Auteur Topic: [kandidaat] Marije Knevel  (gelezen 43401 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #160 Gepost op: 30-01-2021, 10:31:12 »
Als Marije Charlotte als hoofdverdachte heeft, dan lijkt het me niet zo handig van haar om bij opdracht 4.3 op het laatst Charlotte nog zo aan te vallen.
Kijken hoe jouw mol daar op reageert?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #161 Gepost op: 30-01-2021, 10:45:50 »
Ik zag hier vooral de ‘echte’ Marije, ze deed eigenlijk gewoon onaardig en charlotte leek ook wat verbaasd door haar aanvallende houding en zei ‘oh ok’? Ik denk dat er daarna een ongemakkelijke stilte viel die wij niet gezien hebben. Joshua leek zich ook iets te ergeren aan marije haar ‘oordeel’ dat de kaart easy was..
Overigens was marije weer de enige die mee wilde gaan in een extra koker pakken (maar kreeg josh niet mee). Dat vond ik weer verdacht. Pfff


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #162 Gepost op: 30-01-2021, 14:41:55 »
Kreeg toch nog een molvibe bij Marije.  Bij opdracht vuur en vlam. Charlotte geeft een voorzet om de andere 500 bordjes te gaan omdraaien en Marije gaat daar in mee. Deed me denken aan Merel die op een voorzetje van Rick Paul bij de opdracht Getouwtrek roept "Rick Paul zegt...".

En al die reacties waarvan je denkt is ze zo, en nu velen denken ze is zo..... Het kan allemaal een heel goed theaterstukje zijn. Bij "door een deur" en "rode draad". Ze kan het verkeerde bordje aangewezen hebben bij de vrachtwagens. Na binnenvaart in de bus toch voor het geld gaan.
Vind de manier waarop ze over het touw bij "om de tuin leiden" stapte voor de camera van Renee ook wel opvallend. Renee is natuurlijk dovig, dus je actie moet in het zicht zijn van Renee. Renee hoorde Splinter in ieder geval niet.

Zijn de afleveringstitels eigenlijk aan Marije te linken? 1.Gelijk, 2. Voorbeeld, 3. Vanaf hangen, 4. Voor het zeggen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 14:47:10 door foxhunter »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #163 Gepost op: 30-01-2021, 16:20:36 »
Uil, misschien wil je eens naar het topic "Fotogeniek " kijken, blz 4. Naar de woordenwisseling tussen Marije en Charlotte? Ben benieuwd wat jouw mening is mbt dit gesprekje.

Charlotte begint over 'paard van Troje' en Marije ziet kans om hier te droppen dat dit een soort verwijzing naar de Mol kan zijn. Ze lijkt beetje richting Charlotte kijken alsof ze haar probeert te bestuderen. Vervolgens probeert Marije hier overheen te praten en komt Charlotte nog traag terug op dat ze het misschien wel eens is met Marije.

Als Marije de Mol is, probeert ze hier Charlotte mogelijk richting Joshua te sturen. Maar denk dat daar betere manieren voor zijn, niet op deze 'subtiele' manier. Het kwam mij beetje gemaakt over, maar ook de reactie van Charlotte is wat geforceerd.

Kandidaat Marije probeert ofwel haar Mol Charlotte te testen door te zien hoe ze op zo'n uitspraak reageert, of probeert aan te voelen hoe medekandidaat Charlotte naar Joshua kijkt. Daarbij kan ze haar Joshua verdenking testen of wederom Charlotte proberen op een foute Mol te zetten.

De reactie van Charlotte zou ik goed kunnen verklaren als ze de Mol is: ik moet iets met deze uitspraak, laat ik erin mee gaan dat Joshua verdacht is. Als ze kandidaat is - en wellicht niet (meer) op Joshua zit - gaat ze graag hierin mee om Marije op het verkeerde been te zetten. Ik vind het tamelijk geacteerd in ieder geval van Charlotte.

Ik denk dat ze Charlotte probeert te testen en dat Marije haar mogelijk ook nog verdenkt als Mol. Charlotte is ook een stuk voorzichtiger in de opdracht dan Marije, dus die zal wellicht denken dat ze probeert te mollen, maar wil nog graag wat meer informatie. Het zou ook kloppen met haar verdenkingen van aflevering 3 en 4. In combinatie met hun interactie op het eind van 4.3 ben ik geneigd te zeggen dat ze geen bondgenootschap hebben - dan praat je denk ik op een wat andere manier met elkaar.

Maar het is allemaal eigen interpretatie natuurlijk. :P

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #164 Gepost op: 30-01-2021, 17:41:50 »
Titel Gelijk.
Marije maakt zich gelijk kenbaar als de mol door het kaartje voor te lezen dat onder de deur werd doorgeschoven: "Ik ben de mol".
@uil @gadoesja.
Marije had die opdracht heel goed uitgevoerd en denkt zich iets te kunnen veroorloven op dat moment richting Charlotte om verdenking te verleggen naar Joshua. IJzer smeden als het heet is.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 17:53:11 door foxhunter »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #165 Gepost op: 30-01-2021, 18:00:41 »
Ik zag hier vooral de ‘echte’ Marije, ze deed eigenlijk gewoon onaardig en charlotte leek ook wat verbaasd door haar aanvallende houding en zei ‘oh ok’? Ik denk dat er daarna een ongemakkelijke stilte viel die wij niet gezien hebben. Joshua leek zich ook iets te ergeren aan marije haar ‘oordeel’ dat de kaart easy was..
Ja idd, dat dacht ik ook. Marije zei in het Molboekje dat ze zichzelf ontzettend was tegengekomen in het spel en nu dingen anders probeert te doen. Ik vond al dat er weinig van te merken was, maar het is typisch widm om net te doen alsof er bijna geen irritaties zijn in de groep.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #166 Gepost op: 30-01-2021, 18:39:13 »
Ja precies, en het is ook onmols van marije.. anders moet ze actrice worden ;-) Al vond ik het weer Mols dat ze nog een joker Koker voor de zekerheid wilde pakken..

Charlotte leek mij oprecht, ze dacht echt dat er mingeld zou zijn en leek het wat gênant te vinden dat ze het fout had.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 18:56:29 door Rozz75 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #167 Gepost op: 30-01-2021, 18:52:03 »
Dat zijn dan beiden oprechte reacties. Beiden niet de mol.

En als mol wil je zeker niet irritant over komen. Dat zie je wel aan Joshua, die werd zodanig irritant gevonden door Florentijn dat die eruit vliegt. Maar ben je echt de mol, dan gaan ze zonder goede reden (namelijk MOLLEN) op je zitten. Dat wil je gewoon niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #168 Gepost op: 30-01-2021, 18:58:36 »
Ja inderdaad Lo. Ik ga steeds iedereen af en kom dan toch weer terug bij splinter..
Zin in vanavond!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #169 Gepost op: 30-01-2021, 19:29:30 »
Maar ja, Splinter is het ook niet (penningmeester, bondjes, etc.). Hij wekt geen irritaties op maar het omgekeerde. Alle gedrag klopt niet bij een mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #170 Gepost op: 30-01-2021, 21:41:04 »
Marije is weer helemaal back in-the-game als mogelijke Mol!!! ::bravo::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #171 Gepost op: 30-01-2021, 23:12:40 »
Marije is weer helemaal back in-the-game als mogelijke Mol!!! ::bravo::

Het zou een enorm zwaktebod zijn als Marije het is nadat ze vorige week zelf zo'n beetje de volledige foto opdracht goed gespeeld heeft. En dat dan onder de noemer ik haal nu geld op om het er morgen dubbel en dwars uit te halen. Ik hoop het echt niet.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #172 Gepost op: 30-01-2021, 23:19:22 »
Marije pakte wel heel handig die postzak. Ze mikte niet op dat ringetje maar jaste 'm via het koord naar binnen. Kan best dat het meer geluk dan wijsheid was, maar opvallend vond ik het wel.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #173 Gepost op: 30-01-2021, 23:34:00 »
Ja, dat vond ik ook! (En ik dacht dat Joshua zat te klooien, ook met die koffer met tickets die vielen. Maar die koffer was echt stuk aan de onderkant  ;D)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 23:50:36 door grasisgroen »
...maar soms even niet :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #174 Gepost op: 30-01-2021, 23:40:59 »
Het zou een enorm zwaktebod zijn als Marije het is nadat ze vorige week zelf zo'n beetje de volledige foto opdracht goed gespeeld heeft. En dat dan onder de noemer ik haal nu geld op om het er morgen dubbel en dwars uit te halen. Ik hoop het echt niet.

Het is eerder gedaan door de Mol in 2007, in de opdracht vóór een veiling, dus alles kan!
Zie: https://youtu.be/FLRAQKh-BX8?t=1839

Marije pakte wel heel handig die postzak. Ze mikte niet op dat ringetje maar jaste 'm via het koord naar binnen. Kan best dat het meer geluk dan wijsheid was, maar opvallend vond ik het wel.
Plus haar actie gedurende de hele treinopdracht, waar ze haantje-de-voorste is, met als doel op het einde nog 100 euro extra uit de pot te snoepen, door de timer niet uit te zetten, maar aan de bel te rinkelen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 13:46:40 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #175 Gepost op: 30-01-2021, 23:44:40 »
Het is eerder gedaan door de Mol in 2007, in de opdracht vóór een veiling, dus alles kan!
Zie: https://youtu.be/FLRAQKh-BX8?t=1839

Dat neemt niet weg dat het een zwaktebod zou blijven.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #176 Gepost op: 31-01-2021, 00:21:46 »
Het is eerder gedaan door de Mol in 2007, in de opdracht vóór een veiling, dus alles kan!
Zie: https://youtu.be/FLRAQKh-BX8?t=1839

Het is ook eerder gedaan door de Mol in 2012, in de opdracht vóór dat de pot leeg ging in het Hofdi-huis.
Helaas staat deze aflevering niet op YouTube:
Zie minuut 28:48: https://www.npostart.nl/wie-is-de-mol-2012-aflevering-10/08-03-2012/AVRO_1489852

Quote Mol: "Ik ben een Mol met een missie: ik wil die pot spekken! Ook al lijkt het kandidatengedrag. Morgen hebben we die onderhandelingen in het Hofdi-huis.... En ik die pot dan leeg kan trekken."
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #177 Gepost op: 31-01-2021, 01:15:50 »
Ik word strontziek van al die kerktorens in aflevering 5.
Maar bij de 3e keer torentjes in beeld, ik heb echt tot 3 geteld, kwam de biecht van Marije.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #178 Gepost op: 31-01-2021, 10:03:49 »
Hmm... Ik zou haar graag willen afschrijven, maar mijn gevoel zegt dat ze het zeker nog kan zijn. Al zie ik in haar eerder de winnares van het geheel.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #179 Gepost op: 31-01-2021, 10:15:31 »
Ik kan weinig molstrategie bij Marije ontdekken.