Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 167340 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #200 Gepost op: 26-01-2020, 12:55:02 »
Ik hoor het ook. Dit is geen toeval.
Bij deze verklaar ik de rode draad hint voor geopend!
 ::tandpastasmiley::
De M (TaomisMe) en de J (AlsJof) komen voor in de tienletterige (tien afleveringen) voornaam van... Miljuschka. Maar de missende H zit ook in de naam. Niemand iets uit de tweede aflevering gehaald?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #201 Gepost op: 26-01-2020, 13:05:06 »
Nee, aflevering 2 was ”tegendraads” dus geen rode draad hint ;-)

Ja de letters wijzen tot nu toe naar Mil, maar dat vind ik te vroeg en te gemakkelijk. Dat trekt me niet uit de Nathan tunnel.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #202 Gepost op: 26-01-2020, 13:27:05 »
Aan het begin van de aflevering zit een praatje over de app. "Download de vernieuwde app", etcetera.

Je ziet dan dat in het vakje e-mailadres "wieisdemol@av-" getypt wordt (het wordt afgebroken).

Maar het grappige is: er wordt een tikfout gemaakt die daarna hersteld wordt. Er wordt getypt: "wieisden", vervolgens wordt de "n" verwijderd en "mol" (etc.) getypt.

Mogelijke hint: n = mol. Nathan dus. ::vergroot::

 ::vergroot::

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #203 Gepost op: 26-01-2020, 13:40:40 »
Aan het begin van de aflevering zit een praatje over de app. "Download de vernieuwde app", etcetera.

Je ziet dan dat in het vakje e-mailadres "wieisdemol@av-" getypt wordt (het wordt afgebroken).

Maar het grappige is: er wordt een tikfout gemaakt die daarna hersteld wordt. Er wordt getypt: "wieisden", vervolgens wordt de "n" verwijderd en "mol" (etc.) getypt.

Mogelijke hint: n = mol. Nathan dus. ::vergroot::

En even verderop in datzelfde beginstukje zegt Rik: "voorspel" - app staat op Nathan - "en win" - app staat op Miljuschka. Nathan mol, Miljuschka winnaar?  ::tandpastasmiley::

Edit: woordje vergeten
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 15:59:08 door Monkeymol »

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #204 Gepost op: 26-01-2020, 14:13:47 »
Aan het begin van de aflevering zit een praatje over de app. "Download de vernieuwde app", etcetera.

Je ziet dan dat in het vakje e-mailadres "wieisdemol@av-" getypt wordt (het wordt afgebroken).

Maar het grappige is: er wordt een tikfout gemaakt die daarna hersteld wordt. Er wordt getypt: "wieisden", vervolgens wordt de "n" verwijderd en "mol" (etc.) getypt.

Mogelijke hint: n = mol. Nathan dus. ::vergroot::

Dat zou wel een hele mooie hint zijn, zeker met wat Monkeymol nog zegt.
Iemand die het filmpje over de app van vorig jaar kan vinden? Zelf zie ik alleen maar die van 2017 en 2018 en wil toeval zo veel mogelijk uitsluiten.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #205 Gepost op: 26-01-2020, 14:48:28 »
Rob gewoon in de achtergrond in beeld bij de speluitleg!  ::oink::

Is Rob de mol?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #206 Gepost op: 26-01-2020, 16:38:27 »
Lol ik denk zeker dat dit rob is die we in  de achtergrond zien lopen. (Lichaamsbouw, kleding, hoed alles matcht).  Maar of rob de mol is, ik denk van niet.

Ik verwacht dat regie iets opnieuw wilde opnemen en dus lasten ze een extra opname in, en is dit mooie stukje ontstaan. 

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #207 Gepost op: 26-01-2020, 20:12:45 »
De M (TaomisMe) en de J (AlsJof) komen voor in de tienletterige (tien afleveringen) voornaam van... Miljuschka. Maar de missende H zit ook in de naam. Niemand iets uit de tweede aflevering gehaald?
Ik wil komende week aflevering 2 in ieder geval herbekijken met dit doel. Die j van aflevering 3 lijkt echt een bewussie...

Edit; nu al teruggekeken. Ik heb niks kunnen ontdekken.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 20:46:38 door jehnnnycash »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #208 Gepost op: 26-01-2020, 21:46:56 »
Ik hoor Hovercraft, Taoisme en als of op TV. Ook de mond/lippen maken die letters niet. Lijkt mij een dood  spoor.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #209 Gepost op: 27-01-2020, 09:19:31 »
Ik hoor duidelijk 'alsjof', en meen dat ook duidelijk te zien. Het klinkt niet natuurlijk. Maar goed, ik zit dan ook in de Miljuschka-tunnel, dus misschien onbewust niet geheel onafhankelijk ;). Mijn vriend - die echt niets met widm heeft - bevestigde dit nadat ik hem vroeg wat hij hoorde (dus zonder het vermoeden 'alsjof' te verklappen). Ik zou het eerder een dood spoor vinden omdat er in aflevering 2 niets te horen is, en het dus 'gewoon' versprekingen kunnen zijn. Als er in aflevering 4 en 5 niets te horen is, kan ik het ook laten rusten  ::tandpastasmiley::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #210 Gepost op: 27-01-2020, 17:12:04 »
Ik hoor duidelijk 'alsjof', en meen dat ook duidelijk te zien. Het klinkt niet natuurlijk. Maar goed, ik zit dan ook in de Miljuschka-tunnel, dus misschien onbewust niet geheel onafhankelijk ;). Mijn vriend - die echt niets met widm heeft - bevestigde dit nadat ik hem vroeg wat hij hoorde (dus zonder het vermoeden 'alsjof' te verklappen). Ik zou het eerder een dood spoor vinden omdat er in aflevering 2 niets te horen is, en het dus 'gewoon' versprekingen kunnen zijn. Als er in aflevering 4 en 5 niets te horen is, kan ik het ook laten rusten  ::tandpastasmiley::

Hij zegt In afl 2 op ong 51:28 : jullie moeshten een chinese wereldkaart samenstellen. Heel duidelijk hoorbaar


Zou ik wel echt n goede hint vinden


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #211 Gepost op: 27-01-2020, 17:43:02 »
Hij zegt In afl 2 op ong 51:28 : jullie moeshten een chinese wereldkaart samenstellen. Heel duidelijk hoorbaar


Zou ik wel echt n goede hint vinden
Maar waarom schrijf je dan de ene ingevoegde j als een j, en de ingevoegde j hier als een h? Vind hem verder mooi gevonden, maar dat is iets te inconsistent.

Ik denk dat ie gewoon soms z'n s'en slist ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #212 Gepost op: 27-01-2020, 18:14:16 »
Maar waarom schrijf je dan de ene ingevoegde j als een j, en de ingevoegde j hier als een h? Vind hem verder mooi gevonden, maar dat is iets te inconsistent.

Ik denk dat ie gewoon soms z'n s'en slist ;D
Misschien recent een kies getrokken?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #213 Gepost op: 27-01-2020, 18:23:55 »
Maar waarom schrijf je dan de ene ingevoegde j als een j, en de ingevoegde j hier als een h? Vind hem verder mooi gevonden, maar dat is iets te inconsistent.

Ik denk dat ie gewoon soms z'n s'en slist ;D

Oh maar het is niet mijn hint hoor  ::rofl::

Denk dat Rik gewoon af en toe woorden raar uitspreekt

Daarnaast heeft Miljuschka 10 letters en krijgen we 9 afleveringen met titels. Afl 10 is toch de finale of is dat veranderd?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #214 Gepost op: 27-01-2020, 18:27:01 »
Haha, ik hoop vooral heel erg dat dit een hint is want ik vind hem hilarisch. ::love:: Hij valt ook wel in de categorie 'Jungens', dus kan ook best dat ze ook met hints terugkijken op 20 jaar!  ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #215 Gepost op: 27-01-2020, 21:11:25 »
Oh maar het is niet mijn hint hoor  ::rofl::
Weet ik! Mijn punt was dat jouw toevoeging eigenlijk geen h is maar nog een j, wat de hint eerder onderuit haalt dan bevestigt.

Maar vond hem verder wel grappig, dus hij heeft wel de spotlight gehaald in het theorieënoverzicht ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #216 Gepost op: 27-01-2020, 21:15:09 »
Maar waarom schrijf je dan de ene ingevoegde j als een j, en de ingevoegde j hier als een h? Vind hem verder mooi gevonden, maar dat is iets te inconsistent.

Ik denk dat ie gewoon soms z'n s'en slist ;D

De makers gieren nu van het lachen bij deze “hint”.  ;D

Ik lach jullie niet uit hoor. Maar arme Rik als het niet zo is. ::tandpastasmiley:: ;D

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #217 Gepost op: 27-01-2020, 21:44:21 »
Of Rik heeft een serieus spraakgebrek (ex - journaallezer...) of hij zegt in de introductietekst duidelijk 'Wollercoaster"

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #218 Gepost op: 27-01-2020, 22:44:22 »
Nee, die hoor ik echt niet. Jammer wel ;p

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #219 Gepost op: 28-01-2020, 16:29:52 »
Het is ook maar net wat je wilt horen, denk dat dit te lastig is voor het gewone publiek om er direct uit te trekken zonder dat er expliciet op gewezen wordt.

Bij "Jungens" was het op een bepaald moment wel duidelijk dat Art constant hetzelfde zei. Ik vind hem wel grappig, maar het is een losse flodder. En heel zielig voor Rik... Hij doet ook zijn best om alle teksten zo moeiteloos uit zijn strot te halen.  :P

edit: de afleveringstitels lijken me te slaan op China?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 16:52:02 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?