Auteur Topic: [Aflevering 2] Tegendraads  (gelezen 27367 keer)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #20 Gepost op: 18-01-2020, 22:08:34 »
Wat is WIDM toch afgegleden naar een voorspelbaar programma voor verveelde BN-er’s (die ik overigens nauwelijks ken), die zich niet hoeven te kandideren, die geen belang stellen in een leuke pot met geld, alleen maar bezig zijn om de boel te verstieren, waar de regie en montage natuurlijk altijd zal inzoomen op de niet-mollen om die als mol neer te zetten, waar alle spellen gedoemd zijn om te mislukken en de spelers niet meer echt aan de tand worden gevoeld, want een spelletje mag doorgaans niet langer duren dan een half uurtje en kunnen zij zich weer verpozen in de bar van het hotel.


Nee, het begin was stukken leuker.

Gelukkig hebben we de Belgische Mol op 4 nog.

Als je het niet leuk vind dan kijk je toch gewoon wat anders?

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #21 Gepost op: 18-01-2020, 22:14:15 »
Ik vond dit een van de minst leuke afleveringen van alle seizoenen denk ik... Mooie plaatjes, jazeker, daarvoor is de Nederlandse Wie is de Mol top! Maar weer van die enorm chaotische flauwe spellen die amper te halen zijn en waarbij het daardoor meer gaat om flauw doen, de slappe lach krijgen (in de taxi) en (nep)mollen. De "bondjes" lijken soms wel het grootste deel van het spel uit te maken. In dat opzicht zie ik toch veel liever de Belgische De Mol met soms opdrachten die van zichzelf gewoon al hilarisch zijn, maar iets verscheidener van aard dan het Hollandse vaag gedoe.

Eén puntje van andersoortige kritiek: we hebben al een opdracht gehad waarbij de deelnemers waren opgesloten in een vrachtwagen, en deze keer speelden de veiligheidscamera's wel een heel grote rol in één opdracht. Allebei op het randje, als je het mij vraagt, gezien we in CHINA zitten dit seizoen...

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #22 Gepost op: 18-01-2020, 22:16:05 »
Wat is WIDM toch afgegleden naar een voorspelbaar programma voor verveelde BN-er’s (die ik overigens nauwelijks ken), die zich niet hoeven te kandideren, die geen belang stellen in een leuke pot met geld, alleen maar bezig zijn om de boel te verstieren, waar de regie en montage natuurlijk altijd zal inzoomen op de niet-mollen om die als mol neer te zetten, waar alle spellen gedoemd zijn om te mislukken en de spelers niet meer echt aan de tand worden gevoeld, want een spelletje mag doorgaans niet langer duren dan een half uurtje en kunnen zij zich weer verpozen in de bar van het hotel.


Nee, het begin was stukken leuker.

Gelukkig hebben we de Belgische Mol op 4 nog.

Even de Belgische Mol hierbuiten gelaten ben ik het hier heel erg mee eens.

Het is tot nu toe gewoon niet seizoen 20 waardig en dat komt vooral door dingen die hierboven genoemd worden.
Laten we wachten tot na het seizoen om volledige feedback te geven en de makers een eerlijke kans geven maar heel even voor alle fans hier?

Wie is de Mol zou toch moeten gaan over het vinden van de Mol? Psychologische opdrachten waarin je overzicht hebt om te zien wat kandidaten denken/beslissen/doen.
Het is géén doen op deze manier.
Ja, leuk als er even gelachen kan worden maar het is echt in 0 opzichten spannend meer. We zitten gewoon een uur (en 10 min dit jaar) te kijken naar een boel kandidaten die chaos opdracht na chaos opdracht vervullen en het gaat in 0 opzichten over het vinden van de Mol. De pot staat aan het begin van aflevering 3 op 1.500 euro. It’s a joke. Het zou me niet verbazen als we in WIDM 2025 als het dan nog bestaat een pot van 2000 euro voor de winnaar krijgen.

En waarom zien we in geen schermen? We zagen 2 schermen voor de afvaller en die hadden we vorige week al gezien? Dat betekent dus dat we van sommige kandidaten pas in aflevering 4 een scherm zien..

To end on a positive note: de drone beelden van de executie waren top!
 
« Laatst bewerkt op: 18-01-2020, 22:19:38 door Rämon »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #23 Gepost op: 18-01-2020, 22:20:02 »
Rob die zonder draad een heel eind naar boven loopt en dan weer terug moet. Nathan en Mil die met de draden beginnen lopen nog voor hun "kastje' klaar is, en dan ook de eerste stekker niet inpluggen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #24 Gepost op: 18-01-2020, 22:20:45 »
Eén puntje van andersoortige kritiek: we hebben al een opdracht gehad waarbij de deelnemers waren opgesloten in een vrachtwagen, en deze keer speelden de veiligheidscamera's wel een heel grote rol in één opdracht. Allebei op het randje, als je het mij vraagt, gezien we in CHINA zitten dit seizoen...
Valt dat niet gewoon onder realistische weergave van het land op dit moment dan? (Wat dus juist niet negatief is) ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #25 Gepost op: 18-01-2020, 22:48:12 »
Ik vond het een leuke aflevering en ben heg niet eens met de kritiek die hier door sommigen geuit wordt. Oke de moeilijkheidsgraad van met name de tweede opdracht was wat hoog. Maar ik vond die opdracht wel heel leuk bedacht en heb heel hard moeten lachen om Rob en Nathan  ::rofl::. De eerste opdracht vond ik gaaf met al die kleuren en de mooie natuur. De derde opdracht was ook aan de lastige kant. Maar het was ook niet slim om de chaotische Johan  samen met Leonie in de controlroom te zetten.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2020, 22:50:06 door Feodora »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #26 Gepost op: 18-01-2020, 22:56:30 »
bah, ik heb me alleen maar geërgerd deze aflevering. Een zooitje ongeregelde kandidaten die alleen maar nep-mollen en de potentiële leuke opdrachten verpesten.
Ja, het was lachen af en toe, maar kom op, je bent ook met een spel bezig.

(Sorry, misschien heb ik wat te veel azijn op, maar het lijkt elk jaar meer en meer het doel te worden om zelf verdacht te zijn ipv geld binnen te halen... jammer)

Wow wat negatief. En dan vooral naar de kandidaten toe. Ze hebben hun best gedaan in opdracht 1 en die slaagde ook deels. Opdracht 2 was gewoon onhaalbaar, ook hier deden ze hun best maar dit kan je hen niet verwijten, dit is gewoon een te moeilijke opdracht. Opdracht 3 was ook lastig maar wel haalbaar. Ik denk dat hier de verkeerde personen in de control room zaten.

Wel eens dat sommige kandidaten heel erg de focus leggen op het vinden van de mol (vooral Mil en Buddy) en minder bezig zijn met het goed samenwerken tijdens de opdrachten. Dat is wel jammer.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #27 Gepost op: 18-01-2020, 22:57:00 »
Ik probeer de mol te vinden door het spel te volgen. Dat lijkt zo goed als onmogelijk geworden, al een aantal jaren. De Afhaalchinees is door iedereen verknoeid (8 kandidaten en 1 mol), Wereldbeeld kan niet door de mol alleen gesaboteerd of mislukt zijn. Daardoor ben ik geneigd alleen te kijken naar en te denken over tegendraads en zou het heel vreemd zijn als de Mol niet in de Groep Groen zat.

Het alternatief? Geholpen 500 te verdienen terwijl kandidaten het laten liggen bij Groen. En verder? Gewoon de slechte kandidaat geweest, zoals alle anderen. Zou jammer zijn.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #28 Gepost op: 18-01-2020, 23:04:34 »
Wow wat negatief. En dan vooral naar de kandidaten toe. Ze hebben hun best gedaan in opdracht 1 en die slaagde ook deels. Opdracht 2 was gewoon onhaalbaar, ook hier deden ze hun best maar dit kan je hen niet verwijten, dit is gewoon een te moeilijke opdracht. Opdracht 3 was ook lastig maar wel haalbaar. Ik denk dat hier de verkeerde personen in de control room zaten.

Wel eens dat sommige kandidaten heel erg de focus leggen op het vinden van de mol (vooral Mil en Buddy) en minder bezig zijn met het goed samenwerken tijdens de opdrachten. Dat is wel jammer.
Tja, dat is negatief, maar het is wel, net als andere punten die hier genoemd worden, al jaren terugkerende kritiek op het programma. Mijns inziens terecht ook, want het programma wordt elk jaar steeds verder uitgekleed qua spelelement door de introductie van onmogelijke opdrachten, kandidaten die geen zin hebben, focus op mooie plaatjes en kandidaten die de helft van een aflevering volpraten voor de camera.

Ik ga hier de rest van het seizoen niet meer over zeiken, want ik weet waar ik aan begonnen ben, maar ik ben wel van mening dat de programmamakers zich eens achter de oren mogen gaan krabben.

Edit: kleine toevoeging nog... Ik zou zelf een seizoen met onbekenden waarderen. Langere opdrachten ook, en dan mag het ook best wat complexer of zwaarder. En meer laten zien van de opdracht, minder gepraat óver de opdracht.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2020, 23:09:38 door vickypollard »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #29 Gepost op: 18-01-2020, 23:12:48 »
Ik ga hier de rest van het seizoen niet meer over zeiken, want ik weet waar ik aan begonnen ben, maar ik ben wel van mening dat de programmamakers zich eens achter de oren mogen gaan krabben.

Wat niet snel zal gebeuren als het ene na het andere kijkcijferrecord (vier miljoen!) gebroken wordt.

Ik kan me in verschillende kritiekpunten ook prima vinden maar heb inmiddels ook bepaalde verwachtingen waardoor ik niet meer zo teleurgesteld ben. En er is nog genoeg te genieten en te speuren over.

Prima vermakelijke volgepakte vlotte aflevering al met al. Maar ik hoop wel dat er ook nog een opdracht komt waarin wél op de een of andere manier gewoon gecommuniceerd kan worden met Chinezen. De lol van dat ze elkaar niet kunnen verstaan die ken ik nu wel. ;D

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #30 Gepost op: 18-01-2020, 23:19:43 »
Dit soort opmerkingen maken het voor mij toch een stuk minder leuk om molloot te zijn, ik wil graag op zoek naar dingen, niet op een forum zitten waar mensen die gaan azijnpissen op alles wat los of vast zit in de regie, ik durf zeker te wedden dat er sinds het eerste seizoen in Nederland ook genoeg onbekende Nederlanders hebben meegedaan die zichzelf verdacht achten te maken. Dat dit dan tegenwoordig meer uitvergroot wordt is in mijn ogen juist hulde van de regie, hierdoor houd je meer deuren open waar mensen in kunnen tuimelen. Dat er opdrachten inzitten die gedoemd zijn te mislukken, tja. Dat is al jaren een puntje en ik wil er daarom heus een handjevol op de koop meenemen. En als je gaat kijken naar hoe de groep nu al bezig is... Ik vind het een zeer gedreven groep, die geen kwaad bloed heeft op anderen.

Ik heb contra van sommigen hier wel van deze aflevering genoten. Ik vond de laag in de taxi's juist leuk gevonden. Alleen hoe maak je dat dan haalbaar? inderdaad vrijwel niet. Daarom hebben ze een escape optie gegeven, en was het de opdracht waar ze tot nu toe het minste mee konden verdienen...

De wereldkaart was een leuke knipoog naar 20 seizoenen en haalbaar met zekere vorm van communicatie.

Het enige puntje kritiek dat ik heb is dat er inderdaad wel weer wat opdrachten in mogen die gewoon 3 uur duren, maar dat kan waarschijnlijk niet vanwege reistijd en productie.

Ik dacht laat ik eens "Tegendraads" doen.  :P

TLDR; Leuke aflevering, punt uit.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #31 Gepost op: 18-01-2020, 23:21:13 »
Tja, dat is negatief, maar het is wel, net als andere punten die hier genoemd worden, al jaren terugkerende kritiek op het programma. Mijns inziens terecht ook, want het programma wordt elk jaar steeds verder uitgekleed qua spelelement door de introductie van onmogelijke opdrachten, kandidaten die geen zin hebben, focus op mooie plaatjes en kandidaten die de helft van een aflevering volpraten voor de camera.

Ik ga hier de rest van het seizoen niet meer over zeiken, want ik weet waar ik aan begonnen ben, maar ik ben wel van mening dat de programmamakers zich eens achter de oren mogen gaan krabben.

Edit: kleine toevoeging nog... Ik zou zelf een seizoen met onbekenden waarderen. Langere opdrachten ook, en dan mag het ook best wat complexer of zwaarder. En meer laten zien van de opdracht, minder gepraat óver de opdracht.

Als we eens beginnen met onze kritiek niet te linken aan de belgische mol of het spelen van onbekende deelnemers nemen de makers het wellicht eens serieus. Want het kan, het kán ook heel goed zijn. Wie is de Mol met bekende Nederlanders. We hebben er jaren van genoten. Het ligt niet aan de bn’ers het ligt aan de opdrachten, aan de gelaagdheid van de spellen, de slagingskans en het effect daarvan is een lage pot waar kandidaten die wél voor het geld gaan zelfs niet meer fanatiek van worden.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #32 Gepost op: 18-01-2020, 23:27:11 »
Zelfs dat niet eens, kijk maar naar seizoen 18, hoeveel gelaagde opdrachten had dat seizoen? En toch is het een van de meer memorabele seizoenen in 5 jaar tijd.

Ik snap niet hoe we vorige week nog huldig spraken over een mooie opening, we nu al ineens zijn afgedaald in, dit kan wel eens een van de slechtste seizoenen worden.

En waarom? Omdat de opdrachten niet goed zijn? De eerste opdracht is een simpel ikea pakketje in elkaar zetten, 2 hebben ze een escape gegeven, en 3 was gewoon prima te doen, alleen waren ze wat traag. Er lagen er 2/6 goed.

Ik hou er dankzij hier geen goede nasmaak aan over en dat is jammer, want ik had toch echt verwacht dat er wat positiever gereageerd zou worden.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #33 Gepost op: 18-01-2020, 23:30:05 »
We hebben van meerdere kandidaten geen beelden gezien van het invullen van de test. (Zo even uit mijn hoofd van Rob, Nathan) Dat is volgens mij nog nooit eerder gebeurd?
Zou het iets betekenen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #34 Gepost op: 18-01-2020, 23:33:20 »
Vanaf nu graag weer verder over deze specifieke aflevering. En nee, dat hoeft niet alleen maar positief te zijn. Opbouwende kritiek is prima. Maar denk dan ook aan de positieve punten waarom je stiekem toch alweer uitkijkt naar de volgende aflevering. ;)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #35 Gepost op: 18-01-2020, 23:35:53 »
We hebben van meerdere kandidaten geen beelden gezien van het invullen van de test. (Zo even uit mijn hoofd van Rob, Nathan) Dat is volgens mij nog nooit eerder gebeurd?
Zou het iets betekenen?

Rob, Nathan en Leonie
Hebben niks van hun verdachten doorgegeven,
Als je dit dan zou combineren met Afgeschermd, zou het eigenlijk alleen nog maar Rob kunnen zijn.
Wat me ook opvalt is dat Nathan en Leonie weer precies op dezelfde plek zaten, en weer allebei hun scherm te zien kregen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #36 Gepost op: 18-01-2020, 23:38:46 »
Zelfs dat niet eens, kijk maar naar seizoen 18, hoeveel gelaagde opdrachten had dat seizoen? En toch is het een van de meer memorabele seizoenen in 5 jaar tijd.

Ik snap niet hoe we vorige week nog huldig spraken over een mooie opening, we nu al ineens zijn afgedaald in, dit kan wel eens een van de slechtste seizoenen worden.

En waarom? Omdat de opdrachten niet goed zijn? De eerste opdracht is een simpel ikea pakketje in elkaar zetten, 2 hebben ze een escape gegeven, en 3 was gewoon prima te doen, alleen waren ze wat traag. Er lagen er 2/6 goed.

Ik hou er dankzij hier geen goede nasmaak aan over en dat is jammer, want ik had toch echt verwacht dat er wat positiever gereageerd zou worden.

Maar bepaalt het forum voor of je algehele feel rondom een aflevering goed is of niet? Als jij het geweldig vond prima toch? Het is ook niet opeens na vorige week. Deze kritiek is er al jaren já vorige week was best een mooie opening. Maar ook daar was het zo dat het of te makkelijk was? Die opdracht met de vrijstellingen haalde iedereen? Of juist totaal niet haalbaar? Zoals de markt of meerdere opdrachten van deze week. Daar mag toch inhoudelijk kritiek op zijn?  ::jaja::

En in seizoen 18 was het niet perse een legendarisch seizoen door de opdrachten maar daar werd het spel tenminste hard gespeeld en draaide niet een volledige aflevering om chaos en humor.
Opdrachten zijn een factor maar bepalen niet alleen of een aflevering goed is naar mijn mening.

Ik ga morgen de aflevering terugkijken en inhoudelijke feedback geven over aflevering 2 en de opdrachten.  ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #37 Gepost op: 18-01-2020, 23:41:49 »
De absolute humorist was toch de taxi chauffeur van Rob en Nathan. Hij voelde de sfeer prima aan en bracht deze scène tot een absoluut hoogtepunt. Meest humoristische moment ooit in WIDM. Zet maar boven aan in de funstuff lijstjes.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #38 Gepost op: 18-01-2020, 23:43:25 »
Rob, Nathan en Leonie
Hebben niks van hun verdachten doorgegeven,
Als je dit dan zou combineren met Afgeschermd, zou het eigenlijk alleen nog maar Rob kunnen zijn.
Wat me ook opvalt is dat Nathan en Leonie weer precies op dezelfde plek zaten, en weer allebei hun scherm te zien kregen.
Volgens mij is al jaren niet meer iets uit de testbeelden af te leiden. Kan natuurlijk zijn dat het dit seizoen weer een keer zo is, maar dan lijkt me niet dat het zo simpel is dat je nu kunt afleiden dat Rob de Mol moet zijn :)

Op zich vond ik het hele idee van de opdracht wel goed. Vooral heel erg grappig natuurlijk. Misschien dat ze nog iets hadden kunnen doen aan de haalbaarheid. Bijvoorbeeld een gratis hulplijn, de afhaalchinees; een goedkope hulplijn en een duurdere hulplijn, die zeker genoeg hulp biedt. Dan blijft het grappig, maar was de slagingskans misschien iets groter geweest.
Ik zat zelf te denken aan een soort symbolen set die ze kunnen gebruiken voor routebeschrijving. Maar dat ze nog wel eerst moeten uitzoeken wat precies wat betekent.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #39 Gepost op: 18-01-2020, 23:44:30 »
Zoals al eerder aangegeven kom ik hier meer om de objectiviteit van de aflevering niet zo zeer om de mening van een ander, maar ik ben een vrij gevoelige schakel, als ik dan lees dat er op mijn lievelingsprogramma zoveel kritiek is... Dan doet dat wel wat met mij ja.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?