Auteur Topic: [Theorie] Post  (gelezen 100832 keer)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #280 Gepost op: 23-02-2014, 18:01:07 »
Hier starten ze met z'n zessen en moeten ze hun definitieve startpunt kiezen. Dit is niet de locatie van de Clock Tower ofzo.

De startlocatie van de 6 was aan het overkant van het water. Niet aan de kant van Daphne en Aaf zoals de montage ons wil doen geloven. De startplaats van de 6 is niet heel ver verwijderd van de ClockTower. De ClockTower is alleen dichterbij het water en dichterbij de Ferry.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2014, 18:12:42 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #281 Gepost op: 23-02-2014, 18:17:23 »
Even advocaat van de duivel spelen als je de afleveringstitels op de volgende afvaller laat vallen:

Susan draaide aan de 5e knop op rij :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #282 Gepost op: 23-02-2014, 18:19:31 »
Even advocaat van de duivel spelen als je de afleveringstitels op de volgende afvaller laat vallen:

Susan draaide aan de 5e knop op rij :)

Zaten we zo op één lijn toen Aaf er nog in zat en nu opeens dit Syllie?  :\'(  ;D
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #283 Gepost op: 23-02-2014, 18:24:44 »
Zaten we zo op één lijn toen Aaf er nog in zat en nu opeens dit Syllie?  :\'(  ;D
Tja, Aaf weg en de liefde is over :P

Of Aaf komt gewoon terug. Rood is het nieuwe groen was het toch? Dus aflevering 7 vinden ze haar bovenop een windmolen  ::rofl::

Maar troost je. Heb nog steeds geen definitieve keuze gemaakt tussen Suuz en JW. Nog 3 dagen om de knoop door te hakken :D

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #284 Gepost op: 26-02-2014, 10:41:26 »
Als je de optie kiest dat de titels op de afvaller slaan, zijn er inderdaad weer meerdere mogelijkheden. Ik denk (dit is de theorie) dat de titel wijst naar een actie van een kandidaat in die betreffende aflevering. Die kandidaat zal er de volgende aflevering uitgaan. Nog een keertje dan nog maar:

Afl1: schijnbeweging: Een schijnbeweging van de letter 'S': Owen: valt af in Afl2
Afl2: Vindingrijk: Niemand is vindingrijk. Niemand valt af in Afl3
Afl3: Een zware keuze: Daphne moet een zware keuze doen tussen Susan of Sofie: Daphne valt af in Afl4
Afl4: Jennifer: Jennifer valt af in Afl5
Afl5: Een heilige aanwijzing: Susan geeft Aaf de Judas kus (bordje Judas) hangt ernaast: Aaf valt af in Afl6
Afl6: 5 op rij: Iemand moeten we koppelen aan 5 op rij, die valt af in Aflvering 7. Ik denk dat dat Jan-Willem is.


Je hoeft mij de theorie niet uit te leggen hoor. Maar je zou net een andere logica kunnen nemen... Zeker omdat de titel iedere op zo goed als iedereen kan slaan, vind ik hem niet sterk.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #285 Gepost op: 1-03-2014, 17:39:07 »
Ik zit nu een beetje met de zin die op de brief stond om de enveloppen uit te leggen.

Daarin stond om: omdat de pot in WIDM niet altijd veilig is ...

Er is nog maar 1 moment geweest waarin er geld kon verloren worden (het gokken wat ik al een beetje slap vond).
het zou mij verbazen als er nog geen ander moment komt omdat anders de twist met enveloppen niet zoveel om het lijf heeft volgens mij.

In de vooruitblik zie je wanneer ze op het eiland zitten een kist en een soort afdakje.
Daarom verwacht ik toch iets bijzonders nog volgende aflevering zoals in seizoen 9, een mini-veiling,
dus was er geld nodig om dit te kunnen verwezenlijken.

Even erbij zeggen:
Ik ben zelf geen voorstander van zulke twisten, dus ik hoop eigenlijk dat er niet zoiets komt.


klaar voor de strijd

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #286 Gepost op: 1-03-2014, 17:44:50 »
Ik zit nu een beetje met de zin die op de brief stond om de enveloppen uit te leggen.

Daarin stond om: omdat de pot in WIDM niet altijd veilig is ...

Er is nog maar 1 moment geweest waarin er geld kon verloren worden (het gokken wat ik al een beetje slap vond).
het zou mij verbazen als er nog geen ander moment komt omdat anders de twist met enveloppen niet zoveel om het lijf heeft volgens mij.

In de vooruitblik zie je wanneer ze op het eiland zitten een kist en een soort afdakje.
Daarom verwacht ik toch iets bijzonders nog volgende aflevering zoals in seizoen 9, een mini-veiling,
dus was er geld nodig om dit te kunnen verwezenlijken.

Even erbij zeggen:
Ik ben zelf geen voorstander van zulke twisten, dus ik hoop eigenlijk dat er niet zoiets komt.

Wat als... Ff lekker speculeren...

Er volgende week 2 afvallers zijn. En dat een van hun naar huis moet, maar de andere afvaller moet plaatsnemen op het afvallers eiland. Dat is dan Jan-Willem. En Jan-Willem mag weer mee doen als hij het geld in een bootje weer terug naar kamp Noord brengt.

Of dat je afvalt als er 5 op een rij gemaakt wordt met jouw kleur en dat je dan naar het afvallers eiland moet.

Ik ben heel benieuwd naar volgende week: Expeditie Robinson!!!
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #287 Gepost op: 1-03-2014, 17:56:28 »
Het gebeurt wel vaker dan eens dat de mol geld uit de pot steelt. Ik heb het idee dat men vooral daaraan refereert.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #288 Gepost op: 3-03-2014, 19:23:46 »
In de vooruitblik zie je wanneer ze op het eiland zitten een kist en een soort afdakje.
Daarom verwacht ik toch iets bijzonders nog volgende aflevering zoals in seizoen 9, een mini-veiling,
dus was er geld nodig om dit te kunnen verwezenlijken.
Zoiets hebben we al eens gezien met de tonnen in het seizoen met mol Yvon (en het laatste Australische seizoen). Het lijkt mij een zeer goede mogelijkheid dat ze met geld uit de pot kamperbenodigdheden kunnen kopen.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #289 Gepost op: 3-03-2014, 20:41:48 »
Zoiets hebben we al eens gezien met de tonnen in het seizoen met mol Yvon (en het laatste Australische seizoen). Het lijkt mij een zeer goede mogelijkheid dat ze met geld uit de pot kamperbenodigdheden kunnen kopen.

Ik denk dat ze voor geld de kist kunnen openen. In ieder geval heb ik dat geantwoord in de app.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #290 Gepost op: 3-03-2014, 20:54:03 »
Ik denk dat ze voor geld de kist kunnen openen. In ieder geval heb ik dat geantwoord in de app.
Ow, ik app zelf niet. Klink aannemelijk. Morgen zal ik eens kijken wat alle vragen en antwoorden zijn. Een collega's wil dat altijd met mij doornemen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Post
« Reactie #291 Gepost op: 7-03-2014, 12:21:36 »
App vraag gaat over het opgestuurde geld!
Mogelijk is er dus 1.500 euro verduisterd tijdens het opsturen van het geld.
Lijkt me stug dat er meer geld dan de 8.700 in de enveloppen zit.

Sophie en Freek hebben in aflevering 3 ieder 1.200 euro opgestuurd. Dus die kunnen het sowieso niet veroorzaakt hebben. Of meerdere mensen moeten kleine beetjes hebben achtergehouden.

EDIT: Susan heeft 1.750 opgestuurd en heeft alleen gepost. Die kan dus als daar de mogelijkheid voor was geld achterover gedrukt hebben. Tygo en Jennifer hebben samen ook een groot bedrag gepost, maar de verdeling van dat geld is niet bekend.
EDIT2: Alhoewel door wat beter te kijken je kunt zien dat Jennifer 1.500 euro stuurt. Tygo in één envelop 1.000 euro stopt en in de andere envelop 1.700 euro.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2014, 12:35:09 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #292 Gepost op: 7-03-2014, 12:39:26 »
Er was wel een twijfel of Freek misschien wat geld achterover gedrukt heeft. Kans is wel klein, maar het is mogelijk (ergens is hier een hele theorie inclusief foto's geplaatst)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #293 Gepost op: 7-03-2014, 13:06:34 »
Dat kan dan ook meteen verklaren waarom Susan er geen moeite mee heeft dat Freek de finale haalt. Van de extra rente op 250 euro ipv op 1750 zal ze niet wakker liggen. Het zou een mooie stunt zijn. Helemaal met haar blik richting camera en de opmerking dat er nu niets meer mee kan gebeuren. :D

Neh.... Susan heeft geen 1500 euro van de 1750 afgehaald. Ik vul gewoon 8700 in, klaar.

En de rente is voor aflevering 9. Volgende week. Dus hoeft helemaal niet de finale te zijn en deed de vrijstelling er niet toe op die manier.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #294 Gepost op: 7-03-2014, 14:06:16 »
8700 lijkt mij ook het goede antwoord. Het is maar een 1 sterrenvraag en we hebben volgens mij niks kunnen zien over iemand die geld heeft afgehouden.

Freek stond overigens in hoofdletters op de envelop, dus Freek de mol?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Theorie] Post
« Reactie #295 Gepost op: 7-03-2014, 14:12:46 »
Susan heeft die envelop geschreven in hoofdletters. Dus dat kan geen hint zijn.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #296 Gepost op: 7-03-2014, 14:19:15 »
Susan heeft die envelop geschreven in hoofdletters. Dus dat kan geen hint zijn.

Nee dan niet inderdaad. Ik neig nu eigenlijk toch ook meer naar Susan dus dat geeft niet  ;)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #297 Gepost op: 8-03-2014, 00:43:55 »
Er was wel een twijfel of Freek misschien wat geld achterover gedrukt heeft. Kans is wel klein, maar het is mogelijk (ergens is hier een hele theorie inclusief foto's geplaatst)

Enige bedrag onder 8700 is 7200 en dan zou er dus 1500 verduisterd zijn door Freek die maar 1200 in de envelop had?!


Het lijkt er wel op dat ze met z'n vieren het geld op gaan halen. Toch wel een beetje jammer... De rente had best lager uit kunnen vallen als Susan niet voor de vrijstelling koos. Dan had bijvoorbeeld iemand als Freek of Sofie af kunnen (of zijzelf). Want dat zijn de namen waarop rente komt...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #298 Gepost op: 8-03-2014, 09:07:53 »
Susan heeft die envelop geschreven in hoofdletters. Dus dat kan geen hint zijn.

Tenzij ze Freek op dat moment 100% door had als mol ;D

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #299 Gepost op: 8-03-2014, 10:35:38 »
App vraag gaat over het opgestuurde geld!
Mogelijk is er dus 1.500 euro verduisterd tijdens het opsturen van het geld.
Lijkt me stug dat er meer geld dan de 8.700 in de enveloppen zit.

Sophie en Freek hebben in aflevering 3 ieder 1.200 euro opgestuurd. Dus die kunnen het sowieso niet veroorzaakt hebben.


Deze zou wel interessant zijn. Het wordt vast 8700, maar ik hoop nu toch echt op die 7200. Gezien Freek geen 1500 kan verduisteren (of men moet de enveloppen kunnen openen tijdens het ophalen), zou ik Freek hier definitief op door kunnen strepen.