Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 192887 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #540 Gepost op: 3-03-2019, 17:47:09 »
Zou ook een flauwe zijn eigenlijk. ;D

Eigenlijk ben ik toch teleurgesteld nu ik er over nadenk, want we zijn klaar met de afbeelding en we halen er niet uit wie de Mol is. Dus het zal wel weer zo'n gek verhaaltje zijn dat Niels die afbeelding in zijn kamer heeft hangen.
Kan ook nog...  ::rofl::

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #541 Gepost op: 3-03-2019, 17:47:19 »
Ik blijf - los van de puzzelstukken - de keuze van opdrachttitels in de leader heel bijzonder vinden. Zoals al eerder gezegd, die ik er een zeer duidelijke morsecode in. Wanneer iedere titel bestaande uit meerdere (korte) woorden gerekend wordt als een punt en titels bestaande uit één (langer) woord als een streep, krijg je:

Min of meer = punt
Over bruggen = punt
Links/rechts = punt
Vuurproef = streep
In zicht = punt
Sleutelhanger = streep
In het vizier = punt

. . . / - . - . = SC = Sarah Chronis

Dit zou de vreemde schuine streep in 'Links/rechts' wel verklaren als scheiding tussen twee letters in morse. Ik bedoel... Hadden de makers geen spannendere titel kunnen bedenken anders? :-)

Deze theorie heeft weliswaar niets te maken met welke leadershots veranderen in een puzzelstuk!  ;D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #542 Gepost op: 3-03-2019, 17:50:35 »
Hij ook  ::rofl::
Ja, ik twijfelde er ook al enigszins over. Blijft toch lastig, sarcasme via internet ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #543 Gepost op: 3-03-2019, 17:52:21 »
Ja, ik twijfelde er ook al enigszins over. Blijft toch lastig, sarcasme via internet ::rofl::
En direct plaatst hij een post dat hij helemaal niet sarcastisch was  ::rofl::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #544 Gepost op: 3-03-2019, 18:02:43 »
Ik zou het heerlijk vinden als blijkt dat dit gewoon helemaal niks is. Scheelt een hoop discussie volgend jaar ;D

Maar gezien de post van Rick zal het wel een of andere bedoeling hebben (ja, ik zei een week geleden het tegenovergestelde).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #545 Gepost op: 3-03-2019, 18:04:08 »
Zouden we niet gewoon in de ontknopings-aflevering het laatste stukje van de puzzel erbij krijgen? Namelijk de mol die tegen de muurschildering staat aan de rechterkant?

Ik kan me zo voorstellen dat we een ontknopingsfilmpje krijgen waarin de mol tegen de muur-grafitity van Comuno 13 staat (in Medellin, Colombia), maar we nog niet zien, maar wel al een shot van de inmiddels bekende grafity op de muur vanaf rechts genomen, zodat de mol rechts nog niet in beeld is. De camera zoomt uit en we krijgen aan de rechter kant tegen de muur de mol te zien met een mol die zegt: Ik ben de mol.

Oeh ah in de studio en gelijk door naar Amsterdam CS  ::ok::

Ik weet niet meer in welke aflevering het was, maar ergens was ook een hint 'tegen de muur'. Dat zou dan ook heel mooi samenkomen hiermee.
En Molvisie zou er ook mee kloppen, want we krijgen dan het beeld van de mol. De mol in het vizier.

Ook heeft het dan een mooie link naar de andere grafities in dezelfde wijk in Colombia die we steeds te zien krijgen en ook het shot van de pauw. Die zijn daar ergens in dezelfde wijk, misschien wel in dezelfde straat. Kan me zo voorstellen dat ook die grafities nog vlak voor de ontknoping nog even in beeld komen en dat we zo nu dus steeds een klein stukje van de ontknopingsvideo hebben gezien, maar net niet het stukje waarin de mol zelf tegen de muur-leunend te zien is.

[edit] Of we zien in de ontknopingsvideo de mol eerst nog een paar keer vanaf haar rug met een zwarte hoody op alsof het de graffity artist is die op dat moment de vrouw op de muur aan het spuiten is... om haar vervolgens ergens verderop te zien omdraaien en haar capuchon omhoog zet zodat we haar gezicht zien!

Zoiets als dit:
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 18:28:08 door chocomol »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #546 Gepost op: 3-03-2019, 18:06:12 »
Offf..

Wellicht dat op dit moment die muur wordt overgeschilderd met het hoofd van een kandidaat.

Iemand deze week in Colombia toevallig?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #547 Gepost op: 3-03-2019, 18:09:43 »
Offf..

Wellicht dat op dit moment die muur wordt overgeschilderd met het hoofd van een kandidaat.

Iemand deze week in Colombia toevallig?

Ik moet toevallig nog wat koffie hebben. Ik dacht naar de winkel op de hoek te gaan, maar daar ga ik de Mol niet vinden natuurlijk. ;)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #548 Gepost op: 3-03-2019, 18:12:43 »
Ik vraag me overigens nog wel af waarom nu juist het voor ons linker-gedeelte is weggephotoshopt op de stukjes in het meer. Er staat in de daadwerkelijke grafitity een soort van G-sleutel op die plek en die is weggephotoshopt in de puzzelstukjes. Die G-sleutel zou kunnen duiden op Niels. Of ons juist kunnen afleiden naar Niels en daarmee op een dwaalspoor brengen. De leaderhint kan overigens heel goed pas na alle opnames gemaakt zijn gezien deze toch niet in een opdracht zit.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 18:20:01 door chocomol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #549 Gepost op: 3-03-2019, 19:06:08 »
Ja, ik twijfelde er ook al enigszins over. Blijft toch lastig, sarcasme via internet ::rofl::
Nee hoor ik ben bloed serieus. Ik zie in de leader nog wel een andere hint:
Eén van de 10 personen die we te zien krijgen blijkt uiteindelijk de Mol te zijn!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #550 Gepost op: 3-03-2019, 19:11:00 »
Nee hoor ik ben bloed serieus. Ik zie in de leader nog wel een andere hint:
Eén van de 10 personen die we te zien krijgen blijkt uiteindelijk de Mol te zijn!
Nee, echt? Dat we daar nou al die tijd overheen hebben gekeken ::oink::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #551 Gepost op: 3-03-2019, 19:25:55 »
Nee, echt? Dat we daar nou al die tijd overheen hebben gekeken ::oink::
Oh, ik zie dat ik de helft van de hint vergeten ben. Die letter L die we zien betekent dat het de Laatste is, excuus. Je kunt de L ook zien als de Latijnse L = 50. Dan moet je gewoon 5 keer tellen vanaf het begin. Is wat meer werk, maar dan heb je ook wat.
Hoe dan ook, je komt altijd bij Sarah uit.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 19:29:52 door MartinJ »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #552 Gepost op: 4-03-2019, 03:30:47 »
Okee, mijn theorie nog wat verder uitgewerkt:
- Het fragment van Niels die de joker open splijt, is het enige fragment wat niet van een opdracht of executie is en naar één speler wijst. Niet zichtbaar, we herkennen het aan de kleding.
- Niels wordt voortdurend de joker koning genoemd. Bovendien doet hij iets wat half Nederland niet vindt kunnen, hij verwisseld de joker van Evelien. Niels wordt dus in het programma als in de leader sterk verbonden aan de jokers.
- Dit fragment is bovendien het enige fragment wat nog niet vervangen is.

Duidelijke hint en heel simpel en kort uit te leggen. De beelden zijn vervangen zodat de kijker dat zou merken en meer aandacht aan de leader zou geven, zo kan iedereen vermoeden dat er een hint in zit. Het bouwt dan langzaam op tot aflevering negen. Instinker, terwijl iedereen wacht tot er iets ter vervanging van dit laatst overgebleven fragment komt die de hint verklapt, is het al openlijk zichtbaar. "Hadden jullie dat nou niet door, Niels de jokerkoning is de Mol"

Ik moet wel toegeven dat ik de Molvisei als hint naar de benadrukte dyslexie van Sarah ook goed gevonden vind. Maar vanuit mijn Nielstunnel vind ik de mijne sterker ;)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #553 Gepost op: 4-03-2019, 06:43:49 »
Okee, mijn theorie nog wat verder uitgewerkt:
... "Hadden jullie dat nou niet door, Niels de jokerkoning is de Mol"

Al ben ik er zelf van overtuigd dat Merel het is, zou ik jouw theorie wel erg aannemelijk vinden en erg goed passen bij de Twist die Rick heeft aangekondigd. Rick (regisseur) zegt in een van de podcasts ook dat het niet wenselijk is dat er niemand op de mol zit en dat dat ook nooit voorkomt. Gezien er nu daadwerkelijk niemand op Niels als mol zit zou dat dus kunnen betekenen dat er gekozen is nog een extra opdracht te laten plaatsvinden in de tiende aflevering: de opdracht met de puzzelstukjes. Om zo te bepalen wie toch nog de pot krijgt, gezien niemand op de mol zit.

Vraag in de eindtest over een puzzelopdracht in het meer?

Maar zelf geloof ik daar niet zo in. Ik werd net ineens wakker en dacht: wat nou als het thema van dit jaar is 'breken met aannames/conventies'. Dus breken met al die aannames die wij doen als 'dat doet een Mol nooit', zoals we ergens anders hier ook al bespraken... Zoals ook verder in deze serie gebeurt: ineens kunnen jokers open, dubbele executie, de mol brengt geld in de pot (Merel)... Zou het dan ook niet kunnen dat we in de tiende aflevering TOCH nog een opdracht krijgen? Bijvoorbeeld om de pot te verdubbelen? Of dat de kandidaten in de laatste test bijvoorbeeld een vraag hebben gekregen over een opdracht die nog niet is gespeeld: iets over een puzzel in het meer...

toch nog een opdracht?

In de laatste podcast zegt Rik (presentator) dat hij lang heeft gedaan over het voorbereiden van zijn speech. Op zich natuurlijk prima. Maar hij zegt ook dat de speech in tweeen is geknipt en wij alleen het eerste deel nog hebben gehoord en we de volgende keer EEN ANDERE speech horen. Het kan zijn dat hij hier een vreemde woordkeuze had in de podcast, maar dat lijkt me vreemd bij Wie is de mol, want hij is echt wel alert. Zou me dus niets verbazen als er dus toch nog een TWIST komt, zoals Rick (regisseur) aanondigde. Dus extra spel die bepaalt wie de winnaar gaat zijn en de pot nog eens kan verdubbelen?

Dit zou ook gelijk verklaren waarom er dit jaar in aflevering 9 maar 2 opdrachten zaten en de stukjes uit de leader nog niet voorbijgekomen zijn. Er komt er gewoon nog eentje!

lijkt is wat het niets
Maar goed. Het kan natuurlijk ook zijn dat er helemaal niets meer komt met die puzzel. Dan is het dit jaar 'lijkt is wat het niets', hahaha  :D
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 06:48:46 door chocomol »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #554 Gepost op: 4-03-2019, 10:01:57 »
In de laatste podcast zegt Rik (presentator) dat hij lang heeft gedaan over het voorbereiden van zijn speech. Op zich natuurlijk prima. Maar hij zegt ook dat de speech in tweeen is geknipt en wij alleen het eerste deel nog hebben gehoord en we de volgende keer EEN ANDERE speech horen.


Zoals elk jaar dus. Na het moment dat hij zegt: 'dat ziet u volgende week', komt deel 2 en gaat hij gewoon nog even verder.

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #555 Gepost op: 4-03-2019, 11:34:01 »
Ik weet niet of het al gedeeld is maar  ik denk dat de hint uit de leader ; Molvisie naar Nielson zal leiden.
Kijk maar naar de bijlage die ik heb toegevoegd. Iedereen denkt een vrouw op de foto te zien, dat klopt ook maar is een afleiding door de regie denk ik, het zou te makkelijk zijn als Sarah de mol is en iedereen straks zegt, ja dat konden we al lang zien op de puzzel. De regie wil echt niet dat we het al lang wisten.
 


Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #556 Gepost op: 4-03-2019, 11:45:42 »
Dan blijft er nog een i over. Of die laten ze weg of je krijgt I Nielson, Ik Nielson

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #557 Gepost op: 4-03-2019, 13:43:32 »
Dat die enorme puzzelstukken alleen maar gekozen zijn voor een hint in de leader zit mij niet lekker. Zoveel moeite doen, alleen maar voor een hint. Dat lijkt me sterk. Het zou zomaar kunnen dat dit een opdracht is die om wat voor reden dan ook is komen te vervallen, waarna gekozen is om de puzzelstukken die toch al gemaakt waren ergens anders voor in te zetten (zoals voor een hint).

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #558 Gepost op: 4-03-2019, 14:01:42 »
Dat die enorme puzzelstukken alleen maar gekozen zijn voor een hint in de leader zit mij niet lekker. Zoveel moeite doen, alleen maar voor een hint. Dat lijkt me sterk. Het zou zomaar kunnen dat dit een opdracht is die om wat voor reden dan ook is komen te vervallen, waarna gekozen is om de puzzelstukken die toch al gemaakt waren ergens anders voor in te zetten (zoals voor een hint).

Zie een pagina terug; hoe ik erover denk: het zou mij niets verbazen als er in aflevering 9 maar 2 opdrachten zaten en er toch nog eentje komt en dat de twist is waar Rick (regissuer) het over had. Waar anders zou de twist zitten?
Bijvoorbeeld dat er een vraag in de finale test zat naar een 'puzzelopdracht' die nog moest komen, of dat ze nog eenmaal kunnen spelen voor het verdubbelen van de pot of zoiets. Lijkt me prima passen bij het verleggen van grenzen in de programmastructuur, zoals ineens het kunnen openbreken van jokers, dubbele executie etc.

Zou wel jammer zijn als de puzzelstukjes toch geen opdracht zijn. Zou denk ik een beetje een anti-climax zijn voor veel mensen. Vraag me af of ze het dan nog als hint zouden gebruiken. Maar we gaan het zien!  :D

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #559 Gepost op: 4-03-2019, 14:38:59 »
Ik denk inderdaad dat dit een geschrapte opdracht is, die misschien nu wordt ingezet voor een hint.

Deze post van Rick de regisseur vertelt ons dat er een geschrapte opdracht is. Op deze post-its zien we alle spellen staan die in eerste instantie tijdens een researchreis bedacht waren. Die post heb ik ooit al eens helemaal van voor naar achter bekeken in het off-topic topic. Ik heb toen echter iets over het hoofd gezien. In aflevering 9 liggen twee post-its. 9.1 is Bahia Maica, dat bleek uiteindelijk de locatie van opdracht 8.1, Vuurproef. Dan ligt er nog een briefje 9.2 Finale. Lijkt best logisch toch? Finale als in "alle kandidaten staan tegenover Art, etc.". Maar wat nu als dit een opdracht was? Dit was de schuifpuzzel opdracht, want om in aflevering 9 alleen de Vuurproef opdracht te hebben is wat weinig. Executies staan namelijk ook niet op briefjes, dus het lijkt erop dat dit ook een bepaalde opdracht moest zijn. De schuifpuzzelopdracht is dus niet doorgegaan om een of andere reden. In plaats hiervan kwam 9.2 Doordraaien. De stukken waren natuurlijk duur om te maken en worden daarom voor een hint gebruikt.

In het off-topic topic veronderstelde ik ook een lijstje met opdrachten die na deze opzet zijn bedacht, te weten:
1.3 Rondje om de kerk
2.1 Ver tellen
4.3 Koffiepedia
7.2 Roulette
8.2 In het vizier
8.3 Ten val brengen
9.2 Doordraaien
Van de eerste zes opdrachten lijkt het erop alsof het toch wel later, maar wel van te voren is bedacht. De opdrachten kosten veel voorbereidingstijd. Kijk maar:
1.3 Rondje om de kerk: in de WIDM podcast werd verteld dat de houders voor de tablets in Nederland al waren gemaakt.
2.1 Ver tellen: het grote bord met nummers MOET van te voren over nagedacht zijn en zet je niet in 12 uur in elkaar.
4.3 Koffiepedia: die pakken vallen niet te maken in 12 uur. Tevens vertelt Rick McCullough op zijn instagram dat de geimproviseerde opdracht pas na aflevering 5 plaatsvindt.
7.2 Roulette: zou kunnen. Denk het echter niet. Zo'n soort opdracht zit meestal wel in een seizoen met dilemma's. Ze hebben nu eventueel alleen dat toegevoegd van de 2 schermen. Lijkt mij eerlijk gezegd van te voren bedacht aangezien het heel strak in elkaar zat.
8.2 In het vizier: teveel meer voorbereidingstijd nodig dan 12 uur.
8.3 Ten val brengen: het spel voor de finalevrijstelling is zeer waarschijnlijk al wel van te voren gepland. Dit bord kan ook niet zomaar even gemaakt worden. Is waarschijnlijk ook in Nederland bedacht.

Blijft over 9.2. Gemakkelijk te bedenken, uit te voeren. Met andere woorden: waarschijnlijk zat hier in eerste instantie een andere opdracht. Een spectaculaire reuzeschuifpuzzel, waarom niet? Het moet tenslotte wel groots zijn, die finaleopdracht! Het liep dus alleen in de soep en is verschoven naar een hint.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92