Poll

Jokers stelen is

oké
niet oké

Auteur Topic: Jokers stelen  (gelezen 29007 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #80 Gepost op: 27-01-2019, 18:14:27 »
Kortom, bij het spel hoort wel het jokertje jatten, maar niet verruilen voor een "leeg" waardeloos exemplaar. Zo lees ik jullie berichten.
Het kan inderdaad toeval zijn dat daardoor Evelien er uit ligt. Misschien had een geldige joker haar inderdaad gered. We zullen het misschien nooit weten. Kan mij ook niet voorstellen dat dat openbaar wordt gemaakt.
Maar wat nu, als Niels een vrijstelling blijkt te hebben gestolen van Evelien? Die kans is er nog altijd. Neem wel aan dat hij de joker van Evelien heeft opengemaakt, anders had deze actie immers geen zin. Zou hij hem dan ingezet hebben? Daar komen wij nog wel achter als het goed is.
Het lijkt er wel op dat Niels niet zo goed in de groep ligt met zijn wat agressieve, drammerige opstelling aan de reactie van de andere kandidaten te merken.

Wat mij betreft: Ik hoop dat hij er snel uit gaat.



Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jokers stelen
« Reactie #81 Gepost op: 27-01-2019, 18:17:25 »
Niels heeft een joker ingezet bij de test, aangezien hij er zelf geen meer had, is dat de joker van Evelien geweest.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #82 Gepost op: 27-01-2019, 18:37:36 »
2014: tygo die JW enveloppe steelt
Ja, dat was geinig. Maar, daar had Tygo geen voordeel van zoals hij zou hebben gehad als hij een joker en/of molboekje zou hebben gejat.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jokers stelen
« Reactie #83 Gepost op: 27-01-2019, 18:54:36 »
Ik vind het niet bij het spel horen.... maar kennelijk mag het
Wit is ook een kleur!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Jokers stelen
« Reactie #84 Gepost op: 27-01-2019, 18:59:13 »
Voor mij mogen al die jokers en vrijstellingen wel verdwijnen. Ondanks dat ik het (beredeneerd vanuit de Robčrt-tunnel) wel geinig vind dat het dit jaar om ‘gevulde jokers’ gaat.  ;D

Maar goed: al dit gedoe leidt af van de zoektocht naar de mol. Wat ik minder vind: kandidaten die eigenlijk meer weten over de identiteit van de mol (wat de bedoeling is van dit spel) moeten soms eerder naar huis omdat een andere kandidaat (die minder weet over de mol) een vrijstelling of joker heeft.

Het is volgens mij juist het achterliggende idee dat de mol een kandidaat (die de test het slechtst maakt) naar huis werkt. Jokers en vrijstellingen maken dat verwarrender.

En voor Evelien is het dus extra zuur, omdat ik het idee heb dat ze met haar kennis veel verder was gekomen dan met die drie (nou ja, uiteindelijk twee dus  ::ohno:: ) jokers.
Actie van Niels (en RP?) vind ik verre van oké, mogelijk dacht hij toen dat hij het had gestolen van de mol? Ik vind het onsportief, maar datzelfde geldt ook voor die hele joker-constructie.

Laat die aandacht gewoon gaan naar wie de mol is en dat er gewoon eens geld wordt verdiend, in plaats van dat er te pas en te onpas jokers in het spel komen. Dat vind ik.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jokers stelen
« Reactie #85 Gepost op: 27-01-2019, 19:00:49 »
Ik vind het niet bij het spel horen.... maar kennelijk mag het

Maar het hoort van origine bij het spel. Marc Marie jatte iemands poloroid waardoor die kandidaat niet meer voor de vrijstelling kon strijden. En alle andere voorbeelden. Dat was even ingezakt maar gelukkig maakt t weer een comeback.

En ik blijf erbij dat het niet ok is als de mol meedoet aan dit soort praktijken.

RP heeft dus ook een dubieuze rol hier vooralsnog

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jokers stelen
« Reactie #86 Gepost op: 27-01-2019, 19:03:06 »
RP heeft dus ook een dubieuze rol hier vooralsnog
Ik snap niet wat Rick Paul hier mee te maken heeft?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jokers stelen
« Reactie #87 Gepost op: 27-01-2019, 19:04:10 »
Ik snap niet wat Rick Paul hier mee te maken heeft?

Die is kennelijk medeplichtig. De mate waarin moet nog worden onderzocht  ::vergroot::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Jokers stelen
« Reactie #88 Gepost op: 27-01-2019, 19:05:37 »
Die is kennelijk medeplichtig. De mate waarin moet nog worden onderzocht  ::vergroot::

Ik neem aan dat dit terugkomt in de volgende aflevering? RP wist er in ieder geval vanaf.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Jokers stelen
« Reactie #89 Gepost op: 27-01-2019, 19:09:16 »
Maar het hoort van origine bij het spel. Marc Marie jatte iemands poloroid waardoor die kandidaat niet meer voor de vrijstelling kon strijden. En alle andere voorbeelden. Dat was even ingezakt maar gelukkig maakt t weer een comeback.

En ik blijf erbij dat het niet ok is als de mol meedoet aan dit soort praktijken.

RP heeft dus ook een dubieuze rol hier vooralsnog

Zoals ik al zei - ik heb niet gecontroleerd of die post nog bestaat - is dat een hellend vlak. Ik ben het geheel met je eens, maar als deze trend en volgens 'onze' regels doorzet, dan is de mol straks te herkennen als degene die als enige niet in andermans tas klauwt. Zo'n vaart zal het niet lopen (Sinan en Robert hebben voorlopig schone handen), maar dat naar nu blijkt  vrij omvangrijke complot tegen Evelien geeft me een nare smaak in de mond, vooral vanwege die Spoorloosemoties bij haar vertrek.
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jokers stelen
« Reactie #90 Gepost op: 27-01-2019, 19:11:19 »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jokers stelen
« Reactie #91 Gepost op: 27-01-2019, 19:17:17 »
Maar het hoort van origine bij het spel. Marc Marie jatte iemands poloroid waardoor die kandidaat niet meer voor de vrijstelling kon strijden. En alle andere voorbeelden. Dat was even ingezakt maar gelukkig maakt t weer een comeback.

En ik blijf erbij dat het niet ok is als de mol meedoet aan dit soort praktijken.

RP heeft dus ook een dubieuze rol hier vooralsnog

Dat was in een opdracht toch?
Binnen opdrachten vind ik dat het wel mag, maar wanneer de betreffende opdracht is afgelopen vind ik dat je dit soort dingen niet moet toelaten
Wit is ook een kleur!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Jokers stelen
« Reactie #92 Gepost op: 27-01-2019, 19:17:45 »
Maar wat vind je dan van Jan vorig jaar die in aflevering 1 zijn partner Jean-Marc richting een 1 op 3 eliminatiekans begeleid? Ik denk dat ik sindsdien wel van het idee ben afgestapt dat een Mol de eliminaties niet beďnvloedt.

Vind ik eigenlijk ook niet oké. En zo zijn er meer acties in het verleden dat een mol een kandidaat bevoordeelt of benadeelt... Maar dat komt volgens ook omdat het format (vragen invullen op de mol en wie dat het slechtst doet ligt eruit) op zo’n moment wordt veranderd door de makers. Dat vind ik apart.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Jokers stelen
« Reactie #93 Gepost op: 27-01-2019, 19:19:13 »
We hebben nu in ieder geval wel antoord op de vraag 'Wie is de Rat?': Niels
Deze rattenstreek zal nog lang aan zijn imago kleven...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Harko

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #94 Gepost op: 27-01-2019, 19:20:37 »
We hebben nu in ieder geval wel antoord op de vraag 'Wie is de Rat?': Niels
Deze rattenstreek zal nog lang aan zijn imago kleven...

Spreek voor jezelf. Voor mij wordt hij er niet minder sympathiek door namelijk

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jokers stelen
« Reactie #95 Gepost op: 27-01-2019, 19:22:32 »
Dat was in een opdracht toch?


Widm is 1 grote opdracht verdeeld in mini opdrachten. Het spel is 24u on  ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Jokers stelen
« Reactie #96 Gepost op: 27-01-2019, 19:22:54 »
Spreek voor jezelf.

Had ik ondertekend met 'Namens bijna heel Nederland' dan? Nee toch?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Jokers stelen
« Reactie #97 Gepost op: 27-01-2019, 19:27:05 »
Widm is 1 grote opdracht verdeeld in mini opdrachten. Het spel is 24u on  ;D

Precies  ;) En bovendien gaf Marc-Marie de polaroid na afloop van de opdracht heimelijk terug aan Jim met de boodschap: "Beter opletten, de M", wat trouwens een hilarische actie was.
Woosie down?

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: Jokers stelen
« Reactie #98 Gepost op: 27-01-2019, 19:32:07 »
Spreek voor jezelf. Voor mij wordt hij er niet minder sympathiek door namelijk

Vind hem sowieso al niet zo sympathiek met zijn drammerige, geďrriteerde houding. Jammer.  ::niet-ok::

Overigens vind ik het snuffelen in elkaars bagage not done, het stelen van jokers is tot daar aan toe. Het is sneu voor Evelien dat het deze afloop heeft, ik hoop dan ook dat Niels niet de mol is.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #99 Gepost op: 27-01-2019, 20:19:36 »

O ja? Leerden jouw ouders jou dan ook dat je maar moet jatten wat je niet kunt verkrijgen door er eerlijk voor te werken?

Als je goed leest staat er dat ik niet begrijp dat er zoveel mensen moeite mee hebben. Je weet dat je in een spel zit waar kandidaten alles doen om zo lang mogelijk in het spel te blijven. Wat ik dus leerde is dat je niet verrast moet zijn door mensen die iets doen wat "niet eerlijk" is. Iedereen speelt dit spel voor zichzelf en je kunt erna boos zijn, maar je zit toch lekker in het vliegtuig naar huis - naďef denkend dat je oneerlijk behandeld bent.