Auteur Topic: [Kandidaat] Sinan Can is niet de Mol!  (gelezen 92909 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #460 Gepost op: 17-02-2019, 17:49:39 »
[DEEL 2]

5.1 – Straatbeeld: Zit in het enige groepje van drie, waarin niemand de kans krijgt om te mollen. Jamie en Niels houden het tempo hoog. Alle foto’s worden gevonden; de mol was in deze opdracht niet succesvol.
5.2 – Parkeergeld: Staat net als bijna alle kandidaten op een positie waar nauwelijks te mollen valt; geeft wél een fout antwoord op de enige vraag die hem gesteld wordt: Niels: "Geldla? Is dat een goeie…" Sinan: "Geldla kan, ja." Het woord 'geldla' kon helemaal niet gemaakt worden; Merel wil van Niels weten wat Sinan doet tijdens de opdracht. Vertrouwt ze hem niet? Ze vraagt niet naar Robčrt.
5.3 - Sleutelhanger: Doet naar eigen zeggen niet mee vanwege mogelijke gezondheidsrisico's en heeft daardoor geen zichtbare invloed op het resultaat.

6.1 – Steentje bijdragen: Staat met Merel, Rick Paul en Sarah eerst bij de vingerafdruk. Omdat ze die te moeilijk vinden, gaan ze eerst op zoek naar een andere opdracht. We zien RP, Merel en Sarah naar buiten lopen en pas enkele tellen later Sinan er op een drafje achteraan gaan. Heeft hij een steen weggenomen?  Zegt bij de wals meteen dat dit ‘zijn’ opdracht is. Wil het alleen doen, maar krijgt Sarah als toezichthouder toegewezen, die hem op deskundige wijze door het doolhof leidt. Komt daarna bij de 9 verschillen van Merel en RP. Zegt na een snelle blik en twee tellen al tegen RP dat ze de opdracht goed hebben uitgevoerd en rent weg. Helpt daarna bij de vingerafdruk, die niet blijkt te kloppen.
6.2 – Links/rechts: Doet alles goed, maar komt met twee keer het laagst mogelijke bedrag bij Rik. Maakt na ronde 1 RP verdacht door tegen Merel te zeggen dat ze zijn porto moet checken, die het gewoon blijkt te doen.
6.3 – Reddingslijn: Gaat in navolging van Niels niet met de zipline met de vage motivatie dat dat ‘een brug te ver’ is en hij ‘het niet ziet zitten’.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #461 Gepost op: 17-02-2019, 18:36:50 »
Mooi overzicht, Blip.

Ik hoop zo dat Sinan het is. Ik denk ook dat er dan meer te lachen valt tijdens de liveuitzending.


Voor de goeie orde. Amethyst is een zij  :)
Dank je, FS.

Volgens Amethijst, hij heeft het opgezocht, is daar 100 kilo het max.
Volgens mij heb ik dat niet opgezocht. Ik had het idd niet duidelijk opgeschreven, maar dat was een andere zip-line (bij Medellin)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #462 Gepost op: 17-02-2019, 20:59:11 »
Mooi gedaan Blip!!

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #463 Gepost op: 17-02-2019, 22:56:51 »

Sinan is de mol, dat kan niet meer missen!
Zijn gele laarzen in de opdracht met bananen verraden hem als mol.

Topic met uitleg:
https://www.wieisdemol.com/forum/2019/?topic=67317.msg2178323#msg2178323
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 23:05:24 door mastermol »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #464 Gepost op: 18-02-2019, 00:14:27 »
Of met Sarah.

Sarah heeft Griekse roots en '300' is een film over de slag bij Thermopylae tussen de Spartanen en de Perzen.

Maar de Perzen werden later weer verslagen door Djengish Khan die weer de betoveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroverovergrootvader van Sinan Can is. Sinan nu weer de overwinnaar?

 ;D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #465 Gepost op: 18-02-2019, 00:16:00 »
Maar de Perzen werden later weer verslagen door Djengish Khan die weer de betoveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroveroverovergrootvader van Sinan Can is. Sinan nu weer de overwinnaar?

 ;D

Sarah Mol en Sinan winnaar. Klinkt ok. ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #466 Gepost op: 18-02-2019, 00:38:16 »
Voor mij is Sinan de mol op basis van zijn eenvoudige molacties. (Zie aflevering 7 topics).
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 00:44:28 door foxhunter »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #467 Gepost op: 18-02-2019, 13:02:53 »
5.3 - Sleutelhanger: Doet naar eigen zeggen niet mee vanwege mogelijke gezondheidsrisico's en heeft daardoor geen zichtbare invloed op het resultaat.
Juist door niet ab te seilen heeft hij mijns inziens een grote invloed op het resultaat. In een groep van 3 valt nog wel wat te mollen of te nepmollen. Maar in een groep van 2 (die doordat hij niet naar beneden gaat is ontstaan) is niet of nauwelijks te mollen. Ze wisten beiden precies welke sleutelhangers men had, en welke van Sinan was. Daardoor kon dit bijna niet mis gaan. Had Sinan wel naar beneden gegaan had hij van tevoren kunnen zorgen dat de dames zijn sleutelhanger niet echt goed hadden kunnen zien en zo dus een makkelijke kans gehad de opdracht te verknoeien. Ergo: zeer onmols dus!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #468 Gepost op: 18-02-2019, 13:34:42 »
Juist door niet ab te seilen heeft hij mijns inziens een grote invloed op het resultaat. In een groep van 3 valt nog wel wat te mollen of te nepmollen. Maar in een groep van 2 (die doordat hij niet naar beneden gaat is ontstaan) is niet of nauwelijks te mollen. Ze wisten beiden precies welke sleutelhangers men had, en welke van Sinan was. Daardoor kon dit bijna niet mis gaan. Had Sinan wel naar beneden gegaan had hij van tevoren kunnen zorgen dat de dames zijn sleutelhanger niet echt goed hadden kunnen zien en zo dus een makkelijke kans gehad de opdracht te verknoeien. Ergo: zeer onmols dus!

En zo zijn er nog vijf ŕ zes gelijkaardige situaties (zie mijn post enkele pagina's terug). Bij de bananenstations doet hij weer niets en bij het kokosnoten werpen staat hij ook op een weinig betekenisvolle positie. Dan zitten we eigenlijk al aan acht. 

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #469 Gepost op: 18-02-2019, 17:45:10 »
Ik begrijp die antipathie tegen Sinan niet zo. Dat afvallers in de montage vele malen verdachter in beeld komen is toch niets nieuws? Misschien zou men zich eens af moeten vragen waarom Sinan, nadat het in Moltalk al gebeurde, nu ook in het programma zelf belachelijk wordt gemaakt. Niels op de plantage: "Sinan bleef achter. Maar goed, dat zijn we inmiddels van hem gewend." Sarah in de trailer van volgende week: "Jongens, een historisch moment in Wie is de Mol. Sinan heeft gerend!"

Dan mag men hopen dat Sinan als laatste afvalt, want een finalist die niet de mol is in de montage zó onverdacht maken lijkt me niet heel erg logisch als productie zijnde. Dan wil je dat iedere finalist als potentiële mol wordt gezien. Dat Sinan nu zo actief als hopeloze stuntel wordt afgeschilderd geeft alleen maar meer aanleiding om in deze tunnel te blijven.

Sinan heeft overigens al gerend, o.a. in Straatbeeld. De opmerking van Sarah moet blijkbaar een retorisch doel dienen.

Niels valt straks steil achterover als hij ziet waarom Sinan niet met hem en Jamie meeging in de bananenplantages. Sinan stuurt ze weg met de gele zakken. Hij blijft met zijn gele laarzen achter en heeft tijd om de koker uit de oranje trossen te vissen. Bedankt Niels  ::pinokkio::

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #470 Gepost op: 18-02-2019, 20:19:13 »
https://youtu.be/embZpOjqjX8.
De keuzes van Sinan bij de testen.

Offline brigje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #471 Gepost op: 18-02-2019, 21:58:28 »
En hoe leuk zou het zijn als Sinan in de balkonopdracht een kaartje heeft gewisseld zodat het sowieso niet meer goed kon komen. Dan had hij ook alle tijd om rustig op de goede plek een stoeltje erbij te pakken. Heb Sinan vanaf het begin in mijn verdachtenlijstje gehad. Helaas Evi ook...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #472 Gepost op: 19-02-2019, 14:15:52 »
https://youtu.be/embZpOjqjX8.
De keuzes van Sinan bij de testen.

Zijn onverwachte switch van 'het is een dame' naar 'Jamie of Niels' is niet zo heel vreemd. Uit het extra beeld materiaal blijkt dat hij wel een goed idee had hoe Robert de test had ingevuld, dus hij zal daaruit zijn conclusies hebben genomen.

Offline mol-fan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #473 Gepost op: 19-02-2019, 16:48:56 »
Ik reageer eigenlijk nooit... lees wel regelmatig geďnteresseerd mee.
Er komt regelmatig langs dat Sinans actie om niet mee te doen met abseilen erg onmols is... Maar zou het ook zo kunnen zijn dat toen hij in zijn uppie beneden stond hij geld uit de kistjes heeft gehaald????? Een mol zal de code toch weten??

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #474 Gepost op: 19-02-2019, 16:55:37 »
Ik reageer eigenlijk nooit... lees wel regelmatig geďnteresseerd mee.
Er komt regelmatig langs dat Sinans actie om niet mee te doen met abseilen erg onmols is... Maar zou het ook zo kunnen zijn dat toen hij in zijn uppie beneden stond hij geld uit de kistjes heeft gehaald????? Een mol zal de code toch weten??

Als dat het enige was. Maar het punt is meer dat hij NOOIT een goeie molpositie inneemt en daar ook geen moeite voor lijkt te doen. Hij heeft bijna nooit invloed ergens op.
Dus niet alleen het ziplinen etc maar ook bijv bij de opdrachten “lingo” deed hij ook letterlijk niks. Niks goeds en niks slechts. Niet meedenken.. geen sturing geven (dus stuurt ook niks de verkeerde kant op) en staat dus ook niet op posities waar hij dat zou kunnen doen.
Daarom stappen de meesten van hem af

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #475 Gepost op: 19-02-2019, 17:27:31 »
Als dat het enige was. Maar het punt is meer dat hij NOOIT een goeie molpositie inneemt en daar ook geen moeite voor lijkt te doen. Hij heeft bijna nooit invloed ergens op.
Dus niet alleen het ziplinen etc maar ook bijv bij de opdrachten “lingo” deed hij ook letterlijk niks. Niks goeds en niks slechts. Niet meedenken.. geen sturing geven (dus stuurt ook niks de verkeerde kant op) en staat dus ook niet op posities waar hij dat zou kunnen doen.
Daarom stappen de meesten van hem af
Nou ja helemaal NOOIT dekt naar mijn idee niet helemaal de lading :P want er zijn een aantal plekken waar hij die wel had (vooral in aflevering 4 twee keer). Al is het aanrtal onmolse posities wel iets groter, maar zijn er als hij de mol is vast heel veel dingen die we in afl 10 gaan zien.

1.3: voorop fietsen tempo bepalen de groep op sleeptouw nemen
2.1: schuiven met het blok vooral verbaal verwarring zaaien (al had Niels daar misschien de beste positie als heen-en-weer?)
2.2: bij de lasers als eerste naar binnen en dus mogelijkheid geld te verduisteren?
4.1: met Jamie op de boot kandidaten aansporen snel te ontsnappen uit de kooi
4.2: balkons had elke kandidaat een molpositie (want als kippen zonder kop rondrennen)
4.3: koffiepedia: duidelijke sleutelpositie als vliegende keep bij de laptops

Twijfelachtig mogelijk goede positie voor een mol om te saboteren?
1.1 kisten tillen: er is niet een echte duidelijke sleutelpositie aan te wijzen, behalve de kant met lichte kisten
1.2 dansen: laat partner vinden, gewacht wat de groep deed
2.3 kamers: joker gepakt (is in ieder geval geen geld pakken)
3.1 waslijn: als je beneden staat kun je je steentje bijdragen aan zi goed mogelijk slagen van de opdracht, wat geen geld oplevert (al is de rol van Sinan hier beperkt?)
3.3 op treden, zelfde verhaal als bij het schuiven met het grote blok loopt maar een beetje rond en zaait verwarring?
6.1: steentje bijdragen, betrokken bij een goede opdracht, maar ook nog bij mislukte. Ook hier had iedereen wel een bepaalde mogelijkheid tot saboteren.
6.2: links-rechts in een tuktuk, heel individueel dus genoeg kans op mollen

Daar tegenover staan inderdaad een aantal duidelijke onmolse posities van Sinan:
3.2 jenga, daar ging hij al heel snel mee in de discussie om Niels de joker te gunnen (pot niet leeg)
5.1 foto maken, in de groep die er het langste over deed, maar weinig invloed opdracht zou gewoon slagen
5.2 taxi's geen invloed bij neerleggen letters
5.3 niet abseilen geen invloed
6.3 zipline niet meegedaan (maar geen geld te verdienen dus ach)
7.1 kokosnoten gooien aan het einde staan (weinog invloed, behalve verwarring over 300 en 2x150)
7.3 bananenstation (maar ja, misschien wel een koker verduisterd?)

Maar wat ik ook lastig vind is dat we bijna niet zien hoe groepen worden samengesteld en of Sinan er moeite voor doet ja of nee op een bepaalde plek te komen.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2019, 17:32:58 door MollenvangR-Art »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #476 Gepost op: 19-02-2019, 17:35:57 »

Maar wat ik ook lastig vind is dat we bijna niet zien hoe groepen worden samengesteld en of Sinan er moeite voor doet ja of nee op een bepaalde plek te komen.
Ja super vervelend idd

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #477 Gepost op: 20-02-2019, 03:12:37 »
Sinan als 'luie en zich afzijdig houdende mol' zou ik persoonlijk heel leuk vinden, na Jan vorig jaar die precies het tegenovergestelde was. Maar een consequent doorgevoerde mol-strategie was het niet. In het begin van het seizoen deed hij juist nog erg zijn best. Ging voorop fietsen, en wist zich in afl. 2 al meteen een officiële leiderspositie te verwerven door kritiek te geven op de rommelige aanpak. Mocht daarom ook als eerste van start bij Uitstralen. Daarna zie je een Sinan die het in veel opdrachten allemaal wel gelooft en er wat achteraan hobbelt. Alleen in afl.4 (Min of Meer) zit hij nog een keer in die prachtige positie die hij in het begin zo graag wilde: de leider naar wie in de opdracht geluisterd wordt (met hulp van Jamie). De laatste 3 afleveringen staat hij steeds op matige tot slechte molposities, en is vervallen in het zich afzijdig houdende stereotype dat nu aan zijn broek hangt. Al doet hij af en toe heus nog wel zijn best natuurlijk, en geniet hij duidelijk van de groep (maar wat minder van de opdrachten).
Het komt op mij wat over als mislukte coup poging. Alsof Sinan het zelf ook graag anders had gezien. Dat hij heel rebels dan maar doet of het hem als leider-af allemaal niet zo heel veel meer kan schelen, zou natuurlijk ook een heel knappe (aanpassing van zijn) strategie kunnen zijn.
En dan regent het ook nog eens mogelijke hints naar hem. Degene die me het meest dwars zit is de 222 uit Stapelgek. Daar draagt hij zelf (toevallig??) de bouwstenen voor aan, en is subtiel uitgesponnen door de productie tot iets heel fraais. Tja. Ik denk weer even aan vorig jaar, toen er ook de meest prachtige hints waren naar alleman, en Jan er aan het eind maar bekaaid van af kwam. Je zou bijna geneigd zijn om te zeggen: Sinan komt in de finale, maar is niet de mol.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2019, 03:33:01 door Newbie2 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #478 Gepost op: 20-02-2019, 08:32:35 »
Het komt op mij wat over als mislukte coup poging. Alsof Sinan het zelf ook graag anders had gezien. Dat hij heel rebels dan maar doet of het hem als leider-af allemaal niet zo heel veel meer kan schelen, zou natuurlijk ook een heel knappe (aanpassing van zijn) strategie kunnen zijn.

Een echte couppoging kan ik het niet noemen. Hij gaf rustig milde kritiek en kreeg de leidersrol op initiatief van Evi in zijn schoot geworpen. Leider-af zijn gaat hem volgens mij veel beter af. Zo kan hij als slimme kandidaat alles rustig observeren. Als Sinan het als Mol graag anders had gezien vind ik het raar dat ie het dan maar opgeeft en zich afzijdig houdt. Als Mol wist ie van tevoren dat er twee opdrachten kwamen die hij niet durfde. Dat kan, maar zorg er dan voor dat je die andere opdrachten nog wel wat in de pap te brokkelen hebt. Denk bijvoorbeeld aan "parkeergeld" (inbreng nul) en "steentje bijdragen" (inbreng positief door lekker te walsen = 250 euro maar verder amper bemoeienis).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #479 Gepost op: 20-02-2019, 12:35:07 »
Mocht hij toch de Mol blijken te zijn, dan zou ik dat zwaar frustrerend vinden. Niets doen can(!) echt niet voor een Mol. Dit zou alleen Anne-Marie Jung een plezier doen. Is ze eindelijk van het predikaat 'slechtste Mol allertijden' af.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!