Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174070 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #660 Gepost op: 15-02-2019, 09:06:44 »
En die hint in de leader wordt waarschijnlijk pas in de op één na laatste aflevering duidelijk. Dan is het nog net een hint. Een hint in de eerste zoveel aflevering zit er zeker niet meer in. In feite zijn het allemaal puzzeltjes geworden die niet iets onthullen tot het einde. Misschien dat de regie in aflevering negen nog iets uit handen durft te geven.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #661 Gepost op: 15-02-2019, 09:07:16 »
De bril van Niels, daar zou misschien wel eens een 'kruisje van Kim'-hint in kunnen zitten. In opdracht 6.2 kwam die zo in beeld dat ik dat idee kreeg.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #662 Gepost op: 15-02-2019, 12:12:25 »
En dat wordt dan Meer L  ::rofl::

Ja zoiets vermoed ik ook Belgian Mol. Ik merk dat ik het aan de ene kant wel frustrerend vind om niet een zeker gevoel te hebben bij 1 mol (wat ik wel altijd heb gehad), en aan de andere kant maakt dat het ook wel leuk dat het speuren kan blijven bestaan, en er altijd nog een 'zweem van hoop' is dat je verrast wordt.
Ja en Ja, zo zie ik het ook.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #663 Gepost op: 16-02-2019, 05:06:07 »
Sinds wanneer word je breder als je voorover gaat zitten? Mensen hebben een geraamte, we zijn geen kwallen die in allerlei richtingen uitstulpen.
Omdat die persoon misschien iets in zijn handen heeft, bijvoorbeeld een kaart, en dus zijn armen meer naar buiten houdt?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #664 Gepost op: 16-02-2019, 08:02:07 »

Ik merk dat ik het aan de ene kant wel frustrerend vind om niet een zeker gevoel te hebben bij 1 mol (wat ik wel altijd heb gehad), en aan de andere kant maakt dat het ook wel leuk dat het speuren kan blijven bestaan, en er altijd nog een 'zweem van hoop' is dat je verrast wordt.

Ik denk dat niemand echt zeker is momenteel.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #665 Gepost op: 16-02-2019, 10:48:51 »
Omdat die persoon misschien iets in zijn handen heeft, bijvoorbeeld een kaart, en dus zijn armen meer naar buiten houdt?

Dan had je ook wel een stukje van die kaart gezien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #666 Gepost op: 16-02-2019, 16:38:22 »
Dan had je ook wel een stukje van die kaart gezien.
Tuurlijk niet, zo reusachtig is een kaart nou ook weer niet...

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #667 Gepost op: 16-02-2019, 17:15:50 »
Sinan's hintlijst is indrukwekkend. De Jenga-hint vind ik toch wel de sterkste. Het begint al met Nikkie die zegt: "Oh, het is een DeMol, kalm blijven, kalm blijven! Evelien en Merel: "Ik zie hem. Ja, ik zie hem ook". Sinan lijkt tot 2x toe oogcontact te hebben met de zijkant. Later staan er op de plaats van de 222 blokjes opeens 3 DeMol blokjes. Minder sterk vind ik zijn vermeende wijzen naar de foto in Straatbeeld. Ik heb hem in afl. 1 of 2 een nog veel vreemdere strekkende beweging zien maken met zijn hand (kan helaas het moment niet meer terugvinden). Ik houd het erop dat hij af en toe kramp of pijn heeft en zijn vingers wil strekken.

Ik vond er wel nog een paar die ik nog niet gelezen heb.
- In Afl. 1 bij de test is het tafeltje van Sinan gefilmd met 2 poten achter elkaar, als ware het een reusachtige letter M. (Bij geen van de andere tafeltjes is deze camerapositie gekozen, voor zover ik heb kunnen zien).
- En op 12'38 bij afl. 6 zegt Niels: "Is dus 19, maar ja, als je logisch nadenkt...". Op dat moment zien we Sinan op de wals zitten.

Nu maar zien wat al deze (mogelijke) hints dit jaar waard zijn ;).

Mee eens, voor mij is de belangrijkstste hint naar Sinan dat zijn groene laserstraal vanaf de grond gefilmd werd. Bij de anderen vanuit de lucht. En de 2 die terug komt (Turks =ikkie).
Van ander forum: De rechterwijzer op de klok in Barichara staat ook op 2 terwijl Sinan de R opdracht heeft en 2x als 2e binnenkomst. Allemaal wel heel veel toeval.

Offline mol92

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #668 Gepost op: 16-02-2019, 19:16:14 »
En ook nog eens met 2 x hetzelfde bedrag.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #669 Gepost op: 16-02-2019, 19:25:25 »
Bovendien is de 2e letter van "Sinan" I.

Als je die I dan nog 2 keer neemt, krijg je II wat het Romeinse getal is voor 2.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #670 Gepost op: 16-02-2019, 19:50:20 »
Wat fijn dat je ineens zo'n liefhebber van hints bent, Hulpmol. Had ik niet achter je gezocht. ;D

Ik heb er nog eentje voor je. Bij ronde 1 van Links/Rechts zegt Rik: "Kandidaten, het adres is de kruising van Carrera 7 en Calle 2." Bij ronde 2 zegt hij: "Kandidaten, het adres waar ik nu ben is de kruising tussen Carrera 11 en Calle 6."

Als we die getallen loslaten op de muurschildering krijgen we het volgende resultaat. Nummer 7 kruist Merel en nummer 2 kruist Niels. Nummer 6 kruist Sinan en nummer 11 kruist De Mol 2019. Nu heb ik deze drie al een aantal afleveringen als vermoedelijke finalisten staan, dus vanzelfsprekend past dit uitstekend in mijn tunneltje.



Verder wordt in dit geval met 'carrera' een oversteekplaats bedoeld en 'calle' betekent straat. Carrera betekent echter ook 'race', waar het rijgedrag van SInan opvallend goed bij aansluit. En het betekent óók loopbaan, net zoals je 'calle' kunt vertalen als baan. En laten we nu net Sinan wat horen zeggen over een mogelijke carrièreswitch:

"Ik moet eerlijk zeggen, het is een heel charmant vervoersmiddel. Misschien moet ik maar een tuktukchauffeur worden."

Plus, alweer een biechtje van hem waarvan de zinnen met I en M beginnen.

Ik hoop dat Sinan erin blijft, al is het alleen maar voor de aanwijzingen. ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 19:53:11 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #671 Gepost op: 16-02-2019, 20:24:13 »
Wat fijn dat je ineens zo'n liefhebber van hints bent, Hulpmol. Had ik niet achter je gezocht. ;D

Uiteraard ben ik dat, Blip. Nog eentje om het af te leren: We zoeken de 19e Mol dit jaar en hoeveel priemdelers heeft het getal 19? Juist ja, 2.

Bovendien tweet het account @IkBenDeMol niets dit jaar. Wie doet er nog niets de hele tijd? ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #672 Gepost op: 16-02-2019, 20:32:28 »


Bovendien tweet het account @IkBenDeMol niets dit jaar. Wie doet er nog niets de hele tijd? ;)

Het twitterloze vind ik ook wel n leuke naar Jamie aangezien hij volgens mij als enige niet aan twitter doet.

Maar goed.. das mijn afvaller voor vanavond...

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #673 Gepost op: 16-02-2019, 22:48:05 »
Uiteraard ben ik dat, Blip. Nog eentje om het af te leren: We zoeken de 19e Mol dit jaar en hoeveel priemdelers heeft het getal 19? Juist ja, 2.

Toen ik op de middelbare school zat mocht ik het vak Wiskunde nog laten vallen, wat ik prompt deed zodra de mogelijkheid zich voordeed. Ik was gelukkig wel sterk in talen. Met als gevolg dat ik het op erudiete wijze vaak verschrikkelijk bij het verkeerde eind heb. Mocht ik dit jaar bij toeval op de juiste mol zitten, dan heeft dat weinig te maken met mijn deductieve vaardigheden. ::tandpastasmiley::

Bovendien tweet het account @IkBenDeMol niets dit jaar. Wie doet er nog niets de hele tijd? ;)

Ik denk dat je daar een zeer sterke hint op het spoor bent. ;D
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #674 Gepost op: 16-02-2019, 22:49:44 »
Ik heb voor Inhalen nog geen mooie verwijzing bedacht vanuit mijn Merel tunnel, maar wel opvallend dat de afleveringen opeenvolgend Uithalen en Inhalen is. Uit & in.

Bovendien tweet het account @IkBenDeMol niets dit jaar. Wie doet er nog niets de hele tijd? ;)
;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #675 Gepost op: 16-02-2019, 22:50:33 »
Ik denk dat je daar een zeer sterke hint op het spoor bent. ;D

Zou wel origineel zijn zo'n hint. Andere betekenis voor "niets is wat het lijkt".

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #676 Gepost op: 16-02-2019, 22:53:03 »
Zou wel origineel zijn zo'n hint. Andere betekenis voor "niets is wat het lijkt".
Die is wel mooi  ::rofl::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #677 Gepost op: 16-02-2019, 22:56:02 »
Bovendien is de 2e letter van "Sinan" I.

Als je die I dan nog 2 keer neemt, krijg je II wat het Romeinse getal is voor 2.

Waarom juist 2?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #678 Gepost op: 16-02-2019, 22:57:55 »
Waarom juist 2?

Weet ik veel. ::rofl:: Maar blijkbaar moet je het getal 2 aan Sinan linken.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #679 Gepost op: 16-02-2019, 22:59:53 »
En weer in het toespraakje van Rik aan het begin: 1 voor 1 en het woord “dilemma”
Het begint wel op te vallen.