Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur  (gelezen 34840 keer)

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #40 Gepost op: 3-01-2021, 00:39:29 »
De mol schuift de briefjes heel soepel onder de deur door. Het lijkt me waarschijnlijk dat de mol uit automatisme ook z'n eigen briefje op eenzelfde manier onder de deur door schuift, terwijl er ook een aantal het heel rustig doen.
(en we zijn nog maar bij aflevering 1, dus iedere mogelijke aanwijzing moet natuurlijk grondig uitgeplozen worden)
Ik ga dit morgen maar even terugkijken

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #41 Gepost op: 3-01-2021, 00:40:47 »
'k Ga nog eens kijken wat er allemaal aan de muren hing daar.
Of wat er was gescheurd (opvallende "T" bij Splinter bijvoorbeeld).

En hadden mensen dezelfde kamers (volgens mij wel).
Met dat malle mooie witte kachelding sowieso Florentijn en nog iemand (Splinter?) lijkt me.
Misschien ook niet hoor.

Edit; dikke twijfel.

Maar ook de schilderijen waren niet origineel. Nieuwe (re-)producties. Sowieso.
Wellicht een hint in deze?

Edit; Of gewoon flink ingeslagen bij de plaatselijk kringloop. Zie prijskaartje op lijstje dat Rocky vasthoudt :)

Lekker puzzelen, wederom niet slapen voorlopig, zalig!

Edit; al die kaarsen vielen ook op.
Allen dezelfde, behalve kleur.
Waarom niet mooie verschillende standaards met wat andere maten?
Hint of gemak? -niets ten nadele van prodiuctie, ik genoot!-
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 02:04:52 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #42 Gepost op: 3-01-2021, 09:29:34 »
Leuke eerste opdracht met een heerlijke twist.

Waar zou de mol zitten? Ik denk dat dat helemaal van de mol zelf afhangt. Hoe wil hij/zij het spel spelen? Als de mol het safer speelt zou je als beste gewoon meteen kunnen gaan voor de joker. De kans is groot dat je met de meerderheid zit. Maar zelf zou ik toch in eerste instantie gaan voor het geld. Je weet dat de aanbieding van de echte joker nog komt, en dat de drang voor een joker zo vroeg in het spel natuurlijk bij iedereen groot is. De kans dus dat iemand ook dan nog voor het geld zou gaan is gewoon bijna 0. Hier heb je denk ik een grotere invloed op het uit de pot halen van het geld.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #43 Gepost op: 3-01-2021, 10:13:21 »
Het hangt ervan af of de mol zelf op de gang stond. In dat geval weet hij/zij hoeveel kandidaten hun geld hebben ingeleverd voor een joker. Zijn dat er relatief veel (ik zou zeggen: zes of meer), dan kun je prima de verontwaardigde kandidaat spelen die een echte joker koopt. Bij vijf of minder zou ik als mol voor de nepjoker gaan.

Als er iemand van de productie op de gang stond zal de mol waarschijnlijk voor de veilige optie zijn gegaan vanwege gebrek aan voorkennis. Een mol op de gang levert achteraf echter leukere beelden op.

TL;DR: Op basis van waarzeggerij Renée, Rocky en Marije hier het meest verdacht.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #44 Gepost op: 3-01-2021, 10:39:04 »
Vind de keuze van schilderen in de kamers wel apart. Even als voorbeeld dit schilderij op de kamer van Erik
Een schilderij (kopie) met de titel "Venice: The Rialto Bridge from the North" gemaakt door Canaletto in 1726/1727
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Canaletto_-_Rialto_Bridge_from_the_North_RCIN_400668.jpg

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #45 Gepost op: 3-01-2021, 10:47:45 »
Heeft iemand al naar de schaduwen gekeken van de mol aan het begin als je die ziet lopen? Daar viel me iets op. Voor de zekerheid zet ik alles onder een spoiler, ook al is het geen echte spoiler want voor hetzelfde geld zit ik ernaast. Maar het is een uiterlijk kenmerk in de schaduw dat me opviel en ik wil ook niemands speurplezier vergallen als het wel kan kloppen...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 10:50:12 door MollenvangR-Art »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #46 Gepost op: 3-01-2021, 11:15:55 »
Kees closed! Bedankt MV   ::vergroot::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #47 Gepost op: 3-01-2021, 11:32:06 »
Echt een leuke twist trouwens. Vooral omdat je had kunnen weten dat een joker niet onder de deur geschoven kan worden, wat je toch wel een beetje had kunnen verwachten dat zou moeten gebeuren. (Maar aan een jokerkaart had ik ook niet gedacht hoor.)

Ik zag de te dunne enveloppen. Wist meteen: daar zit geen dik houten schijfje in. Je kunt ze nog eerder als deurstopper gebruiken dan onder de deur schuiven als sjoelsteen.  ::ok::

Overigens valt voor beide opties als mol wat te zeggen: opgaan in de groep en je als kandidaat profileren die een joker wil in ruil voor geld meteen. Of juist wat meer nadenken: het deurmoment zien als: it's a trap en we zagen Marije/Renee/Rocky die zich gerechtvaardigd vonden in hun eigen keuze nu 7 van de 10 bekaaid eraf kwamen en zij als enige wel een echte joker bemachtigen.

Met drie of vier kun je nog steeds voldoende blenden in de groep. Vind het juist meer getuigen van lef om niet voor joker te staan bij de deur en recht voor ieders gezicht het laatste beetje geld te verbrassen. Opdracht geslaagd.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #48 Gepost op: 3-01-2021, 11:44:24 »
Heeft iemand al naar de schaduwen gekeken van de mol aan het begin als je die ziet lopen? Daar viel me iets op. Voor de zekerheid zet ik alles onder een spoiler, ook al is het geen echte spoiler want voor hetzelfde geld zit ik ernaast. Maar het is een uiterlijk kenmerk in de schaduw dat me opviel en ik wil ook niemands speurplezier vergallen als het wel kan kloppen...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hm, interessant. Hetgeen wat uitsteekt zou inderdaad een knotje kunnen zijn. Of is het een hand die beweegt om bijvoorbeeld een capuchon op te doen? Dat zou raar zijn want een vermomming was helemaal niet nodig. (En denkende aan Jeroen die open en bloot langsliep zou het ineens heel overdreven zijn achter een gesloten deur.)

Ik heb er een gifje van gemaakt:


Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #49 Gepost op: 3-01-2021, 11:46:30 »
 :-X

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #50 Gepost op: 3-01-2021, 11:47:29 »
Is het niet gewoon een soort lichtvervorming? De schaduw van de Mol smelt een beetje samen met die van het raamwerk.
Je ziet bijvoorbeeld ook drie 'bochels' in de rug van de Mol als hij loopt :P
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #51 Gepost op: 3-01-2021, 11:51:27 »
Is het niet gewoon een soort lichtvervorming? De schaduw van de Mol smelt een beetje samen met die van het raamwerk.
Je ziet bijvoorbeeld ook drie 'bochels' in de rug van de Mol als hij loopt :P
O ja dat kan ook inderdaad. Die bochels of stekels vallen me i.c.m het gifje van Heinz nu pas op inderdaad. Kan ook licht/beeldvorming zijn natuurlijk. Of zit jouw avatar op de rug van de mol? :P

Of is het een hand die beweegt om bijvoorbeeld een capuchon op te doen?

Klaas had destijds bij de opening met de briefing met Art wel een capuchon op toen we een schim/deel van de mol in beeld zagen zitten tegenover Art.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #52 Gepost op: 3-01-2021, 12:08:03 »
Heeft iemand al naar de schaduwen gekeken van de mol aan het begin als je die ziet lopen? Daar viel me iets op. Voor de zekerheid zet ik alles onder een spoiler, ook al is het geen echte spoiler want voor hetzelfde geld zit ik ernaast. Maar het is een uiterlijk kenmerk in de schaduw dat me opviel en ik wil ook niemands speurplezier vergallen als het wel kan kloppen...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #53 Gepost op: 3-01-2021, 12:09:51 »
O, en welke persoon zien we er voor aan om loeihard op een deur te gaan rammen? ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #54 Gepost op: 3-01-2021, 12:12:30 »
O, en welke persoon zien we er voor aan om loeihard op een deur te gaan rammen? ::rofl::

Zou Rick of Rik dat niet geweldig vinden?  ;D Daar is: hoor wie klopt er op de deur niks bij met Sinterklaas  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #55 Gepost op: 3-01-2021, 12:17:15 »
Ik denk dat de Mol dat zelf heeft gedaan, afgaand op dat we Jeroen ook gewoon echt de vrijstellingen zagen jatten en zo zijn er nog meer voorbeelden uit het verleden. Ik vind het rammen wel iets voor Splinter of Joshua en wat minder voor laten we zeggen Rocky. Maar ja, dit is niet natuurlijk niet de meest betrouwbare manier om de Mol te vinden. ;)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #56 Gepost op: 3-01-2021, 12:18:40 »
Ik denk dat de Mol dat zelf heeft gedaan, afgaand op dat we Jeroen ook gewoon echt de vrijstellingen zagen jatten en zo zijn er nog meer voorbeelden uit het verleden. Ik vind het rammen wel iets voor Splinter of Joshua en wat minder voor laten we zeggen Rocky. Maar ja, dit is niet natuurlijk niet de meest betrouwbare manier om de Mol te vinden. ;)

Ik denk juist eerder dat iemand waar je het niet van verwacht heel hard gaat rammen om te misleiden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #57 Gepost op: 3-01-2021, 12:20:56 »
Ik denk wel dat de mol de enveloppen heeft lopen doorschuiven. En dan kan hard bonzen op de deur er ook wel bij. Had nog beter gepast in het spookhuis van volgende week.  ::heks::

Wel meteen een mooi begin door 7 van de 10 beet te hebben  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #58 Gepost op: 3-01-2021, 12:23:49 »
Ik denk juist eerder dat iemand waar je het niet van verwacht heel hard gaat rammen om te misleiden.

Ja, je kan alles altijd precies omdraaien. Daarom kan WIDM ook nog wel minstens 20 jaar mee.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #59 Gepost op: 3-01-2021, 12:27:53 »
Ja, je kan alles altijd precies omdraaien. Daarom kan WIDM ook nog wel minstens 20 jaar mee.

Haha, laten we het hopen!