Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 96494 keer)

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #160 Gepost op: 1-02-2021, 12:48:53 »
Ja, ik ook. Ik noem elke week één Mol en dan kan ik precies zien wanneer ik het goed of fout had. Is wel zo eerlijk en gewoon leuk.

Ik denk nog steeds dat Splinter het is maar Charlotte is nog steeds het beste alternatief voor mij. Dus ik ga eens wat stukjes met Charlotte terugkijken.

Splinter is mijn nummer twee, vanwege zijn reacties. Kijk inderdaad naar die lunch na de tekeningen. Je ziet hem ietwat onnatuurlijk aan gesprekjes vastklampen, beetje zoekend naar houding. En dat zie ik wel vaker.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #161 Gepost op: 1-02-2021, 15:00:14 »
Weet iemand of zij linkshandig is?

zij is linkshandig

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #162 Gepost op: 1-02-2021, 19:37:06 »
Ja, ik ook. Ik noem elke week één Mol en dan kan ik precies zien wanneer ik het goed of fout had. Is wel zo eerlijk en gewoon leuk.

Ik denk nog steeds dat Splinter het is maar Charlotte is nog steeds het beste alternatief voor mij. Dus ik ga eens wat stukjes met Charlotte terugkijken.

Mooi geformuleerd. Ik vlak Splinter ook zeker niet 100% af.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #163 Gepost op: 1-02-2021, 20:20:50 »
Als Charlotte de mol is en 4 afleveringen lang niet uit de verf kwam, snap ik de ingreep met 3 vrijstellingen nog wel in aflevering 5. Charlotte moest zich snel als mol op de kaart zetten, anders blijft er niet veel van dit seizoen over. Dan maar gehakt met spaanders.
De twee afleveringstitels die toch wel redelijk eenduidig (afl 4 en 5) wijzen naar Charlotte, en wat ik net bij Max van de Broek lees over 3 seconden voor Rik middels montage. Charlotte was in het begin ook te gestrest of niet helemaal lekker, dat kan ook mee gespeeld hebben. En Marije en Joshua die alles blokkeren of overrulen. Maar leuk is anders.
Zou kunnen ja.

Heel afl. 4 was dan om zeep, vooral omdat Charlotte zich liet overrulen door Marije ...en Splinter haar in de liftopdracht ook al blokte (waar ze op een molpositie wilde staan).

Dat was dan na een aflevering waarin ze Renée niet kon stoppen om de pot met 500 te spekken. Iemand die ze zegt te verdenken, maar niet controleert als de kans zich voordoet (opdracht 5.1 ...wat Leendert zei)

Ik vraag me af of Marije er nog moet worden uitgewerkt, of dat de productie inmiddels met haar heeft gepraat om het seizoen nog een beetje te redden. Dat ze zo'n Sarah Chronis rol krijgt of al heeft. Hoe ze zich in afl. 4 naar Charlotte toe opstelde hielp nou niet echt heel veel.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #164 Gepost op: 1-02-2021, 21:06:10 »
Als Charlotte de mol is hebben ze toch een grote fout gemaakt door haar al zo verdacht naar voor te schuiven nog voor het begon. Het sprong er gewoon uit: of ik de mol ben,...jah. Das toch een miskleun van formaat.
Afl 1 kon iedereen het nog zijn, weinig geld binnen gebracht, Marije had bij het moltainbiken alles netjes op een rijtje gezet, kon ze niks aan doen.
Afl 2 heeft Joshua er voor gezorgd dat ze buitenspel stond, zette ze zichzelf buiten spel bij de ballerina's en heeft Rocky alle foto's gemaakt en doorgestuurd.
Afl 3 telt ze zo fout dat ze toch op het juiste antwoord komen en kan ze niet voorkomen dat Rocky toch voor het geld ging (ze zat trouwens niet op een positie waar ze toch nog iets zou kunnen veranderen)
Afl 4 kan ze wat onvolledige antwoorden geven, komt ze in een sleutelpositie terecht, maar kan ze niets doen aan Marije die de leiding neemt en is ze veel te laat om nog twijfel te zaaien.
Afl 5 tekent ze erg slecht, en haalt ze de helft van de pot leeg door een bieding.
Ik zie het momenteel niet waar ze, buiten die 5000 euro zou gemold kunnen hebben.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #165 Gepost op: 1-02-2021, 22:24:31 »
Een sterk punt van Charlotte als mol is dat er niks van haar gezicht af te lezen valt. Ze is vaak met een onbeweeglijk gezicht in beeld. Trotse regisseur?
Zag alleen wat oog knipperen lichtjes knijpen van de ogen toen Marije/Renee voor het geld wilden gaan bij het abseilen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #166 Gepost op: 2-02-2021, 09:30:38 »
Hier een overzichtje waarom Charlotte de mol is. Ook enkele sneertjes naar de Renéetunnel en in minder mate die van Splinter.

1.1.
- Kiest voor de eerste groep die duidelijk minder opvalt. Ideaal voor de mol om nog even in de schaduw te blijven.

1.2.
- Is geen grote stem in het voor de vrijstelling gaan.
- Haalt slechts 75 euro binnen (Splinter 150!).

1.3.
- Heeft pech met Marije, maar het is niet dat Splinter of Renée hier met een makkelijkere partner veel verdachts doen.

2.1.
- Tjah, als Joshua niks doorgeeft kan je niet mollen... Hoe dan ook 0 euro de pot in via haar team. Terwijl Splinter net actief opdrachten goed doet en Renée even hoogstpersoonlijk 700 euro verzegelt.

2.2.
- Wordt snel aangeschoten, niet ideaal als mol, maar het was lastig dus kan altijd gebeuren. Uiteindelijk geen geld genomen en geen aanwijzingen doorgegeven, dat is het belangrijkste. Ook is het niet zeker wanneer ze is afgeschoten, dus geld weghalen kon.

2.3.
- Trekt geen foto's, maar komt wel met twijfelachtig tactiek waarbij de eerste ronde verloren gaat. Ook zegt ze tegen Rocky wanneer ze moet trekken. Het is aangetoond dat zij minstens een fout doorgeven, wat niet met zekerheid van het team van Renée kan gezegd worden.

3.1.
- Demotiveert andere teams te ontsnappen door consequent te tonen dat ze alles juist antwoorden. Helemaal niet uit te sluiten dat Renée haar helpt tot de oplossing te komen, herbekijk, maar dat blijft mijn mening. Jokers in het spel sowieso handig voor de volgende opdracht en de 21ste mol die het getal 21 raadt voor 500 euro (die ook deels aan Renée toe te schrijven is) kan er wel vanaf.

3.2.
- Is geen voorstaande stem in de discussie vol voor het geld te gaan. Dat zijn Renée en Marije.

3.3.
- Laat splinter een joker nemen??? Laat Splinter eindigen met geld, het beste wat de mol kon doen in een situatie waar iedereen geld zou pakken. Dan is er toch een kleine kans 2000 euro uit te pot te spelen, anders geen (Ahum Renée).

4.1.
- Krijgt de sleutelpositie niet van Splinter/het team, ondanks haar jokerdaad de vorige aflevering. 

4.2.
- Probeert tegengewicht te geven, maar hopeloos met Marije.

4.3.
- Probeert een wanhoopspoging, we weten niet hoeveel tijd er toen nog op de klok was, dus het had kunnen werken. Zeker als niemand haar nog was gaan controleren door tijdsgebrak was de oorzaak van het mingeld niet te achterhalen. Moedig en slim. Renée en Splinter gaan ook niet mee met haar initiatief, onmols.
- Het is Renée die haar zegt de lucifers aan Splinter te geven, het is niet haar eigen initiatief.

5.1.
- Tekent het waar goed, maar het wat en wie laat vaak de wensen over. Lekker agressief mollen.

5.2.
- De mol gaat uiteraard bij de hoogste bieders zitten want die wil geld uit de pot. (Klaas bood bv ook tweede hoogste, Inge telkens hoog, Thomas op twee na hoogste). Met het hoogste bod heb je ook invloed de volgende opdracht een beetje te vertragen en de executie eerlijker te maken.

5.3.
- Is zeker niet de versnellende factor, dat zijn Marije en Rocky.



Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #167 Gepost op: 2-02-2021, 10:00:06 »
@Belgian Mol
 Ik ben het helemaal eens met bovenstaande mogelijke molacties. Nog als aanvullingen:

2.3.
- Vertraagt de boel nog omdat ze zelf ook wat foto's wil proberen te maken.

3.1.
- Bijkomend voordeel is dat de groep nu weet op wie Charlotte zit, zolang diegene erin blijft en Charlotte ook, maakt dat die andere kandidaat ook verdacht.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #168 Gepost op: 2-02-2021, 10:18:57 »
Mooi!! ::ok:: Ik vul graag nog wat dingen aan.

1.2.
- Is geen grote stem in het voor de vrijstelling gaan.
- Haalt slechts 75 euro binnen (Splinter 150!).
En staat vermoedelijk in een betere positie dan Renée om Erik af te schieten. Er is door een kandidaat op Erik geschoten, te zien aan een groene straal.
1.3.
- Heeft pech met Marije, maar het is niet dat Splinter of Renée hier met een makkelijkere partner veel verdachts doen.
Marije vindt een bordje met wie wel de Mol wilde zijn, dat Charlotte zo te horen niet had opgemerkt.
2.3.
- Trekt geen foto's, maar komt wel met twijfelachtig tactiek waarbij de eerste ronde verloren gaat. Ook zegt ze tegen Rocky wanneer ze moet trekken. Het is aangetoond dat zij minstens een fout doorgeven, wat niet met zekerheid van het team van Renée kan gezegd worden.
- Moest de positie van de bordjes onthouden, maar lijkt de tel te zijn kwijt geraakt (moet je ook maar niet proberen om ook zelf foto's te gaan maken, terwijl dat je taak niet is :) ).
- Is met Rocky tenminste 2 goede bordjes voorbij gereden zonder foto. Uiteindelijk bleef daar 1 gemist bordje van over, omdat andere door team Renée werden ingestuurd.
- Wil Rocky waarschijnlijk een foto laten maken van een fout bordje, en stuurt haar als ze niet afdrukt meteen naar een ander bordje, dat dan ook fout moet zijn.
- Weet aan het eind desondanks zeker dat ze 3 goede bordjes hebben ingestuurd.
Niet 100% bewezen dat ze een fout bordje insturen volgens mij, wel dat het gemiste goede bordje op hun conto staat. Ook Renée gaat niet vrijuit. Splinter kan hoogstwaarschijnlijk geen andere fouten hebben gemaakt dat de ene die we al gezien hebben.
3.3.
- Laat splinter een joker nemen??? Laat Splinter eindigen met geld, het beste wat de mol kon doen in een situatie waar iedereen geld zou pakken. Dan is er toch een kleine kans 2000 euro uit te pot te spelen, anders geen (Ahum Renée).
En dan was daar nog de afspraak in de kajak groep om het geld bij de abseilers te laten. Maar daarop kan ook door Florentijn, Marije of Renée zijn aangestuurd. En het kan ook een kandidaten afspraak zijn.
4.3.
- Probeert een wanhoopspoging, we weten niet hoeveel tijd er toen nog op de klok was, dus het had kunnen werken. Zeker als niemand haar nog was gaan controleren door tijdsgebrak was de oorzaak van het mingeld niet te achterhalen. Moedig en slim. Renée en Splinter gaan ook niet mee met haar initiatief, onmols.
- Het is Renée die haar zegt de lucifers aan Splinter te geven, het is niet haar eigen initiatief.
Had ook nog tijd gerekt tussendoor, door weer onder het vlot te willen laten kijken. Ondanks dat Marije haar al had verteld dat ze Joshua had gecontroleerd, en er dus al twee mensen op de kaart hadden gekeken.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2021, 11:11:43 door Molest »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #169 Gepost op: 2-02-2021, 10:39:25 »
Hetgene wat mij bij Charlotte wat tegenhoud, is de kameraad-opdracht.

Ik kan mij inderdaad voorstellen dat de mol ontsnapt, om de verhoudingen wat extra op scherp te zetten voor de kano/abseilopdracht.

Maar waarom dan via die ingewikkelde en compleet foute redenering? Zij hadden volgens mij alle tips dus waarom die foute omweg?

Ik herinner mij (maar dat kan ook iets zijn dat in mij zit) dat als een mol iets goed wilt doen, dat die dat ook hoe het bedoelt is. Een mol kent de opdrachten. Maar een foute redenering gebruiken om tot een antwoord te komen, die snap ik niet als zij de mol is.
klaar voor de strijd

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #170 Gepost op: 2-02-2021, 11:27:24 »
Hetgene wat mij bij Charlotte wat tegenhoud, is de kameraad-opdracht.

Ik kan mij inderdaad voorstellen dat de mol ontsnapt, om de verhoudingen wat extra op scherp te zetten voor de kano/abseilopdracht.

Maar waarom dan via die ingewikkelde en compleet foute redenering? Zij hadden volgens mij alle tips dus waarom die foute omweg?

Ik herinner mij (maar dat kan ook iets zijn dat in mij zit) dat als een mol iets goed wilt doen, dat die dat ook hoe het bedoelt is. Een mol kent de opdrachten. Maar een foute redenering gebruiken om tot een antwoord te komen, die snap ik niet als zij de mol is.
Daar heb ik een uitgebreide oplossing voor gevonden in het draadje van kameraad.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #171 Gepost op: 2-02-2021, 14:26:01 »
Charlotte van vreugde bij 5.000 uit de pot. Of is het verbazing. Voor nu als de verliezer, maar kan ook zijn dat de mol straks de lachende derde is en zij als winnaar met 5.000 minder naar huis gaat.

De titel kan verwijzen dat zij tot 3 had moeten tellen om haar lach in te houden als mol.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #172 Gepost op: 3-02-2021, 09:44:57 »
Als Charlotte de mol is hebben ze toch een grote fout gemaakt door haar al zo verdacht naar voor te schuiven nog voor het begon. Het sprong er gewoon uit: of ik de mol ben,...jah. Das toch een miskleun van formaat.
Of juist niet... Na de eerste aflevering werd ze door de app het meeste verdacht, dat klopt. Maar het kan ook juist tegenovergestelde werken. Dat mensen gaan denken dat ze het er toch nooit zo dik op zouden leggen na een intro-aflevering? Ik zou het zeker briljant vinden mocht Charlotte en de mol zijn en het al in de intro-aflevering op die manier zou hebben gezegd.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #173 Gepost op: 3-02-2021, 10:02:37 »
Zo kan het best gegaan zijn ja. Zelf had ik die bekendmaking in MolTalk maar half gekeken en kwam ik bij Charlotte als Mol uit na aflevering 1 juist omdat ze daarin zo onzichtbaar was. In dit topic werd niks gepost en haar naam werd door sommigen niet eens onthouden. Ze stond ook laag in de poll.

Er zijn veel opmerkelijke dingen aan Charlotte die erop kunnen wijzen dat ze de Mol is. Een breuk tussen aflevering 1-3 en 4-5: in de laatste lijkt ze erg haar best te doen om invloed uit te oefenen op de opdrachten/te mollen terwijl ze in de eerste drie nauwelijks echt aanwezig was. Daarnaast lijkt ze met haar inconsistente verdenkingen, gedrag en relaxte houding bij de executies maar wat door het spel heen te fladderen terwijl ze ook best verdacht lijkt te worden door de kandidaten. Ja, er gaan zeker (mol)alarmbellen bij me af maar ik wil er nog niet aan. ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #174 Gepost op: 3-02-2021, 11:11:45 »
Opmerkelijk dat zeker 3 van de 4 goede kaartjes in de treinopdracht in de koffer van Charlotte zaten. Bij binnenkomst gaat Marije naar de kaart (afgesproken). Charlotte komt als tweede binnen en gaat meteen naar de bruine koffer. Rocky als derde pakt de oranje koffer. Als Mol wil je goede kaartjes vinden, dan kun je die nog een tijdje achterhouden om te vertragen. Dat kan misschien zin hebben gehad, want er waren twee stations en we hebben er maar een gezien.
Over het niet zien van de code bij de klokken: een kandidaat vol adrenaline gaat denk ik niet nog even nepmollen als je er bijna bent. Daar waren de vrijstellingen te belangrijk voor. Die ogen van Marije als de laatste deur open gaat en de ontlading daarna! ::rofl:: Misschien had ze het echt niet gezien, maar toen Rocky haar richting de oplossing wees zag ze het direct, zonder spoor van verbazing. 'Oh zo'.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 11:22:26 door Molest »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #175 Gepost op: 3-02-2021, 11:35:05 »
Een breuk tussen aflevering 1-3 en 4-5: in de laatste lijkt ze erg haar best te doen om invloed uit te oefenen op de opdrachten/te mollen terwijl ze in de eerste drie nauwelijks echt aanwezig was. Daarnaast lijkt ze met haar inconsistente verdenkingen, gedrag en relaxte houding bij de executies maar wat door het spel heen te fladderen terwijl ze ook best verdacht lijkt te worden door de kandidaten. Ja, er gaan zeker (mol)alarmbellen bij me af maar ik wil er nog niet aan. ::rofl::
Mooi gezegd. Ik denk dat kandidate Charlotte overladen werd met indrukken en op zijn minst 1 of 2 dagen niet fit was, maar in aflevering 3 krabbelt ze op, ongetwijfeld gesteund door de coaches, om haar spel te ontwikkelen en acties te gaan doen. Maar ze mag nog wel standvastiger worden, de manier waarop Joshua en Renee haar claimden en zij maar gewoon meegaat, ze laat nog wel erg met zich sollen. Charlotte mag best wat meer initiatieven gaan nemen en keuzes maken. Nu zie je haar gezicht meerdere keren lang en onbeweeglijk staren, terwijl ze een keuze probeert te maken.
Op dit moment zie ik in Charlotte nog geen finale materiaal, maar ze kan nog groeien in het spel.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #176 Gepost op: 3-02-2021, 14:07:58 »
Mooi gezegd. Ik denk dat kandidate Charlotte overladen werd met indrukken en op zijn minst 1 of 2 dagen niet fit was, maar in aflevering 3 krabbelt ze op, ongetwijfeld gesteund door de coaches, om haar spel te ontwikkelen en acties te gaan doen. Maar ze mag nog wel standvastiger worden, de manier waarop Joshua en Renee haar claimden en zij maar gewoon meegaat, ze laat nog wel erg met zich sollen. Charlotte mag best wat meer initiatieven gaan nemen en keuzes maken. Nu zie je haar gezicht meerdere keren lang en onbeweeglijk staren, terwijl ze een keuze probeert te maken.
Op dit moment zie ik in Charlotte nog geen finale materiaal, maar ze kan nog groeien in het spel.

Ook geen gemakkelijke tijden om mol te zijn. Je wordt toch in een coronabubbel gedrukt. Je hebt al mol denk ik veel minder privacy/breefingmomenten dan anders.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #177 Gepost op: 3-02-2021, 14:19:58 »
Ik blijf erbij dat "Ben ik de Mol? Ja" er een is van het niveau widm junior.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #178 Gepost op: 3-02-2021, 14:36:35 »
Ik blijf erbij dat "Ben ik de Mol? Ja" er een is van het niveau widm junior.

Ik snap je punt hoor, maar om WIDM Junior niet tekort te doen: die hints waren ingewikkelder. ;D

Maar WIDM is nou eenmaal wel veranderd en wordt voor een steeds groter publiek gemaakt. Duidelijke hints lijken er toch ook echt bij te horen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #179 Gepost op: 3-02-2021, 15:09:35 »
Ik wil op geen enkele manier Wie is de Mol Junior tekort doen ! ::sorry::