Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties  (gelezen 27842 keer)

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #100 Gepost op: 1-03-2020, 19:04:06 »
Op zich vanuit de nathan tunnel gedacht is goed doen in deze opdracht niet raar als sporter. Het zou kunnen dat hij van tevoren heeft bedacht d4ze opdracht doe ik goed mijn best omdat het anders vreemd overkomt.

En hij kon ook niet weten van tevoren dat de anderen NIETS terug zouden brengen.
Het is onmols dat hij als enigste geld heeft binnen gebracht maar als Mol heeft hij slechts het minimale binnen gehaald wat hij er als sportman uit kon halen. Dat hij dan juist als enige geld ophaalt is (uit Mol-oogpunt gezien) pech hebben. En onbedoeld ook een voordeel om minder verdacht te zijn.

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #101 Gepost op: 1-03-2020, 19:18:07 »
Met de beelden die we van Nathan te zien krijgen lijkt alles bij hem perfect te zijn gelopen.

Maar gezien de kleine afstanden, en het feit dat hij niet de verste oranje fiets hoefde te halen, had hij als topsporter makkelijk 3x van fiets kunnen wisselen.



Hij had, als je er over nadenkt, genoeg tijd om even een roze 'jurk' aan te trekken en een zonnebril en pet met paardestaart er aan, op te zetten.
Om vervolgens even langs de collega's te fietsen  ::tandpastasmiley::

Het vrouwtje heeft ook wel erg smalle schouders.

Zou ook verklaren dat hij als een dolle op de andere fietsen fietst om toch nog maar op tijd binnen te komen.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #102 Gepost op: 1-03-2020, 20:41:16 »
Hij had, als je er over nadenkt, genoeg tijd om even een roze 'jurk' aan te trekken en een zonnebril en pet met paardestaart er aan, op te zetten.
Om vervolgens even langs de collega's te fietsen  ::tandpastasmiley::

Het vrouwtje heeft ook wel erg smalle schouders.

Zou ook verklaren dat hij als een dolle op de andere fietsen fietst om toch nog maar op tijd binnen te komen.

Ik dacht precies hetzelfde. Ik zet mijn geldt op een hilarische verkleedscene in aflevering 10.

Offline Johelm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #103 Gepost op: 1-03-2020, 20:41:59 »
Niet echt mogelijk, nathan legt heel netjes zijn route af. Het is niet echt mogelijk dat hij buddy ingehaald heeft, de fietsen verplaatst EN vervolgens nog op tijd met een witte fiets terug komt.

Nathan op de kortste route zetten was toch wel echt het beste plan. Ik snap het zekerheidje van Rob wel en dit was dan ook de enige reden dat er geld binnen gehaald werd. Ook was dit de enige reële kans om een met een groene terug te kunnen komen. Als hij 5-10 minuten meer gehad had, was dit gelukt.


Lijkt me prima mogelijk, hij fietst eerder aan dan Buddy en vol gas. Als je kijkt naar de kaart kan hij gewoon een straat verder recht op die fiets af gaan.

Offline Johelm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #104 Gepost op: 1-03-2020, 20:43:41 »
Hij had, als je er over nadenkt, genoeg tijd om even een roze 'jurk' aan te trekken en een zonnebril en pet met paardestaart er aan, op te zetten.
Om vervolgens even langs de collega's te fietsen  ::tandpastasmiley::

Het vrouwtje heeft ook wel erg smalle schouders.

Zou ook verklaren dat hij als een dolle op de andere fietsen fietst om toch nog maar op tijd binnen te komen.

Dit is ook een mooie theorie voor de extra tijd van Nathan. Zou een te gekke actie zijn.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #105 Gepost op: 1-03-2020, 22:29:40 »
Hij had, als je er over nadenkt, genoeg tijd om even een roze 'jurk' aan te trekken en een zonnebril en pet met paardestaart er aan, op te zetten.
Om vervolgens even langs de collega's te fietsen  ::tandpastasmiley::

Het vrouwtje heeft ook wel erg smalle schouders.

Zou ook verklaren dat hij als een dolle op de andere fietsen fietst om toch nog maar op tijd binnen te komen.

Of om te verkleden als politieagent, als een van de agenten op de achtergrond? Moet toch een reden zijn waarom dat in de uitzending zit   ???

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #106 Gepost op: 1-03-2020, 22:57:15 »
Die roze vrouw met zwarte wenkbrouwen had een klein postuur. Het is eerder Buddy, dat klopt ook met zijn wijzen naar Mil, zo van jij hebt een verkeerde route door gegegeven. Dat moest hij wel doen want hij was even de weg kwijt, waar hij ook alweer gebleven was.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #107 Gepost op: 2-03-2020, 05:25:00 »
Ook als je niet in de Nathan tunnel zit:
- Het valt toch op dat hij als een bezetene aan het fietsen is maar amper afstand af legt? Rob heeft hem nota bene de kortste route gegeven omdat als iemand veel wissels kon redden, het Nathan was. Alle afstanden waren nogal relatief achteraf bezien. Buddy zit bijna op de snelweg aan het uiterste van de stad en haalt op de terugweg vrolijk Leonie in en beiden rijden dan al dichtbij het punt waar ze binnen moeten komen nog binnen de tijd, zo ver was het dus ook weer niet. De afstand werd bovendien vertekend omdat Mil alle kleine zijstraatjes (in ritjes) als straten heeft doorgegeven en we Leonie eerst in beeld krijgen die daardoor denkt dat ze vele kilometers voor de boeg heeft en Buddy in beeld zien.
- Nathan zegt dat hij ook aangehouden is maar van hem krijgen we geen mooie beelden van een indrukwekkend politieteam. Hij geeft zelfs de indruk dat hij bij Buddy en Leonie zou staan. Maar wat doet hij daar? Hij was een andere kant opgestuurd en heeft bij die aanhouding niets te zoeken.
- Nathan zegt nog tien minuten te hebben als hij terug fietst waar hij binnen veel minder had terug kunnen en moeten zijn.
- We zien in beeld dat Rob de kortste route terug om het meer aangeeft en doorgeeft dat hij twee keer links moet. Nathan zegt ja maar we zien dat hij twee keer rechts moet en rechts gaat afslaan. Toch komt hij binnen vanuit de richting die Rob verwacht. Conclusie, Nathan heeft een extra tour om het meer en terug gereden om spannend op het laatste moment als held binnen te komen.

En natuurlijk kan Nathan weten wie waar is en wel of niet op tijd binnen gaat komen. Dat is bij alle drie de fietsers mogelijk, de regie kan gewoon even bellen tenslotte.

Mensen lijken over de 250 euro te vallen die is binnengebracht. Maar een mol die weet dat niemand anders binnen komt, haalt slechts 250 van 1650 euro binnen. Dat is peanuts om je imago als betrouwbare lieverd hoog te houden. Te meer omdat het enorm opgevallen was als de ex-voetballer en voetbaltrainer die alle dagen sport, plots bij een tafel zou willen blijven staan of op de kortste route amper een fiets weet te wisselen en niet binnen tien minuten terug zou kunnen keren.

En toch helemaal als je het vergelijkt met Rob in de theeservies opdracht. Daar heeft Rob invloed aangewend om 1200 euro in de pot te kunnen laten belanden, als Nathan niet voor het zekere bedrag gegaan was. Dat is pas een absurd hoog bedrag alleen om niet verdacht te worden of iets dergelijks.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #108 Gepost op: 2-03-2020, 11:10:24 »
Ik wil zo'n fiets ::hypocriet:: ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #109 Gepost op: 2-03-2020, 11:24:42 »
Wie is dit?
1) Nathan
2) Buddy
3) Een onbekende.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #110 Gepost op: 2-03-2020, 11:40:19 »
Naar mijn idee is het absoluut een onbekende. Ik zie geen reden om aan te nemen dat deze voorbijganger anders zou zijn dan de voorbijganger die bijvoorbeeld op de dam door het beeld heen liep. ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #111 Gepost op: 2-03-2020, 12:09:58 »
Ik zet in op de taxichauffeur van Nathan & Rob.

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #112 Gepost op: 2-03-2020, 13:57:06 »
VOLLEDIGE FIETS KAART


Ik ben even verder gegaan met de mooie fietskaart van sejdisejdi.
Stel Nathan is de mol, zou hij dan niet snel uit de montage de snelste route naar de andere rode fiets hebben kunnen fietsen en deze verplaatst hebben? Je ziet geen shots van Nathan bij de politie en met Nathan's sporters conditie zou hij makkelijk dit kunnen halen omdat Leo en Buddy ook nog als kandidaat veel stil moeten staan om te kunnen overleggen met Mil. De tijd bij de politie is trouwens bij de opdrachttijd opgelegd volgens de podcast. Dit zou verklaren dat Buddy langs een fiets komt zonder deze te zien. Het is sowieso gek dat Nathan pas net op tijd aan komt met relatief een korte fietsroute, deze nieuwe route is wat langer (4,4 km) en dat is do-able in deze opdrachttijd. Nathan zou ook eventueel wat witte fietsen verplaatst kunnen hebben. Ik heb op de kaart met geel aangegeven wat deze fietsroute zou kunnen zijn.

Edit: Ik zie dat deze theorie ook al genoemd is, dan heb ik hem even samengevat met een plaatje erbij.

Ik kan geen sluitend bewijs van vinden dat die echt dezelfde route heeft afgelegd. Nathan heeft 20 fietsminuten afgelegd over 2.1 km via de oranje naar de witte fiets volgens sejdisejdi's kaart, Nathan legt 1.8 km af in de 10 minuten terug. Hij zou makkelijk in die eerste 20 minuten nog de andere oranje fiets verplaats kunnen hebben.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 14:35:57 door Bram0546 »

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #113 Gepost op: 2-03-2020, 14:03:01 »
Ik zet in op de taxichauffeur van Nathan & Rob.
::rofl::
« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 15:15:56 door Amethyst »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #114 Gepost op: 2-03-2020, 14:10:27 »
Ik ben even verder gegaan met de mooie fietskaart van sejdisejdi.
Je ziet geen shots van Nathan bij de politie

Ja die zie je wel, Nathan ook bij het SWAT team, na Leonie, na Buddie komt ook Nathan in beeld bij een SWAT agent.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #115 Gepost op: 2-03-2020, 14:12:17 »
Die roze vrouw met zwarte wenkbrouwen had een klein postuur. Het is eerder Buddy, dat klopt ook met zijn wijzen naar Mil, zo van jij hebt een verkeerde route door gegegeven. Dat moest hij wel doen want hij was even de weg kwijt, waar hij ook alweer gebleven was.

Ik heb net met Lulu gesproken dit was haar.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #116 Gepost op: 2-03-2020, 14:15:24 »
Ik heb net met Lulu gesproken dit was haar.
Tsja,  dat zet mijn verdenkingen weer op zijn kop.  ::ok:: ::zwaai::

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #117 Gepost op: 2-03-2020, 14:35:11 »
Ja die zie je wel, Nathan ook bij het SWAT team, na Leonie, na Buddie komt ook Nathan in beeld bij een SWAT agent.

Ik kan er geen sluitend bewijs van vinden dat die echt dezelfde route heeft afgelegd. Nathan heeft 20 fietsminuten afgelegd over 2.1 km via de oranje naar de witte fiets volgens sejdisejdi's kaart, Nathan legt 1.8 km af in de 10 minuten terug. Hij zou makkelijk in die eerste 20 minuten nog de andere oranje fiets verplaats kunnen hebben.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #118 Gepost op: 2-03-2020, 14:41:16 »
Tsja. Dan zou Nathan hebben gefietst met een gemiddelde snelheid van ongeveer 8 km/uur? Je neemt dan wel aan, dat hij steeds goed gefietst heeft. We hebben natuurlijk niet de hele route gezien. Maar als het klopt... Dat strookt niet met wat we zien. Feit blijft wel, dat het dan des te opmerkelijker is dat hij op tijd binnenkomt.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #119 Gepost op: 2-03-2020, 14:46:54 »
Wie is dit?

Turn! Turn! Turn! vibes uit 2007 gaf die mij.