Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 56462 keer)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #160 Gepost op: 29-01-2020, 16:20:15 »
Mee eens. Volgens mij is de oplossing:

WIDM NNONIE

waarbij NN in plaats is gezet van LE, om de hint niet te gemakkelijk te maken.

NN is verkorting van Nomen Nescio. Onbekende naam, in dit geval onbekende letter. Zelf in te vullen.

WIDM LEONIE

Vergelijkbaar met hint vorige serie: WIDM WW JAN
Nomen Nescio staat inderdaad voor "onbekende naam" maar niet voor "onbekende letter" (of "onbekende letters", want het zijn er hier twee). Dus ik vind het een mooie poging maar het verhaal sluit niet. Ik kom van NN in de betekenis van Nomen Nescio niet bij LE uit.
Dan vind ik WIDM NO NINE (voor WIDM nummer 9) sterker...
« Laatst bewerkt op: 29-01-2020, 20:22:37 door edgomo »

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #161 Gepost op: 31-01-2020, 12:10:15 »
In de podcast zegt Jaike dat ze volledig op een persoon is gegaan in de test. Leonie molde behoorlijk bij de beelden opdracht met Jaike's legendarische reactie "We hadden een afspraak dame!".

Mijn gevoel zegt dat onder andere hierdoor Jaike volledig op Leonie is gegaan. Dus ik denk niet dat Leonie de mol is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #162 Gepost op: 31-01-2020, 13:28:32 »
In de podcast zegt Jaike dat ze volledig op een persoon is gegaan in de test. Leonie molde behoorlijk bij de beelden opdracht met Jaike's legendarische reactie "We hadden een afspraak dame!".

Mijn gevoel zegt dat onder andere hierdoor Jaike volledig op Leonie is gegaan. Dus ik denk niet dat Leonie de mol is.

Daarom dat ze fel in een Buddy/Mil tunnel zat en de eerste vraag op Buddy/Mil invult.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #163 Gepost op: 31-01-2020, 14:58:35 »

Het zou trouwens de eerste mol zijn die zelf toegeeft flink aan het mollen te zijn.
Ook de eerste kandidaat die dat op zo'n manier doet, toch?

Heb ik het alleen over de reguliere uitzendingen natuurlijk.

zo ja kun je je afvragen waarom dat shot erin moest. Maakt het haar meer of minder verdacht?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #164 Gepost op: 1-02-2020, 02:02:22 »
Zelf ontworpen petje denk ik, maar wat is de betekenis?

*FAMS*
Omnia vincit amor

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #165 Gepost op: 1-02-2020, 08:32:19 »

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #166 Gepost op: 1-02-2020, 11:17:11 »
51 dollarcent lol

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #167 Gepost op: 1-02-2020, 22:09:07 »
Nog Leonie verdenkers in de zaal? ::rofl::

 ::)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #168 Gepost op: 1-02-2020, 22:10:06 »
Arme Leonie doet zo haar best verdacht te worden en dan hier opeens, 500 euro? Let's go for it!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #169 Gepost op: 1-02-2020, 22:10:36 »
Ze is geweldig!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #170 Gepost op: 1-02-2020, 22:10:53 »
Nepmollen en geld verdienen, absoluut niet de mol!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #171 Gepost op: 1-02-2020, 22:12:33 »
Arme Leonie doet zo haar best verdacht te worden en dan hier opeens, 500 euro? Let's go for it!

Niemand weet dat ze die 500 euro heeft gepakt, dus dat verklaart wel die nepmol actie's van haar.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #172 Gepost op: 1-02-2020, 22:13:31 »
Arme Leonie doet zo haar best verdacht te worden en dan hier opeens, 500 euro? Let's go for it!
Nepmollen doe je om de verdenking van de groep op je te laden. Dit is buiten het zicht van de andere kandidaten. Gewoon tegen andere kandidaten claimen dat je groepsvrijstelling hebt gepakt.

Van Buddy mochten we het niet definitief weten. Leonie kunnen we definitief afstrepen. Volgende afvaller?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #173 Gepost op: 1-02-2020, 22:15:47 »
Ja daarom zeg ik ook arme Leonie, want dit was gewoon de productie die besluit dit wél te laten zien ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #174 Gepost op: 1-02-2020, 22:21:09 »
Omnia vincit amor

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #175 Gepost op: 1-02-2020, 22:22:34 »
Ze doet het inderdaad uitstekend als nepmol, maar ze vergeet dus blijkbaar het allerbelangrijkste: de mol vinden.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #176 Gepost op: 1-02-2020, 22:23:37 »
Ze doet het inderdaad uitstekend als nepmol, maar ze vergeet dus blijkbaar het allerbelangrijkste: de mol vinden.
Misschien kan ze multi-tasken? Of ze hoeft de mol niet te vinden?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #177 Gepost op: 1-02-2020, 22:24:26 »
+500. Niet nodig, was ook buiten beeld te doen (deed iemand anders ook). Was al teveel in beeld. Streep.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #178 Gepost op: 2-02-2020, 00:22:57 »
Nog Leonie verdenkers in de zaal? ::rofl::

 ::)
Arme Leonie doet zo haar best verdacht te worden en dan hier opeens, 500 euro? Let's go for it!

Weirdly enough.. ja, eigenlijk wel, enigszins ineens.
Naja, nooit afgestreept met 't idee dat ze een in your face nepmol-strategie zou kunnen hebben.
En I know, ze zit in elke testbiecht, haar nepmollerij is expliciet in beeld, ze is vast populair onder de kijkers, etc etc.

Maar dunno, die kistjes met de 500 euro is raar. Maar op een andere manier, niet dat het onnodig is.
Ze wordt in dit topic volledig afgestreept, in het topic van de kistjesopdracht, en voor zover ik zag op twitter ook. Wat een efficiënte move, voor een relatief luttele 500 euro.

Maar dat is niet mijn punt.

Mijn punt, is dat ze om 53m30 het bakje met een groepsvrijstelling sluit.
Dat is heel sneaky in beeld gebracht. Je ziet rond 53m27 dat het kaartje een lang woord bevat; en zodra het kistje dichtgaat als je goed kijkt tussen haar vingers of handig pauzeert oa rond het eind van het woord *lli*, en een fractie van een seconde later aan het begin gr*. Oftewel, ze bekijkt vrij kort de groepsvrijstelling.
Even later claimt ze voor het voorlaatste kistje te gaan, omdat in het laatste kistje voor haar gevoel '100%' een groepsvrijstelling zit.

Paar opties:
- Ze is een kandidaat, maar liegt over dat ze de groepsvrijstelling heeft gezien. Zodat ze een excuus kan hebben om het geld te pakken? Ofzo? Dit klonk net nog vaag logisch als reden, maar ik weet 't ook even niet.
Dit wordt tevens sneaky in beeld gebracht, zodat de kijker het in principe niet ziet, maar theoretisch gezien kan hebben, omdatttttt.. reasons. Ogenschijnlijk zou het logisch zijn als ze de finale als kandidaat haalt: maar dan ga je niet allerlei afleveringen daarvoor al uitgebreid sneaky zoiets in beeld brengen.

- Er waren 2 bakjes met groepsvrijstellingen (omdat de productie een groepsvrijstelling wilde forceren). Ze wist hiervan, want het was maybe verteld. Daarom wist ze dat ze, na de eerste optie, nog een tweede aanbod voor de groepsvrijsteling ging krijgen, en dat dat dus het laatste bakje was. Echter: waarom zou de productie dat doen &  vertellen, want dan gaat niemand voor de eerste optie (immers, die optie is gegarandeerd, dus je kan altijd de tussenliggende bakjes bekijken voor iets beters).

- Ze nam uit zichzelf aan dat er 2 bakjes met groepsvrijstellingen gingen zijn, en dat die laatste de tweede optie daarvan zou bevatten. Dat lijkt mijzelf geen logische aanname, maar meningen hierover verschillen.

- Naja of ze is gewoon een complete in your face nepmol-mol, en in de finale gaan we zien van: oohhhh in haar eerdere bakje die minimaal in beeld was, zat al de groepsvrijstelling. Of whatever.
Het lijkt mij ook niet fantastisch, niet m'n ideale mol, maar ik moet hier iets mee. Waarom ze aan de groepsvrijstelling voorbijloopt, waarom ze hierover liegt, en het sneaky nauwelijks in beeld wordt gebracht.

- Optie #5: ???
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
!
« Reactie #179 Gepost op: 2-02-2020, 01:00:52 »
Nog Leonie verdenkers in de zaal?

Ja!