Auteur Topic: [Aflevering 1] Renaissance  (gelezen 20886 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #100 Gepost op: 9-09-2020, 09:50:28 »
edit: ingeving...
Renaissance betekent wedergeboorte... Als je geboren wordt krijg je een naam... wedergeboorte zou je dan kunnen zeggen dat je een nieuwe naam krijgt. Wie begon er met het idee dat ze naar binnen konden onder een andere naam?
Ik had ook nog een ingeving m.b.t de titel. Met een relatief simpele uitleg.

Renaissance betekent inderdaad wedergeboorte. Wie roept er (als enige?) rijdend in zijn autootje van vreugde Ik ben terug, ik ben terug? Dat is Ron. Zien we hier de wedergeboorte van Ron, als mol?

Offline SarahW21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #101 Gepost op: 9-09-2020, 09:53:25 »
Op het moment dat dit seizoen werd gefilmd was Nikkie nog niet “out”, dus het is sowieso onmogelijk dat dit een hint naar haar zou zijn!

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #102 Gepost op: 9-09-2020, 10:08:14 »
Ik had ook nog een ingeving m.b.t de titel. Met een relatief simpele uitleg.

Renaissance betekent inderdaad wedergeboorte. Wie roept er (als enige?) rijdend in zijn autootje van vreugde Ik ben terug, ik ben terug? Dat is Ron. Zien we hier de wedergeboorte van Ron, als mol?

Ik zou het wel zwak vinden om hem als mol te kiezen, dan heb ik echt het gevoel dat ze dat hebben gedaan om zijn vertrek toen goed te maken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #103 Gepost op: 9-09-2020, 10:42:56 »
Horace in the Renaissance.
Quintus Horatius Flaccus (65–8 bc), Latin satirist and lyric poet, was important in the Renaissance both as a poet and as a literary theorist.
https://www.oxfordreference.com/view/10.1093/acref/9780198601753.001.0001/acref-9780198601753-e-1875

 ::joehoe::

Google maar even 'Horace renaissance'.
« Laatst bewerkt op: 9-09-2020, 10:54:42 door Run »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #104 Gepost op: 9-09-2020, 19:28:43 »
Mag ik ook even kwijt dat dit de leukste en meest actiefste kandidatengroep op sociale media ooit is in de geschiedenis van de mol. Ik gil het uit van alle sociale media interacties. Heel leuk om de kandidaten zo actief te zien als een soort in between aflevering interacties.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #105 Gepost op: 11-09-2020, 00:21:23 »
Ik had ook nog een ingeving m.b.t de titel. Met een relatief simpele uitleg.

Renaissance betekent inderdaad wedergeboorte. Wie roept er (als enige?) rijdend in zijn autootje van vreugde Ik ben terug, ik ben terug? Dat is Ron. Zien we hier de wedergeboorte van Ron, als mol?

Zou best kunnen, zeker als je bedenkt hoe hij eruit is gegaan in 2018. Als een soort van (figuurlijke) ‘dubbele moord’... En nu wordt hij ‘opnieuw geboren’.  :)
Maar misschien is dat wat vergezocht van mij hoor. Er zijn nu nog genoeg verdachte kandidaten over.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #106 Gepost op: 11-09-2020, 22:35:16 »
Leuke eerste aflevering. Eindelijk een seizoen met bekende Nederlanders voor mij. Meestal kon ik er maar 1-2 aan het begin ofzo. Nu ken ik opeens al iedereen. Dat kijkt toch een stuk anders.

Al met al hebben ze wel een leuke groep samen weten te stellen. Ik moet zeggen dat ik van te voren niet echt gevolgd heb wie er nu precies mee zouden doen en wie niet. Dus voor mij kwam de groep als verrassing. Over het algemeen tevreden over de groep. Toch vaak mensen die een stempel achter gelaten hebben in hun seizoen, ook al zaten ze er lang niet allemaal lang in. Bij een enkeling had ik niet echt meer een associatie, maar dat is dus ook niets negatiefs. Ik heb alleen totaal niets met Nicky, maar ze zal vast genoeg aanhang hebben bij anderen. Genoeg make-up tutjes die haar plamuur-kanaal volgen op Youtube. Tja, dat is hoe ik er over denk. Ik weet wel van haar vorige deelname dat er ook genoeg mensen haar wel leuk vinden. Kwestie van voorkeuren die kunnen verschillen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #107 Gepost op: 11-09-2020, 22:59:18 »
Oke hier ga je te ver. Je mag haar irritant of niet leuk vinden, Maar dit kan jeook op een normale manier zeggen inplaats van ''Make up tutjes'' Ik zelf volg haar kanaal ook niet, Maar ben wel fan van haar omdat ze zichzelf is. Maar doe volgende keer effe normaal als je zoiets zegt want het kan echt niet. En het is Nikkie niet Nickey en je hoeft het ook niet in elk topic te zeggen.
« Laatst bewerkt op: 11-09-2020, 23:11:08 door mrchipie »
chipsverslaafde <3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #108 Gepost op: 11-09-2020, 23:05:33 »
Ik heb alleen totaal niets met Nicky Nikkie, maar ze zal vast genoeg aanhang hebben bij anderen. Genoeg make-up tutjes die haar plamuur-kanaal volgen op Youtube.

Dit hoeven we niet in drie verschillende topics te lezen. Als je niks goeds te zeggen hebt. kun je het beter maar niet zeggen. Als je het wel doet, dan is één keer wel genoeg. Velen van ons vinden Nikkie echt een schat, en ze verdient deze tweede kans net zoals iedereen. Ze is inmiddels al een wereldster met 14 miljoen volgers op Instagram en woont in een grote villa in het Brabantse Uden. Ze heeft collabs gedaan met Lady Gaga, Demi Lovato, Selena Gomez, Doutzen Kroes, Jessie J en Kim Kardashian - dus ik weet niet waarom jij denkt dat haar kanaal alleen maar om make-up draait. Nikkie is een entertainer - en al hou je niet van make-up je kan alsnog naar haar kanaal bekijken. Het is voor iedereen. Daarom is ze ook zo succesvol, want ze is na een getalenteerde make-up artieste ook een hele goede zakenvrouw. Ze heeft laatst nog haar nieuwe palette uitgebracht met beauty bay, die als warme kadetjes over de toonbank vlogen. Ze is veel meer dan alleen iemand die make-up draagt, maar als je niet de artistieke waarde van haar waardeert of snapt, ga je dat nooit begrijpen. Dat is ook het laatste wat ik wil zeggen over deze discussie.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #109 Gepost op: 12-09-2020, 00:46:42 »
Applaus!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #110 Gepost op: 12-09-2020, 08:59:40 »
Het is overigens wel een beetje bizar om Michelangelo te kiezen als naam, want het is een voornaam die je maar vrij zelden hoort in Italië. Misschien wel vaker in Toscane, dat zou best kunnen.

Offline BettySpaghetti

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #111 Gepost op: 12-09-2020, 12:24:29 »
Ik wil niet te veel off-topic gaan, maar moet dit even kwijt. Nikkie is altijd al als een vrouw geboren, maar helaas in het verkeerde lichaam. Zoals Nikkie het zelf omschrijft is ze altijd al Nikkie geweest, want ze is Nikkie. Er is niks zoals ''opnieuw geboren'' worden en dat is veelvoorkomend misconceptie over transgenders. Het wekt namelijk de suggestie dat je identiteit plotseling veranderd, terwijl als je transgender bent je altijd al hebt gevoeld met het gender waarmee jezelf identificeert. Ik snap dat je het niet verkeerd bedoelt, maar wou het toch even benoemen om een discussie te voorkomen.

Dan weer on-topic: Renaissance gaat eerder slaan op de mannennamen denk ik  ::vergroot::.

Duidelijk en bedankt voor je inzicht. Je hebt gelijk. En dan on-topic: het lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat renaissance naar Nikkie verwijst. We gaan weer verder puzzelen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #112 Gepost op: 14-09-2020, 16:37:40 »
In aflevering 1 zit een stukje sfeer beelden met muziek uit "We zijn er bijna" van Omroep Max. Zou vanuit het oogpunt van Nikkie gedaan kunnen zijn, een beetje spottend, naar de overigen, de senioren van de groep, die hun Renaissance beleven.
 ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #113 Gepost op: 14-09-2020, 17:25:22 »
In aflevering 1 zit een stukje sfeer beelden met muziek uit "We zijn er bijna" van Omroep Max. Zou vanuit het oogpunt van Nikkie gedaan kunnen zijn, een beetje spottend, naar de overigen, de senioren van de groep, die hun Renaissance beleven.
 ::rofl::
Mooi gevonden. Heel sterke hint.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #114 Gepost op: 3-10-2020, 12:26:58 »
Heb de groepsfoto nog eens bekeken.
Nummer 1 = Ron = nog in het spel
Nummer 2 Tina = 1e afvaller
Nummer 3= Nadja = 2e afvaller
Nummer 4 = Nikkie= nog in het spel
Nummer 5 = Horace = 3e afvaller
Nummer 6 = Ellie = 4e afvaller
Nummer 7 = Peggy = is nog in het spel

Maar let op zij heeft de horizontale poot van de letter L van de Pool over haar ogen. Ergo: de MOL is blind = Peggy

Nummer 8 is Tygo = nu nog in het spel, maar als mijn theorie klopt de 5e afvaller
Nummer 9 is Patrick = nu nog in het spel, maar als mijn theorie klopt de 6e afvaller
Nummer 10 = Jeroen = nu nog in het spel

Ron is er nog, nummers 2 en 3 af gevallen, Nikkie is er nog, nummers 5 en 6 af gevallen, Peggy is dan de MOL, dan zouden de nummers 8 en 9 hierna gaan afvallen.

Als idd Peggy de MOL is, dan gaan Ron, Nikkie en Jeroen om de €€ vechten.
Vanavond weten wij of dit theorietje klopt.

« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 17:43:06 door Gadoesja »

Offline downthemolehill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #115 Gepost op: 3-10-2020, 15:03:07 »
leuke theorie, maar dit kan per definitie alleen maar toeval zijn als het klopt, want voor/tijdens de eerste aflevering weten ze natuurlijk nog niet wie wanneer gaat afvallen...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #116 Gepost op: 3-10-2020, 17:49:10 »
Mee eens, alleen we weten niet precies wanneer die foto is gemaakt of misschien wel samengesteld.
Vergezocht hoor, maar met WIDM weet je het maar nooit en het viel mij plotseling op. Ik had steeds het idee dat er wat met die foto was. Mogelijk klopt het wel dat de horizontale poot van de L expres over de ogen van Peggy is gezet?

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #117 Gepost op: 3-10-2020, 19:25:57 »
Mogelijk klopt het wel dat de horizontale poot van de L expres over de ogen van Peggy is gezet?
Net al in het pooltopic gepost, maar hier ook nog maar even: nee. Ik heb die banner gemaakt en ik heb (net als de rest van de crew van wieisdemol.com) ook geen idee wie de mol is ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #118 Gepost op: 5-10-2020, 19:21:47 »
Een klein dingetje wat betreft aflevering 1, opdracht 3 (met de oud-mollen). De meeste van ons gingen er vanuit dat die vrijstellingen door de Mol uit het bakje is gepakt toch? ('Achter je rug, stiekem') Conclusie daaruit zou zijn dat de oud-mollen in die ruimte zouden weten wie de mol is.

Voor De Telegraaf maak ik elke week een video over WIDM, en elke week vraag ik een ex-deelnemer/mol om zijn/haar verdenkingen uit te spreken. Deze week vroeg ik Kim Pieters, en zij zei wonderbaarlijk ja! Ze heeft een filmpje ingestuurd waarin ze zegt dat ze Jeroen en Ron verdacht vindt. Hier te bekijken op 7:20. Ik maak hieruit op dat Kim de mol dus niet gezien heeft.

Is de mol dus wel in de ruimte geweest? Niet heel relevant in onze zoektocht naar de mol, maar wel een gedachtespinsel. Misschien toch niet zo'n Jan Versteegh-moment als we hadden gehoopt?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #119 Gepost op: 5-10-2020, 22:50:04 »
Mollen zijn niet de meest betrouwbare informanten. We hebben al meerdere malen gezien dat een oud-mol in Moltalk vol verve een deelnemer verdacht terwijl hij op dat moment al wist dat het niet de mol was. Kortom dit zegt dus helemaal niks.