandidaten pas na de envelop om 11u20 aan Santa Bárbara door had dat er meerdere opdrachten tegelijk gespeeld werden.

Moesten ze echt alle 18 schermen gezien hebben, zou ik meer chaos verwachten. Niemand vroeg bijvoorbeeld naar die Jesús kerk. Dus volgens mij is geen enkel van die schermen gezien.

De groep faalde hier gewoon enorm.

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #21 Gepost op: 6-01-2019, 03:20:14 »
Misschien is dit nuttig. Het was wat zoekwerk maar als er fouten in zitten hoor ik het graag. Dit is mijn eerste post dus als de afbeelding niet zichtbaar is heb ik iets niet helemaal goed gedaan met het forum.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2019, 06:45:59 door TimvanW »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #22 Gepost op: 6-01-2019, 03:35:09 »
Mooie graphics. ::ok:: Op dat vlak zal het er bij mij altijd iets slordiger uit zien. ;D

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #23 Gepost op: 6-01-2019, 07:53:10 »
Als ik dat overzicht hierboven bekijkt waren er dus eigenlijk gewoon 3 groepjes, die ieder naar twee locaties moesten.

Ik heb even geen idee tot hoe ver die porto's ontvangst hebben, maar dat betekenen dat de persoon met de klok eigenlijk gewoon in het midden van het gebied zou moeten blijven fietsen (liefst ergens rondjes op een of ander plein ofzo)

Wit is ook een kleur!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #24 Gepost op: 6-01-2019, 09:41:52 »
Wat is er vaag aan de opdracht dat kandidaat x, kandidaat y en kandidaat z om 11:15 een envelop op moeten halen bij een bepaalde kerk?

Als je het zo stelt niks, maar de meldingen kwamen apart waardoor je het ook verkeerd kon interpreteren, wat gebeurde. (Leuk juist natuurlijk want anders was de opdracht misschien weer veel te simpel geweest.)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #25 Gepost op: 6-01-2019, 09:47:07 »
Merel bleef de hele tijd bij de klok, Evelien. Dit is een goede plek om te mollen. Door de klok tot stilstand te brengen raakt de tijd in de war en wordt de opdracht onmogelijk. Je kan ook om 11:15 11:20 het porto verkeer storen zodat de kandidaten niet op de juiste tijd bij de kerk zijn. En merel zelf was ook geen seconde bezig om naar haar kerk te gaan.  Ze fietste voor Evelien toen ze tegen het verkeer in fietsten. Toeval? Of een poging de klok te stoppen.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #26 Gepost op: 6-01-2019, 09:54:17 »
ieder jaar nog zo geweest met die portofoons dat er goed gemold wordt in zo'n opdracht

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Waterrat

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #27 Gepost op: 6-01-2019, 10:54:50 »
Ik heb sinds gisteren een account, eerder was ik vooral een meelezer.

Ik ga nu (ook) eerst alles rustig nalezen, het enige wat ik op dit moment kan zeggen is : dat ik jullie een compliment wil maken wat betreft de mooie schema’s die  jullie altijd maken!  ::ok:: ::ok::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #28 Gepost op: 6-01-2019, 11:23:02 »
De enige die ik aanwijzingen van de schermpjes hoorde doorgeven was Robert, die riep in elk geval twee keer een aanwijzing door (o.a. die van Evi).

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #29 Gepost op: 6-01-2019, 11:30:28 »
Misschien is dit nuttig. Het was wat zoekwerk maar als er fouten in zitten hoor ik het graag. Dit is mijn eerste post dus als de afbeelding niet zichtbaar is heb ik iets niet helemaal goed gedaan met het forum.


Als je het zo ziet, hadden ze dus alleen naar de verste kerk hoeven gaan en daarna terugfietsen. Pas bij de voorlaatste splitsen en dan allemaal terug naar het begin. Is het niet ook raar om de drukke hoofdweg te pakken, daar kun je natuurlijk niet met 10 man achter elkaar fietsen.

Als mol zou ik: 1. Zo snel mogelijk de drukte in willen 2. Zorgen dat niemand de schermen goed in de gaten kan houden 3. De tijd laten verspringen

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #30 Gepost op: 6-01-2019, 11:53:56 »
Als je het zo ziet, hadden ze dus alleen naar de verste kerk hoeven gaan en daarna terugfietsen. Pas bij de voorlaatste splitsen en dan allemaal terug naar het begin. Is het niet ook raar om de drukke hoofdweg te pakken, daar kun je natuurlijk niet met 10 man achter elkaar fietsen.

Daar komt het inderdaad op neer. Al is het zonder kaart en kennis van het stadje natuurlijk een pak moeilijker.

Alles liep eigenlijk in het 100 toen Evi met nog 8 minuten te gaan er vandoor ging en niet Merel en Jamie maar wel Sarah er achter ging. Zoals wel vaker hadden de meesten pas door wat ze moesten doen als de opdracht er bijna op zat.

Offline kevinnec20

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #31 Gepost op: 6-01-2019, 13:10:49 »
evelien had de positie voor de mol
« Laatst bewerkt op: 6-01-2019, 14:21:21 door kevinnec20 »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #32 Gepost op: 6-01-2019, 13:26:31 »
Allereerst complimenten aan Hulpmol en Wim voor de schema's!

Hoe zo iets eenvoudigs als deze opdracht toch zo moeilijk (gemaakt) kan worden.
Het viel niet zo erg op maar naar mijn idee was Evelien (expres?) niet erg goed bezig. Wel subtiel. Vind Jamie, met zijn geroep overal doorheen, ook iemand om extra op te gaan letten.
Het was natuurlijk de eerste aflevering en de kandidaten waren ook best wel zenuwachtig. Weinig van te zeggen op dit moment.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #33 Gepost op: 6-01-2019, 13:52:59 »
evelien had de positie om te kunnen mollen
Merel, in de buurt van Evelien, ook.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #34 Gepost op: 6-01-2019, 14:11:19 »
evelien had de positie om te kunnen mollen
Zij zagen toch elk schermpje omdat ze achteraan reden? Ik snap echt niet hoe het kan dat er zoveel schermen gemist zijn.
Wie was de persoon die altijd wou dat er traag werd gereden?
#teamamaimiljaarde

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #35 Gepost op: 6-01-2019, 14:12:06 »
Chaotische opdracht. Wat mij meteen opviel is dat Evelien, die tijd in de gaten moest houden, gelijk wist dat het om 11:00 UUR ging en niet om 11:00 MINUTEN. Ik dacht namelijk gelijk aan minuten omdat het in dit formaat altijd gaat over minuten.
Dat viel me ook op, moest zelfs lachen dat ze uren zei ipv minuten. Maar ik heb toch altijd het idee dat zij wat meer info over de opdracht krijgen dan ze in de montage laten geloven.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #36 Gepost op: 6-01-2019, 14:13:39 »
Dat viel me ook op, moest zelfs lachen dat ze uren zei ipv minuten. Maar ik heb toch altijd het idee dat zij wat meer info over de opdracht krijgen dan ze in de montage laten geloven.

Bovendien weten zij ter plekke wel dat het op dat moment rond 11 uur is. Dat maakt het door de context ook wat makkelijker.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #37 Gepost op: 6-01-2019, 14:21:32 »
De twee uiteinden (Carmen en La Chinca) liggen op 1 km fietsafstand van elkaar en daar rijden de kandidaten op elk beeld altijd tussen. Zelfs als ze op hun slakkentempo 12 km/u fietsen hebben ze dus nooit meer dan 5 minuten nodig om ieder punt te bereiken.
Dit bevestigd het idee dat ik al had dat ze rustig met zn allen langs alle punten hadden kunnen rijden en dan hadden ze makkelijk al het geld gehad. Degene die hier verdacht zijn, zijn dus Sinan, Evelien(?), Evi en Sarah voor het (passief) opsplitsen van de groep

Offline molsprdr

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #38 Gepost op: 6-01-2019, 14:22:40 »
Bovendien weten zij ter plekke wel dat het op dat moment rond 11 uur is. Dat maakt het door de context ook wat makkelijker.

Als de klok op 11:00 blijft staan, ga je er ook vanuit dat het om het tijdstip gaat. Anders zou de klok per seconde aftellen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #39 Gepost op: 6-01-2019, 14:30:02 »
We zijn er dus uit dat het ontzettend logisch was dat Evelien het onmiddellijk over 11 uur had en dat daar niet noodzakelijk voorkennis achter zit. ;D

Dit bevestigd het idee dat ik al had dat ze rustig met zn allen langs alle punten hadden kunnen rijden en dan hadden ze makkelijk al het geld gehad. Degene die hier verdacht zijn, zijn dus Sinan, Evelien(?), Evi en Sarah voor het (passief) opsplitsen van de groep

Dat hadden ze kunnen doen, maar het is voor ons achteraf natuurlijk makkelijk praten. Als je daar in die opdracht zit weet je niet waar alles is, hoe snel de opdrachten elkaar zullen opvolgen en dat je altijd met 2 andere kandidaten naar een locatie moet.

Als ik even de aanname maak dat ieder van de 9 normale fietsen 2 berichten toonde en dat de formatie (op Evi en Sarah na) nooit werd aangepast, dan heeft Robčrt zijn 2 boodschappen correct afgelezen van Nikkie haar fiets en ze ook goed doorgegeven. Hij heeft dus het maximale gedaan waarvoor hij verantwoordelijk was, want hem werd nooit verteld waar hij naartoe moest.

De andere 9 kandidaten hebben allemaal bijgedragen tot het 'mislukken' van deze opdracht.