Auteur Topic: [Aflevering 2] Tegendraads  (gelezen 27361 keer)

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #40 Gepost op: 18-01-2020, 23:45:10 »
Rob, Nathan en Leonie
Hebben niks van hun verdachten doorgegeven,
Als je dit dan zou combineren met Afgeschermd, zou het eigenlijk alleen nog maar Rob kunnen zijn.
Wat me ook opvalt is dat Nathan en Leonie weer precies op dezelfde plek zaten, en weer allebei hun scherm te zien kregen.

Kun je uitleggen hoe je met "afgeschermd" dan bij Rob uitkomt? (Ik zal die uitleg gemist hebben ben ik bang)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #41 Gepost op: 18-01-2020, 23:46:57 »
Ik vond deze aflevering beter dan vorige week trouwens. Blijkbaar ben ik dan ook een van de enige  :-X

Die hele opening vorige week duurde me veel te lang en ik snap nog altijd het nut van die opdracht niet

Nu had je nog leuke opdrachten en zaterdagavond entertainment met dank aan Rob, Nathan en Tina!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #42 Gepost op: 18-01-2020, 23:50:10 »
te·gen·draads (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1 altijd tegen anderen ingaand; = dwars: tegendraadse opmerkingen

Was er iemand deze aflevering die overal op in ging?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #43 Gepost op: 18-01-2020, 23:51:35 »
Wie zette er ook maar weer een zwarte vrijstelling in? Terwijl nergens uit bleek, dat er jokers of vrijstellingen waren verdiend? Dat duidt op gebrek aan kennis over wat er nog in het spel is. En dus kandidaats. En er is nu nog 1 in het spel? Ik ben even kwijt wie er nog eentje hadden en wie er nu de laatste heeft.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #44 Gepost op: 18-01-2020, 23:53:34 »
Tina heeft de ZV ingezet. Rob heeft er nog eentje in zijn bezit.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #45 Gepost op: 18-01-2020, 23:55:17 »
Dankje. Dat het kandidaats is, klopt dan wel. Het was volstrekt onnodig. Dat Rob hem heeft, wat zegt jullie dat? Stel, stel, stel... Hij is de Mol. Dan heeft hij met voorkennis een gelijk speelveld gecreëerd en kan dat nog eens doen. Als kandidaat weten of aannemen dat iedereen alles al kwijt is, lijkt me link.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #46 Gepost op: 19-01-2020, 00:00:10 »
Ik kan zelf niet zo goed tegen opdrachten, waar mensen buiten hun medeweten om bij een opdracht betrokken worden, daar krijg ik kromme tenen van. Maar verder word ik wel vrolijk van deze groep, ondanks dat ze er weinig van bakken deze ronde.


Ben het met beide dingen helemaal eens!

Ik mag toch echt hopen dat die Chinese restaurants wisten dat ze benaderd zouden worden en waarvoor, anders vind ik het ronduit onbeschoft. Afgezien van de gekromde tenen leverde het deze keer ten minste wel hilarische televisie op (nou ja, die taxi met Rob en Nathan)

In het algemeen desondanks een erg leuke aflevering waarin veel gebeurde en ook goed gemold kon worden. De taxi-opdracht was wel gedoemd op zijn best geen geld op te leveren, maar omdat het wel een verschil maakte om in ieder geval op tijd op het eindpunt te zijn, was er voor de Mol toch nog iets te doen.


Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #47 Gepost op: 19-01-2020, 00:02:33 »
Tegendraads:
Ik verdenk Miljuschka als Mol. In de opdracht met de wereldkaart was zij echter het drukst van iedereen bezig om de opdracht te doen slagen. En dat is TEGENDRAADS gedrag voor een mol!  Zij wist natuurlijk dat deze opdracht vrijwel onmogelijk was om te slagen en kon in deze opdracht heel kandidaats meedoen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2020, 00:03:13 »
Ik vond deze aflevering beter dan vorige week trouwens. Blijkbaar ben ik dan ook een van de enige  :-X

Die hele opening vorige week duurde me veel te lang en ik snap nog altijd het nut van die opdracht niet

Nu had je nog leuke opdrachten en zaterdagavond entertainment met dank aan Rob, Nathan en Tina!

Ik sluit me hier wel bij aan. Vorige week had ik toch meer het gevoel dat ik nergens naar zat te kijken, terwijl er deze week toch wel wat leuke momenten in zaten.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2020, 00:15:55 »
Tina heeft de ZV ingezet. Rob heeft er nog eentje in zijn bezit.
Ik denk dat Rob zijn ZV ook heeft ingezet. Als Tina dat als enige had gedaan was zij doorgegaan. Nu is het waarschijnlijk zo, dat zij minder vragen goed had dan Rob, dus exit Tina.
Wij hebben niet te zien gekregen wat Rob tijdens de executie heeft gedaan.
Als hij de MOL is heeft hij voorkennis.
Nu lijkt het voor de bühne dat hij als kandidaat heeft gehandeld door zijn ZV in te zetten en door meer vragen goed te beantwoorden dan Tina en er daardoor in het spel is gebleven.
 

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #50 Gepost op: 19-01-2020, 00:19:27 »
Ik denk dat Rob zijn ZV ook heeft ingezet. Als Tina dat als enige had gedaan was zij doorgegaan. Nu is het waarschijnlijk zo, dat zij minder vragen goed had dan Rob, dus exit Tina.
Wij hebben niet te zien gekregen wat Rob tijdens de executie heeft gedaan.
Als hij de MOL is heeft hij voorkennis.
Nu lijkt het voor de bühne dat hij als kandidaat heeft gehandeld door zijn ZV in te zetten en door meer vragen goed te beantwoorden dan Tina en er daardoor in het spel is gebleven.

Ik snap hier helemaal niets van. Er waren geen jokers of groene vrijstellingen meer in het spel als ik het goed heb, dus dan had niets Tina kunnen redden. Hoeveel zwarte vrijstellingen er ook ingezet zouden worden.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #51 Gepost op: 19-01-2020, 00:23:33 »
Het hangt er vanaf hoe breed bekend is, dat de groene vrijstellingen er allemaal uit zijn. Wij weten het. Maar zij ook in die fase?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #52 Gepost op: 19-01-2020, 00:27:07 »
Het hangt er vanaf hoe breed bekend is, dat de groene vrijstellingen er allemaal uit zijn. Wij weten het. Maar zij ook in die fase?

Maar dat maakt toch niet uit? Als ik het correct lees dan is het statement dat Tina er uit ligt omdat ze niet de enige zou zijn die haar zwarte vrijstelling heeft ingezet. Die conclusie is volgens mij op geen enkele manier te trekken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #53 Gepost op: 19-01-2020, 00:29:31 »
Ik snap hier helemaal niets van. Er waren geen jokers of groene vrijstellingen meer in het spel als ik het goed heb, dus dan had niets Tina kunnen redden. Hoeveel zwarte vrijstellingen er ook ingezet zouden worden.

Als Tina als enige haar ZV had ingezet was zij doorgegaan. Nu blijkt dat zij overruled is, kan dat alleen maar door de ZV van Rob zijn gekomen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #54 Gepost op: 19-01-2020, 00:31:08 »
Eens met Hulpmol dan. ZV heft alle andere zaken op, maar doet verder niets voor je. Het maakt een gelijk speelveld. Zonder jokers of groene vrijstellingen heeft het geen zin. Het leverde haar of nooit iets op. Groen was er al uit. Jokers waren er niet.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #55 Gepost op: 19-01-2020, 00:31:53 »
Als Tina als enige haar ZV had ingezet was zij doorgegaan.
Die regel bestaat niet helaas
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #56 Gepost op: 19-01-2020, 00:32:15 »
Als Tina als enige haar ZV had ingezet was zij doorgegaan. Nu blijkt dat zij overruled is, kan dat alleen maar door de ZV van Rob zijn gekomen.

Maar zwarte vrijstellingen laten je toch niet doorgaan? Zwarte vrijstellingen elimineren andere ingezette items, maar geven je geen garantie op de volgende aflevering. Of je ze nu alleen in zet of met meerdere mensen.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #57 Gepost op: 19-01-2020, 00:34:41 »
Ik vond het spijtig dat er bij de laatste twee opdrachten duo's moesten worden gemaakt en daardoor één iemand apart moest. Gingen de makers ervan uit dat iedereen door zou zijn na aflevering 1? Ik weet dat ze meerdere plannen hebben, maar het viel me toch op en ik vond het raar. Ik zou als kandidaat niet alleen willen en dan al zeker niet bij de taxi-opdracht want dan had je daar helemaal niks aan, is dat de reden waarom Tina eruit is? Had ze te weinig informatie over die opdracht? Ik vermoed van wel. Waarom daar niet zoals opdracht 1 een groepje van 3 personen, hetzelfde voor de laatste opdracht?

Qua aflevering vond ik het grappig en al een vooruitgang op vorig jaar. Het is nog altijd een beetje 'mager', maar ik denk dat we gewoon een beetje te veel verwachten doordat de seizoenen van VIER naar mijn gevoel beter zijn. Ik moet wel zeggen dat ik de roepende Tina tijdens de mooie drone shots wel hilarisch vond. In dat opzicht is WIDM dan wel beter qua beelden.

We kunnen nu zeggen wat we willen, maar nu al zeggen dat dit seizoen één van de slechtste zal zijn, vind ik respectloos. We zijn nog maar aflevering 2, wie weet wat er nog allemaal zit aan te komen? Laat ons alles aflevering per aflevering bekijken en dan na aflevering 10 beoordelen wat we van dit seizoen vonden.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #58 Gepost op: 19-01-2020, 00:34:57 »
Begrijp de verwarring wel Het is ook eigenlijk een vreemde naam voor dat zwarte ding, het is alles behalve een vrijstelling
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #59 Gepost op: 19-01-2020, 00:35:59 »
Dan heb ik het helemaal mis.
ik heb begrepen dat een vrijstelling doorgang geeft naar de volgende aflevering.