Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 129459 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #440 Gepost op: 3-03-2019, 18:08:16 »
Klopt, maar ik bedoel hoe kunnen we nu nog denken dat hij de mol is.....
Bijvoorbeeld omdat hij in opdracht 9.1 leek te (nep)mollen, maar toch als enige zijn toren af had. Nepmollen verkloten meestal hun eigen deel van de opdracht.

Dat Niels door niemand wordt verdacht maakt het wel heeeeelll erg onwaarschijnlijk idd. Rick ziet dat op z'n zachtst gezegd niet graag. Het is ook nog nooit voorgekomen. Aan de andere kant had Rick het voor het seizoen blijkbaar over een "enorme twist" o.i.d. dus ik snap de Niels-tunnelaars wel.

Voor mij kunnen ze het alle drie nog zijn. :\'(

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #441 Gepost op: 3-03-2019, 18:14:31 »
Aan de andere kant had Rick het voor het seizoen blijkbaar over een "enorme twist" o.i.d. dus ik snap de Niels-tunnelaars wel.


Is dat ergens terug te vinden?

Ik heb namelijk nog geen enorme twist gezien. Niels als mol is de enige enorme twist die ik kan bedenken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #442 Gepost op: 3-03-2019, 18:17:38 »
Is dat ergens terug te vinden?

Ik heb namelijk nog geen enorme twist gezien. Niels als mol is de enige enorme twist die ik kan bedenken.

Gaat dat niet hierover:

Lieve Molloten,
Hier gaan we weer! Zoals gebruikelijk wens ik jullie het aller beste voor het nieuwe jaar en in het bijzonder veel kijk plezier met het nieuwe seizoen van "Wie is de Mol?". Wij hebben (weer) ons best gedaan om een spannend en vooral leuke seizoen voor jullie te maken en ik denk dat we daarin geslaagd zijn; maar dat is aan jullie om te beoordelen. Dit jaar zijn er veel wendingen en onverwachte "twists and turns" in het verhaal en ik denk dat jullie vooral gaan genieten van een ontzettend leuk groep kandidaten.  Hoe dan ook, het is wat het is en wij zijn heel erg blij dat we zulke trouwe fans hebbben. Nogmaals veel plezier! Groet aan iedereen, Rick

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #443 Gepost op: 3-03-2019, 18:18:59 »
Oh ..  ::)

Ok thx  ::ok::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #444 Gepost op: 3-03-2019, 18:19:27 »
Is dat ergens terug te vinden?

Ik heb namelijk nog geen enorme twist gezien. Niels als mol is de enige enorme twist die ik kan bedenken.
Geen idee. Het werd door Saskia gezegd.

https://www.wieisdemol.com/forum/2019/?topic=67332.msg2182672#msg2182672

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #445 Gepost op: 3-03-2019, 18:21:06 »
Geen idee. Het werd door Saskia gezegd.

https://www.wieisdemol.com/forum/2019/?topic=67332.msg2182672#msg2182672

Ja snap ik maar ik hoor t liever uit de bron zelf  ;)

Maar helder Hulpmol. Beetje storm in n glas water  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #446 Gepost op: 3-03-2019, 18:22:23 »
Ja snap ik maar ik hoor t liever uit de bron zelf  ;)

Maar helder Hulpmol. Beetje storm in n glas water  ::rofl::

Ja, achteraf gezien is het weer het standaard verkooppraatje he. Ik ben niet echt van mijn stoel gevallen dit seizoen. ;D

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #447 Gepost op: 3-03-2019, 18:22:52 »
Volgens mij heeft Rick ook in de podcast nog een keer gezegd dat er nog een enorme twist zou aankomen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #448 Gepost op: 3-03-2019, 18:25:47 »
Ik vond een dubbele executie, of een uitgestelde afvalronde (met Nikki) toch best wel een flinke twist.

Maar dat heeft niet echt met Niels te maken. Dus graag weer on topic (tenzij de twist aan Niels te linken is uiteraard ;))

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #449 Gepost op: 3-03-2019, 18:26:08 »
2 rode schermen
executie op hoge gebouwen
ongeldige joker met daaropvolgend executie
jokers met bonus

niet van mijn stoel gevallen maar toch wel op het puntje gezeten.

ow en Nielson die in het Engels zingt  ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #450 Gepost op: 3-03-2019, 18:27:27 »
Ik vond een dubbele executie, of een uitgestelde afvalronde (met Nikki) toch best wel een flinke twist.

Maar dat heeft niet echt met Niels te maken. Dus graag weer on topic (tenzij de twist aan Niels te linken is uiteraard ;))

Het heeft alles met Niels te maken als er nog een enorme twist komt.
Hij kan als enige nog voor een enorme twist zorgen.

Dus geheel on topic  ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #451 Gepost op: 3-03-2019, 18:28:41 »
Ja, achteraf gezien is het weer het standaard verkooppraatje he. Ik ben niet echt van mijn stoel gevallen dit seizoen. ;D
Waarschijnlijk wordt er gedoeld op 2x geen rood scherm en 1x  rode schermen, ongeldig gemaakte joker en jokers met inhoud, RP en Jamie die er op elkaar uit vliegen, executie op de gebouwenen toch geen duidelijkheid, Sinan die in de finale lijkt te komen zonder veel uit te voeren. Dat soort dingen.  ;)

Ik verwacht geen enorme twist meer in dit stadium. Zou wel leuk zijn  ;D
Maar hoe de leaderhint (wat toch echt wel een hint moet zijn na al die moeite) naar Niels zou moeten wijzen ontgaat me bijvoorbeeld.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 18:32:26 door Whiskers »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #452 Gepost op: 3-03-2019, 18:29:47 »
Ja snap ik maar ik hoor t liever uit de bron zelf  ;)

namedroppen kan helpen om een reactie te krijgen.  ;)

Volgens mij heeft Rick ook in de podcast nog een keer gezegd dat er nog een enorme twist zou aankomen.
ik dacht al dat Saskia dat bedoelde, want het lijkt helemaal niet op die quote van Hulpmol hierboven. (Bedankt Hulpmol voor het derailen.  ;D )

Weet je toevallig welke podcast dat was?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #453 Gepost op: 3-03-2019, 18:31:16 »
namedroppen kan helpen om een reactie te krijgen.  ;)


 ::rofl::
Met bron zelf bedoelde ik Rick Mccullough

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #454 Gepost op: 3-03-2019, 18:32:28 »
Die dubbele executie werd hier op voorhand voorspeld. Dan verrast het me niet meer zo dat dat kaartje getrokken wordt en dat er ook effectief 2 mensen uit gaan.

De uitgestelde executie van aflevering 3 is een cliffhanger, maar geen speciale twist. Of ik begrijp het woord verkeerd.

(Bedankt Hulpmol voor het derailen.  ;D )

Graag gedaan. Laat maar weten als ik nog van dienst kan zijn. ::ok::


Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #455 Gepost op: 3-03-2019, 18:40:57 »
Is dat ergens terug te vinden?

Ik heb namelijk nog geen enorme twist gezien. Niels als mol is de enige enorme twist die ik kan bedenken.

Dit is van Ricks instagram 22 oktober 2018

richardkingmccullough
nu al. jubileum in de maak. eerst een top seizoen 19 met veel “twists and turns” uitzenden. en intussen...







Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #456 Gepost op: 3-03-2019, 18:41:44 »
ik dacht al dat Saskia dat bedoelde, want het lijkt helemaal niet op die quote van Hulpmol hierboven. (Bedankt Hulpmol voor het derailen.  ;D )

Weet je toevallig welke podcast dat was?

Als ik het me goed herinner die van de aflevering met de test en executie met de lichten op daken. Toen zei Rick dat er nog een twist zou komen. Maar het kan zijn dat ik me dat niet juist herinner

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #457 Gepost op: 4-03-2019, 01:13:34 »
Tijdens opdracht 2 was hij betrokken bij 4/5 liedjes. Zeker bij het derde nummer maakt hij het Sarah extra moeilijk door op een rare tel te stoppen en vervolgens als een malle op die knop te drukken waardoor het nummer vliegensvlug vooruit sprong. Helaas is deze molactie niet helemaal volbracht (zoals meerdere acties  ::rofl::), want het nummer liep uiteindelijk wel synchroon


Eens hoor (ook met de rest). Voor iemand die in de muziek zit, is het nogal raar om niet te weten hoe een platenspeler werkt, lijkt mij...  ???

Maar: - heeeele grote maar - dat hij echt niet wordt verdacht zit mij niet zo lekker.

Dat hij toch 250 meeneemt bij Wacht Kamer (maar er ook voor zorgt dat de rest blijft zitten, denk ik?), dat hij jokers jat, dat Robèrt zijn gitaar gaat opeten als Niels het is, dat Rick Paul hem vanaf het eerste moment volkomen vertrouwt en dat zelfs Sinan hem niet (meer?) verdenkt, dat Sarah stiekem ook wel verdacht is...

Totaal onwaarschijnlijk allemaal, maar het lijkt erop dat Niels het toch moet zijn denk ik.  ::vergroot:: En dan kan ik ook wel aan het idee wennen dat hij door niemand wordt verdacht. Dan - en met de lage pot- heeft hij het super gedaan als mol!  ::bravo::

De Mereltunnel geloof ik eigenlijk niet, sinds aflevering 2. Teveel momenten dat ze geld heeft binnen gebracht. En ik geloof ook dat ze oprecht in spanning was bij de executies. Plus: ze leek deze aflevering heel hard haar best te doen om Niels te roepen om de boot om te gaan (Niels leek dat straal te negeren) Mocht ze toch de mol zijn, dan zou ze in grote films moeten spelen.  ;)

Blijft Sarah over, maar ook zij heeft (oké, ook naast geldverlies en dat maakt haar verdacht) op veel momenten haar best gedaan. Zeker bij de dj-opdracht was het vooral haar verdienste (bemoeien met de platenspeler van Niels) dat er wat binnen kwam; al hebben ze alledrie wat binnen gebracht (en leek het vooral Niels te zijn die aan het klooien was).

Rationeel zou het beter zijn om over te stappen naar Sarah, maar als ik nadenk over de afleveringen, lijkt Niels toch meer de mol. Maar dit zou toch wel dé plot-twist zijn van WIDM.

Verder: het eindigde toch met de woorden 'Wie is de mol'? Rik heeft het daarvoor niet over een verliezer of winnaar gehad, dacht ik? Als Niels eerst als de winnaar of verliezer wordt onthuld, zou dat prima hebben gekund aangezien niemand hem verdacht. Maar toch hebben ze besloten om dat niet te doen...

Wat ik denk:het meest spectaculair, voor zowel de kijkers als voor de finalisten, zou dan zijn als de mol echt totaal onverwacht blijkt. En: in combinatie met dat gespannen hoofd, zo vlak voor het einde (spanning van de mol?), zou Niels best wel eens als een duveltje uit het doosje kunnen springen....  >:D

Jammer dat ik de echte ontknoping pas later kan zien, maar oei. Dit is spannend hoor. (en ondertussen blijf ik lekker hier zitten)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 01:19:45 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #458 Gepost op: 4-03-2019, 02:44:46 »
Wat ik denk:het meest spectaculair, voor zowel de kijkers als voor de finalisten, zou dan zijn als de mol echt totaal onverwacht blijkt. En: in combinatie met dat gespannen hoofd, zo vlak voor het einde (spanning van de mol?), zou Niels best wel eens als een duveltje uit het doosje kunnen springen....  >:D
Ik kan ook de tweede song van het album van Eddie & The Hot Rods nog niet uit mijn hoofd zitten. He came out of the sky. Die wint toch sterk aan betekenis. Misschien is dit een hint met een knipoog van de makers, die na de opnamen maar mooi in hun maag zaten met een onverdachte mol. ;D

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #459 Gepost op: 4-03-2019, 03:38:34 »
Ik verwacht geen enorme twist meer in dit stadium. Zou wel leuk zijn  ;D
Maar hoe de leaderhint (wat toch echt wel een hint moet zijn na al die moeite) naar Niels zou moeten wijzen ontgaat me bijvoorbeeld.

Heb dit ook in het leader topic geplaatst: Okee, mijn theorie nog wat verder uitgewerkt:
- Het fragment van Niels die de joker open splijt, is het enige fragment wat niet van een opdracht of
  executie is en naar één speler wijst. Niet zichtbaar, we herkennen het aan de kleding.
- Niels wordt voortdurend de joker koning genoemd. Bovendien doet hij iets wat half Nederland niet vindt kunnen, hij verwisseld de joker van Evelien. Niels wordt dus in het programma als in de leader sterk verbonden aan de jokers.
- Dit fragment is bovendien het enige fragment wat nog niet vervangen is.

Duidelijke hint en heel simpel en kort uit te leggen. De beelden zijn vervangen zodat de kijker dat zou merken en meer aandacht aan de leader zou geven, zo kan iedereen vermoeden dat er een hint in zit. Het bouwt dan langzaam op tot aflevering negen. Dan komt de instinker: terwijl iedereen wacht tot er iets ter vervanging van dit laatst overgebleven fragment komt die de hint verklapt, is het al openlijk zichtbaar. "Hadden jullie dat nou niet door, Niels de joker koning is de Mol"

Hier nog een toevoeging: Het zou meteen verklaren waarom hij een joker omwisselt en waarom hij jokers pakt bij de bakjesopdracht en zelf enorm veel aandacht op die opdracht legt alsof hij voorkennis heeft (hij keek hier het hele seizoen al naar uit).

Datzelfde gebeurde overigens bij de laseropdracht. Niels heeft daar al die tijd (terwijl het programma amper van start is) naar uit gekeken. Vervolgens is hij binnen anderhalve minuut 'af' en van alle tien op de meest knullige, onnodige manier. Vervolgens zien hem niet binnen komen. Maar nog opvallender, niemand maakt er een grapje over. Niet na de opdracht, niet later in het seizoen. Terwijl as je zo wild enthousiast bent en zo snel af bent, wordt het vaak gewoon een mime. Dat doet mij al die tijd al denken dat hij niet meteen terug is gegaan maar heeft staan kletsen met de productie en hier en daar geld heeft weggehaald en omgewisseld. Na enige minuten is hij terug gegaan en heeft de deelnemers een algemeen verhaal gegeven waarom hij af is gegaan. Niemand die er naar taalde. Zeker, beter had hij de eerste of tweede kunnen zijn wat betreft mol positie. Than again, Sinan werd naar voren geduwd als eerste, Merel sprong er direct bovenop als tweede en Niels kon moeilijk zeggen dat hij liever als eerste wilde. Positie drie is dan nog prima om veel te kunnen doen. RP komt bv met slechts 50 euro binnen.

Door de onduidelijke beelden van geld denken we dat Merel geld heeft verduisterd maar ik vind het een stuk aannemelijker dat Niels dat heeft gedaan.

« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 03:45:54 door cinner »