Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)  (gelezen 29277 keer)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #140 Gepost op: 4-02-2020, 18:57:38 »
Nog geen enthousiasteling die heeft gepoogd om alle wegen op een soort kaart te zetten? In hoeverre dat kan natuurlijk haha.
Jawel, even door de pagina's van dit draadje heen klikken...

Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #141 Gepost op: 4-02-2020, 19:12:44 »
Jawel, even door de pagina's van dit draadje heen klikken...

Overzixht wel ja. Dacht meer aan een wegenkaartje. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #142 Gepost op: 4-02-2020, 19:14:12 »
Overzixht wel ja. Dacht meer aan een wegenkaartje. ;)

Pag 5 staat een wegenkaartje.
En anders zelf ff handjes laten wapperen  ;) :P

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #143 Gepost op: 4-02-2020, 19:39:38 »
Nog geen enthousiasteling die heeft gepoogd om alle wegen op een soort kaart te zetten? In hoeverre dat kan natuurlijk haha.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18UbKDp_anxAPwEfY7M5Cu4aeB7Z8U1NC_ukwl8IzTYk/edit?usp=drivesdk

Het stuk tussen Johan & P1/P2 is vooral onduidelijk. Als je daar aanvullingen voor hebt zou mooi zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #144 Gepost op: 4-02-2020, 19:43:34 »
Zodra Rik zegt dat Nathan als penningmeester de rolverdeling mag bepalen plukt Mil aan haar haar. Hier moet wat spanning verwerkt worden want Mil voelt de bui al hangen dat zij de pendeldienst wordt. Gelukkig blijkt ze een porto te hebben en kan ze nog een beetje mollen. In aflevering 10 zien we haar wel op het "Wie is de 20e mol spoor" staan.

En Mill is Engels voor molen.

En die enorne koffervan haar.

@dombootje:Met een open blik zie je een hooiberg, met een magneet vind je een naald.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 20:13:37 door foxhunter »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #145 Gepost op: 4-02-2020, 20:06:41 »
Zodra Rik zegt dat Nathan als penningmeester de rolverdeling mag bepalen plukt Mil aan haar haar. Hier moet wat spanning verwerkt worden want Mil voelt de bui al hangen dat zij de pendeldienst wordt.

Als ze de mol zou zijn is spanning niet nodig want de mol weet al van tevoren dat de penningmeester Nathan de beslissing mag maken. Kandidatenspanning dan dus?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #146 Gepost op: 4-02-2020, 20:18:31 »
Als ze de mol zou zijn is spanning niet nodig want de mol weet al van tevoren dat de penningmeester Nathan de beslissing mag maken. Kandidatenspanning dan dus?

Ik vind het er uit zien als iets dat de mol niet weet. Een verrassing van Rik. Voor mij staat vast dat Mil de mol is dus doe geen moeite.

De mol molt deze aflevering weinig, maar biecht echt alles aan elkaar.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #147 Gepost op: 4-02-2020, 20:20:16 »
Mocht het Nathan zijn, dan zet hij zichzelf na de Theepot opnieuw vol in de schijnwerpers door het feit, dat hij penningmeester is. Dat wordt nu natuurlijk uitvergroot.

Als hij denkt, dat Mil de Mol is, dan zijn beide acties verklaarbaar. Beide keren zet hij Mil buitenspel. Denkt hij.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #148 Gepost op: 4-02-2020, 20:30:28 »
Voor de lol ging ik "spoor" vertalen, want het heeft heel veel betekenissen. En wat ontdekte ik? Eén van de vertalingen in het Engels is "Rut". In de zin van karrenspoor en zo.
Ik denk dat 99.99% van de kijkers niet weet wat het Engelse woord Rut betekent. Een woord als "braakspoor" kent iedereen. Doel van hints is dat de gemiddelde kijker deze kan begrijpen. Daar komt bij dat ik bij de achternaam Rutjes niet direct denk aan Rut.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #149 Gepost op: 4-02-2020, 20:51:39 »
Station Witzenhausen Nord (Bahnhof Witzenhausen Nord, ook wel Bahnhof Witzenhausen) is een spoorwegstation in de Duitse plaats Witzenhausen, in de deelstaat Hessen. Het station ligt aan de spoorlijn Halle - Hann. Münden. Tot 1973 was er ook een station Witzenhausen Süd, deze lag aan de Gelstertalbahn tussen Velmeden en Eichenberg. Station Witzenhausen Nord ligt aan de noordoever van de rivier de Werra.

wie is de 20e mol Spoor = Miljuschka Witzenhausen Bahn
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 22:03:49 door Moldo »

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #150 Gepost op: 4-02-2020, 21:13:38 »
Ik heb nog 4 straten niet in gevuld. En heb ook nog 4 straten over.

Wie is de 20e mol spoor?
Patrick Stoof Boulevard?
Inge Ypenburg Promenade?
Noord-Ierland Jordanie? -> Nooit in beeld maar wordt genoemd, en op het kaartje bij Rob.

De afbeeldingen die bijgevoegd zijn hebben allemaal de naam van wat ik denk dat er staat. (lengte van 1e en 2e regel van het bordje vergelijken)
Daarnaast heb ik nog 1 straatnaambordje die ik met geen een van de overgebleven namen kan matchen. Zie afbeelding geen idee. Dit is de 3e straat vanaf P2 gezien. 

Het Bordje van Wie is de 20e mol spoor? zie ik in geen van deze afbeeldingen. Het lijkt haast of dit bordje niet gewoon een van de straten was. Of is dit misschien de straat nog achter P1/P2, (die achter P3/P4 heeft ook nog een naam)

(Nu ik ben begonnen aan de puzzel maak ik hem graag af, hoe lastig dit ook is...)

Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #151 Gepost op: 4-02-2020, 22:16:15 »
Heb t idee dag heg eerste woord op dag bordje Noord is... Noord Ierland zou dus kunnen passen. Maarja, Jordanie dan eh.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #152 Gepost op: 4-02-2020, 22:32:21 »
https://docs.google.com/spreadsheets/d/18UbKDp_anxAPwEfY7M5Cu4aeB7Z8U1NC_ukwl8IzTYk/edit?usp=drivesdk

Het stuk tussen Johan & P1/P2 is vooral onduidelijk. Als je daar aanvullingen voor hebt zou mooi zijn.

Heb nog even snel de mollen aan de landen geknoopt:

- Ik mis nog ijsland/Spanje. Er is wel een Annemarie Jung straat, maar geen land uit dat jaar.
- En de mollen Deborah, George, Elise en Nico missen. Hun landen zijn wel te vinden op de bordjes. Dan neem ik even aan dat Australie bij Deborah hoort, en niet bij Yvon. Want Yvon heeft al Bali. Wat op zich ook weer vreemd is, want andere dubbele landen staan wel samen op een bordje. 


Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #153 Gepost op: 4-02-2020, 22:44:44 »
Heb nog even snel de mollen aan de landen geknoopt:

- Ik mis nog ijsland/Spanje. Er is wel een Annemarie Jung straat, maar geen land uit dat jaar.
- En de mollen Deborah, George, Elise en Nico missen. Hun landen zijn wel te vinden op de bordjes. Dan neem ik even aan dat Australie bij Deborah hoort, en niet bij Yvon. Want Yvon heeft al Bali. Wat op zich ook weer vreemd is, want andere dubbele landen staan wel samen op een bordje.
Dat was in 2012, was al aan het zoeken naar een land of mol die er niet op stond.
Alles combinerend, het missende land uit 2012, het L&K filmpje met de wijsheid van Lao Tse, de "sleutel" die we zouden moeten zoeken. Mil had sleutel 2012 bij wijsheid en geluk.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #154 Gepost op: 4-02-2020, 22:58:44 »
Heb nog even snel de mollen aan de landen geknoopt:

- Ik mis nog ijsland/Spanje. Er is wel een Annemarie Jung straat, maar geen land uit dat jaar.
- En de mollen Deborah, George, Elise en Nico missen. Hun landen zijn wel te vinden op de bordjes. Dan neem ik even aan dat Australie bij Deborah hoort, en niet bij Yvon. Want Yvon heeft al Bali. Wat op zich ook weer vreemd is, want andere dubbele landen staan wel samen op een bordje.

Ik denk dat "geen idee" dan IJsland spanje is, op dit shot zie je ook een bordje dat begint met IJ, Ik had dit eerst als D gezien van Dominicaanse republiek die in dezelfde regionen hangt.

Dit zou betekenen dat het bordje "Wie is de 20e mol spoor" bij de straat achter P1 en P2 hoort, hier staan inderdaad ook borden bij, maar nooit leesbaar in beeld als ik het goed heb.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #155 Gepost op: 5-02-2020, 00:47:47 »
Ik heb nog meer associaties gevonden in de achtervoegsels bij de straatnamen. Hier de volledige lijst en wie er aanvullingen weet, graag. Ook maar even een foto omdat dit meer zegt dan 1000 woorden.

Yvon Jaspers Singel - Maakt BZV voor singles
Milouska Meulens Gracht - Meulengracht syndroom is een bestaand syndroom
Inge Ipenburg Promenade - In het boek 'Het Gerecht' van Inge Ipenburg is sprake van TV programma "Promenade" (soort RTL Boulevard)
Dennis Weening Werf - W W
Jon van Eerd Pad - Jon van Eerd is verteller in "De Avonturen van Ichamod en meneer Pad"
Kim Pieters Dreef - ?
Patrick Stoof Boulevard - Patrick Stoof heeft aangegeven te dromen van Hollywood. De Walk Of Fame bevindt zich op Hollywood Boulevard
Annemarie Jung Baan - ?
Kees Tol Weg - Tolweg
Susan Visser Straat - ?
Margriet van der Linden Laan - Lindenlaan
Klaas van Kruistum xxx - ?
Thomas Cammaert Plein - ?
Jan Versteegh Steeg - spreekt voor zich
Merel Westrik Park - Park West is een hotel in Amsterdam
Wie is de 20ste Mol? Spoor - Leonie ter Braak Spoor - Braakspoor

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #156 Gepost op: 5-02-2020, 02:11:17 »
Susan Visser straat - omdat ze in hartenstraat heeft gespeeld . Zit ook t woord straat in

Nathan Rutjes spoor kan dan ook omdat zijn beroep mensen aansporen is als trainer

Vind braakspoor ook een beetje een ongezellig woord

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #157 Gepost op: 5-02-2020, 09:17:41 »
Vind braakspoor ook een beetje een ongezellig woord
Ik zie het voor me... Bah  ::kots::

 ::rofl::
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #158 Gepost op: 5-02-2020, 10:27:21 »
Wie is de 20ste Mol? Spoor - Leonie ter Braak Spoor - Braakspoor

 ::ok::

Goed gevonden!

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #159 Gepost op: 5-02-2020, 11:41:34 »
Deze kwam ik op het widmol 2020 instagram account tegen. Wel opvallend, 20:20