Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 107974 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #220 Gepost op: 7-02-2021, 18:39:21 »
Die 500 bij het uitschakelspel had ze als Mol nooit gepakt toch?
Splinter zorgt voor 600! Hij had gemakkelijk -350 kunnen kiezen maar pakt +250.

Ik zit de aflevering altijd te volgen, mij snel afvragend, wat zou ik als mol doen? Dus nog VOOR dat de kandidaat de keuze maakt. En bij Renee dacht ik, ja natuurlijk kies je voor wat geld in de pot, maar dan wel jokers kunnen uitdelen. Bij Splinter dacht ik, nou jongetje, als je deze 600 euro laat schieten zal echt niemand je meer de mol vinden. En toen deed ie het haha! Dus mijn verbazing was groot dat nog steeds het merendeel niet Renee maar Splinter verdenkt.

Het viel me verder op dat Renee consequent de hele aflevering in de beste molpositie kwam. Bij de haltes stapte zij bij 2 uit die er ook echt om doen. Niet een halte 7 of halte 1 bijv. die niks waren. Ze kocht bij de een verdenkingen af maar bij de ander stal ze het net zo hard weer uit de pot. En natuurlijk dat laatste spel, daar werd ze de heldin.

Ik vind het al zo gek dat ze Marije geen joker gaf. Ik dacht nog, als ze nu Marije niet in de executie kiest dan begint haar molpositie ernstig te wankelen. Immers is Marije de enige die haar niet verdenkt dus die wil je erin houden. Maar het klopte allemaal weer. Ze gaf Marije de vrijstelling. En had ze het spel NIET gewonnen, dan had Marije aan die ene joker ook niks gehad. vandaar dat ze haar eerder geen joker gaf.

Klopt allemaal als een bus. Charlotte en Marije zitten wat in onderling wantrouwen, dat hoort Renee, dus die moeten erin blijven, en geeft ze beiden de vrijstelling. Had ze Splinter of Rocky gekozen dan had ik twijfels gekregen maar ze deed deze aflevering echt ultiem mols. Kan niks aanwijzen wat minder was.

Ze heeft nog nergens normaal geld ingebracht. Nu ook weer niet. Ja in dat laatste spel, er MOEST wel ergens geld gepakt worden. Ze had blijkbaar gehoord dat er pas 250 gepakt was en het spel naderde al de ontknoping. Dus ze pakt ook maar even 250 om zeker te zijn. Daarna is er dan nog eens 250 gepakt, dat was dan even jammer. Ik denk dat het Splinter was maar dat laat de regie maar liever niet zien om nog een beetje de schijn te kunnen ophouden dat hij de mol kan zijn...... bij Renee durven ze het wel te laten zien, raad maar waarom  ::) ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #221 Gepost op: 7-02-2021, 18:56:44 »
Splinter zorgt voor 600! Hij had gemakkelijk -350 kunnen kiezen maar pakt +250.


Met de bonus op het einde netto gezien 0 euro ipv -100.

Renée speelt geen 500 euro uit de pot en haalt 250 binnen. Netto +750.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #222 Gepost op: 7-02-2021, 19:03:23 »
Dat is wel erg fuzzy math he. Renee staat op +250, niks meer. Splinter verdiende deze aflevering veel meer door die halte opdracht, 2x gemiskleund. Charlotte is jouw mol maar daarvan zie ik volgende week graag je uitleg als Marije eruit vliegt  ::jaja:: 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #223 Gepost op: 7-02-2021, 19:14:28 »
Met de bonus op het einde netto gezien 0 euro ipv -100.

Renée speelt geen 500 euro uit de pot en haalt 250 binnen. Netto +750.

Splinter 600? Ik vind het een bijzondere rekensom en klopt echt niet om zo te redeneren. Hij gaat voor 250 in de pot (andere optie zou echt super verdacht zijn en als mol wil je niet verdacht worden, als kandidaat wel) en vervolgens houdt hij 250 uit de pot door niet meer in te stappen. Dus eigenlijk 0 (of 100 als je 350 - 250 doet).

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #224 Gepost op: 7-02-2021, 19:43:42 »

Bij Splinter dacht ik, nou jongetje, als je deze 600 euro laat schieten zal echt niemand je meer de mol vinden. En toen deed ie het haha! Dus mijn verbazing was groot dat nog steeds het merendeel niet Renee maar Splinter verdenkt.
In het spel zit wel iedereen op Renée. Waarom neemt ze dan niet meer risico's? De enige die Renée niet verdenkt heeft een ongezonde Charlotte obsessie. Die hoef je dus alleen maar een vrijstelling te geven (de 2e op rij) en klaar. Maar verder kun je je molwerk misschien een tikje zwaarder aanzetten. Ja toch?

Dus...... waarom eerlijk zijn in dat busje en jokers uitdelen aan 3 kandidaten die niet zo maar een beetje op je zitten, maar op je tunnelen?  ::love::

Rob Decay zei dat dat mols was dus dat zal dan wel, maar ik zou zeggen trek die pot een stukje leger ...juist in zo'n opdracht waar dat zo makkelijk kan.

Ben je al ontmaskerd ga je de pot spekken. Ik hoop niet dat Rick dacht dat dat ook maar iets ging helpen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #225 Gepost op: 7-02-2021, 19:51:37 »
In het spel zit wel iedereen op Renée. Waarom neemt ze dan niet meer risico's?
Ze wil nog steeds proberen zand in de ogen te strooien. Ik zie in Renee ook van nature een voorzichtige mol. Dus JA ze koopt graag vrijstellingen en jokers voor anderen. En nee het zwaarder aanzetten ligt niet in haar aard. Maar ze doet wat ze kan, met alle steun van de regie. Als nou Marije ook weg is dan is er geen redden meer aan maar voorlopig heeft ze nog even steun binnen de groep en zal ze hopen dat die Charlotte-Marije vete nog wat teweeg brengt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #226 Gepost op: 7-02-2021, 20:02:08 »

Dus...... waarom eerlijk zijn in dat busje en jokers uitdelen aan 3 kandidaten die niet zo maar een beetje op je zitten, maar op je tunnelen? 

Charlotte en Rocky krijgen de jokers omdat Marije, die nog zonder troeven is, bij de volgende halte verleid moet worden om voor de -350 terug te stappen in de bus. Dan heeft ze misschien nog een tweede kans op jokers.

Dit is wat mij betreft (eindelijk)  een heel geslaagde mol actie van Renee, en ik zou zelfs die -350 deels aan Renée durven toeschrijven.

De mol kan ook mollen door anderen te stimuleren het mingeld te pakken. Dat is hier gebeurd denk ik!
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 20:07:15 door annebeestje »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #227 Gepost op: 7-02-2021, 20:04:12 »
Je kunt hier wel 4 of 5 haltes aanwijzen waar zij duidelijk gemold heeft. Helaas even die allerlaatste halte drukte ze niet door, waren ze uitgestapt dan was 750 uit de pot gegaan maar het was daar 2 tegen 1 en ze wilde ook niet dat Charlotte haar meer ging verdenken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #228 Gepost op: 7-02-2021, 20:18:56 »
Bedankt voor de uitleg, annebeestje & Lo ::wijn::

Ik ga toch maar niet terug op Renée. Ze doet te weinig goed ...ook als voorzichte mol.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 13:07:17 door Amethyst »

Offline Kessebes

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #229 Gepost op: 7-02-2021, 21:20:22 »
Vreemd moment wanneer bij opdracht 6.1 Renée de namen van twee medekandidaten moet opschrijven. Ze schrijft eerst op de onderste regel iets dat vooral lijkt op 'Ricky' (de regisseur?). Wat mij opviel was dat er al iets vaags / geblurd op de bovenregel geschreven stond. Ik heb het contrast in het screenshot nog wat opgevoerd en in die vorm zou je zomaar het woord 'mol' kunnen lezen  ::vergroot::
Nog gekker is dat Renée daarna iets erover heen lijkt te schrijven (wat dan volgens haar woorden 'Charlotte' had moeten zijn) maar je ziet niks van letters op het woord verschijnen  ???
Ik heb er wat screenshots van toegevoegd in de bijlage (inclusief de versie waarin ik het contrast heb verhoogd).
Dacht Renée eerst slim te zijn door 'mol' op te schrijven zodat die de joker zou krijgen, maar mocht dat niet van het programma? Of een maffe hint naar haar als mol? Of zie ik spoken  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 21:27:57 door Kessebes »

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #230 Gepost op: 7-02-2021, 21:52:54 »
Wie is Marijn 🥴
Dat zal de zus van Chantale zijn denk ik.  ::rofl::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #231 Gepost op: 7-02-2021, 21:55:40 »
Na vier afleveringen tussen Charlotte, Splinter en Renee gehopt te hebben, ga ik toch maar Renee loslaten. Zeker de laatste vier afleveringen is de score van molacties (en ook maar potentiële molacties) bar weinig:

1.1 niet verdachter dan de rest
1.2 ok - vergiste zich in een code doorgeven en ging af met geld. Best verdacht (al was ze totaal niet in de buurt toen Erik hoogstwaarschijnlijk door een kandidaat werd afgeschoten).
1.3 flink geknipt in haar stuk dus weten niet wat er gebeurd is. Er gaan geruchten van een warrige informatieoverdracht, maar de cruciale informatie bereikte het laatste duo wel
Executie 1: Remco lijkt deels op Renee te zitten
2.1 de kans om 700 euro weg te spelen laten liggen. Hier is heel veel over geschreven. Als we de regels die op de officiële site staan volgen, is het niet zo onmols als het in eerste instantie leek, maar het is nog steeds onmols om deze molkans te laten liggen.
2.2 gaat met geld af, dus dat is iets verdachter dan gemiddeld.
2.3 volgens analyse in opdrachttopic kan ze hooguit voor één fout antwoord verantwoordelijk zijn. Dat is mogelijk verdacht, maar geen vetpot.
3.1 ontsnapt uit de kamer immer Charlotte. Charlotte lijkt hoofdverantwoordelijke voor de ontsnapping, maar Renee weet het ook niet voorkomen (onmols)
3.2/3.3 haar duopartner Rocky geeft haar 500 euro waardoor er 2.000 euro verdiend wordt. Rocky lijkt hoofdverantwoordelijke, maar Renee weet wederom niet te voorkomen dat er geld verdiend wordt (onmols)
4.1 is niet de beste in antwoorden (dat was Marije), maar ook niet de slechtste (dat was Joshua). Er is tenminste één geval waar de montage ons doet geloven dat ze incompleet antwoord geeft (groen, geel), terwijl later op het kladblok blijkt dat ze wel een complete set heeft geantwoord (er staat ook grijs).
4.2 is de beste fotograaf (onmols)
4.3 krijgt slot niet open ondanks juiste sleutel, krijgt knopen niet los. Lijkt mols, maar het haalt niet veel uit.
5.1 niet veel bijzonders op te merken. Ik tel deze opdracht eigenlijk niet echt mee omdat het ook zonder mol wel niet gelukt was.
5.2/5.3 bood weliswaar als laatste, maar door niet over het bod heen te gaan kostte ze de groep geen geld en kwam ze in de pipigroep terecht waar ze ook in 5.3 nauwelijks invloed op het geld had
Executie 5 - Reneeverdenker Joshua valt af en krijgt lagere score dan Splinter, terwijl Splinter nog niet vol op Renee lijkt te zitten (zie twijfel die hij uit richting Joshua en ook dat hij in aflevering 6 spreidt)
6.1 leverde per saldo 250 euro op. koos voor +250 euro waar ze gemakkelijk voor -500 had kunnen kiezen. Als ze als mol dit niet aandurfde had ze op zijn minst iemand anders voor die halte kunnen kiezen
6.2 niets noemenswaardigs. ze was trager dan Rocky, maar om dat nou sabotage te noemen.
6.3 haalde met 500 euro het meeste geld binnen

Ik weet dat best veel mensen Renee verdenken. Ik snap dat als ze een heel verdachte mol is, ze niet veel speelruimte heeft gekregen. Maar je zou verwachten dat ze wel iets doet om te saboteren. In de afgelopen drie-vier afleveringen zie ik het echt niet. Waar is de sabotage?

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #232 Gepost op: 7-02-2021, 22:03:50 »
Splinter zorgt voor 600! Hij had gemakkelijk -350 kunnen kiezen maar pakt +250.



Als je zo rekent, dan zou Rénée bij haar halte zomaar 750 in de pot hebben gegooid. Ze had de keuze tussen 250 + 2 jokers voor kandidaten ofwel -500. Dat geeft dan 750 euro. Daarbij bleef ze ook nog op de bus zitten, waarvan ze als mol toch moet geweten hebben dat iedereen die op de bus zit 250 euro verdiende. Die heeft ze dan wel teniet gedaan door af te stappen op halte 9.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #233 Gepost op: 7-02-2021, 22:09:29 »
Even vanuit Splinter bedacht richting Joshua, hij weet dat Joshua vol voor Renee gaat. Door beter/sneller te zij dan Joshua, weet Splinter dat hij door is. Wat volgt kan ook deels schuldgevoel zijn.

Duidelijk is dat Renee een paar keer nu een sleutelpositie heeft of niet liegt of jokers kan weggeven. Maakt haar nog geen Mol, maar zeker niet mol-af.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #234 Gepost op: 7-02-2021, 22:19:13 »
De bushalte proef wijst naar Renée als mol.
Van de 1750 te winnen euro’s komt er 650 euro in de pot dus gaan er 1100 uit de pot.

Renée plant een meesterlijk zaadje in halte 5 door ervoor te zorgen dat iedereen een joker heeft behalve Marije (die de volgende halte doet). Geen toeval dat Renée op halte 4 zat, dat was het plan: de persoon voor halte 5 zou geen joker krijgen. Dat zaadje werkt zeer goed: Marije gaat voor -350 euro om in het spel te blijven en zelf nog een joker te kunnen bemachtigen. Daarna is het cruciaal dat aan elke halte wordt afgestapt, opnieuw is het Renée die regisseert “we moeten kiezen wie niet afstapt” (dus geen sprake van haltes overslaan). Een gebeten Marije stapt ook in halte 7 af, gevolg -250 euro. Zelf kiest Renée voor -250 euro in halte 9.
In totaal dus 850 euro vd 1100 die door toedoen van haar uit de pot gaat, een groot gedeelte indirect zodat ze onder radar blijft. Goed gemold zou ik zeggen ...

Na de proef dollen ze nog met Marije door haar wijs te maken dat iedereen 2 jokers heeft behalve Marije zelf, waardoor Marije op haar paard zit. “En dat werkt heel goed”, besluit Renée nog eens in de biecht.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 22:35:34 door Molekule »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #235 Gepost op: 8-02-2021, 12:20:36 »
Ze wil nog steeds proberen zand in de ogen te strooien. Ik zie in Renee ook van nature een voorzichtige mol. Dus JA ze koopt graag vrijstellingen en jokers voor anderen. En nee het zwaarder aanzetten ligt niet in haar aard. Maar ze doet wat ze kan, met alle steun van de regie. Als nou Marije ook weg is dan is er geen redden meer aan maar voorlopig heeft ze nog even steun binnen de groep en zal ze hopen dat die Charlotte-Marije vete nog wat teweeg brengt.

Dat vooral, de mol die gewoon aan de loopband blijft geld verdienen, opdracht na opdracht. Renée doet gewoon heel veel goed en heel weinig fout.

- 700 euro bij de rondleiding (valt een discussie over te voeren, maar het wordt wel een grote optelsom)
- 750 euro bij de bus (ja +250 of 500 eruit is een verschil van 750).
- 500 euro bij de escaperoom, niet uit te sluiten dat zij zelfs met de oplossing of aanzet tot oplossing komt
- 2000 euro samen met rocky bij het Abseilen
- Goede foto's bij fotogeniek (chocolade, ook +100 euro)

En waren zitten de serieuze molacties? Een touw in de knoop leggen?

Te veel geld, te weinig molacties.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #236 Gepost op: 8-02-2021, 13:09:18 »
Ik zal nog eens uitschrijven hoe ik zo'n aflevering nou bekijk. Zoals na de trein, ik zie dat extra filmpje net nog even weer. Ik schrijf vooruit al op: NATUURLIJK gaat Rik met Renee beginnen. Uiteraard. Het is maar een kans van 1 op 3 maar het is een 100% ZEKERHEID. Dan gebeurt het ook. En wat doet de mol zodra die hoort dat de mannen maar op een paar honderd zitten en de dames 5000? Eerst rollebollend schaterend van de lach op de vloer liggen natuurlijk, maar daarna patsboem 1000. Klinkt dik, steekt opvallend af bij de mannen. Maar dan horen ze hoe bleek het is tegen die 5000 van de dames. NATUURLIJK ben je 4e als mol. Het schreeuwt allemaal uit dat ze de mol is. Alles klopt tot in de puntjes. En hier moet je toch sowieso Charlotte strepen als mol?! Welke mol gaat nu ook op 5000 zitten in dit geval?!

Klopt het totaal niet dan moet ik toch strepen, dat is bij Marije gebeurd: zij verdiende bakken met geld opeens en dat kon ik deels maar echt niet allemaal op Charlotte afschuiven. Daarop gingen er ook mensen uit die duidelijk op haar zaten, het klopte niet meer. Zulke momenten zijn er nog nergens geweest voor Renee. Dikke strepen door Splinter hoe onbevangen ik ook kijk, maar nergens door Renee. Ik moet het eerste bewijs nog tegen haar zien; het is allemaal ontzenuwd. Terwijl er geen verklaring te vinden is voor het vele geld dat Charlotte en Splinter inbrengen.

flink geknipt in haar stuk

Zoals Moedermol ook opmerkte zie je dit steeds. Ze wordt erg uit de wind gehouden, daarom viel ze me in eerste instantie ook niet op. Precies zoals Jeroen de vorige editie. Ik denk dat we hier meer op moeten letten. Hoe veel mollen hebben we wel niet gezien zoals dit? Inge. Merel. Anne Marie. Susan. Margriet was de enige actie in die trein in de finale dat ze geld uit het raampje gooide MAAR dat we pas na afloop zagen haha.

Allemaal dames trouwens. Exact hetzelfde MO als Renee. Alleen een Kim bijv. kwam duidelijker in beeld maar dat was o.a. ook een montagefout (voorkennis naar Sanne op de trap).

Ja de 700, daar is heel veel over geschreven. Onmogelijke molkans door Florentijn, net als dat abseilen dat bij Rocky lag. Pech heeft ze veel, dat is zo. Charlotte sluit haar in met 5-0 bij de escaperoom. Ja je kunt haar steeds verwijten dat ze het niet weet te voorkomen maar het is ook echt een oude vrouw die het spel niet kent en gewoon uitvoert wat haar vooraf verteld is. Ze lijkt enorm op mijn moeder. Je bent star op die leeftijd, niet flexibel. WIDM is een rare wereld waar ze zomaar als mol instroomt. Een risico voor de redactie, zeker, maar ook leuk en goed, voor het eerst dat we een mol op leeftijd hebben!

Leendert, hoe kun je in een geval Joshua=Splinter denken dat de laatste niet vol op Renee gaat inzetten? Natuurlijk moet je dat, het is hij of hemzelf. Kan ie net zo goed vol op een ander gaan inzetten. 1 vraagje verschil is genoeg. Dus alles op Renee. Uiteraard.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #237 Gepost op: 8-02-2021, 13:21:43 »
Ik moet het eerste bewijs nog tegen haar zien; het is allemaal ontzenuwd. Terwijl er geen verklaring te vinden is voor het vele geld dat Charlotte en Splinter inbrengen.
Als je in een tunnel zit, is het soms moeilijk om neutraal te kijken. Dat geldt echter voor de meesten van ons. Je kan opwerpen dat ze wat ouder is en daardoor af en toe een steek laat vallen. Slechte keuze dan van de redactie! Een oude mol hoeft niet slechter te zijn, zie maar in Vlaanderen zonder te spoilen.

Om terug te komen op je standpunt van Renée als mol. Alleen al in deze laatste aflevering heeft ze meer binnengehaald dan de anderen en erger waar het NIET nodig was. Hoe kan je dit zinnig verklaren? Wat is het nu van een mol als die meer binnenhaalt dan de kandidaten? Dan hoeft het echt niet meer!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #238 Gepost op: 8-02-2021, 13:25:40 »
Als je in een tunnel zit, is het soms moeilijk om neutraal te kijken.
Precies, daarom leg ik net uit hoe onbevangen ik elke aflevering inga. Ze moet zich elke keer weer bewijzen. De laatste aflevering was ze extreem mols, ik kan niet anders zeggen dan dat ze het goed gedaan heeft.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #239 Gepost op: 8-02-2021, 13:29:18 »
Precies, daarom leg ik net uit hoe onbevangen ik elke aflevering inga. Ze moet zich elke keer weer bewijzen. De laatste aflevering was ze extreem mols, ik kan niet anders zeggen dan dat ze het goed gedaan heeft.

Lo, wij hadden toch de afspraak dat jij op Marije zou blijven, immers was zij 100% de mol volgens jou?

Kan je mij dan in dit geval uitleggen waarom Renée, punt 1 niet voor een hoog bedrag kiest bij de bieding, en punt 2 waarom ze consequent geld in de pot brengt?

Waaronder afgelopen aflevering 500,- bij de weg druk aflevering, terwijl dit absoluut niet noodzakelijk was. (Als Mol wil je immers iedereen wegdrukken zodat het spel stopt)