Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk  (gelezen 19753 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #60 Gepost op: 13-09-2020, 18:22:51 »
Zoals je zelf al zegt... het kon leiden tot 2000 euro.

aflevering 1: 2000+2000+2500 = 6500
aflevering 2: 2222,50+2000+1500 = 5722,50

Als je kijkt naar wat ze tot nu toe konden halen is dat nog een best redelijk bedrag: €13.222,50,-

En als ik dit vergelijk met voorgaande jaren is het nog best coulant.

Het gaat hier niet om hoeveel ze kunnen verdienen, maar hoe ze het kunnen verdienen, door steeds meer gecompliceerdere lagen aan een type opdracht toe te voegen, wordt het langzamerhand onmogelijk om het maximale bedrag uit een opdracht te halen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #61 Gepost op: 13-09-2020, 18:32:27 »
Inderdaad scherp, zou op voorkennis van de Mol kunnen wijzen. Maar de opdracht wordt ook altijd nog een keer door de regisseur aan de kandidaten uitgelegd waarbij vragen gesteld kunnen worden. Misschien is die 2 km daarbij ter sprake gekomen.
Misschien 1 km voor de ene groep en 1 km voor de andere groep? Nikkie kan dat bij elkaar opgeteld hebben? ???

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #62 Gepost op: 13-09-2020, 18:55:50 »
Citaat
Misschien 1 km voor de ene groep en 1 km voor de andere groep? Nikkie kan dat bij elkaar opgeteld hebben?

Die wist niet eens waar ze was...  ::ohno::

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #63 Gepost op: 13-09-2020, 19:11:14 »
Konden ze nou alleen geld verdienen door bij een bordje (x0,5, x1,5, x1,75) te stoppen, of überhaupt door elkaar te ontmoeten? Meen me te herinneren dat er iets gezegd wordt als dat ze 'geen geld verdienen als ze elkaar niet ontmoeten'. Dat zou betekenen dat het gewoon 'x1' is als ze elkaar op een willekeurige plek ontmoeten. Als dat zo is, is het zeer verdacht dat de groep van vier personen doodleuk gaat staan wachten op de anderen bij het bordje x0,5. Ze deden al helemaal terneergeslagen. Anders hadden ze gewoon even kunnen doorlopen en niet bij een bordje gaan staan wachten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #64 Gepost op: 13-09-2020, 19:15:43 »
Goede vraag. Patrick lijkt in ieder geval te denken dat ze niet per se bij zo'n X-bordje hoeven te staan want hij stelt voor om bij de gouden stenen (waar alleen een bordje over de stenen staat) op het andere team te wachten. (Horace is tegen, maar we horen hem dan niet zeggen dat dat is vanwege het bij een X-bordje moeten staan.)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #65 Gepost op: 13-09-2020, 20:05:51 »
Even teruggekeken en we zaten al op het goede spoor: ze moeten elkaar bij een ontmoetingspunt ontmoeten, anders sowieso geen geld. Jammer, ik zocht nog even naar een extra laagje :P

Voor mij is, zoals eerder ook goed uiteengezet, deze opdracht het net niet in de uitvoering. Desondanks valt hier nog heel wat aan te bestuderen, dankzij het handelen van de kandidaten.


Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #66 Gepost op: 13-09-2020, 20:15:59 »
Met max verdubbelaar, €1270 x 1,75 = € 2222,50 = precies de max eindscore zoals aangegeven bij de opdracht

Blijft natuurlijk een raar bedrag als eindscore, als er alleen maar ronde bedragen door Rik gegeven kunnen worden. Hij rondt het gewonnen bedrag nu ook af op €100.

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #67 Gepost op: 13-09-2020, 21:40:46 »
Iedereen heeft het er over dat de mol een steen heeft weggegooid, maar wat als de mol gewoon niet goed gewisseld heeft? 5 stenen weg en maar 1 terug?

Uiteindelijk is dit wel de minst effectieve mollenactie ooit. 5 euro uit de pot houden, dat vervolgens ook nog eens gehalveerd wordt. Het uiteindelijke bedrag wordt ook nog eens afgerond, waardoor de gehele actie geen effect zou hebben.

Ik hoop dus wel dat de uiteindelijke mollenactie dus meer is dan dat er een steen van 5 euro is weggegooid, want dat is toch wel een enorme anticlimax voor mij...

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #68 Gepost op: 13-09-2020, 21:45:10 »
Of de mol heeft sowieso geen geldstenen terug gepakt. Zeker in het groepje van 5 zijn er volgens mij geen afspraken over gemaakt. Bij het groepje van 4 zagen we in ieder geval dat er afgesproken werd om iedereen 5 stenen in te laten leveren tegen geldstenen.

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #69 Gepost op: 13-09-2020, 21:51:17 »
Of de mol heeft sowieso geen geldstenen terug gepakt. Zeker in het groepje van 5 zijn er volgens mij geen afspraken over gemaakt. Bij het groepje van 4 zagen we in ieder geval dat er afgesproken werd om iedereen 5 stenen in te laten leveren tegen geldstenen.

Heeft iemand de gemaakte afspraken die in beeld kwamen ook gecontroleerd met de uitkomsten? Ik verwacht dat vast wel iemand dat gecheckt heeft en dus dat er op basis van die uitkomsten vast te stellen is of er in het groepje van 4 geklooid is.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #70 Gepost op: 13-09-2020, 22:23:42 »
 ::vergroot::Zei Jeroen nou: Die balk doet pijn op mijn mollekapsspier?   ::rofl::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #71 Gepost op: 13-09-2020, 22:53:51 »
Ik dacht dat ook te horen ja  ::rofl::
Meer L

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #72 Gepost op: 14-09-2020, 00:03:31 »
Die wist niet eens waar ze was...  ::ohno::
Jij snapt hem! ::bravo::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #73 Gepost op: 14-09-2020, 08:10:39 »
op het moment dat Peggy toont hoe sterk ze is (balk op de schouder en mand van Nikkie in de hand) lopen ze keihard voorbij de wisselplek met de 25 euro ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #74 Gepost op: 14-09-2020, 12:06:48 »
Misschien 1 km voor de ene groep en 1 km voor de andere groep? Nikkie kan dat bij elkaar opgeteld hebben? ???

Rik zegt letterlijk dat ze een paar kilometer bij elkaar vandaan beginnen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #75 Gepost op: 14-09-2020, 12:15:38 »
En ze hebben 3 kwartier de tijd, dan kun je wandelend minstens 4 km afleggen. Er is wat tijd nodig voor het omruilen van de stenen en overleg.
Vertraging zal ook wel ingecalculeerd zijn. Het lijkt me dat de afstand wel groter was dan 2x 1km.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #76 Gepost op: 14-09-2020, 12:22:16 »
Rik zegt letterlijk dat ze een paar kilometer bij elkaar vandaan beginnen.

Ergo 1+1 =2

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #77 Gepost op: 14-09-2020, 12:34:38 »
Dat ze halverwege ergens uitkomen is eigenlijk niemand te verwijten. Ze doen hun best, en ze verwachten een bordje met x2 die ze nog niet hebben gezien. Ja, dan loop je door! (Of was er toch ergens een bordje met de verdubbelaar?)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #78 Gepost op: 14-09-2020, 13:35:56 »
Dat getreuzel in het begin door de groep van 5 lijkt misschien mols, maar is dat het wel. Je loopt de kans dat de groep van 4 een voorsprong heeft van 8-9 minuten en dus eerder bij het midden is. En eventueel kan doorlopen. Onderweg alsnog vertragen lijkt me gemakkelijker dan moeten versnellen.

Die groep van 4 moet dus ergens dezelfde tijd hebben verloren, maar dat valt minder op. Wat ik me afvraag... Waren er (grote) hoogteverschillen en was daardoor het voor de ene groep gemakkelijker dan voor de andere?

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #79 Gepost op: 14-09-2020, 14:27:11 »
Nikkie zegt: dit worden de zwaarste 2 kilometer van m’n leven...

Rik heeft het alleen nooit over 2 km gehad, hij zei: jullie beginnen een paar kilometer uit elkaar en lopen naar elkaar toe..

Een paar kilometer zijn er 2...