Auteur Topic: [Kandidaat] Sinan Can is niet de Mol!  (gelezen 93406 keer)

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #440 Gepost op: 17-02-2019, 05:48:30 »
Sinan vindt als eerste geld tussen de bananen terwijl er niemand in de buurt staat. Lijkt me onnodig voor een mol

Er is aangegeven dat er geld in zit, dus ze zouden sowieso kijken, dus maakt het niets uit dat hij dat deed indien mol, hij lijkt opeens een kandidaat die geld verdient, werkelijk niemand van de groep verdenkt hem.

Sinan leidde hen af van de oranje, zei eerst de groene!  Niels kwam er op tijd achter dat de oranje zakken met geld niet waren meegenomen door Merel en Sarah, en bracht samen met Jamie de 1000 euro binnen. Tijdens de opdracht waar hij 1000 kon wegspelen pakte hij jokers, en Sinan - 1000, Sarah ook maar die nam het kleinst mogelijke risico om geld te verspelen met 1 joker.

Sinan had zich fysiek goed kunnen inzetten bij de proef met de bananen, hij heeft zoveel meer kracht dan Merel en Sarah, en geen enkele reden niks te doen. Maar toch doet hij niks, geeft een verkeerde focus mee, en weerhoudt Merel ervan nog eens te kijken of er meer geld in zat.

Hij bespeelt hen op een specifieke manier, bv wil niet de doos met 300, maar 2 van 150, en gaat het dan omdraaien door te zeggen, wat maakt het uit, 300 is 300, hoe het samengesteld is doet er niet toe.
Terwijl hij zelf degene is die de 300 in een andere samenstelling wil, waardoor er weer dozen heen en weer moeten. Hij zegt het ook heel gebiedend, en daarna raakt iedereen in de war, hij doet dat steeds zo en staat daarna weer gebroederlijk te lachen, ik mag dat wel.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 05:50:59 door Cosma »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #441 Gepost op: 17-02-2019, 06:29:29 »
Er is aangegeven dat er geld in zit, dus ze zouden sowieso kijken, dus maakt het niets uit dat hij dat deed indien mol, hij lijkt opeens een kandidaat die geld verdient, werkelijk niemand van de groep verdenkt hem.

Sinan leidde hen af van de oranje, zei eerst de groene!  Niels kwam er op tijd achter dat de oranje zakken met geld niet waren meegenomen door Merel en Sarah, en bracht samen met Jamie de 1000 euro binnen. Tijdens de opdracht waar hij 1000 kon wegspelen pakte hij jokers, en Sinan - 1000, Sarah ook maar die nam het kleinst mogelijke risico om geld te verspelen met 1 joker.

Sinan had zich fysiek goed kunnen inzetten bij de proef met de bananen, hij heeft zoveel meer kracht dan Merel en Sarah, en geen enkele reden niks te doen. Maar toch doet hij niks, geeft een verkeerde focus mee, en weerhoudt Merel ervan nog eens te kijken of er meer geld in zat.

Hij bespeelt hen op een specifieke manier, bv wil niet de doos met 300, maar 2 van 150, en gaat het dan omdraaien door te zeggen, wat maakt het uit, 300 is 300, hoe het samengesteld is doet er niet toe.
Terwijl hij zelf degene is die de 300 in een andere samenstelling wil, waardoor er weer dozen heen en weer moeten. Hij zegt het ook heel gebiedend, en daarna raakt iedereen in de war, hij doet dat steeds zo en staat daarna weer gebroederlijk te lachen, ik mag dat wel.

Hij zegt tegen Merel dat het mogelijk is dat er geen buisje hangt maar komt wel helpen kijken. Hij probeert haar sowieso hier en daar te troosten. Denk eigenlijk dat hij gewoon heel lief is.

Twee keer 150 waren het dichtst bij hem in de buurt en hij had gelijk dat het er niet toe doet hoe het samen gesteld is. Vond het eerder logisch en kandidaats overkomen eigenlijk.

Ik denk toch dat hij een erg observerende kandidaat is (en goed zit op Niels). Omdat hij vaker helpende opmerkingen heeft. En als mol wel erg weinig zou kunnen en doen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #442 Gepost op: 17-02-2019, 09:12:01 »
Hij zegt het ook heel gebiedend, en daarna raakt iedereen in de war, hij doet dat steeds zo en staat daarna weer gebroederlijk te lachen, ik mag dat wel.

Ik ook. En daarom in weerwil van de Merel tunnelaars en de Sinan criticasters (als Sinan de mol is hebben we de saaiste/minst actieve mol ooit...) ga ik meer en meer in Sinan geloven als optie.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #443 Gepost op: 17-02-2019, 09:48:29 »
Hiervoor is er een ander topic. Goed gedaan, verpest het maar weer voor iedereen.

Kater overgehouden van gisteren Belgian Mol?  ;D Staat gewoon in het vlaggetjes topic van vorige week. Een van de theorieën is een afvallerstheorie. Ik geloof er niet zo in, vooral omdat er nog 34 andere theorieën zijn

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #444 Gepost op: 17-02-2019, 09:59:46 »
Volgens mij heeft Sinan gister laten blijken dat hij op Nilson zit als mol, als hij het niet zelf is. Gevalletje Frits Sissing ?

Het vertrek van Jamie geeft heel andere kijk op waarom veel nu bij hem weg bleven en Nilson juist in de buurt bleef.

Ook opvallend nu, Merel en Sinan blijven vaak weg bij Nilson, blijven ze uit de buurt om maar niet uit stralen dat ze op hem zitten of is het Nilson juist niet, terwijl Rik Paul en Jamie juist wel in de buurt van Nilson blijven en die zijn nu weg.

Nilson: Geeft joker weg. Zeker van zijn zaak of de mol.

Sarah: Vaag, mol gedrag.

Merel: Eigenlijk te goed.

Hier uit zou ik nu bijna gaan zeggen dat Nilson of Sinan de mol is en de ander de winnaar en Merel de verliezer. Sarah naar huis. Daarbij is het wel opvallend dat Jamie juist zegt op Nilson of Sinan te zitten.

Maar wat als Nilson niet de mol, omdat Sinan zelf is of juist volgende week gaat. Merel de mol, Sarah de winnaar en Nilson de verliezer.

Voor volgende week waarschijnlijk Merel de mol, Sinan de winnaar en Nilson de verliezer.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 10:16:56 door Pierce_Brosnan »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #445 Gepost op: 17-02-2019, 10:15:37 »
Kater overgehouden van gisteren Belgian Mol?  ;D Staat gewoon in het vlaggetjes topic van vorige week. Een van de theorieën is een afvallerstheorie. Ik geloof er niet zo in, vooral omdat er nog 34 andere theorieën zijn

Ik neem mijn woorden terug. Ik dacht dat ze refereerde naar de spoiler topic (die ik trouwens niet bekijk). Mijn oprechte excuses, ik was nog niet goed wakker.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #446 Gepost op: 17-02-2019, 10:26:43 »
Niels kwam er op tijd achter dat de oranje zakken met geld niet waren meegenomen door Merel en Sarah, en bracht samen met Jamie de 1000 euro binnen.

Off topic, maar ik zet zulke dingen graag recht: Die 2 zakken zijn niet meer tot aan het oranje kamp geraakt uiteindelijk, want de tijd stopt.

Rick Paul heeft aan het begin 6 oranje trossen naar het oranje kamp gebracht van de 7 die binnen waren gebracht. Dus Rick Paul verdient de meeste credits voor die €1000 en niet Niels en Jamie omdat ze blauwe, groene en gele trossen aan het slepen waren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #447 Gepost op: 17-02-2019, 12:23:04 »
Wat die zipline aangaat: ik weet niet of die 100kg slaat op deze zipline, (dan heb ik niks gezegd), maar als je even googled kom je allerlei gewichten tegen. Er zijn inderdaad ziplines voor maximaal 100 kg, maar ook voor 120 en zelfs 130 kilo... en ook voor minder dan 100 kilo.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #448 Gepost op: 17-02-2019, 12:31:20 »
Volgens Amethijst, hij heeft het opgezocht, is daar 100 kilo het max.
Mogelijk mocht Sinan daarom ook niet abseilen. Maar dat staat nog niet vast.
De regie heeft dat geweten. Misschien is Niels daarom ook niet gegaan dacht ik later om de zaak in evenwicht te houden. 2 aan 2 in de groepjes.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #449 Gepost op: 17-02-2019, 12:33:13 »
Als ik naar acties en hints kijk neig ik naar Sarah maar door bepaalde info verwacht ik die toch ook als afvaller voor de finale.

Over welke info heb je het?  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #450 Gepost op: 17-02-2019, 12:34:25 »
Volgens Amethijst, hij heeft het opgezocht

Voor de goeie orde. Amethyst is een zij  :)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #451 Gepost op: 17-02-2019, 12:55:34 »
Wat die zipline aangaat: ik weet niet of die 100kg slaat op deze zipline, (dan heb ik niks gezegd), maar als je even googled kom je allerlei gewichten tegen. Er zijn inderdaad ziplines voor maximaal 100 kg, maar ook voor 120 en zelfs 130 kilo... en ook voor minder dan 100 kilo.

Inderdaad, het verschilt per installatie, net als bij het abseilen. Overigens zegt Sinan in een biecht zelf dat hij bang is en geen thrill seeker, dus dan is een smoes natuurlijk snel verzonnen.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #452 Gepost op: 17-02-2019, 14:18:18 »
Off topic, maar ik zet zulke dingen graag recht: Die 2 zakken zijn niet meer tot aan het oranje kamp geraakt uiteindelijk, want de tijd stopt.

Rick Paul heeft aan het begin 6 oranje trossen naar het oranje kamp gebracht van de 7 die binnen waren gebracht. Dus Rick Paul verdient de meeste credits voor die €1000 en niet Niels en Jamie omdat ze blauwe, groene en gele trossen aan het slepen waren.

OK thanks.
Misschien heb ik het verkeerd gehoord (ik ga het nog even terugkijken) maar ik meen dat Sinan tegen Jamie en Niels zei dat ze eerst de groene zakken moesten doen? Daaruit volgt dan kleurtechnisch blauw en geel. Het is een psychologisch spel.

Maar de credits voor de oranje zakken naar Paul is een goede correctie, ik heb wel gezien dat Niels ontdekte en boos was dat Merel en Sarah de twee oranje zakken niet hadden meegenomen, en hij dat alsnog wilde doen.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 14:25:05 door Cosma »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #453 Gepost op: 17-02-2019, 14:24:17 »

Twee keer 150 waren het dichtst bij hem in de buurt en hij had gelijk dat het er niet toe doet hoe het samen gesteld is. Vond het eerder logisch en kandidaats overkomen eigenlijk.

Ik ga dat terug kijken, die 300 was naar hem onderweg had ik het idee.
Tuurlijk heeft hij gelijk dat de samenstelling er niet toe doet, dat vond ik het aparte, wanneer je een andere samenstelling wilt en dan juist dat argument tegen anderen gebruikt, dan haal je mensen uit balans. Ik heb steeds het idee dat hij op die manier onnodig verwarring schept.

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #454 Gepost op: 17-02-2019, 16:12:58 »
Zou die 300 die we zien in het begin van de reeks op een joker iets te maken hebben met de 300 van de kisten van Sinan?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #455 Gepost op: 17-02-2019, 16:14:54 »
Zou die 300 die we zien in het begin van de reeks op een joker iets te maken hebben met de 300 van de kisten van Sinan?

Of met Merel

Dat was haar startbedrag.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #456 Gepost op: 17-02-2019, 16:19:08 »
Of met Sarah.

Sarah heeft Griekse roots en '300' is een film over de slag bij Thermopylae tussen de Spartanen en de Perzen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #457 Gepost op: 17-02-2019, 16:19:36 »
Of met Sarah.

Sarah heeft Griekse roots en '300' is een film over de slag bij Thermopylae tussen de Spartanen en de Perzen.
::rofl::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #458 Gepost op: 17-02-2019, 16:53:46 »
Of met Sarah.

Sarah heeft Griekse roots en '300' is een film over de slag bij Thermopylae tussen de Spartanen en de Perzen.

::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #459 Gepost op: 17-02-2019, 17:49:26 »
Disclaimer: ik ben me ervan bewust dat het onderstaande overzicht op verschillende manieren geďnterpreteerd kan worden, en dat anderen e.e.a. misschien juist als onmols zullen zien. Ook zal men hier op andere, onmolse acties wijzen op basis waarvan Sinan waarschijnlijk niet de mol is. Helemaal prima, dat verwacht ik ook. Ik probeer slechts de perceptie weg te nemen dat Sinan 7 afleveringen lang helemaal niets (laat staan iets mols) heeft gedaan. Mijn pleidooi voor Sinan als mol, bijgewerkt t/m aflevering 6 (7 moet ik nog terugkijken):

[DEEL 1]

1.1 – Over bruggen: Is de enige die wat zenuwachtig aan zijn hoofd krabt na de mededeling van Rik dat er vrijstellingen te verdienen zijn.
1.2 – In zicht: Vindt al snel zijn danspartner, maar loopt dan bij haar weg. Merel gebaart naar hem wat hij aan het doen is, want hij had zijn dame toch al gevonden? Hij parkeert zichzelf vervolgens zo ver uit beeld dat hij de enige is die op het afsluitende overzichtsshot ontbreekt. Zijn danspartner staat inmiddels naast een andere man en staat erbij alsof ze al een tijdje niets staat te doen. Hij is de enige die zijn dans bij lange na niet afmaakt.
1.3 -  Rondje om de kerk: Fietst voorop; fietst te hard; fietst tegen het verkeer in en neemt daarbij anderen op sleeptouw; roept dat er iemand mee moet met Evi, waardoor de verkeerde kandidaat meegaat en er dus op twee plekken geen geld opgehaald kan worden.

2.1 - Ver tellen: Slentert als enige traag van ton naar ton terwijl de rest rent; brengt anderen in verwarring bij de vraag over talen.
2.2 - Uit stralen: Gaat als eerste het laserlabyrint in en is in de gelegenheid om geld te verduisteren / verplaatsen; gaat af en verdient geen geld.
2.3 - Wacht kamer: Pakt geen (min)geld, maar een joker en maakt die als eerste open, waar de rest bij is. Mogelijk zo afgesproken i.v.m. zo spoedig mogelijke introductie nieuw spelelement. Gaat pas voor die joker op het laatst mogelijke moment, mogelijk om te checken of er genoeg anderen bleven zitten voor mingeld. Kon daardoor ongestraft Evelien meevragen aangezien de kans dat zij ook zou meegaan gering was en zij sowieso geen plusgeld in de pot zou brengen.

3.1 - Vlag uithangen: Geeft wasknijpers aan zodat was sneller opgehangen kan worden. Dat gaat immers een stuk vlotter dan wanneer iedereen zelf een hand met wasknijpers en een hand met was mee moet sjouwen (knijpers neerleggen, twee knijpers pakken, was ophangen, knijpers erop, rest van de knijpers weer oprapen). Draagt daarmee bij aan het snel volhangen van de lijnen.
3.2 – Stapelgek: Geeft meteen aan dat Niels de joker moet krijgen als die zijn suggestie doet voor wie 'm moet krijgen. Pot is toch zeer matig gevuld én de opdracht heeft een even aantal kandidaten nodig. Tijdens het jengaduel tussen Merel en Evelien bouwt hij op de achtergrond een constructie met drie cijfers 2 naast elkaar en onder elke 2 een mollogo. Op tijdstip 2:22 van die aflevering zien we de still van Sinan in de leader met zijn naam erbij.
3.3 -  Op treden: Stuurt Robčrt weg bij laatste paal die ze nog nodig hebben én de enige paal die er nog uit kan; vertraagt door niet te reageren op herhaalde hulpverzoeken; beweert vervolgens dat ze moeten wachten omdat de blokken niet passen terwijl dat wel degelijk het geval is; loopt direct weg bij het blok dat hij hielp sjouwen als Robčrt roept; blok blokkeert vervolgens de doorgang; versjouwde blokken die van bovenaf in beeld worden gebracht vormen zijn initialen (C en S).

4.1 - Min of meer: Bevrijdt de anderen z.s.m. en spoort hen aan om z.s.m. terug te varen naar de finish, wat hen weinig geld oplevert. Beweert achteraf dat ze opdracht niet goed begrepen hadden.
4.2 – Serenade: Gaat op het verkeerde balkon staan en beweert stellig dat hij goed staat. Wordt echter door anderen gecorrigeerd. Vindt daarna wel heel snel en als eerste het juiste balkon; geeft vervolgens anderen (met name Robčrt, de traagste kandidaat) vage en slechte aanwijzingen; verdwijnt tijdens het fast forwarddeel heel lang uit beeld, terwijl anderen weer snel op een ander balkon verschijnen; biecht tijdens de opdracht "Zat er iemand bij die het rustiger aan deed? Of expres even iets te lang bleef hangen in een kamer waar hij niks te zoeken heeft?" Ja, Sinan zelf blijkbaar. #watdoetsinan > een dutje in de hotelkamer. Beschuldigt anderen na de opdracht op niet mis te verstane wijze van sabotage.
4.3 – Koffiepedia: Maakt een tikfout, maar dit wordt verbeterd door Niels; staat vervolgens toe dat Niels zelf een tikfout maakt door hem niet te verbeteren en wrijft het er nog even in door op beschuldigende toon te zeggen "Ja, dat klopt dus niet"; spoort bij de volgende tablet Rick Paul aan om het verkeerde antwoord door Evelien te laten invoeren.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison