Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven  (gelezen 40493 keer)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #160 Gepost op: 11-02-2020, 09:00:21 »
 ::)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #161 Gepost op: 11-02-2020, 09:14:59 »
Ik had ook al even naar dit beeld gekeken....maar wat haal je uit de onderstreepte delen?

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #162 Gepost op: 11-02-2020, 09:24:13 »
Ik had ook al even naar dit beeld gekeken....maar wat haal je uit de onderstreepte delen?

M i L

Rechtsonder naar boven

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #163 Gepost op: 11-02-2020, 11:15:06 »
Op alle waaiers, in beeld, staan de namen van alle kandidaten. (Leonie is vaag te lezen)
Eén naam komt niet in beeld.

Miljuschka
Is dat eerste waar? Want er was een waaier met de naam van Mil. Dat zegt ze immers zelf. Als alle andere namen in beeld zijn geweest (met 'zit in de mol' of vergelijkbaar) dan komen we dicht bij een closed case...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #164 Gepost op: 11-02-2020, 11:27:13 »
Is dat eerste waar? Want er was een waaier met de naam van Mil. Dat zegt ze immers zelf. Als alle andere namen in beeld zijn geweest (met 'zit in de mol' of vergelijkbaar) dan komen we dicht bij een closed case...

Ik mag aannemen dat de productie hier wel rekening mee houdt. Als van de mol geen waaier is met "[naam] is in de Mol", dan wordt een kwestie van eenvoudig wegstrepen. Ik denk dat daarom van de mol twee waaiers zijn. Eentje met "[naam-mol] is in de Mol" en eentje met "[naam-mol] is de Mol".
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #165 Gepost op: 11-02-2020, 13:03:43 »
Ik hoop dat ze de waaiers mee terug naar Nederland hebben genomen. Mooie molfandagveilingitems. :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #166 Gepost op: 11-02-2020, 13:38:10 »
M i L
Rechtsonder naar boven

hahaha  :D  :D  . . .    ::ohno::

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #167 Gepost op: 11-02-2020, 22:07:52 »
Zegt Miljuschka nou "daar staat mijn naam"?

We gaan de waaier met de naam van de mol natuurlijk nooit in de montage zien. Denk wel dat er veel tekens tussen staan die in de namen van de kandidaten zitten. En wat kandidaten hier gaan doen is kijken of ze de naam van wie in hun ogen de mol is terugzien. Al die namen onthouden in Chinese tekens en herkennen is niet realistisch denk ik. Maar ik denk dat een aantal mensen hun mol "bevestigd" gaan zien door tekens die deels overeenkomen met de naam van hun mol.

Effe Moltalk kijken... daar zijn de teksten van alle zichtbare waaiers vertaald. De enige naam van deze kandidaten van dit seizoen was "Buddy in Wie is de Mol".
Wil natuurlijk nog niets zeggen.

Wat me wel is opgevallen bij de test: alleen bij Miljouschka kwam de laptop in beeld met het woord "MOL".

Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #168 Gepost op: 12-02-2020, 12:10:52 »
Maar we hebben die 250 euro nooit de pot zien bereiken toch? Wat heeft ,athan hiermee gedaan? :P Sowieso zijn ze niet echt met de pot tellen bezig dut seizoen haha.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #169 Gepost op: 12-02-2020, 12:46:13 »
Maar we hebben die 250 euro nooit de pot zien bereiken toch? Wat heeft ,athan hiermee gedaan?
opgerookt Tony Junior-stijl. :P

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #170 Gepost op: 12-02-2020, 16:45:31 »
Maar we hebben die 250 euro nooit de pot zien bereiken toch? Wat heeft ,athan hiermee gedaan? :P

We hebben wel meer geld de pot niet zien bereiken (oa bij Beeld en Geluid) maar het wordt er in beeld altijd wel bij opgeteld.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #171 Gepost op: 12-02-2020, 17:36:10 »
Er is vast een waaier met ... is de mol, maar voor mij ging het te snel. En voor de kandidaten ook denk ik.

Er viel me wel iets anders op. De prachtige witte pakken van de vrouwen. Zou Claes die ontworpen kunnen hebben? En dat hij daarom afgeleid was?
In combinatie met de rode waaiers vormen de pakken de kleuren van de Deense vlag, kan dat een hint zijn?

Ja ja ik zit in de Claestunnel ;D
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #172 Gepost op: 12-02-2020, 17:57:20 »
Er is vast een waaier met ... is de mol, maar voor mij ging het te snel. En voor de kandidaten ook denk ik.

Er viel me wel iets anders op. De prachtige witte pakken van de vrouwen. Zou Claes die ontworpen kunnen hebben? En dat hij daarom afgeleid was?
In combinatie met de rode waaiers vormen de pakken de kleuren van de Deense vlag, kan dat een hint zijn?

Ja ja ik zit in de Claestunnel ;D
Rood-wit kan aan meer kandidaten worden gekoppeld. Maar in combinatie met die waaiers toch het meest aan een vlag. ::jaja::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #173 Gepost op: 12-02-2020, 21:47:29 »
Mil: Ik vind het belangrijker wie onder dit gepeupel nou eindelijk die mol is, ik heb daar een goed gevoel over maar het zou fijn zijn als dat nog eventjes bevestigd kan worden.
O da's mijn naam okee.
Ik heb natuurlijk wel mijn mol verdachte in mijn hoofd geprent.
Ja doe maar uit. Ik zie geen verschil, ik ksie het gewoon niet.
Bij de allerlaatste groep zie ik 1 waaier die anders is, met twee tekens (Buddy heeft twee tekens er staat de mol) . De schrik slaat me wel heel even om het hart want het zal toch niet dat degene waar ik voor mijn gevoel alles samen mee doe in de groep nu opeens toch de mol blijkt.
(en dit is nog niet compleet)

Na afloop: ik heb 1 iets afwijkends gezien.

Test: ik voel in mijn botten dat Buddy en ik weten wie de mol is.

Dus eerst heeft ze er een goed gevoel over daarna zoekt ze de tekst van Buddy in het park en in de test is het opeens Leonie. Ze gaat mee in de verdenking van Buddy, daar kom je als mol altijd mee weg.

Vind de uitspraak "het zou fijn zijn als dat nog eventjes bevestigd kan worden." ook wel leuk. Lezen dat jezelf de mol bent. En ook "O da's mijn naam okee."

En wat heeft Mil hier veel biecht teksten in deze opdracht.
En die jurk.. En een witte haarband. Dat matcht wel met de gelegenheid.
En ik ksie het gewoon niet.
En geen geld in de pot.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #174 Gepost op: 12-02-2020, 23:00:38 »
Dus eerst heeft ze er een goed gevoel over daarna zoekt ze de tekst van Buddy in het park en in de test is het opeens Leonie. Ze gaat mee in de verdenking van Buddy, daar kom je als mol altijd mee weg.

Nee, ze zoek niet de tekst van Buddy. Ze ziet 2 tekens en is bang dat daar "Buddy" staat.

Daarnaast kan ze wel snel van gedachten veranderen hoor.
Bij beeld & geluid, de mario opdracht
"O, ik kan dit niet spelen, ik weet niet hoe het moet... ik weet niet hoe het moet"
Biecht: "Praise the lord. Mijn favoriete spel..."
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #175 Gepost op: 13-02-2020, 06:21:37 »

Daarnaast kan ze wel snel van gedachten veranderen hoor.
Bij beeld & geluid, de mario opdracht
"O, ik kan dit niet spelen, ik weet niet hoe het moet... ik weet niet hoe het moet"
Biecht: "Praise the lord. Mijn favoriete spel..."

En hoe dat ging lees je bij een post van Vage Logica.

De Super Mario World opdracht:

Rode draad is dat Mil gek is op computer spelletjes grijpmachine met molletjes en er ook heel goed in is.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2020, 06:28:46 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #176 Gepost op: 15-02-2020, 10:50:52 »
Het voorbeeld van de chinese letters is bij Mil omgevouwen zodat alleen haar oefen poging te zien is.
Met name haar eerste twee karakters zijn slecht opgeschreven door Mil. Kandidaten lopen alweer achter de feiten aan.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #177 Gepost op: 15-02-2020, 14:41:20 »
Ik zou het liefst nog uren doorgaan, maar de tijd is op. Dit zijn de resultaten van mijn gepuzzel:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #178 Gepost op: 15-02-2020, 15:06:45 »
Mooi overzicht!  ::ok::

En dan de vraag: Zou er voor de mol ook een ‘... in wie is de mol’ waaier bij zitten of niet? (dat zou niet gunstig zijn voor mijn mol  ;))

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #179 Gepost op: 15-02-2020, 15:12:43 »
Heel indrukwekkend! Chapeau! ::ok::

"Hier is de Mol" lijkt de hint van deze opdracht en dus naar Rob te zijn. Maar wat moeten we nog geloven als er zowel "de Mol is een man" als "de Mol is een vrouw" staat? Verwarrend.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 15:31:37 door Loezel »