Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 198369 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #700 Gepost op: 8-03-2019, 14:16:03 »
Nou, zo te zien gaat die Lili Andrade van de lokale productie ook bij Vondel CS aanwezig zijn morgen... 13 uur geleden was ze al in Amsterdam. Dus we kunnen het haar wel even vragen  ;)

Iemand die in Amsterdam woont en deze vrouw heeft gespot?

In de Molpodcast was dat toch al aangekondigd? Rik zei zelfs dat hij hoopte dat ze weer een kruis zou neerleggen van zout voor goed weer (dat schijnt ze op elke opnamedag te hebben gedaan).

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #701 Gepost op: 8-03-2019, 14:16:36 »
Dit heeft Rick al aangekondigd in de Avro Podcast.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #702 Gepost op: 8-03-2019, 14:25:49 »
Nou, ik stop in ieder geval met puzzelen. Ik heb het dit jaar nog een keer omarmd, maar als die hints nooit meer sluitend zijn en er steeds ook allerlei afleidingshints in montages voorkoen is er voor mij echt geen lol meer aan.

Succes verder allemaal.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #703 Gepost op: 8-03-2019, 15:22:42 »
Een los idee ik kom er nog niet verder mee, maar er zijn dus 3 beelden die niet veranderen:
de puzzel
de executie
de jokers met mol op

Misschien staan die op een of andere manier voor:
de winnaar - die lost de puzzel op
de verliezer - krijgt nog een "rood scherm" als het ware
de mol - staat op de joker.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #704 Gepost op: 8-03-2019, 15:28:07 »
Een los idee ik kom er nog niet verder mee, maar er zijn dus 3 beelden die niet veranderen:
de puzzel
de executie
de jokers met mol op

Misschien staan die op een of andere manier voor:
de winnaar - die lost de puzzel op
de verliezer - krijgt nog een "rood scherm" als het ware
de mol - staat op de joker.

Dat zou betekenen dat we morgen nog een opdracht te zien gaan krijgen? Lijkt me niet...

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #705 Gepost op: 8-03-2019, 15:34:39 »
Nou, ik stop in ieder geval met puzzelen. Ik heb het dit jaar nog een keer omarmd, maar als die hints nooit meer sluitend zijn en er steeds ook allerlei afleidingshints in montages voorkoen is er voor mij echt geen lol meer aan.

Succes verder allemaal.
Maar als een hint sluitend is, is er toch juist geen lol meer aan? Dan weet je al zeker wie de mol is. Volgens mij vond niemand dat echt zo leuk in het seizoen van Klaas ;)

En qua "afleidingshints", tja, veel molloten zijn gewoon goed in elke krop sla een hint zien en meestal slaat het nergens op :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #706 Gepost op: 8-03-2019, 15:39:29 »
Maar als een hint sluitend is, is er toch juist geen lol meer aan?

Goh, ik zou wel kunnen genieten van een puzzeltje dat pas na aflevering 9 af is. Dan heb je er moeite tot het einde moeten insteken en dan is deze dode week mogelijk nog wat aangenaam. ;D

Uiteindelijk zal er zelfs dan nog discussie blijven, want ik herinner me dat de eerste week na de Klaashint ik en enkele andere mensen nog steeds dachten dat het een afvallershint was.

Dus ook dan zouden andere tunnels nog altijd de hint proberen te weerleggen. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #707 Gepost op: 8-03-2019, 15:41:58 »


Uiteindelijk zal er zelfs dan nog discussie blijven, want ik herinner me dat de eerste week na de Klaashint ik en enkele andere mensen nog steeds dachten dat het een afvallershint was.


En de priesterhint kon volgens sommigen ook nog Carolien en Paulien zijn  ::)


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #708 Gepost op: 8-03-2019, 15:42:47 »
En de priesterhint kon volgens sommigen ook nog Carolien en Paulien zijn  ::)

Voila. Dat is de "magie" van dit programma. Dat je zelfs gewoon mag zeggen wie de Mol is en 30% zal het niet geloven.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #709 Gepost op: 8-03-2019, 15:51:03 »
Goh, ik zou wel kunnen genieten van een puzzeltje dat pas na aflevering 9 af is. Dan heb je er moeite tot het einde moeten insteken en dan is deze dode week mogelijk nog wat aangenaam. ;D
Ja, ik had er ook niet per se iets tegen gehad als we in ieder geval íets met deze hint hadden gekund. Maar echt sluitend hoeft van mij niet zo.

Hoewel ik de priesterhint juist wel weer leuk vond, juist omdat de andere 2 opties op zich nog wel hadden gekund (hoewel het ook zonder hints voor mij duidelijk Kees was). Dat je steeds de eerste letter moest nemen, maar de eerste zin het eerste woord, is een onregelmatigheid waardoor we een hint meestal minder "mooi" vinden. Maar destijds was ik ook nog iets meer van de hints, dus misschien dat ik er daarom iets minder tegen had. En hints gingen nog wat minder meteen met clickbaittitels social media over, dat scheelde waarschijnlijk ook :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #710 Gepost op: 8-03-2019, 15:58:30 »
Ik vind de puzzelstukken typische "Tetris" vormen, dus ik probeer al een tijdje te bedenken hoe die opdracht er dan uitgezien zou hebben. Jammer als dat niet doorgegaan is.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #711 Gepost op: 8-03-2019, 16:03:44 »
Maar als een hint sluitend is, is er toch juist geen lol meer aan? Dan weet je al zeker wie de mol is. Volgens mij vond niemand dat echt zo leuk in het seizoen van Klaas ;)

En qua "afleidingshints", tja, veel molloten zijn gewoon goed in elke krop sla een hint zien en meestal slaat het nergens op :P


 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #712 Gepost op: 8-03-2019, 16:12:12 »
En qua "afleidingshints", tja, veel molloten zijn gewoon goed in elke krop sla een hint zien en meestal slaat het nergens op :P

Als Merel inderdaad de mol is lijkt het er wel erg op dat de productie bewust een sterk dwaalspoor heeft gecreëerd naar Sarah qua hints.

Neem bv. de 'Double checking woman' hint uit het album op de muurschildering die naar Sarah die alles dubbel checkt zou kunnen wijzen, haar voeten die als enige onder de grond staan op die muurschildering, en dat portret dat de puzzelstukjes uit de leader vormen dat veel mensen op Sarah vinden lijken... lijkt me allemaal net iets te toevallig om toeval te zijn.

Dus ik snap volkomen waarom chocomol geen zin meer heeft in het zoeken naar hints, want in tegenstelling tot vroeger lijkt het er dan erg op dat de productie sterke dwaalsporen creëert naar kandidaten die niet de mol zijn met nephints. Dat Sarah het ook nog eens tot de finale heeft geschopt is me ook allemaal net iets te toevallig... maar goed, dit is meer iets voor in het feedback topic dat morgen gemaakt wordt.




Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #713 Gepost op: 8-03-2019, 16:16:21 »
Ja maar, zoals eerder is gezegd... Molloten zien tegenwoordig overal dingen in. Vorig jaar bleek zelfs de groepsfoto-hint naar Simone puur toeval te zijn.

Het is zo makkelijk om de productie van nephints te beschuldigen, als we ernaast zitten.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #714 Gepost op: 8-03-2019, 16:24:27 »
Al die dingen zijn echt makkelijk te verklaren zonder dat het nephints hoeven te zijn hoor. Dat album kan door ander mensen zijn geschilderd en niets met de groepsfoto te maken hebben. Sarah's voeten onder de grond kan komen doordat de weg scheef loopt. Dat het gezicht van de puzzel het meeste op Sarah lijkt, lijkt me helemaal duidelijk toeval want het gezicht is sws geen van de kandidaten.

Er worden elk jaar ook hints gevonden naar de echte mol die achteraf geen hints blijken te zijn. Je kunt echt overal iets bij bedenken als je wilt. De productie zegt zelf dat ze er geen bewuste nephints in stoppen en ik geloof ze direct, want jaar op jaar bewijzen alle molloten wel dat het helemaal niet nodig is. Dat is echt niets nieuws ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #715 Gepost op: 8-03-2019, 16:28:48 »
Ik zat net te denken Chota_13 doet ook veel workshops waar mensen hun eigen versie van dat gezicht kunnen maken. Wat als nou de mol vanuit hem/haar visie het portret uit de leader heeft geschilderd? Kan verklaren, waarom het heel erg op lijkt, maar net niet is. Bovendien verklaart dit de molvisie, moeten we dan iets meer zoeken aan de achtergrond? 

Edit: Staat er ergens een handtekening op het portret?  ::rofl::.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2019, 16:36:22 door Sanmol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #716 Gepost op: 8-03-2019, 16:31:34 »
Een los idee ik kom er nog niet verder mee, maar er zijn dus 3 beelden die niet veranderen:
de puzzel
de executie
de jokers met mol op

Misschien staan die op een of andere manier voor:
de winnaar - die lost de puzzel op
de verliezer - krijgt nog een "rood scherm" als het ware
de mol - staat op de joker.

De beelden van de executie zijn wel veranderd. In aflevering 9 gebeurde dit.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #717 Gepost op: 8-03-2019, 17:08:17 »
Ja maar, zoals eerder is gezegd... Molloten zien tegenwoordig overal dingen in. Vorig jaar bleek zelfs de groepsfoto-hint naar Simone puur toeval te zijn.

Het is zo makkelijk om de productie van nephints te beschuldigen, als we ernaast zitten.

Ja dat was ook puur toeval, maar dat geloof ik zo aangezien zoiets ook moeilijk te bedenken is als nephint want je weet als productie van tevoren natuurlijk niet hoe ver Simone gaat komen in het spel.

Maar nummer 9 op het album, 'Double checking woman', matcht dan toevallig met de kandidaat die als 9e op de groepsfoto staat, Sarah, en deze kandidaat checkt dan ook nog eens zo ongeveer iedere aflevering regelmatig dingen dubbel? .. Plus die andere 2 dingen die ik al noemde natuurlijk. Kan me haast niet voorstellen dat niemand van het productieteam dat portret niet een beetje op Sarah vond lijken.. ze hadden ook een ander portret kunnen kiezen voor die puzzel. Verder is Sarah daarnaast ook nog eens de finalist die het meest verdacht is neergezet door de montage.... Die muurschildering en leaderpuzzel zijn pas na de opnameperiode gemaakt, dus ze hebben hiervoor zeker inspiratie kunnen halen uit wat er gedurende het seizoen is gebeurd.

Maar goed.. het zou natuurlijk hilarisch zijn als het allemaal toeval blijkt te zijn. Ik hoor het graag van de productie zelf en ik ben benieuwd of we in de uitzending morgen nog iets over de muurschildering zullen horen. ;)


Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #718 Gepost op: 8-03-2019, 17:15:02 »
Ik vind Sarah helemaal niet lijken op de puzzel. JA, het zijn allebei vrouwen met twee ogen een neus en een mond - dat is toch wel zo ongeveer alles.

Dat double checking is net zo ver, om niet te zeggen nog verder gezocht. De albumcover is nergens in de hele serie te zien en kan door iedereen op die muur geschilderd zijn. Dan staat op 9 een vage titel en maakt iemand er hier van dat ze wel eens gevraagd heeft hoe iets precies zat en is het ineens een hint.

Verdacht maken in de montage is iets subjectiefs, want dan is diegene het niet want het wordt te verdacht in beeld gebracht en dan wordt weer andersom gedacht.

Kortom: we willen zien wat we willen zien, maken er 1+1=3 van terwijl het nog steeds gewoon in de meeste gevallen 1+1=2 is.


EDIT: aanvulling - het enige dat we weten over de hints is dat er door Rick gehint wordt naar een leader-hint, dus daar moeten we iets in kunnen zien.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #719 Gepost op: 8-03-2019, 17:16:34 »
het zijn allebei vrouwen met twee ogen een neus en een mond - dat is toch wel zo ongeveer alles.

Zo heb ik mijn vrouwen het liefst trouwens.