Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 165694 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #280 Gepost op: 1-02-2020, 22:25:26 »
Gezien de vele taalfouten twijfel ik aan de betrouwbaarheid.
Er werken Chinese mensen mee aan die website, en ik neem aan dat die mensen weten waar ze het over hebben.

Maar denk verder ook niet dat het een hint is.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #281 Gepost op: 1-02-2020, 22:40:29 »
Ik heb misschien de hint van dit seizoen gevonden!

Check de laatste reclame van de STER voordat wie is de Mol begint. Het wordt begonnen en beeindigd met de storing die we kennen uit aflevering 1. We zien een kamer met een lamp die uitvalt, maar belangrijker is de stem op de achtergrond. Het lijkt een achterstevorn afgespeelde stem die echt WIDM-dingen zegt. Eerst 'kennis is macht, maar oefening is de sleutel', maar daarna dingen als 'maar wees voorzichtig, want de sleutel is geluk of wijsheid'

Verwijzing naar de sleutels van aflevering 1. KAN NIET ANDERS!!!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #282 Gepost op: 1-02-2020, 22:41:20 »
Konijn. Maar Rob is geen konijn.
Dat is nogal een subtiel verschil, kan prima haas zijn toch?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #283 Gepost op: 1-02-2020, 22:45:46 »
Ik heb misschien de hint van dit seizoen gevonden!

Check de laatste reclame van de STER voordat wie is de Mol begint. Het wordt begonnen en beeindigd met de storing die we kennen uit aflevering 1. We zien een kamer met een lamp die uitvalt, maar belangrijker is de stem op de achtergrond. Het lijkt een achterstevorn afgespeelde stem die echt WIDM-dingen zegt. Eerst 'kennis is macht, maar oefening is de sleutel', maar daarna dingen als 'maar wees voorzichtig, want de sleutel is geluk of wijsheid'

Verwijzing naar de sleutels van aflevering 1. KAN NIET ANDERS!!!
Dat was vermoedelijk een reclame voor een nieuwe Netflix-serie genaamd Locke & Key. Lijkt me ook stug dat ze hints in de reclame gaan stoppen ipv in de aflevering.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #284 Gepost op: 1-02-2020, 22:48:21 »
Toen was ik nog niet eens ingeschakeld ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #285 Gepost op: 1-02-2020, 22:52:08 »
Het lijkt stug omdat ze nog nooit zoiets hebben gedaan, maar het zou toch prachtig zijn als het wel iets bleek te zijn. Gewoon een hint die je alleen als vaste kijker hebt kunnen ervaren. En ja, ik kijk verder nooit televisie, dus ik weet niet hoe vaak die teaser al voorbij is gekomen. Of dat Netflix denkt, deze serie sluit heel goed aan bij WidM-kijkers, laten we even een contactje leggen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #286 Gepost op: 1-02-2020, 22:56:20 »
Het lijkt stug omdat ze nog nooit zoiets hebben gedaan, maar het zou toch prachtig zijn als het wel iets bleek te zijn. Gewoon een hint die je alleen als vaste kijker hebt kunnen ervaren. En ja, ik kijk verder nooit televisie, dus ik weet niet hoe vaak die teaser al voorbij is gekomen. Of dat Netflix denkt, deze serie sluit heel goed aan bij WidM-kijkers, laten we even een contactje leggen.

Ik denk eerder dit, De L&K rechtsboven in het scherm zijn overeenkomend met Locke & Key...
Ik zoek er iig niets achter. ONDANKS dat het wel super opmerkelijk is dat ze het over Geluk en Wijsheid hebben, en daarvoor een Lao Tse spreuk gebruiken...

Edit:
Om iets anders op tafel te gooien, viel het mij op dat dit de tweede opdracht is met een titel die tussen haakjes gebruikt.

(ver) & (d)

in Lijn(ver)diensten
en Verkeer(d)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 22:59:19 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #287 Gepost op: 1-02-2020, 22:59:39 »
Dit is goed gespot zeg! Een van de nummerborden komt wel verdacht overeen met Nathan's tattoo. Kan iemand zich zo de route herinneren van deze auto?


Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #288 Gepost op: 1-02-2020, 23:00:54 »
UPDATE:

de L&K rechtsboven moet staan voor Locke and Key, een Netflix-serie. Opmerkelijk is wel dat ik deze commercial niet terug kan vinden op internet en dat er termen worden gebruikt die we kennen uit aflevering 1. Desondanks verwacht ik dat dit het creatieve werk is van een Nederlandse marketingtak van Netflix, die ook naar WIDM kijken...

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #289 Gepost op: 1-02-2020, 23:07:22 »
Dit is goed gespot zeg! Een van de nummerborden komt wel verdacht overeen met Nathan's tattoo. Kan iemand zich zo de route herinneren van deze auto?
Komt helemaal niet erg overeen, slechts enkele tekens en die van Nathan zijn wiskundige symbolen.

UPDATE:

de L&K rechtsboven moet staan voor Locke and Key, een Netflix-serie. Opmerkelijk is wel dat ik deze commercial niet terug kan vinden op internet en dat er termen worden gebruikt die we kennen uit aflevering 1. Desondanks verwacht ik dat dit het creatieve werk is van een Nederlandse marketingtak van Netflix, die ook naar WIDM kijken...
Er zit echt geen hint in een promo van een Netflix-serie.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #290 Gepost op: 1-02-2020, 23:36:44 »
Komt helemaal niet erg overeen, slechts enkele tekens en die van Nathan zijn wiskundige symbolen.
Of zijn het Griekse letters?  :P Ik vind AX1L- heel duidelijk. Voor - 73 is 't niet één op één inderdaad, maar met een beetje goede wil zie je in de lambda een 7, en de epsilon gaat door voor een omgekeerde 3.

Overigens staat er op Nathan's arm 'Achilles'.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 00:02:18 door jehnnnycash »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #291 Gepost op: 1-02-2020, 23:41:26 »
Ik denk ook niet dat er een hint zal zitten in een Netflix-promo. Zou wel cool zijn :)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #292 Gepost op: 1-02-2020, 23:53:14 »
Of zijn het Griekse letters?  :P Ik vind AX1L- heel duidelijk. Voor - 73 is 't niet één op één inderdaad, maar met een beetje goede wil zie je in de labda een 7, en de epsilon gaat door voor een omgekeerde 3.

Overigens staat er op Nathan's arm 'Achilles'.

Nee, want de S zie je niet op Nathan's arm op die foto maar is er wel en die mist in het kenteken. Ook is het niet logisch dat de twee labda's verschillende tekens in het kenteken zijn. Eerst een L en dan een 7.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #293 Gepost op: 2-02-2020, 00:14:20 »

Edit:
Om iets anders op tafel te gooien, viel het mij op dat dit de tweede opdracht is met een titel die tussen haakjes gebruikt.

(ver) & (d)

in Lijn(ver)diensten
en Verkeer(d)

Ze proberen het woord verdediger te maken.
Op wie zou dat nou kunnen slaan?

 ::hypocriet::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #294 Gepost op: 2-02-2020, 00:16:18 »
Ze proberen het woord verdediger te maken.
Op wie zou dat nou kunnen slaan?

 ::hypocriet::

Dat zou wel een leuke hint zijn! Maar mss iets te makkelijk

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #295 Gepost op: 2-02-2020, 00:32:27 »
Hoorden jullie het ook? Rob die Mil “Merel” noemde? Bij de vaasjes....

Ik weet niet waar ik dit eerder heb gelezen;
Claes  Klaas
En er was er nog een...

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #296 Gepost op: 2-02-2020, 00:49:56 »
Claes is al best vaak Klaas genoemd, door meerdere kandidaten. Gewoon een lastige naam voor Nederlanders, wij spreken ae uit als aa ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #297 Gepost op: 2-02-2020, 01:51:02 »
Nou... volgende week is het Rob die met de M in de weer gaat

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #298 Gepost op: 2-02-2020, 05:31:07 »
Nathan heeft de groep misleid door te zeggen dat hij voor de 450 stok zou gaan .. en vervolgens probeert hij de kijker te misleiden door te zeggen dat die 450 voor Buddy moest zijn

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #299 Gepost op: 2-02-2020, 07:24:16 »
Edit:
Om iets anders op tafel te gooien, viel het mij op dat dit de tweede opdracht is met een titel die tussen haakjes gebruikt.

(ver) & (d)

in Lijn(ver)diensten
en Verkeer(d)
Dat viel mij ook al op.
Claes is al best vaak Klaas genoemd, door meerdere kandidaten. Gewoon een lastige naam voor Nederlanders, wij spreken ae uit als aa ;)
Nee, wij spreken ae uit als ee. Julius Caesar.