Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 172304 keer)

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #760 Gepost op: 20-02-2019, 23:15:21 »
Even doorgedacht.....(want hij klopt zo mooi)
De Carrera's lopen door tot 10. Dus RP past erin. ( als hij niet was afgevallen).
De klok kan op elk tijdstip gefilmd worden, ook daar zie ik niet echt een probleem.
Het probleem zit hem in Rik die opdrachten geeft waar ze heen moeten.
Als deze hint echt kloppend gemaakt moet worden, moeten de kandidaten nog andere routes hebben gereden. Die passen in elke mogelijkheid van blijven en afvallen.
De productie weet op dat moment nog niet wie er gaat afvallen, dus elk cijfer van de muurschildering moet dan genoemd en gereden worden.(uiteraard de nummers van de kandidaten die er dan nog inzitten)

Als er een hint in zit dan kan dat alleen een hint naar de Mol zijn, die blijft altijd. Dus de 6 en de 11 zijn sterk.

Ik vind zelf dat het onsamenhangend klinkt maar snap je me, Blip?

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #761 Gepost op: 21-02-2019, 00:04:17 »
En natuurlijk nog een geniale inval: in deze opdracht kon 1900 euro verdiend worden. Need I say more.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #762 Gepost op: 21-02-2019, 04:04:21 »
Ik maakte net een grapje over Niels in het Merel-topic. Maar nu ik er wat meer over nadenk, wie weet zit er iets in. Niels staat 2e op de muurschildering. Het 2e nummer van het album is "He came out of the sky".

Ja, wat heeft een mol daar ook te zoeken.
Is de Mol dit jaar iemand met hoogtevrees?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #763 Gepost op: 21-02-2019, 06:59:55 »
Ik maakte net een grapje over Niels in het Merel-topic. Maar nu ik er wat meer over nadenk, wie weet zit er iets in. Niels staat 2e op de muurschildering. Het 2e nummer van het album is "He came out of the sky".

Ja, wat heeft een mol daar ook te zoeken.
Is de Mol dit jaar iemand met hoogtevrees?

Ik vind die titel meer klinken als iemand die geen hoogtevrees heeft. Alsof iemand wel even uit het vliegtuig naar beneden springt met parachute.

Je zou de titel wel kunnen interpreteren als 'dat kwam uit de lucht vallen'. Alsof niemand Niels als mol zou verdenken. Maar deze schildering is toch aan het begin van de serie gemaakt? Dan weet men niet of Niels niet opgemerkt gaat worden als mol.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #764 Gepost op: 21-02-2019, 12:01:27 »
Ik wil nog even iets delen.
Rik zegt vaak: 1 voor 1. In de muurschildering is op de 11e plek het mollogo te zien. (Zet de 1 voor de 1=11)

Merel is jarig op 1-11. Maar....wat is de 1 vóór de 1? 1 dag voor 1-11? Want dat is de verjaardag van Sinan, 31-10. 
1 (dag) voor 1 (november).

Ik moest gewoon wat doen met die 1 voor 1. 🙃

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #765 Gepost op: 21-02-2019, 12:07:14 »
Oke, niet van de hints maar dit blijft mij elke keer opvallen....
Waarom staat er op de AvroTros site een verkeerde volgorde van afleveringen? De tweede aflevering blijft onderin als eerste staan. En dit i.c.m. de foto van Rick op Instagram vermoed ik hier toch een subtiele hint/ verwijzing naar de mol. Op de website staat ook bij de foto van 'Uit Stralen'  een start foto met 09:13, de 19e mol ging als derde? Of krijgen we andere hele belangrijke clues in deze aflevering, de tweede aflevering als bouwsteen van alles wat nog komen ging?

Het blijft me intrigeren....
Meer L

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #766 Gepost op: 21-02-2019, 13:21:05 »
In de finale zegt Rik " Kijk na afloop van Straatbeeld, daar hadden jullie kunnen zien dat Sinan de Mol is. Hij stond op de foto en wees zichzelf zelfs aan."

Ik hoop het zo  ;D ;D ;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #767 Gepost op: 21-02-2019, 14:40:44 »
Hij is prachtig, maar kan op dit moment in afl.6 alleen kloppen voor de Mol. Op dat moment zaten Jamie en RP nog in het spel. Dus die konden ook nog doorgaan, dan zou je andere nummers gehad moeten hebben. Toch?

Lijkt mij dat de productie slechts vooraf de positie van de deelnemers in de leader en op de groepsfoto/muurschildering hoeft te bepalen. Vervolgens kun je die getallen naar hartenlust in allerlei opdrachten en/of aanwijzingen terug laten komen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #768 Gepost op: 21-02-2019, 16:42:05 »
Oke, niet van de hints maar dit blijft mij elke keer opvallen....
Waarom staat er op de AvroTros site een verkeerde volgorde van afleveringen? De tweede aflevering blijft onderin als eerste staan. En dit i.c.m. de foto van Rick op Instagram vermoed ik hier toch een subtiele hint/ verwijzing naar de mol. Op de website staat ook bij de foto van 'Uit Stralen'  een start foto met 09:13, de 19e mol ging als derde? Of krijgen we andere hele belangrijke clues in deze aflevering, de tweede aflevering als bouwsteen van alles wat nog komen ging?

Het blijft me intrigeren....

Misschien is de web master lui, net als Sinan. Zou dit een hint zijn?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #769 Gepost op: 21-02-2019, 21:03:22 »
Misschien is de web master lui, net als Sinan. Zou dit een hint zijn?
  ::rofl::
Meer L

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #770 Gepost op: 21-02-2019, 21:27:14 »
Viel mij gisteren ook ineens op. Dus doe het eerste wat is zag: 9 delen door 13.
Is 0,69230769 alweer de 6 en de 9  ::boogie::

Oke, niet van de hints maar dit blijft mij elke keer opvallen....
Waarom staat er op de AvroTros site een verkeerde volgorde van afleveringen? De tweede aflevering blijft onderin als eerste staan. En dit i.c.m. de foto van Rick op Instagram vermoed ik hier toch een subtiele hint/ verwijzing naar de mol. Op de website staat ook bij de foto van 'Uit Stralen'  een start foto met 09:13, de 19e mol ging als derde? Of krijgen we andere hele belangrijke clues in deze aflevering, de tweede aflevering als bouwsteen van alles wat nog komen ging?

Het blijft me intrigeren....

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #771 Gepost op: 22-02-2019, 20:57:13 »
Iemand een idee wat er met de Meer-L hint is en gaat gebeuren? Gaan de vissers de naam van de mol in het water leggen? Duidelijk is dat het niet bij één L is gebleven. Deze foto is uit de leader van afl.7.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #772 Gepost op: 22-02-2019, 21:34:40 »
Ik vraag me af: moeten we hier wel letters in zien? Of zijn het gewoon puzzelstukjes in tetrisformaat. Een van de finaleopdrachten zal hier wel mee te maken hebben, verwacht ik. Hoe en wat? Geen flauw idee. Ik heb zelf het idee dat als je de puzzel goed maakt, je uiteindelijk de mol erin kunt herkennen. Dat de schilder de opdracht heeft gekregen om op basis van de mol de schildering te maken. Op basis van deze stukken kun je denk ik echter niet de mol herkennen in de stukken, ben ik bang. Of de hint uiteindelijk naar Merel zal wijzen? Het zou ook Sarah kunnen zijn. Ik heb wel het idee dat er een vrouw geschilderd is.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #773 Gepost op: 22-02-2019, 22:58:16 »
Ja dat zou ook kunnen. Alleen hoe kom je op het idee zie dat dit een vrouw zal zijn? ??? 

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #774 Gepost op: 22-02-2019, 23:05:44 »
Er is toch gekeken welke afbeelding gevormd kan worden door sommige. Voor mij komt dat over la vrouwelijk. Niet mannelijk. Maar ik kan er ook nog steeds volledig naast zitten.

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #775 Gepost op: 23-02-2019, 21:07:35 »
Al die vogels weer...
Ik zou het zo stom vinden als dit naar Merel verwijst. Dit hebben we nu te vaak gehad.
Margriet met de bloemen, Susan visser met de vissen, Thomas met de stieren.

Dus ik hoop dat het dan eerder een dwaalspoor is.

Al vind ik dat ook niet leuk, want hoe haal je dan de echte hints eruit..?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #776 Gepost op: 24-02-2019, 00:05:34 »
Rik zegt vaak: 1 voor 1.
Merel is jarig op 1-11.

Viel wel op, vandaag zei hij het weer en hij hield daarbij eerst 1 vinger uit en daarna 2. Dan zie je bij de vingers dus letterlijk 1-11.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #777 Gepost op: 24-02-2019, 00:06:14 »
Maar Rik wist niet wie de mol is.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #778 Gepost op: 24-02-2019, 00:19:21 »
Al die vogels weer...
Ik zou het zo stom vinden als dit naar Merel verwijst. Dit hebben we nu te vaak gehad.
Margriet met de bloemen, Susan visser met de vissen, Thomas met de stieren.

Dus ik hoop dat het dan eerder een dwaalspoor is.

Al vind ik dat ook niet leuk, want hoe haal je dan de echte hints eruit..?

Het zou een dwaalspoor moeten zijn, wat mij betreft. Ik kan bijna niet geloven dat zoiets als hierboven weergegeven nu opnieuw gebeurt.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #779 Gepost op: 24-02-2019, 02:12:17 »
Viel wel op, vandaag zei hij het weer en hij hield daarbij eerst 1 vinger uit en daarna 2. Dan zie je bij de vingers dus letterlijk 1-11.
::vergroot::
Omnia vincit amor