Auteur Topic: [kandidaat] Marije Knevel  (gelezen 43241 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #140 Gepost op: 25-01-2021, 00:03:36 »
Marije wordt de winnaar. Die gedraagt zich alsof ze al weet wie de Mol is.
Ja, Charlotte, dat is duidelijk. Ze laat haar niet uit het oog.
Dus lijkt Marije als winnaar logisch.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #141 Gepost op: 25-01-2021, 15:42:34 »
Als ze de foto van het paard standbeeld omdraaien, zegt Marije dat dat is blijkbaar hoe Joshua zichzelf ziet. Maar Charlotte en Marije kunnen helemaal niet weten dat hij die foto gemaakt heeft. Mogelijke verspreking als mol? Of doelt Marije erop dat Joshua zichzelf als showpony heeft betiteld?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #142 Gepost op: 25-01-2021, 16:16:47 »
Als ze de foto van het paard standbeeld omdraaien, zegt Marije dat dat is blijkbaar hoe Joshua zichzelf ziet. Maar Charlotte en Marije kunnen helemaal niet weten dat hij die foto gemaakt heeft. Mogelijke verspreking als mol? Of doelt Marije erop dat Joshua zichzelf als showpony heeft betiteld?

Dat is opvallend inderdaad, ik ga nog eens terug kijken.
Op showpony kwamen ze niet eens, meer de prins op het witte paard ;-)

Offline Kip134

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #143 Gepost op: 27-01-2021, 01:09:09 »
Marije probeerde Charlotte er nog wel van te overtuigen dat het omdraaien van meer foto’s gratis was, Charlotte corrigeerde haar

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #144 Gepost op: 27-01-2021, 10:47:31 »
Als ze de foto van het paard standbeeld omdraaien, zegt Marije dat dat is blijkbaar hoe Joshua zichzelf ziet. Maar Charlotte en Marije kunnen helemaal niet weten dat hij die foto gemaakt heeft. Mogelijke verspreking als mol? Of doelt Marije erop dat Joshua zichzelf als showpony heeft betiteld?

Joshua was de enig overgebleven naam, dus ze hadden al besloten dat dit het bord van Joshua is.
Joshua: "Dit is de showpony, ik weet dat Marije mij zo noemt in de biecht*, dus ze weet dit" (oid)
Marije: "Hij ziet zichzelf als de .. de ridder prins op het paard..."

Marije verspreekt zich niet. Ze houdt de term 'showpony' alleen achter voor Charlotte...

*ik dacht dat de biecht geheim was, maar zelfs dit delen ze met elkaar?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #145 Gepost op: 27-01-2021, 14:36:09 »
Marije probeerde Charlotte er nog wel van te overtuigen dat het omdraaien van meer foto’s gratis was, Charlotte corrigeerde haar

En uiteindelijk was het Marije die alles van foto 1 bijna goed heeft geraden en Charlotte geen enige kans op weerstand geeft. Marije haar gedrag als mol valt hier echt onmogelijk te verklaren.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #146 Gepost op: 27-01-2021, 16:31:11 »
Joshua was de enig overgebleven naam, dus ze hadden al besloten dat dit het bord van Joshua is.
Joshua: "Dit is de showpony, ik weet dat Marije mij zo noemt in de biecht*, dus ze weet dit" (oid)
Marije: "Hij ziet zichzelf als de .. de ridder prins op het paard..."

Marije verspreekt zich niet. Ze houdt de term 'showpony' alleen achter voor Charlotte...

*ik dacht dat de biecht geheim was, maar zelfs dit delen ze met elkaar?

Eigenlijk verpreekt ze zich wel: ‘hij ziet zichzelf als...’ Maar zij kan nooit weten dat dit de foto van Joshua zelf is, wel dat de foto’s op josh slaan.
Dus dit vind ik toch wel weer opvallend, zeker omdat ze alles zo snel wist en er meer duidelijke hints naar haar wijzen, onder ander WIDM En MOL (met de biecht zinnen). Ook dat zij ‘zeker niet naar huis gaat’. En zij ging als enige mee met ‘de kokers met min geld die Charlotte nog wilde pakken’ bij water en vuur.

Maakt het toch weer ingewikkeld, ik zie haar liever niet als mol (persoonlijke voorkeur) maar er wijst toch wel veel naar haar..

Kan iemand me in de splinter tunnel houden  ::schaam::

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #147 Gepost op: 27-01-2021, 18:06:30 »
Ik kan mij niet voorstellen dat Marije als de mol de foto's vooraf heeft kunnen zien, laat staan weten wie welke foto gemaakt heeft. Puur toeval dat ze dit zegt over de foto van Joshua.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #148 Gepost op: 27-01-2021, 19:07:58 »
Eigenlijk verpreekt ze zich wel: ‘hij ziet zichzelf als...’ Maar zij kan nooit weten dat dit de foto van Joshua zelf is, wel dat de foto’s op josh slaan.
Joshua zegt bij het bespreken van deze foto dat Marije weet dat hij zich zo ziet. Dan is de kans ook groot dat Joshua deze foto gemaakt heeft. Bovendien zegt ze ook niet de Joshua deze foto gemaakt heeft. Niets verdachts aan wat mij betreft.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #149 Gepost op: 27-01-2021, 20:16:31 »
Dat is het nu net, ze zegt wél dat Joshua de foto heeft gemaakt ;-)

Offline Kip134

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #150 Gepost op: 27-01-2021, 23:05:06 »
En uiteindelijk was het Marije die alles van foto 1 bijna goed heeft geraden en Charlotte geen enige kans op weerstand geeft. Marije haar gedrag als mol valt hier echt onmogelijk te verklaren.

Ik probeerde de tunnel nog een heel klein beetje te stutten 😀

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #151 Gepost op: 28-01-2021, 09:42:58 »
Ik kan mij niet voorstellen dat Marije als de mol de foto's vooraf heeft kunnen zien, laat staan weten wie welke foto gemaakt heeft. Puur toeval dat ze dit zegt over de foto van Joshua.

Inderdaad dit. Verder snap ik de Marije tunnelaars, maar ze doet het hier zooo goed, dat is een fanatieke kandidaat, geen mol met voorkennis specifiek om even razendsnel onnodig veel geld te verdienen. Die twee jokers en 500 euro van Charlotte valt nog te beargumenteren (opdracht erna met vrijstellingen), maar wat Marije met de foto's raden doet valt niet als mol uit te leggen.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #152 Gepost op: 28-01-2021, 10:38:11 »
Dat is het nu net, ze zegt wél dat Joshua de foto heeft gemaakt ;-)

Ze zegt: zo ziet Joshua zichzelf. Ze zegt niet dat hij die foto heeft gemaakt.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #153 Gepost op: 28-01-2021, 10:46:13 »
Inderdaad dit. Verder snap ik de Marije tunnelaars, maar ze doet het hier zooo goed, dat is een fanatieke kandidaat, geen mol met voorkennis specifiek om even razendsnel onnodig veel geld te verdienen. Die twee jokers en 500 euro van Charlotte valt nog te beargumenteren (opdracht erna met vrijstellingen), maar wat Marije met de foto's raden doet valt niet als mol uit te leggen.

Het rare is dat ze het dus niet over een 'showpony' heeft. Ze heeft het over de 'ridder op het witte paard', wat schijnbaar op een ander gesprek slaat. Maar goed, Marije heeft het verder gewoon heel goed gedaan en ze zegt wel vaker dingen die eigenlijk nergens op slaan. Dit keer had ze toevallig gelijk over een detail, maar zelfs een klok die stilstaat vertelt twee keer per dag de juiste tijd.

Ik denk trouwens dat er niet zo veel Marijetunnelaars meer zijn. 

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #154 Gepost op: 28-01-2021, 17:50:53 »
Ik denk trouwens dat er niet zo veel Marijetunnelaars meer zijn.
Ze staat anders bovenaan in de app...
È stata opera della TALPA!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #155 Gepost op: 28-01-2021, 19:25:53 »
Ze staat anders bovenaan in de app...
Dat zegt volgens mij niet zoveel. In de app zet je punten op kandidaten waarvan je denkt / hoopt dat deze niet afvallen. Dat is lang niet altijd degene waarvan je denkt dat die de Mol is. Dit is ook iets dat mij irriteert bij Moltalk als ze weer eens het overzicht laten zien van wie wij thuis zouden verdenken.
Ik denk dat je beter kunt kijken naar de poll op bijvoorbeeld deze site. Daar staat Marije (terecht) helemaal niet zo hoog.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #156 Gepost op: 28-01-2021, 20:40:44 »
Ze staat anders bovenaan in de app...

Ik had het over dit forum. De app is meer een dwarsdoorsnede van Nederland inclusief heel veel luie kijkers die na 10 seconden al besloten hebben wie de mol is. Ik hecht minder waarde aan die meningen.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #157 Gepost op: 29-01-2021, 12:41:26 »
Ik had het over dit forum. De app is meer een dwarsdoorsnede van Nederland inclusief heel veel luie kijkers die na 10 seconden al besloten hebben wie de mol is. Ik hecht minder waarde aan die meningen.

Yes, over het algemeen stemmen mensen ook op degene van wie ze hopen dat het de mol is, of iemand die ze wel leuk vinden. Daarom liggen de verdenkingen aan het begin van een seizoen altijd vrij hoog op de mensen die populair zijn.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #158 Gepost op: 29-01-2021, 16:43:51 »
Ja, Charlotte, dat is duidelijk. Ze laat haar niet uit het oog.
Dus lijkt Marije als winnaar logisch.

Als Marije Charlotte als hoofdverdachte heeft, dan lijkt het me niet zo handig van haar om bij opdracht 4.3 op het laatst Charlotte nog zo aan te vallen. Gunstiger om je medekandidaten niet richting jouw hoofdverdachte te sturen. Als je de Mol laat blijken dat je 'm op het spoor bent, zou dat wel gunstige gevolgen voor de pot kunnen hebben natuurlijk, maar mogelijk ook minder info/aanleiding om je verdenkingen te kunnen bevestigen. Of ze hebben een bondgenootschap waar wij niets van af weten en maken ze elkaar verdacht.

Op basis van de biechten lijkt het wel tussen Joshua en Charlotte te gaan voor. Komt in de aflevering ook min of meer wel naar voren. Qua opdrachten heeft ze wat dat betreft in gunstige posities gezeten voor zichzelf. Ze heeft wel samen met Splinter enigszins verborgen biechtverdenkingen in de eerste twee afleveringen, wat vaak wel beetje suggereert dat ze ver komt en/of belangrijke verdenkingen heeft uitgesproken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #159 Gepost op: 30-01-2021, 00:28:44 »
Als Marije Charlotte als hoofdverdachte heeft, dan lijkt het me niet zo handig van haar om bij opdracht 4.3 op het laatst Charlotte nog zo aan te vallen. Gunstiger om je medekandidaten niet richting jouw hoofdverdachte te sturen. Als je de Mol laat blijken dat je 'm op het spoor bent, zou dat wel gunstige gevolgen voor de pot kunnen hebben natuurlijk, maar mogelijk ook minder info/aanleiding om je verdenkingen te kunnen bevestigen. Of ze hebben een bondgenootschap waar wij niets van af weten en maken ze elkaar verdacht.



Uil, misschien wil je eens naar het topic "Fotogeniek " kijken, blz 4. Naar de woordenwisseling tussen Marije en Charlotte? Ben benieuwd wat jouw mening is mbt dit gesprekje.